Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от chaosdd » 25 юли 2012, 09:19

nikolovvd, много смислен коментар.

Само времето ще покаже как ще се държи 1.0 EcoBoost дългосрочно, но има всички предпоставки да е много по-добре от моторите, които заменя. С тия дълги предавки и еластичност през цялото време ще работи при поне 1/3 по-ниски обороти, респ. на теория 1/3 по-ниско износване. Като взмем предвиди и факта, че сериозна част от тайната на ниския му разход е в драстичните мерки за намаляване на вътрешното триене, което също допълнително намалява механичното износване, предпоставките за дългосрочна издръжливост са бетон, противно на витаещите предразсъдъци...

А иначе, да допуснем, че въпроса за 180-те км/ч е по-скоро от академично естество :)

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1208
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от Яким » 27 юли 2012, 11:02

Доста времемина, но все пак - да споделя и аз някои впечатления от Колата.
Първо започвам с отрицателните - понеже е само едно: Няма го този момент, дето като настъпиш газта те дръпва и залепва за седалката.
Сега вече ще говоря за многото плюсове, като първо ще влезна в спор със себе си относно горното твърдение.
Вярно че колата не те залепя за седалката, но това не значи че не ускорява бързо. Много бърза даже, просто е много тиха, седалката е много удобна а ускорението - толкова равномерно, че можеш да го разбереш почти само ако погледнеш стрелката на скоростомера. При едно изпреварване - с трима души и климатроник на макс - ми се струваше че не ускорявам достатъчно бързои си се влача с 80, но като хвърлих поглед на скоростта - беше стигнала 120. Комфортът е страхотен и съм сигурен че лесно бих свикнал с такава машина. Направи ми впечатление че без проблеми карам с 60 км/ч на 5та скорост. Завои, коти с моята кола вземам с под-50км./ч на трета( за четвърти път минавам с кола по пътя към Копривщица, откато си купих колата преди две години и полвина) с новата машина изпробвах да взема с 60-70 и нямах никакво затруднение в управлението.
На връщане пуснахме AC/DC и се оказа озвучителната система също е на страхотно ниво. Звукът беше направо убийствен. Хвана ме яд че не си бях взел дисковете само. Тествах и системата дето поддържа постоянна скорост как се казваше?). Много е яко да си махнеш краката от педалите на дълъг път и колата да си върви сама. Кеф :).
С едно изречение да обобщя. Тест-драйвът на новия Форд фОКУС с Екобууст двигателя беше истински удоволствие за всичките ми сетива.
Благодаря на ръководството на клуб Форд и на МП, че ни предоставиха възможността за това страхотно изживяване!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от nikolovvd » 27 юли 2012, 14:02

Яким написа: Няма го този момент, дето като настъпиш газта те дръпва и залепва за седалката.
Сбъркал си модела! Питай тези, които са били на тестдрайва на Фокус RS. За това, което искаш ти трябват 300+ коня!
Ако някой ден се сдобия с една Фиеста с 1.6 ЕкоБуст двигател, ще ти покажа как се губи съзнание за 2-3 секунди при ускорение - с други думи докато мигнеш и от 0 отиваш на 50 км/ч.

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1208
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от Яким » 27 юли 2012, 14:12

nikolovvd написа:Сбъркал си модела! Питай тези, които са били на тестдрайва на Фокус RS. За това, което искаш ти трябват 300+ коня!
Ако някой ден се сдобия с една Фиеста с 1.6 ЕкоБуст двигател, ще ти покажа как се губи съзнание за 2-3 секунди при ускорение - с други думи докато мигнеш и от 0 отиваш на 50 км/ч.
Не казвам че го искам и нямам предвид Ускорение като на RS. Имах предвид че при моя най- обикновен дизелов фокус1 100 коня има моментно дръпване в седалката, като зацепи турбото, а при тази кола го няма. Което, определено ще ми хареса ако е на личната ми кола, защото е много по-спокойно така. Пък и усещането за ускорение поне в малка степен може да се обере от качествената седалка и в по голяма степен от добрата шумоизолация.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от nikolovvd » 27 юли 2012, 14:18

Да не забравяме, че дизела се кара по маааалко по-различен начин.
При бензиновите трябва първо да го вкараш в обороти, примерно 3000-3500 оборота и тогава педала до ламарината.
При дизеловите на тези обороти гледаш да вденеш по горна предавка, за да не излязат буталата на чист въздух. ;) :D:
А от това, което чета излиза, че на новия Фокус скоростите му били по-дълги.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от nikolovvd » 27 юли 2012, 14:19

Бе кой ръчка по софтуера? Изчезна бутона за редактиране и иконите!

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1208
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от Яким » 27 юли 2012, 17:10

nikolovvd написа:Да не забравяме, че дизела се кара по маааалко по-различен начин.
При бензиновите трябва първо да го вкараш в обороти, примерно 3000-3500 оборота и тогава педала до ламарината.
При дизеловите на тези обороти гледаш да вденеш по горна предавка, за да не излязат буталата на чист въздух. ;) :D:
А от това, което чета излиза, че на новия Фокус скоростите му били по-дълги.
Ех, значи не съм тествал както трябва и впечатленията ми са непълни. Аз така и не стигнах до 3000 оборота. Но въпреки това много прилично си караше машината.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от nikolovvd » 29 юли 2012, 00:03

Чужда жена и чужда кола се кара на пълна газ! :D

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от chaosdd » 30 юли 2012, 14:18

Яким написа:
nikolovvd написа:Да не забравяме, че дизела се кара по маааалко по-различен начин.
При бензиновите трябва първо да го вкараш в обороти, примерно 3000-3500 оборота и тогава педала до ламарината.
При дизеловите на тези обороти гледаш да вденеш по горна предавка, за да не излязат буталата на чист въздух. ;) :D:
А от това, което чета излиза, че на новия Фокус скоростите му били по-дълги.
Ех, значи не съм тествал както трябва и впечатленията ми са непълни. Аз така и не стигнах до 3000 оборота. Но въпреки това много прилично си караше машината.
Мда, ти си я карал като дизел, както си и трябва, когато гониш икономия с този двигател. Динамичните резерви, обаче, са му при доста по-високи обороти. Да напомня, че при 4500 об/мин. колата все още разполага с максималния си въртящ момент, докато на дизела това му е червената зона, а тягата отдавна е свършила.
Максималната му мощност все пак е чак на 6000.

Този липсващ "ряз", който описваш е също поради факта, че ускорението е прогресивно. Въртящият момент е константа, респ. при повишаване на оборотите мощността нараства постепенно, а не на един мощен тласък между 2 и 3 хил. оборота като дизел, а преди това и след това нема никой. Тук си тегли от 1400 до 6000 все повече и повече, но най-приятно и ненатоварващо от 3 до 5, а най икономично под 2...

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7223
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от madboy » 30 юли 2012, 16:03

Да споделя и от към мен:

На мен ми допадна тестовия Екобууст 125 к.с. Искаше ми се да пробвам и другата версия 100 к.с., защото мисля, че и той ще ми пасне.
Иначе тези 125 коня си ги има и слизайки от двулитровият му дядо Zetec, ми пасна като... както и да е. Сравнявайки ги разлика във динамиката не можах да разбера пък и нямаше мегдан за действие, но движейки се така както с моя си беше 1:1.
Другото, което ми направи впечатление, че даже да празен ход да шумът от двигателя да е като на дизел(при отворен капак), то във високите обороти е толкова тихо в купето, че направо се губи емоцията от каране на по-високи обороти.
Единствено трябва малко адаптация с това 1,5 сек. придърпване при превключване. На старите двигатели се оплакват от заглъхване, тук си го има вече фабрично и то доста ясно изразено. :)
За купето- външно ми допада, но в кокпита бих се сдобил с мазол на дясното колято, което ми се блъска в средната конзола, а съм среден ръст (Любо нема си вземе Фокус, то е ясно). Също на левия трицепс би ми се появила синка евентуално ако се наложи да слезна три пъти от шофьорското място. Предполагам седалката е отдалечена от вратата поради повишените изисквания за сигурност.
Все пак моето купе ми е по-удобно и широко, колкото и старо да е.
Странно, но в краката за пасажерите отзад няма въздуховоди, или това не е серийно?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от urgan » 02 авг 2012, 10:25

След всички коментари искам да задам един въпрос който ми е много интересен. На презентацията обясняваха за тази система за автоматично пускане/спиране на двигателя, как климатика продължава да работи като е спрян двигателя? Ако не се лъжа казаха точно това на презентацията, че системите не спират да работят докато колата неработи. Или се бъркам нещо :)

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от chaosdd » 02 авг 2012, 11:06

Климатикът продължава да работи, но разбира се намалява времето, в което двигателя може да е загасен. Електрониката е умна и си преценява. Ако види, че пада под определено ниво акумулатора, просто пали двигателя. В крайни случаи, когато климатика работи с висока мощност (например докато още не е охладил или пък вън е 35С), системата изобщо не гаси двигателя. Както се казва - да оставим това на електрониката, тя е програмирана хем да гаси винаги, когато е възможно, хем да не допуска акумулатора да остане без ток.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от urgan » 02 авг 2012, 11:17

Остави ти електрониката и тинтири минтири, за да работи климатика трябва компресора да прави налягане, как се прави налягането без да работи двигателя, това ми беше въпроса.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от nikolovvd » 02 авг 2012, 11:27

Предполагам тайната е в съединителя, който включва и двигател. Когато двигателят работи се подава напрежение за зацепване на съединителя, а когато е изгасен, напрежението се подава към двигателя, а не към съединителя.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от bateto_toshko » 02 авг 2012, 12:13

до колкото знам повечето от новите авто климатици работят с електричество(т.е черпят от динамото)

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от urgan » 02 авг 2012, 12:20

Аха това може да обясни нещата. Един вид отделен електро мотор задвижва компресора?

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от amonev » 03 авг 2012, 10:21

[quote="chaosdd"]Не забравяйте, че този двигател е създаден да замени масовите атмосферни 1.6, които са едни от най-куците мотори на пазара (не вървят, бучат и харчат).

А сега си представете как се кара почти 30г. Сиера с 1.3 - 60кс двигател, който не върви, бучи и харчи много :)

Имам и Мондео, а колко още фордове съм карал вече и не помня /и V образни, и 4x4, с турбо/без турбо и какви ли още не/. С ръка на сърцето обаче мога да кажа, че истинските европейски автомобили на Форд, приключиха с моделите Сиера/Скорпио. Това бяха коли и усещането беше истинско.

Сега просто се качваш, караш, не чуваш нищо, камо ли двигателя, разхода малък - кеф за душата, кеф за джоба ... но усещането, усещането го няма, а за него живее човек!

В момента Сиерата ми /както е с музиката си от състезанията за "car audio", новия 2.0 двигател, новата боя и новите големи джанти :)/, просто стой завита с покривало в един гараж и чака следващия хубав слънчев ден, когато ще излезе оттам, за да позавърти "дупе" в някой завой, покаже на новаците, че още я бива и не е за подценяване, а аз ще имам усещането, че карам автомобил ... а нека другите да завиждат докато карат обезшумените си и напомпани с многото Nm "колички", в които не можеш да се обърнеш от теностия и които имат разход под 5 на 100.

Колкото до Ecoboost, същия не е новост. Това поколение двигатели се появява на пазара в щатите още през 2006г. Не става само с реклами, брошури и лакардии, а трябва четене и връщане към историята на двигателите на марката, за да може човек да знае откъде идва и накъде отива.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от bateto_toshko » 03 авг 2012, 11:33

urgan написа:Аха това може да обясни нещата. Един вид отделен електро мотор задвижва компресора?
Направо се задвижва от електричество(като домашните климатици) , което получава от алтернатора.Той разбира се е с много голям капацитет тъй като често захранва и хидравличния усилвател на волана(много странно и опасно решение , но е за друга тема)

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от chaosdd » 03 авг 2012, 17:56

amonev, моля да не ме разбираш погрешно. По никакъв начин не искам да обидя миналото на Форд или на автомобилостроенето като цяло.
В настоящите автомобили от класа на Фокус, 1.6 атмосферните двигатели наистина имат много недостатъци. Имай предвид, че през последните 30 години колите натежаха неимоверно поради структурите и оборудването за безопасност и комфорт. Един Фокус тежи 300 кг. повече от Сиера (грубо). Т.е. при еднаква мощност, Фокусът (или Голфът, или пр.) е много по-тромав. Това се компенсира донякъде с предавателното отношение на диференциала и къси скорости. Крайният резултат - не върви, бучи и харчи (опростенчески казано).

А иначе носталгията не бива да подценява бъдещето.

Между другото, въпросният 1-литров EcoBoost е мотор с характер, изцяло в най-добрите традиции на марката. Техническите решения в него са изключително смели и изпреварили времето си. Най-интересното е, че моторът има страхотен звук, който се крие под обезшумеността при нормално шофиране. При натоварване в средни и високи обороти звучи много характерно и спортно и наподобява на 6-цилиндров (все пак конфигурацията му е половинката от 6 цилиндъра). Далеч по-приятен и интересен е за шофиране от своите аналози.

EcoBoost като поколение двигатели наистина не се появява сега. В Европа е от 2008-ма с 2.0 версия при Мондео. Просто сега идва в масов и достъпен вариант, а не само в нишови топ модификации над 200 к.с. При това 1.0 EcoBoost всъщност е най-съвършенният сред своите.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10020
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Мнение от ЯЛТА » 03 авг 2012, 18:38

Каквото и да се говори и коментира, за мен такъв двигател е "бензинопила".
А истинския мотор се "развърта" дълго време през което дава мощност, и като тръгнеш на първа си караш на първа до 80 км./ч., а пък когато е автоматик е приказка.
А на малък мотор с ръчни скорости си изпочупиш ръцете от превключване, нагоре , на долу , и пак, и пак. За в града е убийствено.
Лично мнение.

Отговори

Върни се в “Събори и събития”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост