Страница 1 от 1

Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 01 апр 2019, 10:27
от peterdi_bg
Здравейте,

предлагам тук всеки да напише своите коментари за проведената среща - условията в Рибарица, впечатления от тест драйв колите, както и всеки който е снимал може да качва снимките тук.

Като пълен лаик на тема модерни автомобили си позволявам да открия темата за колите дадени от МП и по-специално за червения фокус - другия просто не съм го карал. Тествах колата в режим свободно каране и в режим круиз контрол без промяна на каквито и да било настройки на круиз контрола, и според мен проблемите са сериозни. Първо - в свободен режим има предупреждения когато превишавам скоростта (ОК), но при круиз контрол дори в изчакващ режим тази система за предупреждаване не сработва. Второ - за т.нар. intelligent speed limiter с който круиз контролът се регулира сам по ограниченията на скоростта. За мен изобщо не е оправдано в зоната на излизане от населено място колата без предупреждение рязко да ускорява от 40 или 50 до 95 км/ч независимо дали пътят го позволява. Не само че не е комфортно, а е даже опасно. Би трябвало най-малкото на екрана да се подаде 2-3 секунди предупреждение, защото разликата в двете скорости не е малка, а ускорението става много бързо. Проблемът се подхранва и от базата данни, с които колата работи - когато не са съобразили ограничението в дадения участък с пътната обстановка, да не говорим че у нас по принцип има лошо маркирани селищни образувания и опасни завои. В този смисъл системата intelligent speed limiter за по-малките пътища в България носи сериозен риск.

Поздрави

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 01 апр 2019, 16:21
от ЯЛТА
DSCN0541.JPG
DSCN0518.JPG
DSCN0519.JPG
DSCN0522.JPG
DSCN0545.JPG
DSCN0552.JPG
DSCN0554.JPG

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 01 апр 2019, 23:26
от Major_Koenig
След тестовете едно нещо е ясно дизел автомат не е моята кола :lol:
Сега малко по-сериозно :P имах възможността да навъртя доста километри на червното фокусче, което е с ниво на оборудване титаниум с дизелов агрегат от 1,5 литра и 120 к.с. с автоматична скоростна кутия с 8 предавки и като цяло останах с положителни впечатления.
Може най-положителното от всички е, че най-накрая имаме приличен автоматик като настройки и работни режими :P При всички тествани от мен до сега автомобили с автомат представянето на автомобила досега винаги е било незадоволително поради ненавременната или пък изцяло ненужна постоянна смяна на предавките от страна на скоростната кутия, тук това вече не е така и форд вървят в правилна посока с тази скоростна кутия от към настройките на нейнтата работа(с нетърпение чакам да се появи новият Ейдж с 10 степенният автомат :lol: ).
Автомобила е приятен за умерено каране, удобен по-дълги преходи не само за водача, но и за пасажерите. Използваните материали за купето са значително по-висок клас, спрямо флагмана Мондео, което направи си е изненада за мен, но боднатата централна конзола както при фиеста и екоспорт продължава да ме изумява и да се чудя, защо подяволите не го напавиха да се прибира поне :shock:
Поради смяната на типа окачване и преминаването на цял заден мост съм леко изненадан от това техническо решение на форд с оглед на перфектното пътно поведение на фокусите до сега. типично за това окачване при сериозно влизане в завой може да се осети склонноста към поднасяне на задницата. ускорението на дизеловото двигателче не е нещо кой знае колко космическо, но пък е доста прилично като време на прибиране го изпънах до прилично високи скорости и добре се справяше с ускорението в различните режими или пък от място, така че би позволил едно малко по-бързо изпреварване, но както казах не е кой знае какво. Също така съм доста впечатлен от шумоизолацията на купето и високото ниво, на което е изпълнена.
Понеже неможе висчко да е по-мед и масло да си кажа и забележките :lol: Както колегата Петър отбеляза работата на интелигентният адаптивен автопилот е направо кошмарно безумна, че чак влудяваща. Системата за следене на пътните знаци и постоянната автоматична промяна на скоростта е способна да докара човек до лудост, но най-лошото е, че е сериозна предпоставка за ПТП. Според мен тук инженерите на софтуерното ниво малко не са доуценили и лесната работа с различните бордови менюта чак след 48 часа успях да открия от къде аджеба може да се променят тези безумни настройки или пък директно да се премине към стандартен круиз контрол. Доста сериозно трябва да се помисли за усленяване и по-бързо настройване на исканите режими в режим на автопилот и за изключването или наличието на даден асистент. Изключително неприятно е и усещането при ускорение на студен мотор и това буботене и тренесе на двигателя докато загрее.

Имах възможността да тествам и белият звяр от варинта ST Line с трицилиндров 1,5л мотор със 160 /май беше не съм сигурен/ и ръчна скоростна кутия.Интериорно като цяло е доста сходен с титаниума, така че няма какво повече да се добави или каже, но технически са направо два различни автомобила. Взех колата настроена на спортен режим на окачването и така и не го промених по-съвет на фордманияка /повече защо в неговите коментари/ и като цяло влизането в завойте е интересно преживяване с този автомобил, но при високи скоростни и неравности по-терена се усеща една несигурност в пътното поведение. Комбинацията на мотора и скоростната кутия е доста приятна за каране и дава един доста добър диапазон за ускорение в зависимост от моментната ситуация, но определено си му липсва един цилиндър на мотора. Спирачките на автомобила са отвратително резки при ниски скорости и несвикнал с тях /дами извинявам се отново за рязкото спиране/. Като цяло съм определено впечатлен от новият фокус, а от двата автомобила определено повече ми допада ST Line.

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 02 апр 2019, 00:08
от pepy1
Аз да питам, като е разпуснат стария ОС, има ли избран нов?

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 02 апр 2019, 00:40
от ЯЛТА
pepy1 написа:
02 апр 2019, 00:08
Аз да питам, като е разпуснат стария ОС, има ли избран нов?
Ето го новият управителен съвет.
DSCN0554.JPG

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 02 апр 2019, 20:38
от freeway
А какво точно се е провело-общо събрание и тест драйв или тест драйв с малко общо събрание...?

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 02 апр 2019, 20:55
от fordmaniac
Здравейте.
Направихме си едно приятно събиране и които не дойдоха, могат да съжаляват!
Благодарение на Мото Пфое имахме шанса да сме сред първите тествали новият модел Фокус.

Първо общото за двата автомобила. Позиция на седене, ергономия и пространство са на висота! Оня щръкна таблет там явно е мода. Както и хилядо двеста и ... функции и менюта, неизбежни при съвременни натъпкани с електроника коли. Но пък копчета и врътки са на очакваното място и не е нужно замисляне и търсене. Реакцията на кормилното управление е безупречна. Най-накрая има копче за изключване на ESP.

Дразнещо за мен е външният дизайн, все едно гледам Мазда 3, малко загуби индивидуалност. А ръчната са я направили електрическа. Спирачките са малко леки та чак прекалено, трудо се дозират, с перце се задейсват и айде всички да висят по коланите :D , все едно карах Ситроен :?:

Червеното дизелче ко покарах с недоверие, но сгреших. Двигателят има смекчена характеристика, но автоматика е просто прекрасен!!! В автоматичен режим точно следва желанието на шофьора. Не съм сигурен дали е с адаптивна функция, но превключването е повече от адекватно. Мотора е винаги в подходящи обороти за динамика или икономичност. Пък и са цели 8 сближени предавки, особено 1,2 и 3 , и 7,8 . При ръчен режим няма замисляне или каквото и да е, с което да дразни водача, изпълнява безупречно!
Задният мост с цяла греда ' П ' образен не дава легендарното пътно поведение на Фокус, в бързи завои и при по резки маневри се усеща презавиване и поднасяне.

Беличкият ST-Line е по - интересен. Режимите Нормал , Еко и Спорт са с очаквано поведение. Първият е ясен, при Еко става леко тромав и удобен в навалици и задръствания, Спорт е приятно пъргав. Предавателната кутия е страхотна, ама тя си е Форд!!! Превключване, разпределение на предавателните числа, всичко е прекрасно. Пътно поведение много добро, но някъде с уклон към комфорта се получава това дето каза:
Major_Koenig написа:
01 апр 2019, 23:26
но при високи скоростни и неравности по-терена се усеща една несигурност в пътното поведение.
. Но пак е вълнуващо!
Сега за мотора. Не знам каква ще е файдата от откраднатият цилиндър от към намалено триене, икономичност и екологичност, ама след този https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 82#p552201 4 ( четири ) цилиндров Екобуст, тоз новия 3 ( три ) цилиндров не върви така, че да кажеш УУУУаау. Двигателят е много рафиниран и вибрации сходни с първите 1.0 и звук като тях няма. Звучи и работи много приятно, много плавно се включва турбото, но не с тази тяга и това озверяване на четири цилиндровия.
Това от мен. Поздрави.

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 03 апр 2019, 07:27
от HACKO
freeway написа:
02 апр 2019, 20:38
А какво точно се е провело-общо събрание и тест драйв или тест драйв с малко общо събрание...?
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=78660

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 03 апр 2019, 14:27
от Dani_Barabani
Обещах да проверя: Председател на клуб Волво, все още е Явор Янков, който обаче е в Англия от доста време. Аз контактувам с бивш председател на клуба - Кирил Киров, който ми сподели "За обща среща няма проблем, стига да съвпада с нашата - всяка последна неделя от месеца." (Става дума за София - пред НИМ,от 12.00 часа). За Април това не важи, понеже имат организирана колона по повод 92 години от пускането на първото Волво... Възможност за първа за сезона среща 26 Май.

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 06 апр 2019, 17:22
от svetlio
Ето и моето мнение за двата автомобила.И двата модела са добре обезшумени, имат добра возия,но са малко ниски за нашите пътища. :D Разходът на гориво е задоволителен, ако може да се вярва на бордовия компютър.Дизелът е добре оборудван от към екстри някои от тях не много полезни. Автоматикът не е на ниво, особено на малките предавки и докато е студен от мотора се чуваше някакво тракане.При бензиновия мотор нямам забележки- дърпа много добре и на по-високи обороти звучи също добре,с шестстепенната кутия е много добра комбинация,а интериорът е страхотен.Като общо добри автомобили, но имат и своите недостатъци.

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 07 апр 2019, 10:40
от peterdi_bg
Dani_Barabani написа:
03 апр 2019, 14:27
имат организирана колона по повод 92 години от пускането на първото Волво
Това е полезно, благодарности за информацията

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 08 апр 2019, 16:20
от divxstore
За двата Фокуса - добри са, но започвайки от външния вид - изглеждат ми прекалено смалени (визуално), титаниума е изгубил всякаква агресия и повече прилича на китайка :) , белия въпреки бедното си оборудваме изглеждаше много по добре. Хареса ми врътката за автоматика, но това е направило задължително повдигането на подлакътника, сега все едно ръцете ми висяха, отново белия с ръчката положението бе по-добро, но далеч от перфектно. Колите определено са по-добре обезшумени от предшествениците си, това за мен си е голям плюс. Навигацията е удобна за ползване и тъча е добър. Като цяло ми харесаха, но повече ми харесваше предишния модел!

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 08 апр 2019, 17:29
от cammy_di
Dani_Barabani написа:
03 апр 2019, 14:27
Обещах да проверя: Председател на клуб Волво, все още е Явор Янков, който обаче е в Англия от доста време. Аз контактувам с бивш председател на клуба - Кирил Киров, който ми сподели "За обща среща няма проблем, стига да съвпада с нашата - всяка последна неделя от месеца." (Става дума за София - пред НИМ,от 12.00 часа). За Април това не важи, понеже имат организирана колона по повод 92 години от пускането на първото Волво... Възможност за първа за сезона среща 26 Май.
Благодаря, Дани!

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 08 апр 2019, 18:22
от Ozzie
Дизайна на задната врата и С-колоната малко докарва на БМВ 1-ва серия.
Ама малко, да не ме линчувате сега... :lol:

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 09 апр 2019, 22:38
от freeway
Форд винаги са били забележими отдалеч.За съжаление вече трябва да изчакаш да видиш емблемата(прослувутия овал).

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 10 апр 2019, 20:21
от dj_peci
Сложете си по голяма емблема:))

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 10 апр 2019, 21:07
от freeway
Засега предната решетка върши работа,но само за запознати с марката.

Re: Мнения, отзиви и снимки от общото събрание в Рибарица - 30.03.2019

Публикувано: 10 апр 2019, 22:40
от pepy1
Така е в Европа, на запад през океана емблемите вадят очи :D