Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Фордовки, скари, бири, манaстири и малко offroad.
Потребителски аватар
Dani_Barabani
потребител
потребител
Мнения: 2619
Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от Dani_Barabani » 13 апр 2014, 21:12

Здравейте,

През изминалия уикенд имахме възможността да тестваме два прекрасни екземпляра:
Фокус 1.0L Екобуст
Focus.JPG
и

Форд Куга 2.0L Duratorq
Kuga.JPG

любезно предоставени от Мото Пфое.

В тази тема присъствалите на Старозагорски минерални бани, можете да споделяте впечатленията си от 2-та автомобила.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от HACKO » 14 апр 2014, 15:39

Кугата, голям, комфортен, с глезотии, но ужасно тромав. По завоите ускорява, все едно съм с ескорта а пък изпреварването на късите отсечки е загубена кауза. На скоростната кутия никой не и е казал, какво се очаква от нея при рязко натискане на педала на газта (даже автомата на Фиеста Мк3 знае). Волана е прекалено лек и при висока скорост колата реагира на всяко потрепване на ръцете, което е малко неприятно. Като цяло, не ми хареса.
Фокуса, можеше да е малко по-широк, пътника на Дясната седалка се чувства притеснен. Това обаче се компенсира от изключително стегнато държание на пътя, по завоите се държи изключително точно и върви там където го караш независимо от осеяния с къръпки и неравности път. Невероятно еластичен мотор, дори и на по-висока предавка ускорява динамично и не се налага превключване на по-ниска предавка при излизане от завоите. Много ми хареса, сърцето ми остана в багажника, ако някой го намери да ми си го върне :D:
Надявам се на събора да имаме възможност да тестваме и новото Мондео с ЕкоБууст мотор.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от DigiPro » 14 апр 2014, 15:56

Аз покарах само Фокуса, тъй като не съм фен на дизели и автоматици. Имам близо 14 хил. км на B-Max с еднолитров EcoBoost, но със 100 к.с. и 5 степенна скоростна кутия. Фокуса беше със 125к.с. и 6 степенна кутия. Тези две разлики определено подобряват динамиката на автомобила, а явно и разхода. Ускорението е наистина добро. Почти не се усеща липса на тяга по баирите, освен при много ниски обороти и висока предавка. Пътното поведение е перфектно, типично за Фокус. Направо като по релси си върви. Старт-стоп системата е наистина добра екстра (която нямам на B-Max-a), която прави впечатление на първите 3-4 светофара и след това не забелязваш вече работата й. Не ми остана време да пробвам автоматичното паркиране, но пък сензорите уловиха дори надвиснали борови клонки. Седалките са удобни и добре придържат в завоите. Имам забележка към твърдите пластмаси на корите на вратите, но те са такива и при Kuga-та и B-Max-а, а и при повечето нови коли от този клас.

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от Major_Koenig » 14 апр 2014, 16:28

Наско за жалост тази година няма да го бъде. Мондео МК5 по всичко личи, че в България ще се появи чак 2015.
Аз лично останах с малко смесени чувства от Кугата. Миналата година имах възможността да тествам същият двигател с ръчна скоростта кутия и сега като чели очаквах доста по-добре представяне от нея.
От пред е сравнително голяма и комфортна, за разлика от задният ред седалки. Някак си е тесен, закопчалките на коланите са на неудобно място, а самата седалка напомня пейка. За седене може и да не става, но пък за сметка на това за спане става. Майка ми пътува от София до Стара Загора легнала и почти спейки, което ме изненада доста.
Автоматичната скоростта кутия не ми допадна по никакъв начин, да голяма глезотия е за града, но до там. Сравнявайки миналогодишният тест драйв и таз годишният съм с две ръце за ръчната трансмисия. С автоматичната скоростна кутия сувчето е съпнато, а за рязък старт от място при автоматични скорости просто трябва да се забрави, независимо дали си в D или S режим. Голямо неудобство е позиционирането на ръчното управление на скоростите лично на мен ми идва малко назад и с доста непривично положение на палце, което не ми допада :?
Доста прилично се справя и с влизането в остри завой при голяма скорост, но при положение, че пътят е чист и не почне да мига като коледна елха.
Митак трябва да ти забранят да караш толкова умни автомобили, караш ги да си забравят граматиката :lol:
Нещото което най-много не ми хареса беше електрохидравликата има някакво усилиев във волана, но до тук. Свикнал съм да имам усещането за пътя през волана и загубата му чрез електрохидравликата ме караше да се чувствам като в компютърен симулатор на моменти :lol:
За нашите пътища "автомобилчето" е доста прилично въпреки някой недостатъци.
Ако трябва да съм честен не усетих кога стигнах от София в Стара Загора и обратно, нещо което до сега ми се случвало само с мондеото.
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от synthez 3D » 14 апр 2014, 18:26

И аз искам да споделя малко впечатления, но понеже съм фен на бензиновите двигатели ще обърна повече внимание на Фокуса.
За мен шофирането на този автомобил беше и своеобразен тест за двигателя, защото най-вероятно следващата ми кола ще бъде със същия Екобуст 125 коня и шестстепенна скоростна кутия. Определено мога да кажа само добри неща за този двигател, сравнявайки го с нашия Фокус 2,5 от 2011г., който е с 1,6/100. Ускорението е доста по-добро, а оборотите на шеста предавка при една и съща скорост са доста по-малко, което допринася за по-голяма икономия и по-нисък шум. И като казах шум, трябва да призная, че обезшумяването на тествания Фокус е доста по-добро от това на предишния, а за мен шумът е един от основните критерии при избора на автомобил. За поведението на пътя, нямам никакви забележки, все пак Фокус е лидер в класа и еталон за подражание. Влизането и излизането от завой е удоволствие, защото се движи като по релси и усещането за сигурност е несравнимо. Все пак, ако трябва да го сравнявам с предишния, не забелязах особена разлика в пътното поведение, което за мен е огромен плюс, понеже и предходния модел е чудесен за шофиране. За този кратък тест не е възможно да се оценят напълно и положителните и отрицателни качества на един автомобил, но като цяло положителните емоции са много повече и съм сигурен, че не случайно този Фокус е най-продаваният автомобил в света.
Сега да кажа и две три думи за Кугата. По принцип не съм привърженик на дизелови автомобили, още повече пък на такива с автоматични скорости и за това мнението ми сигурно няма да е безпристрастно. Все пак, както казаха и колегите по-горе поведението на този автомобил беше по-различно от предишния. Може би разликата в скоростните кутии да създава впечатлението за по-голяма мудност, но не трябва да забравяме и това, че автомобила никак не е лек. Дизайнът на екстериора и интериора е приятен и като цяло автомобила ми изглежда доста добре.
И накрая бих искал да благодаря на Мото Пфое за предоставената възможност за тест драйв на тези чудесни автомобили!
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от peterdi_bg » 14 апр 2014, 20:41

От лаишкия си опит мога да споделя следното.

Кугата наистина има прекалено лек волан, както Наско споделя. Шофьорското място ми се стори сравнително удобно. Лостът обаче ми идва много високо. Това, което ми направи добро впечатление, е радиусът й на завиване - прилично малък, с това поне се справя добре. Доста мудно потегля без газ (което не е нещо лошо, ако човек не е свикнал още, както и при маневри). Като цяло е удобна за дълго каране в пенсионерски стил, без много да се ръчка и има сериозен риск шофьорът да заспи. За такъв кораб си ускорява що-годе прилично, като че ли наистина малко се чуди в първия момент, но в сравнение с други коли които скоро съм карал не ми направи впечатление че й липсва ускорение.

За Фокуса - голяма теснотия вътре... За поведение на пътя - не съм го карал, защото не проявих интерес.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от DigiPro » 14 апр 2014, 20:49

peterdi_bg написа:За Фокуса - голяма теснотия вътре...
На мен пък не ми се стори тесен. С теб сме долу горе един ръст и килограми. Освен, че го карах се вoзих и отзад и краката ми не опираха в предната седалка, както на повечето коли. Главата ми също не опира в тавана (както опира на задната седалка на нов Авенсис например). На B-Max-a също не ми опират, като седна зад шофьoрската седалка, а предната е настроена като за мен (188см.)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от fordmaniac » 15 апр 2014, 21:48

Major_Koenig написа:
Митак трябва да ти забранят да караш толкова умни автомобили, караш ги да си забравят граматиката :lol:
ИИИ! Не пропусна да ма споменешшш.
Аз се отнесох със подобаваща сериозност към теста, пък че не са предвидили от Форд, че аз ще я тествам... И други тракшани не са се справяли с мен, или по-точно аз съм се справял с тях.
Всички, които ме познават, знаят че не харесвам дизели и джипове, просто не ми пасват. А и съм карал (поне за проба) почти всички европейски модели от '78 г насам без Спорт КА, Стрит КА и Експлорер.

За Кугата ще започна с хубавите неща.
От Форд са направили страхотно окачване с много добро спортно поведение, прогнозируемо в реакциите и с много добро ниво на комфорт! А това е труден компромис. Но за многораменното окачване на Фокус е постижимо.
Работното място на водача по традиция е с много добра ергономия, седалката е отлична. Разположението на всичко нужно е измислено добре.
Много приятно се кара това джипче! Интелигентното двойно предаване със сигурност има принос за стабилността. Сраничнот люлеене е почти никакво дори при провокативно каране и се чувстваш сигурен в изпълнението на зададената траектория!
Малко разваля идилията резкия и остър волан доставящ удоволствие при ниски скорости, но при високи се губи усета за пътя и пложението на гумите. Обратната връзка и информативност е ниска. При доста други возила със съвременни сервота има прогресивно намаляне на асистенсията и се втвърдява волана.
И стигам до задвижващия агрегат.
Двигателя с тази мощност е достатъчен за нормална динамика на тежкия автомобил, с характерната за турбо тромавост до около 2000 об, после добавя нелоша тяга.
Но скоростната кутия е черешката! При потегляне независимо от това колко много е натиснат педала на газта, настройката на управлението на скоростите оставя двигателя на ниски обороти и докато той се съвземе и влезе в турбо режим, минава цяла вечност. В реална градска среда, включването в движението с по-бързичко изнасяне на кръстовище може да го направите по-успешно с Фиеста 1.1, отколкото с Куга 2.0D Aut.
Много странно се държи кутията и при кротко каране, примерно карате с равномерна газ с потока по булеварда, педала е натиснат на 1/3, натискате го до 1/2 за да смените платното и тогава управлението на кутията прескача две предавки, закарва мотора в горния диапазон на оборотите и се получава неадекватно ускорение, последвано от още едно превключване. Почти като в режим кик даун.
Както и се очаква в СПОРТ режим в града е по-добре, задържа при намаляне на скоростта по-високи обороти и по добър спирачен ефект от мотора. На "ръчен" режим има някакво подобрение, само тромавото потегляне не се променя. Обаче който е измислил де да са копчетата за ръчния, или никога не е пробвал колата след като я е сътворил или ......

Всичко хубаво обаче избледня, като седнах на задна седалка да се повозя. Тапицирана градинска пейка с тясни сектори евентоално за трима и стърчащ и убиващ задника колан!!! За возене там и дума не може да става.

За другите електронни глезотии като индикации на разпределението на въртящия момент и за разкопчан колан и т.н. няма да споменавам.

Фокуса с леко намалените размери спрямо второто поколение си е върнал спортното поведение на пътя и отново е еталон в класа си. Карал съм го при предишни тестове и освен много изместения лост за скорости, друг кусур май няма. Малко трудно тръгва с много малко газ от място, което в едни задръствания иска свикване, но малко да мръдне оборотомера и турбото добавя коне и въртящ момент и оборотен диапазон недостижим за кой да е дизел (1500-6500)! Супер.
Това то мен.
Поздрави

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от Major_Koenig » 15 апр 2014, 21:56

Митак как няма да те спомена. За мен беше изключително удоволствие да се повозя докато тестваше Кугата. А тя мисля, че скоро няма да види такова каране :shock:
Изображение

niki85
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от niki85 » 15 апр 2014, 22:38

А някой пробва ли да смени режима на сервото на Кугата от менюто? Предполагам хидравликата е подобна на тази при Фокус Мк2, където можеш да си избираш измежду режимите "Комфорт", "Стандарт" и "Спорт".

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от Яким » 15 апр 2014, 23:40

Аз тествах само Кугата, понеже Фокуса със същия двигател съм го тествал преди.
За първи път се качвам на автомобил с автоматични скорости и много ми хареса. Кара се с лекота. И не ми се видя никак тромава колата като за моя стил на каране, разбира се. Доста прилично си ускоряваше даже. Спирачките също работят безотказно. Не съм вдигал много висока скорост за краткия тест който направих, затова не мога да се оплача от поведението на сервото. Самият факт че за пет минути свикнах с начина на шофиране на колата въпреки че досега не се бях качвал на такава (нито като размери, нито за автоматик) говори положително за колата. За мен този тест беше чисто удоволствие. Благодаря на Мото Пфое и колегите от клуба, които направиха възможен този тест драйв! _friends_

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от Nebhotep » 16 апр 2014, 08:42

Тъй като се разгоря полемика относно електро-хидравличното управление на волана мога да споделя преки впечатления за това, тъй като S-max-а е с такова. Да наистина воланът е малко лек и създава известна загуба при усещането на пътната обстановка, но за такава тежка кола (1750 кг.), визирам и Кугата, която е близо 1900 кг., си мисля че електрохидравликата е задължителна. Имах наскоро случай с един дебил, който без видимост изпреварваше и навлезе в моето платно, при което трябваше да предприема рязка маневра с около 100 км/ч в дясно и последващо връщане в траекторията на движение автомобила. Бях очарован от волана, който не ме предаде в ситуацията и маневрата беше успешна. Е наистина, ако бях завъртял бясно волана в дясно нямаше да успея да овладея автомобила, затова с този тип система наистина шега не бива, трябва да се свикне и да се изгради по- специфичен маниер на шофиране. Затова пък като се свикне е наистина страхотно удоволствието от шофирането. :D
Последна промяна от Nebhotep на 16 апр 2014, 10:16, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от ivan_racing » 16 апр 2014, 08:59

Кугата:
Окачването:
Като за такава голяма кабинка някланяне почти няма. Движи се много стабилно, понася бърза смяна на платната доста добре, въпреки размерите си. Вози доста добре. Сервото е доста остро, при високи скорости трябва яко да се държи волана. При постоянна скорост колата използва само предно предаване, а двойното се включва при ускорения , поне според компютъра.
Двигателя:
2,0 дизел 140 коня. Двигателя работи в доста тесен диапазон от към 2250 до 4000 об/мин. Идва слаб като за това голямо купе и не ускорява достатъчно.
Автоматика:
Автоматика е правен някъде в "RS" отделите. Всяко пипване на газта значи сваляне поне на 2 предавки и после обратното превключване.Този автоматик е правен да превключва постоянно, а понякога няма нужда от това.Автоматика е така настроен,че да върви, не да гори малко. На нормален режим автоматика не ми хареса, на спорт работи по-добре. Но копчетата за ръчния режим са просто сложени някъде.

В комбинация на всичко това при тръгване на светофар: натискате здраво газта и започва обратното броене 3,2,1 ,чак тогава тръгва турбото и колата започва да се движи с потока. :D:
Окачването и автоматика имат злите намерения да те накрат да караш бързо,докато двигателя иска да те направи спокоен . Да се чуди човек как да я кара.

Фокуса съм го тествал преди:
ivan_racing написа:Днес успях да покарам Еко буста. 1.0 125к.с. Много добър автомобил. Мотора е много тих, дори на тихи, не се чува. Двигателя е слаб за това купе, не му стига. Турбото тръгва от 2000 оборота, а не както пише от 1400. При отпускане на газта и подаване след това, турбо дупката е около секунда . Единственото, което не ми хареса, освен турбо дупката е позицията на лоста за скоростите. Той е изместен, заради ръчната и става неудобен. Скоростите превключват прекрасно. Най-доброто като цяло е управлението. Това няма равно, карал съм много коли, но толкова рязко и лесн смяна на платна, не бях правил. Предваките му са дълги, с цел икономия, което го спъва допълнително. Среден разход на гориво 9,1, което е доста добре, при това каране. Управленито най-много ми допадна.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от synthez 3D » 16 апр 2014, 10:15

Nebhotep написа:S-max-а е с токова. ... си мисля че електрохидравликата е задължителна.
Само да уточня, че Кугата е с изцяло електрическо серво (както и Фокуса). Хидравликата там отсъства изобщо. На моя C-MAX съм с електрохидравлично, и съм доволен, защото имам 3 режима на сервото. В интерес на истината си карам на стандартния и не виждам какъвто и да е проблем, макар че режима на помпата се управлява софтуерно. При изцяло електрическото подпомагане поведението на волана също се определя софтуерно и не виждам проблем да има няколко режима. За съжаление не остана време да тестваме дали конкретния екземпляр има такива настройки на волана.
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от Nebhotep » 16 апр 2014, 10:43

Само да уточня, че Кугата е с изцяло електрическо серво (както и Фокуса).
Ами май не е така, в брошурата на Kuga е упоменато "електрохидравличен сервоусилвател"(EPAS), който може и да има някакви нововъведения спрямо моята EPAS от 2009 г., но усещането би трябвало де е едно и също. Може би проблемът с информативността се дължи на предните хидравлични втулки предназначени да подобряват кормилното управление.

А пък в брошурата на Фокус пише електрическо сервоуправление (EPAS). Не мисля че има някаква разлика, просто са ги описали по различен подвеждащ начин. И при двата автомобила управлението би следвало да е електрохидравлично.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от HACKO » 16 апр 2014, 12:01

Независимо какво е сервото на волана, не мисля че е нормално да е толкова чувствително. Точно в аварийна ситуация инстинктивно рязкото движение в комбинация с недостатъчна квалификация, може да завърши извън пътя. Не може всички водачи на Куга да са със Суперлиценз.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от synthez 3D » 16 апр 2014, 13:32

Nebhotep написа:
Ами май не е така, в брошурата на Kuga е упоменато "електрохидравличен сервоусилвател"(EPAS)
Грешка в превода. Не е за първи път :D . Ето го оригинала на английски:
Image
и превода на български:
Image
Нашите системи са EHPAS (Electro Hydraulic Power Assisted Steering), а на всичките сегашни Фордове са EPAS (Electric Power Assisted Steering). В началото на страницата са го превели правилно EPAS, а отдолу са го сгрешили...
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от DigiPro » 16 апр 2014, 14:53

HACKO написа:Независимо какво е сервото на волана, не мисля че е нормално да е толкова чувствително. Точно в аварийна ситуация инстинктивно рязкото движение в комбинация с недостатъчна квалификация, може да завърши извън пътя. Не може всички водачи на Куга да са със Суперлиценз.
Нали знаеш, че тези новите коли с ел. серво на волана имат стандартно и ESP. Наистина помага в такива ситуации. Имах случай и го тествах.
Ето Kuga:
http://www.youtube.com/watch?v=-46psOG2T5A
и B-Max
http://www.youtube.com/watch?v=Ut-PakiUk5I

Забележи и колко бързо въртят волана.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Test drive на Фокус и Куга - Април 2014

Мнение от HACKO » 16 апр 2014, 17:06

Да и да се молиш да има място, самолетната писта е широка около 100м., а пътя 7.2м. Навремето Мерцедес се принудиха да монтират серийно на най-малкия си и евтин автомобил, тогава новата и скъпа система ESP.
https://www.youtube.com/watch?v=evBVpNv417I
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “СРЕЩИ НА КЛУБА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта