Страница 4 от 5

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 03 сеп 2012, 17:41
от Maikal
Объркал съм нулите като съм цъкнал :oops:

288 000( пробег ) * 5,5/100( литра / 100 километра ) * 2,5( цена лв/литър ) = 39 600лв
288 000( пробег ) * 6,0/100( литра / 100 километра ) * 2,5( цена лв/литер ) = 43 200лв
Разликата (43 200 - 39 600) = 3 600лв

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 03 сеп 2012, 17:50
от chaosdd
Ясно, о.к., не съм те разбрал с нулите по подразбиране :)

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 03 сеп 2012, 18:20
от dimkar
А как стои въпросът с поставянето на газова уредба на този двигател? Защото ако е възможно... :)

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 03 сеп 2012, 19:11
от synthez 3D
За жалост все още не е възможно.Или поне не в масовия случай.Все пак е с директно впръскване и е малко по-трудно да се газифицира.Макар че вече има разработка на Viale за течно впръскване,използвайки оригиналните инжектори на колата,докато стане масово има да мине доста време :( .

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 03 сеп 2012, 20:27
от HACKO
synthez 3D написа:За жалост все още не е възможно.Или поне не в масовия случай.Все пак е с директно впръскване и е малко по-трудно да се газифицира.Макар че вече има разработка на Viale за течно впръскване,използвайки оригиналните инжектори на колата,докато стане масово има да мине доста време :( .
Докато дойде времето да мога да си купя такъв, втора употреба естествено, може и да стане масова *00130*

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 03 сеп 2012, 23:09
от dimkar
А, дано. С тези цени на горивата, не може ли да се монтира ГИ, значи не е за мен. :)

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 04 сеп 2012, 00:35
от ЯЛТА
Шпорих 125 кс. мотора. Зобих го полу-яко според възможностите на пътя по който управлявах. И понеже настъпвах, когато погледнах километража,- оп 160 км/ч. на третаааа. Много върви, бяхме трима човека, добре спира, добре се държи в завоите, добре е шумоизолиран въпреки опитите да наслушвам шумът от мотора, не успявах докато не го изфорсирвах до предела. Стоил ми превежда, че на таблото е изписвало
-ако искаш да си готин превключи на четвърта, превключи на пета, на шеста. Иначе от 60 км/ч. на шеста скорост набира, но има леко забавяне- лаг, за избягване трябва да се държи в обороти. Набира скорост неусетно, и когато погледнеш километража- опс, нарушаваме законааааа. Щяха да ме черпят ако изкарам среден разход над 9.2 л/100, но го докарах само до 9.1 на 100 км., а на моментен разход вдигна до 14/100. Значи икономичен ако го къткаш, само че аз карам професионално, и както трябва, което не е икономично. Добре щеше да бъде ако е автоматик.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 04 сеп 2012, 01:39
от bateto_toshko
Един въпрос и от мене.Тоя еднолитров звяр има ли нещо(филтър или каквото и да е) , което да се задръства при икономично каране на ниски обороти (2000 например)?Правя аналогия с филтъра за твърди частици при дизелите

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 04 сеп 2012, 08:15
от synthez 3D
Не няма такъв филтър.Филтъра за твърди частици е необходим само при дизеловите двигатели,което е и една от причините да са по-скъпи.А това си е просто бензинов мотор с турбо и директно впръскване.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 06 окт 2012, 22:20
от ivan_racing
Днес успях да покарам Еко буста. 1.0 125к.с. Много добър автомобил. Мотора е много тих, дори на тихи, не се чува. Двигателя е слаб за това купе, не му стига. Турбото тръгва от 2000 оборота, а не както пише от 1400. При отпускане на газта и подаване след това, турбо дупката е около секунда . Единственото, което не ми хареса, освен турбо дупката е позицията на лоста за скоростите. Той е изместен, заради ръчната и става неудобен. Скоростите превключват прекрасно. Най-доброто като цяло е управлението. Това няма равно, карал съм много коли, но толкова рязко и лесн смяна на платна, не бях правил. Предваките му са дълги, с цел икономия, което го спъва допълнително. Среден разход на гориво 9,1, което е доста добре, при това каране. Управленито най-много ми допадна.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 11 окт 2012, 23:54
от fordmaniac
Здравейте.
На 6 и аз заедно със сина ми участвах в теста за тормоз на Еко буст с цели 125 кс.
Макар че откакто се появи Фокус съм страшно пристрастен към тази кола, ще се опитам да съм обективен.

Купето на третото поколение много ми допадна. Второто издание беще доста пораснало спрямо първото, докато това са го стеснили и смъкнали височината и се е получило супер. От което не е пострадало никак мястото за шофьор и пътници! И се е получил доста динамичен силует. Единствено разположението на лоста за скорости е пострадало заради разместването на ръчната. Далече напред и вдясно не е особено удачно, може и да се свиква?! Таблото е претрупано с аудиото и всички други функции, но автомобил без 400 страници инструкция не е сериозен :D .

Двигателят е новото чудо на Форд. Да се постигне толкова равномерна работа на 3 цилиндъра без балансирни валове си е цяло чудо! Доста 3 - цилиндрови са ми минали през ръцете, този е уникат. Турбото и директното впръскване са вариант с малка кубатура да движиш голямо купе и други фирми ползват тази комбинация. За 1200-те кила не е кой знае каква динамика, но го движи добре. Поема силно след 2000 об., а след 4000 звукът е като на 6 цилиндъра. При 6000 + до ограничител не се успокоява! А тампоните на двигателя заедно със страхотната звукоизолация на купето прави невъзможно да разбереш, че моторът е запалил!!! Добре, че е с оборотомер. Потеглянето с малко газ е тромаво заради малката кубатура, но после се събужда.

Превключването на предавките, като изключа кривия лост е истинско удоволствие! Брилянтна избирателност! Подбрани са добре с оглед характеристиката на мотора.

Кормилното управление с електрическо серво е много добре настроено като твърдост и с добра обратна връзка. Чувствуваш какво се случва с колелата.
Карал съм коли, при които е като гейм конзола, лек волан и никакво усещане за натоварването на гумите. При Фокуса не е така и ми хареса.

Но най-голямо удоволствие носи пътното поведение! Управляемостта на това шаси е потресаваща! Карал съм доста автомобили, но този е страхотен. Толкова послушен в траектории, сравнително твърдо окачване, справя се с нашенските дупки. Скоростта не се усеща. Направо си иска по-мощен мотор.

Преди няколко години ми попадна Дайхатцу Шарад 1.0 GT-ti '89 3 цилиндъра, който е точно 100 кс и 820 кила и беше с потресаваща динамика. 8.5 сек до 100 си е супер. Но при сегашните еко изисквания и 1200 кг тегло нещата са различни.

Като свърши теста се качих на новия В-MAX . Оказа се, че там не са преместили лоста за скоростите и ми хареса повече!
Това е от мен.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 15 окт 2012, 16:34
от Just@Man
Здравейте,
Вече от около 20 дни карам версията от 125 кс. За първите 400 км, които са изцяло в града, разхода е 9/100. Поне за мен това е добре, защото служебните 1.6 ФФ2 100 кс. тръгнаха от 11/100 :lol: , а и е около летния разход на стария ми дизел (ФФ2 2.0 TDCI).
Определено няма еластичността на дизела. Въпреки че вече свикнах с колата, потеглянето продължава да ме изненадва с мудността си. В пълен контраст е в обороти - развива се много добре и при изкачване държи оборотите без проблеми. Много добра шумоизолация, но и мотора е доста тих при отворен капак

В първите дни чувствах колата само с една идея по-лесна за управление, но вече я намирам за доста по-комфортна от ФФ2. Това включва седалки, простор, педали и скорости, включително и позицията на скоростния лост, за което колега преди мен коментира. Централната конзола е на пръв поглед претрупана, но вече изобщо не се чудя къде какво се намира; според ме илюзията за претрупаност идва от бутоните в цифровия блок. Изключително много ме радва блутут интеграцията както за разговори (сваля всички контакти в колата), така и за стрийм на музика от телефона. Гласовите команди са трудна история - набирането на конкретно име от контактите трябва да е като разговор в старчески дом - ясно и високо. Особено много ме радва наличието на torque vectoring control - в завой колата е много по-стабилна и почти елиминира недозавиването при по-агресивно влизане в завой.

Дали е "сбогом дизел" - за мен да. Изборът на малкия 115 кс дизел струва още близо 3000 лв., а по-големия вариант от 140 кс - близо 7000 лв. :shock:
Може и да не спазва обещанията за разход на гориво, но при всички положения през следващите 5 години нямаше да мога да избия дизеловия двигател. Много по-приятно се кара дизел, но премията в цената ми идваше малко в повече. :cry: . А и след смяната на съединител и маховик миналата година вече гледах съвсем с друго око на дизела. Последния пирон в ковчега на дизела беше уверението от дилъра , че от Форд дават официално много повече живот на 1.0 от повечето им текущи двигатели.

Смятам, че мотора се представя много добре за цената си и мога да го препоръчам на всички, които не търсят повече икономия или динамика. :wink:
Поздрави.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 16 окт 2012, 09:10
от Nebhotep
Брей 9 л/100 км. градско, това е огромна разлика спрямо фабричните стойности и то със старт- стоп система. То бензинките след 2006 г. харчат по 9,5-10 л.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 16 окт 2012, 09:27
от madboy
Nebhotep написа:Брей 9 л/100 км. градско, това е огромна разлика спрямо фабричните стойности и то със старт- стоп система. То бензинките след 2006 г. харчат по 9,5-10 л.
Тая система не работи при пуснат климатик, екстремни жеги и пр., с цел да запази акумулатора. А и не всички тестови автомобили я имаха тази система, ако не се лъжа.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 16 окт 2012, 11:20
от Just@Man
madboy написа:
Nebhotep написа:Брей 9 л/100 км. градско, това е огромна разлика спрямо фабричните стойности и то със старт- стоп система. То бензинките след 2006 г. харчат по 9,5-10 л.
Тая система не работи при пуснат климатик, екстремни жеги и пр., с цел да запази акумулатора. А и не всички тестови автомобили я имаха тази система, ако не се лъжа.
Знам, че може да се стори много на повечето хора, но колата все пак няма 500 километра. Все пак отдавам заслуженото и на задкормилното устройство :oops:. При 2.0 TDCI: зимен разход над 10/100 в града до 13-14 в най-големите виелици, лятото до по-скромните 8.0-8.5.
Ако трябва да се сравнява с други мотори - трябва да се започне с фордовския 1.6 125 кс който замества и е на почти същата цена. Сигурен съм, че ако бях с него, разхода щеше да започне от над 10/100.

Относно старт-стоп системата - включва се много по-често, отколкото предполагах. Колата загрява много бързо, а системата се задейства при текущите температури сутрин още на първите 300-400 метра. Големите ограничители са два - не работи под нулата и над тридесет градуса, а климатика дърпа доста от акумулатора.

Поздрави.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 16 окт 2012, 11:35
от chaosdd
Е, за разход по време на тест драйв, в който се стремиш да усетиш и динамиката на двигателя, разход 9 е страхотен. Естествено изключително много зависи от стила на шофиране и пътните условия, задръствания и т.н.
В такъв случай, според мен 7.5 градско е реалистичен за този мотор при икономично шофиране.

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 17 окт 2012, 13:14
от xtremeracer
Общо взето миксер!Карах версията с 125кс. ,но въртящ момент не усетих.Като цяло колата е хубава ,но може да завижда на успеха на МК1.Не ми хареса средната конзола(лоста ми е високо,ръчната спирачка лично за мен не е на мястото си и това барче дето си подпираш ръката на него е БЛЯК!)За жалост всички нови коли са такива,обграден си от копчета и ненужни барчета!
Не ме разбирайте погрешно,но старите коли са ми на сърцето.Те са прости и надеждни,чувства се асфалта под тях.Тези нови усложнени двигатели пестят гориво но не и експлоатационни разходи!ако трябва да сравня 1.6 zetec se(100кс) със 1.0 EcoBoost (100кс) стария двигател едва ли би отстъпил на новия,За около 2600лв. от МП можеш да си купиш оборудван цилиндров блок за 1.6,но дали цената на турбо компресора на новия двигател няма да надхвърли тази сума?

_friends_ Поздрави _friends_

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 24 сеп 2013, 11:25
от synthez 3D
Ford Focus 1.0 EcoBoost: 1619 километра с един резервоар

Тандемът еко-шофьори Кнут Вилтил и Хенрик Борчгревинг вдигнаха изключитнелно сериозно летвата в постиженията за икономично шофиране, след като с един резервоар на еднолитровия (125 конски сили) Ford Focus EcoBoost двигател (Международен двигател на годината 2012 и 2013) успяха да изминат 1619 километра през Норвегия, Финландия и Швеция.

Средният показател на разхода на гориво от пробега е бил 3.3 литра на 100 километра, а самото пътуване е продължило 28 часа и е било под наблюдението на норвежката полиция.

Оригиналната новина вижте тук:http://www.auto-press.net/a:Ford-Focus- ... 0%B0%D1%80

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 23 фев 2015, 15:24
от georgi_boyadzhiev
Аз карам Ecoboost 1.0 вече втора година, и съм много доволен. Градския разход е 5.5-6.0, в зависимост от трафика. А междуградски, ако не се кара бързо по магистралата, може да се свали до 4.2. Вчера правих преход София - Велинград - Семково - София със среден разход 4.8. А за ускорението - достатъчно е за сигурно изпреварване. като му свикнеш, и турбо - дупката се избягва (със смяна на скоростите)

Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Публикувано: 24 фев 2015, 08:56
от Nebhotep
Градския разход е 5.5-6.0, в зависимост от трафика.
Това 5.5-6.0 сигурно е по околовръстното, надали ако минаваш по 5-6 км. в едно направление е възможен този разход, по- скоро ще бъде 9-10 л.