Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

... но може да са полезни
Заключена
Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 16 авг 2013, 17:05

Изображение

Изображение

Изотчник: rallypulse.com

РАЛИ ХЕБРОС 2013

Офциален сайт на Рали Хебрсо 2013
Карти на Рали Хеброс 2013

Инфорамация за Рали Хеброс:

Рали „Хеброс“ е едно от най-старите автомобилни състезания в България, а на 14-ти и 15-ти юни тази година то ще отбележи своето 42-ро поредно издание! Ралито е с традиционен център град Пловдив, като щабът отново ще бъде разположен на територията на Международен панаир Пловдив, който за втора поредна година е съорганизатор на събитието.
Маршрутът на състезанието от миналата есен бе достатъчно динамичен и компактен, поради което организаторите решиха през 2013 година той да остане непроменен. Ралито отново ще важи за Българския шампионат, а в същото време ще има и международен статут. Състезанието ще бъде максимално облекчено що се касае до изискванията към състезателите, като до участие ще бъдат допускани всички автомобили с валидна и изтекла хомологация. По този начин организаторите се надяват да осигурят възможност за по-голям брой екипажи. Освен традиционните участници от България се очакват и такива най-вече от Гърция, Турция, Сърбия и Румъния.
Маршрутът за 2013-та, както бе споменато по-горе, остава същият–откриващият специален етап ще бъде „Пловдив“, намиращ се на територията на Международен панаир Пловдив. Етапът ще се проведе в петък (14-ти юни) вечерта. На следващата сутрин екипажите се отправят към Родопите за първите два планински специални етапа „Здравец“ и „Яврово“. По обяд състезателите ще преминат за втори път по споменатите две трасета, а в следобед ните часове маршрутът включва преминаване по един път през етапите „Бойково“ и „Дедево“. Последният специален етап ще бъде отново „Пловдив“, след който ще се проведе церемонията по награждаването и закриването на 42-ро Рали „Хеброс“ 2013.


СЕ 1/8 „Пловдив“ (2,38 км)

Кратка история
Специален етап с името „Пловдив“ е бил разполаган на няколко места в града през различните издания на ралито, а целта му винаги е била една–максимално шоу за публиката и приближаване на обикновения зрител до атрактивния автомобилен спорт.
Общо 14 пъти за последните 22 години етапът бе организиран на Коматевския възел в западната част на Пловдив. В 5 издания от същия период той не бе провеждан, а в други 2 пък бе разположен на гребната база. През миналата година етапът за първи път беше преместен на огромните площи на Международен панаир Пловдив. Тогава той бе както откриващото, така и закриващото скоростно изпитание за състезателите, предизвиквайки много голям интерес у зрителите и медиите.
В 42-рото издание на Рали „Хеброс“ СЕ „Пловдив“ отново ще бъде разположен в панаирното градче и ще бъде първи и последен етап със старт малко след откриването на ралито в петък вечерта, 14-ти юни, и финал – около 1час преди официалното награждаване в събота, 15-ти юни.


СЕ 2/4 „Здравец“ (22,08 км)

Кратка история
Специален етап „Здравец“ е едно от най-емблематичните трасета на Рали „Хеброс“. Той е включен за първи път в маршрута на състезанието през далечната 1973 година, когато ралито е чествало своето 2-ро издание, а в случая е носел името „Марково“. И досега етапът неимоверно присъства в маршрута почти всяка година, като в много от случаите той е откриващото изпитание за състезателите.
До 1997 година СЕ„Здравец“ бе с дължина от около 14 километра и се простираше от с.Марково до хижа Здравец. В много от годините той предшестваше СЕ „Родопи“, чийто старт се намираше само на около 500 метра след финала на „Здравец“.
През 1998 година етапът отсъстваше от маршрута, но частта му от с. Гълъбово до с. Марково бе използвана в СЕ„Белащица“.
През 1999 година организаторите решиха да обединят „Здравец“ и „Родопи“ под едно общо название(„Здравец“), като по този начин етапът стана с дължина от малко над 22 километра.
До 2004 година включително той бе каран само в този най-дълъг вариант, но поройните дъждове от лятото на 2005-та, които наводниха много региони на страната, прекъснаха тази последователност. Тогава „Здравец“, както и всички останали етапи от втория ден на ралито, бяха отменени.
През 2006 и 2007 година първата му част(от с. Марково до с. Гълъбово) бе използвана като шейкдаун.
През 2008 година, след 4-годишно прекъсване, „Здравец“ най-накрая се завърна в маршрута на ралито, макар че бе използван само в късия си вариант от 14 километра (последно каран през 1997 година).
През 2008-ма част от него, но в обратна посока, бе също така и шейкдаун. В следващата 2009 година той бе плануван отново в 14-километровата си версия, но за съжаление бе отменен, докато през 2010-та и 2011-та състезанието се проведе изцяло в Средна гора, което разбираемо бе причината „Здравец“, заедно с всички други родопски етапи, да отсъства отново.
За 2012 година организаторите взеха единодушно решение, че Рали „Хеброс“ трябва да се завърне обратно в Родопите. По този начин специален етап „Здравец“ бе също върнат в маршрута, като при това той отново бе използван в цялата си дължина от 22 километра за първи път от 2004-та.
През 2013 година СЕ„Здравец“ ще бъде каран два пъти – съответно като втори и четвърти специален етап. Разбира се, километрите му остават класическите 22.


СЕ 3/5 „Яврово“ (18,29 км)

Кратка история
Справка със старите документи на Рали „Хеброс“ показва, че маршрутът на състезанието е минал за първи път потрасето на днешния етап „Яврово“ през 1973 година. Тогава обаче етапът, който познаваме днес, се е използвал само като преход – между специални етапи „Марково“ и „Лъки“ (за първия ден) и от последния етап „Асенова крепост“ до финала и награждаването в Пловдив (за втория ден).
В първите издания на ралито етапът е каран и в двете посоки, като през годините е бил и с различни дължини – 8 и 13 километра. До началото на 90-те години трасето постепенно е било асфалтирано в посока от с.Яврово към с. Добралък, което във времето преди цялостното му асфалтиране го обуславя както като изцяло макадамов, така и като смесен макадамово-асфалтов етап.
Последният път, когато той е бил смесен, е през 1987 година, а дължината му в това издание на ралито е била 13 километра. Тогава, също така за последно, етапът е каран и в двете посоки. Стартът му е бил разположен в края на с. Добралък, а финалът–малко преди с. Яврово. Вобратна посока стартът и финалът са разменяли местата си.
Интересно е, че през 1988 година СЕ „Яврово“ е бил изцяло макадамов, докато през следващата 1989-та е само на асфалт. И през 1988-ма, и през 1989-та той е с дължина от малко над 8 километра, въпреки че стартовете и финалите за всяка от години те са били разположени на различни места.
През 1990 година цялото трасе до с.Добралък е вече асфалтирано. Етапът е използван отново в 13-километровата му версия от 1987-ма, като това продължава в цели 8 поредни издания на ралито чак до 1997 година включително.
През 1998-ма трасето отсъства от маршрута на ралито, но се завръща отново през следващата 1999-та, когато се използва в неговата по-кратка 8-километрова версия, започваща на 4 километра след с. Добралък и финишираща на вече познатия финал преди с. Яврово.
Етапът се кара в този вариант във всички следващи години до 2005-та, за която организаторите предвиждат радикална и смела промяна – стартът му е върнат в края на с. Добралък, но етапът за първи път преминава през с. Яврово, като финишира малко преди с. Лясково, а дължината му вече е 16 километра и половина. За съжаление тази негова версия така и не се провежда заради проливните дъждове, поради които се отменя целият втори ден, в който етапът е предвиден.
Оттогава (всъщност от 2004-та) до миналата 2012 година СЕ „Яврово“ отсъстваше от маршрута на Рали „Хеброс“, но като част от програмата за връщане на класическите етапи, той също бе включен в графика. През 2012-та обаче етапът бе каран в най-дългия си вариант до момента от 18,29 километра, със старт от моста, намиращ се на 4 километра след с. Добралък, до историческия паметник „Асенова крепост“. В себе си той включваше 8-километровата част от оригиналното трасе, след което преминаваше през селата Яврово и Лясково, както и през друг класически етап от ралито „Асеновград“, по-известен като „Асенова крепост“.
През 2013 година е тапът остава непроменен и ще бъде каран два пъти – съответно като трето и пето скоростно изпитание.


СЕ 6„Бойково“ (8.83 км)

Кратка история
В сравнение със специални етапи „Здравец“ и „Яврово“, СЕ „Бойково“ е включен в маршрута на Рали „Хеброс“ сравнително късно – за първи път през 1994 година, въпреки че част от трасето му е било използвано още в първото издание на ралито през 1972 година, но само като преход. През различните издания на състезанието промените в дължината му са били незначителни, а това се дължи на факта, че трасето винаги се е използвало в максимално възможната си дължина, стартът е разположен малко след разклона Бойково - Дедово - Храбрино, а финалът – точно преди с. Бойково.
От 1994 до 1997 година включително етапът е с дължина от 8,70
километра.
През 1998-ма той отсъства от маршрута, но през 1999-та се завръща отново и оттогава се използва във всички години чак до 2007-ма включително. Дължината му постоянно нараства с почти всяко издание и през въпросната 2007 година тя е вече 9,11 километра (най-дългата до момента).
В периода 2008-2011 година етапът отсъства от маршрута по различни причини – за 2008-ма и 2009-та е заменен от други етапи, а през 2010 и 2011 година ралито се провежда в Средна гора.
Цели 5 години по-късно–през миналата 2012-та – СЕ „Бойково“ отново бе върнат в маршрута на ралито, като тогава той бе използван само веднъж.
Това се запазва и в 42-рото издание на Рали „Хеброс“, в което етапът ще бъде шестият подред в състезанието.


СЕ 7 „Дедево“(7.60 км)

Кратка история
Общо взето историята на специален етап „Дедево“ повтаря тази на предния „Бойково“, тъй като след СЕ „Бойково“ екипажите имат един единствен път, по който да слязат от балкана, а това е именно трасето на СЕ „Дедево“. Тази е и причината пътят да бъде използван за специален етап абсолютно винаги, след като преди това екипажите са преминали по СЕ „Бойково“.
Това, което различава двата етапа, е, че докато „Бойково“ винаги се кара на изкачване, СЕ „Дедево“ е винаги на пускане.
По подобие на „Бойково“, и СЕ „Дедево“ запазва своята дължина без особени промени през годините, тъй като тя също е ограничена – етапът винаги започва в края на с. Дедово и също така винаги финишира на минимално разстояние преди разклона Бойково - Дедово - Храбрино (близо до който преди това е бил стартът на СЕ „Бойково“).
Дължината на СЕ „Дедево“ в периода 1994-1997 година е точно 7километра. След отсъствието през 1998-ма, в годините от 1999 до 2001 тя остава същата, но от 2002-ра етапът се удължава с още 500 метра до 7,50 километра. След това (до 2007 година) СЕ „Дедево“ варира между 7,45 и 7,59 километра, докато при завръщането си през 2012-та е каран във вариант от 7,60 километра, който макар и само с 10 метра повече, е най-дългият до момента.
През 2013 година всичко по специален етап „Дедево“ остава същото и той ще бъде каран като седмо скоростно изпитание.

Използваната информация е от Официалната Брошура на Рали "Хеброс".

Официални резултати от Рали Хеброс
Снимки от Рали Хеброс

РАЛИ БЪЛГАРИЯ 2013
Официален сайт на Рали България 2013
Официални резултати Рали България
Снимки от Рали България

РАЛИ ТВЪРДИЦА 2013

Официален сайт на Рали Твърдица 2013

История на Рали Твърдица

СЕ ДЕТЕЛИНАТА

Първи специален етап, разположен в самия град на двупосочен пътен възел. Изключително атрактивен за публиката етап с дължина от 2,16 км и каране на фарове през тъмната част на деня, тъй като феновете имат възможност да наблюдават пилотите по цялото протежение на трасето. Скороста не е голяма - през годините лидерите са постигали средна скорост от 65-67 до 78 км/час в зависимост дали трасето е конфигурирано с един или с два шикана. Нужно е изключително внимание и прецизност за преминаване през изкуствените шикани и покрай бордюрите които са от двете страни на трасето.

СЕ ЧУМЕРНА

Етап разположен в равнинната част на балкана върху общинска пътна мрежа свързваща гара Чумерна със село Боров Дол. В тазгодишното издание на ралито скоростна отсечка е дълга 7,35 км., като на най-дългата права е предвиден шикан. Тя е сравнително бърза и динамична. Много здрав асфалт - кара се по поречието на река Белинска, която е непосредствено до пътя, така че като първа за деня изисква голямо внимание от страна на пилотите и както се казва с преминаването на етапа екипажите влизат на "един дъх" в надпреварата.

СЕ ДЕВИНА

Трасе използвано също от рали Златни през годините 1976 - 1988. Такава отсечка за съжаление липсва в останалите ралита у нас, поради което не може да се сравни с друга подобна. Дължината на етапа е 13,410 км., започва от равнинната част над село Боров Дол и финишира в подножието на връх Чумерна недалеч от туристическото селище Шешкинград на 1300 м. надморско равнище, т.е. пилотите ги очаква изкачване с денивелация от около 950м. Но тъй като трасето е много тясно (маскималната широчина само на места достига до 3 м) с обратни завои и привидно бързи пасажи с множество неравности (скокове и падове), преминаващи покрай река, мощността на автомобила не е решаваща, а по-скоро важни за "бегачката" са настройките на окачването. При преминаването на Девина е необходима страхотна техника, изключителна концентрация и голямо внимание, защото почти всяка грешка се наказва безкомпромисно - с отпадане! Спечелените секунди на този етап дават важно психологическо предимство преди спускането към Буйновци.

СЕ БУЙНОВЦИ

Трасе използвано многократно също от рали Златни през годините 1976 - 1991. Невероятна отсечка с агресивно бързо спускане и вързани обратни завои с голяма денивелация, може да се сравни с друга подобна само от рали Монте карло. Започва от равнинната част под билото на Стара планина и финишира недалеч преди село Буйновци, т.е. пилотите ги очаква спускане 15км. с денивелация от около 700м.

СЕ ЕЛЕНА-ТВЪРДИЦА

Това е вече класиката в жанра - скоростен етап популярен като най-трудния етап от рали Златни пясъци в близкото минало. Много технична отсечка с атрактивни завои и здрава асфалтова настилка. Това е пътя от гр. Елена към гр. Твърдица през Елено-Твърдишкия проход. Дължината на етапа е 29,2 км. и условно може да се раздели на две части – първата /12 км. до разклона на Предела/ е изкачване от село Буйновци към билото на планината, където пилотите имат чудесна възможност да загреят за предстоящото спускане, тъй като трасето е бързо, хлъзгаво и води "завой в завой". Задължителни са високата концентрация и внимание! Втората (17 км. до гр.Твърдица) се характеризира с по-широка асфалтова настилка, бързи завои и голяма денивелация. Последните километри от етапа са много технични и стратегически, те дават възможност на пилотите буквално да се "слеят" с трасето. Преминаването на тази част от трасето (има само три незначителни прави), само по себе си концентрира и придава усещането за ритъм на състезателя. Тук може да се спечели много. Като цяло на този етап през годините са регистрирани значителни разлики между равностойни пилоти, до голяма степен се изравняват възможностите на автомобилите и неслучайно това трасе е решаващо за победа в ралито!

СЕ ПРЕДЕЛА

Скоростен етап, който е част от етапа Елена - Твърдица. Много технична отсечка с атрактивни завои и здрава асфалтова настилка. Това е пътя към гр. Твърдица от местноста "Хайдушка поляна", обхващащ част от билото на Стара планина. Дължината на етапа е 19,75 км. и условно може да се раздели на три части – първата /3,5 км. до разклона за Елена/ е равнинна, "върви" по билото на планината, където пилотите имат чудесна възможност да влязат в ритъм, тъй като трасето е тясно, хлъзгаво и води "завой в завой". Задължителни са високата концентрация и внимание! Втората (около 5 км. до рудник "Твърдица") се характеризира с по-широка асфалтова настилка, бързи завои и голяма денивелация. Тук голямо внимание трябва да се обърне на високата скорост. В края на този участък има няколко обратни и много технични завои, които естествено подготвят екипажа за същинската трета част на трасето. Последните 10-12 км. от етапа са много технични и стратегически, те дават възможност на пилотите буквално да се "слеят" с трасето. Преминаването на тази част от трасето (има само три незначителни прави), само по себе си концентрира и придава усещането за ритъм на състезателя.


Информацията е взета от официалната брошура за Рали Твърдица 2013

Официални резултати от Рали Твърдица
Снимки от Рали Твърдица

РАЛИ ТВЪРДИЦА 2013

Официален сайт на Рали Средна Гора 2013

Официални резултати от Рали Средна Гора
Снимки от Рали Средна Гора

Цялата информация за предстоящото Рали Сливен може да намерите на официалният сайт: http://rallyslivenbg.com/.
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 23 авг 2013, 23:17

Предвиденото за 21-22 септември Рали Албена окончателно отпада от таз годишиният календар.
Първоначално Рали Албена трябваше да открие таз годишиният шампионат, но без каквато и да е информация беше изместоно като пред последен кръг.
В следствие на отпадането на този кръг родният шампионат може да се реши още в следващият кръг Рали Сливен.
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 26 авг 2013, 11:33

Официален сайт на Рали "Сливен"
Програма на Рали "Сливен"
Информация за зрителите на Рали "Сливен"

Специален етап Сливен СЕ1 (петък-2,10 км.)

Специален етап Сливен за първи път се провежда в този си формат в центъра на града. Предишните два пъти беше организиран в градската градина. Намира се непосредствено до Сервиза и Закрития Парк. В петък вечер зрителите на град Сливен могат да се насладят на автомобилите и уменията на пилотите директно на хлъзгавите павета на площад Хаджи Димитър, кръговото и площадките около Маазите.

СЕ 2/6 Молова Гора / СЕ 11/13 Ичера (събота - 18,08 км. / неделя - 18,10 км.)

Във варианта Молова Гора, етапът стартира от края на вилната зона на град Сливен и финишира преди село Ичера. Характеризира се с 11 км изкачване и 7 км. спускане (СЕ Молова Гора в събота) и респективно обратния вариант със 7 км. изкачване и 11 км. спускане (СЕ Ичера в неделя). 11-те км. са много бърза част, с гладък и широк асфалт от старта до малко след местността „Чуката”, поради което повечето пилоти го оприличават на писта. Денивелацията на този участък около 390 метра. По-трудна, спъната и тясна част са 7-те километра в участъка от след местността „Чуката” до село Ичера, където се намира и един от най-атрактивните завои за тази отсечка.

СЕ3/7 Котел (събота - 11,92 км.)

Етапът Котел е най-отдалечен в сравнение с останалите. Намира се на около 60 км. от Сервизния Парк. Практически съвързва село град Котел със село Кипилово.
Много удобен за наблюдаване от гостите на състезанието от град Шумен и околоността. 12 км. етап с предимно бърза част и не дълга по-бавна и технична част. Зрителите могат да паркират своите автомобили на определени места, които не липсват на този етап.


СЕ 4/8 Стара Река (събота - 19,95 км.)

Етапът Стара Река свързва село Стара Река със местността Агликина Поляна и Карандила. Съставен от две части. Тясна, неравна, изпъстрена с множество завои и по-атрактивна първа част и бърза, и равнинна част от „Агликина Поляна” до преди село Раково. Първата част намираща се от село Стара Река до местността Агликина Поляна представлява феноменални километри на изкачване спиращи дъха, но и предизвикателство за всеки един пилот. Изхвърлянето на фракция
на този етап прави пилотирането трудно и изискващо много внимание. Тази година ще се кара само на изкачване, като през миналата година се кара за първи път от 20 години насам и на спускане, когато състезанието бе част от IRC сериите. В миналото е определян от най-известните световни пилоти като труден етап от рали Златни Пясъци, наред със Елена-Твърдица и Българка във варианта спускане.



СЕ5/9 Даулите / СЕ10/12 Българка (събота - 9,15 км./неделя – 19,50 км.)

Обща характеристика на СЕ Даулите
Етапът „Даулите” се включва за първи път в маршрута на рали Сливен като самостоятелен етап. В различни години от състезанието е бил част от етапите „Меча
Поляна” и „Българка”. В това издание на ралито представлява част от етапа „Българка” но в обратна посока. Стартира от разклона за село Раково, през местността „Даулите”, минава през „Дървото” и финишира 4 км. по-надолу посока град Сливен, на мястото, чийто финал е планинско „Българка”. Разделя се на две части. Тясна и технична 5 км. на изкачване първа част с възможност за „отсичане” на множество завои, и изхвърляне на фракция. И втора 4 км. по широка, по-бърза част, но на спускане с възможност за идеално на блюдаване на пилотите в продължение на 1км. Трябва да се обърне внимание на маршрута, че СЕ Даулите започва от разклона за село Раково, а СЕ Българка не финишира там, а непосредствено преди село Раково. Само там двете отсечки се разминават, като изключим, че СЕ Даулите не се спуска до старта на СЕ Българка, в ½ част двете отсечки се припокриват.

Обща характеристика на СЕ Българка
Емблематичен етап от рали Сливен. Старт от разсадника „Абланово” и финал непосредствено преди село Раково. Характеризира се с три части. Технична и бавна част, равен асфалт и множество обратни завои (над 30) около 6 км., един от които е легендарния за всички фенове наречен със собствено име – „Сеирджийския”. Бърза част във високата точка на етапа със високоскоростни завои около 4 км. и трета отново тясна и технична част на спускане към финала от 10 км. Точно тук в етапа е включена и отсечката от разклона за село Раково до село Раково – 5 км., което се случва за първи път от 15 години насам. Денивелацията на етапа до най-високата му точка е около 700 метра в продължение на 10 км, което го прави най-стръмния етап от рали Сливен.
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 04 сеп 2013, 13:32

Остават броени дни и часове до Рали "Сливен"!
Пълният списъск със заявените екипажи за участие може да намерите тук
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 09 сеп 2013, 15:10

Скандалите в Българския Рали Шампионат продължават с пълна сила!!!
След сагата с Рали "Албена" на дневен ред излиза завършилото вчера Рали "Сливен".
Близо четири часа след края на ралито Globul Rally Team беше декласиран заради неправомерно охлаждане на спирачките.
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 15 сеп 2013, 23:19

Крум Дончев и отборът му GLOBUL Rally Team внесоха официална жалба по повод отстраняването им от Рали Сливен.
В последните минути на 48 часовият срок за възражения документите бяха подадени и заверени от Нациалнаният Спортен Трибунал.
Контестация от АСК Глобул Рали Тийм
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 18 сеп 2013, 00:41

Четири български екипажи са подали заявки за участие в рали „Хърватия” (26-28 септември), десети кръг от Европейския рали шампионат.

Под №3 в списъка със заявки е тази на Globul RT – Крум Дончев и Петър Йорданов (Ford Fiesta R5). Крум има две победи в рали „Хърватия” – през 2001 с навигатор Румен Манолов и Peugeot 306 Maxi и през 2009 с навигатор Петър Йорданов и Peugeot 207 S2000.

Дончев и Йорданов донесоха първата победа в Европейската рали купа за Fiesta R5 на финала на рали „Сливен”, но малко по-късно бяха дисквалифицирани от състезанието, а резултатите от ралито остават неофициални, тъй като Globul RT обжалва санкцията.

Заявки за участие в Хърватия са подали още Мирослав Ангелов/Петър Илиев с Renault Clio R3, Антон Титов/Венцислав Мирчев със Citroen DS3 и Екатерина Стратиева/Кармен Поенару със Citroen C2 R2, които се пребориха за 38-ото място в крайното класиране на рали „Полша”, девети кръг от Европейския рали шампионат, което завърши вчера.

Стратиева заема второто място в класирането при дамите в Европейския рали шампионат с 11 точки, а само с една точка повече е лидерката Моли Тейлър.
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 24 сеп 2013, 05:42

Както вече стана известно, след днешното заседание на Националния спортен трибунал към Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС), решението на спортните комисари от рали Сливен, с което екипажът на Дончев/Йорданов бе дисквалифициран, а победата и точките му от шестия кръг в националното първенство – отнети, бе отхвърлено.

По повод на това решение Дончев и Йорданов организират специална пресконференция в сряда, 25 септември от 11:00 ч. в залата на Пресклуб България.

Така, след като са възстановени точките на „глобулите", в момента генералното класирането за шампионата преди финалния старт в рали Стари столици (Шумен, 5/6 октомври) е 146:130 (3:1 победи) в полза на екипажа на Илиев Рали Тим Димитър Илиев/Янки Янакиев (Шкода Фабия S2000).

Да припомним, че като еднодневно рали, Стари столици не носи бонус точки за генералното класиране.
Междувременно стана ясно, че Крум Дончев с Ford Fiesta R5 и Венци Мирчев със Ситроен DS3 R3T няма да вземат участие в започоващоо този четвъртък Рали Хърватска.

Източник: bgnrc.info
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 04 окт 2013, 22:41

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Български Рали Шампионат - Новини, информация и календар

Мнение от Major_Koenig » 05 окт 2013, 23:12

КРУМ Дончев и Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Форд Фиеста R5) спечелиха четвъртата си победа в най-старото българско рали – Стари столици и по този начин записа втората си победа в шампионата за 2013 г. В двудневната надпревара екипажът на телекома записа 8 победи от 9 скоростни етапа, постигайки своеобразен рекорд в това състезание – 88.89 на сто. Той пропусна първото място единствено в скоростния етап 5 – Лозево 1 (6.8 км), в който най-бърз бяха състезателите на БАМС Христо Манолов/Ангел Башкехайов (Мицубиши Лансър Ево).

В най-старото рали на страната Дончев има досега три победи – 2003, 2004, 2009 и 2010. В днешния финал двамата завършиха 99.4 км за 53:27.2 мин.

В същото време тандемът на ИРТ Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000), които бяха лидери в първенството от старта до финала, трябваше да завършат до 8-о място, за да си осигурят осмата титла в рамките на 13 години и трета поредна корона от 2011 г. насам.

Те изостанаха на 33.6 сек от победителите, като целта на екипажа през този уикенд бе единствено да контролират аванса на съперниците си и да задържат позицията си в колоната.

Трети в крайното класиране, но извън подреждането на ралито са Манолов/Башкехайов (на 1:20.4 мин от първенците), които обаче като участващи в надпреварата на група Х/Е не получават точките за третото място.

То е за първият български екипаж балкански първенец от 14 години насам – Тодор Славов/Добрин Борисов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3). Тяхното закъснение на финала е от 1:34.8 мин.

Победител в клас 6 и четвърти в генералното класиране са варненците Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2 Макс) – на 4:15.9 мин от победителите Дончев/Йорданов.

След третото за годината отпадане на шуменският екипаж Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Стари столици, Мицубиши Лансър Ево 9), най-напред в клас 3 са сливенчаните Георги Василев/Стефан Добрев (Булсим, Мицубиши Лансър Ево 8). Те намериха място в шестицата след началото на съботния ден и завършиха 5-и измежду автомобилите в групата на хомологираните автомобили.

Първенци в клас 9 са други представители на Сливен – Стефан Желязков/Иван Турлаков (Скорпион, Ситроен Саксо), които са седми в генералното класиране.
Източник: http://www.bgnrc.info

Резултати Рали Стари Столици
Изображение

Заключена

Върни се в “Архив - теми, които не са актуални”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта