Задачка за хора които разбират
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Задачка за хора които разбират
Здравейте колеги!От скоро се сдобих с форд фокус 1999г 1.6 zetec.На този форд имаше сложена газов инжекцион BRC но стар модел, не е с инжектори а направо едни щуцери влизат в колекторите.Когато паля на бензин и мине на газ колата гасне.Ако е в движение почва да придърпва не върви и пак гасне след което ма бензин пали трудно.Предполагам че се дави на газ но не твърдя че е така ( не разбирам много).Дотук нищо странно ще кажете.Сега идва интересното.Като покарам на бензин 10 ина километра и превключи на газ си върви добре на газ колата но ако изключа от скорост или спра гасне.След това ако я покарам 10 км пак мога да мина на газ но не и веднага след като угасне нищо че колата си е загряла.Забелязах че когато натисна повече от време на време като се натовари двигателя минава на бензин.Ходих в сервиз те смениха компютъра на газовата уредба смениха и едно блокче от алуминий от което излизат маркучетата за колектора и казаха :Нямаме идея от какво е.
На никой не му се занимава с тоя проблем и навсякъде ми предлагат да сложа нова газова уредба за по 1200 - 1600лв. някъде в тия граници.Е при положение че не е като да не работи хич газовата уредба как да я изхвърля.А от друга страна като четох колко проблеми с поставянето и добрата работа на газовите инжекционни имат колеги направо не смея да си слагам нов.Те проблемите идват от майсторите но това е друг въпрос.Вече почнах да се съмнявам че проблема не е в газовата уредба а в някой датчик по колата или нещо друго което при бензина не е от решаващо значение а за газта е.Затова пиша темата тук а не при газовите уредби.Забелязах че преди мен са свалили катализатора и са сложили тръба на негово място.Може ли да е от това?
В крайна сметка може ли някой да даде предположение какво се променя в една кола след като измине 10км и като я угасиш и пак я запалиш не е вече същото?Съмнявам се в ламбда сондата или в някой температурен датчик но както казах не разбирам много и затова искам мнение.Другият въпрос ми е - Може ли с компютър да се проверят кой датчик какви данни дава и дали е изправен.Тези работи виждат ли се при компютърната диагностика?Ще съм благодарен на всеки който даде някакво мнение по въпроса.
На никой не му се занимава с тоя проблем и навсякъде ми предлагат да сложа нова газова уредба за по 1200 - 1600лв. някъде в тия граници.Е при положение че не е като да не работи хич газовата уредба как да я изхвърля.А от друга страна като четох колко проблеми с поставянето и добрата работа на газовите инжекционни имат колеги направо не смея да си слагам нов.Те проблемите идват от майсторите но това е друг въпрос.Вече почнах да се съмнявам че проблема не е в газовата уредба а в някой датчик по колата или нещо друго което при бензина не е от решаващо значение а за газта е.Затова пиша темата тук а не при газовите уредби.Забелязах че преди мен са свалили катализатора и са сложили тръба на негово място.Може ли да е от това?
В крайна сметка може ли някой да даде предположение какво се променя в една кола след като измине 10км и като я угасиш и пак я запалиш не е вече същото?Съмнявам се в ламбда сондата или в някой температурен датчик но както казах не разбирам много и затова искам мнение.Другият въпрос ми е - Може ли с компютър да се проверят кой датчик какви данни дава и дали е изправен.Тези работи виждат ли се при компютърната диагностика?Ще съм благодарен на всеки който даде някакво мнение по въпроса.
- askoTAS
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 03 юни 2008, 10:09
- Модел на автомобила: fiesta1.3/lexus is 600 hi
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
колега на диагностика щети кажат наи добре. по принцип там се вижда всичко/през копютара/ обаче мн важное всепак кои чете. защото иторията знае мн трагични случаи.
продавам си фиестата 0877960765
нищо земно неми е чуждо!
нищо земно неми е чуждо!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Това е голям проблем кой чете.А бе трябва ли да ставаме по всичко специалисти? Гледам колеги си купуват кабели за диагностика и си я правят сами.Дотам стигаме като не можем да намерим хора които да разбират.askoTAS написа:колега на диагностика щети кажат наи добре. по принцип там се вижда всичко/през копютара/ обаче мн важное всепак кои чете. защото иторията знае мн трагични случаи.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Така както го описваш - прилича на датчика за температурата на охлаждащата течност.
Обяснението - ГИ превкл. на Газ ако ДВГ е достигнал определена температура, и ако е нестабилна връзката - това го лъже че е темп. е ниска и той обръща на бензин...
Режима и количеството подавано гориво зависи и от температурата на ДВГ, а компа на ГИ взема данни за режима от бензиновия компютър.
Възможно е самият датчик да си е ОК а просто куплунга и/или кабела от този датчик към ЕКУ-то да е кофти.
Датчика се мери с мултицет - виж в някой "Хайнес-мануал" за твоя автомобил какви трябва да са стойностите.
Виж да не би куплунга му да е зацапан и го почисти със някакъв спрей за контакти.
Има вероятност и да имаш проблем със клапана за празен ход, и да трябва да се почисти.
Обяснението - ГИ превкл. на Газ ако ДВГ е достигнал определена температура, и ако е нестабилна връзката - това го лъже че е темп. е ниска и той обръща на бензин...
Режима и количеството подавано гориво зависи и от температурата на ДВГ, а компа на ГИ взема данни за режима от бензиновия компютър.
Възможно е самият датчик да си е ОК а просто куплунга и/или кабела от този датчик към ЕКУ-то да е кофти.
Датчика се мери с мултицет - виж в някой "Хайнес-мануал" за твоя автомобил какви трябва да са стойностите.
Виж да не би куплунга му да е зацапан и го почисти със някакъв спрей за контакти.
Има вероятност и да имаш проблем със клапана за празен ход, и да трябва да се почисти.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Благодаря колега! Ще потърся къде се намира този датчик и ще се опитам да му зачистя куплунга.Ако се окаже това имаш голямо черпене
.Все още чакам и други мнения:)

-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Колегата по-горе е прав мисля че температурата лъже нещо.За диагносникаако не си правил направия но на бензинза да видиш как са системите и датчиците.Ламбда сондата не оказва такова голамо въздействие нейната роля е да дозира в оптимални граници въздух -газ,ако не работи компа приема усруднена стойност и ти се повишава разхода.Не пишеш откъде си ,ако си от София ще ти пиша къде да отидеш хората са много читави като майстори.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Значи какво направих до сега.Отворих всички куплонги и ги напръсках с контактен спрей.Ще ходя на диагностика но чакам все още ред.Не съм от София но идвам до София така че може да кажеш къде има читави майстори.Че като че ли такива се срещат по рядко и снежния човек:)От сервиза на БРЦ ми предлагат да сменят цялата уредба.Но как пък в нета поне един човек не ги похвали?Направо не смея да си оставя колата на такива от които всички се оплакват.Благодаря ви колеги.Сега поне при диагностиката ще знам на какво да обръщам внимание.
Майстора който ще ми прави диагностика ми каза че може и някой от инжекторите на бензин да изпуска и да влиза и бензин и газ и затова да се дави.Ще видим какво ще стане.Когато има развитие ще пиша.А вие ако имате идеи давайте
Майстора който ще ми прави диагностика ми каза че може и някой от инжекторите на бензин да изпуска и да влиза и бензин и газ и затова да се дави.Ще видим какво ще стане.Когато има развитие ще пиша.А вие ако имате идеи давайте

-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Не знам дали е от инжектора но ти казваш че от време на време се оправяло.Сега сервиза се намира в кв.Хаджи Димитър ул. Васил Кънчев 34 тел.9477045 и 0888214197 там става с предварително записване за дата и час работят и през една събота в събота.Там техниците са трима не ходи при пълното и мургаво момче ,а при другете двама те са много навътре в нещата .
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Благодаря ти за координатите. Значи не от време на време се оправя а винаги когато мина 10 ина километра на бензин без да гася колата.Ако я угася след други 10 ина километра пак се оправя.Има някаква зависимост.Не е на случаен принцип.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
На мен това вече ми прилича на постоянен ресет на комп-а ??? с всяко изкл. на двигателя - след като запалиш двигателя, компа се обучава 10-на километра ...
Но е странно като ефект!
Но е странно като ефект!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
И аз съм чел и чувал да правят тоя номер да прекъсват захранването на компа за да се рестартива постоянно.Edinuser написа:На мен това вече ми прилича на постоянен ресет на комп-а ??? с всяко изкл. на двигателя - след като запалиш двигателя, компа се обучава 10-на километра ...
Но е странно като ефект!
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 11 май 2008, 22:42
- Модел на автомобила: eskort
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
моита също е брс но нямам такива проблеми праштам те там кадето ми сложиха моита кв младост 3 в сба тел 0887 277 443 момчето се казва лубо дано сам бил от полезен
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Когато ходих на майстор за диагностика на компютъра и той каза че най вероятно газовия инжекцион е направен така че всеки път когато се угаси да трие грешките.Така че може да има нещо вярно.Но ако беше така нямаше ли да имам проблеми и първите 10км на бензин?Edinuser написа:На мен това вече ми прилича на постоянен ресет на комп-а ??? с всяко изкл. на двигателя - след като запалиш двигателя, компа се обучава 10-на километра ...
Но е странно като ефект!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 04 юни 2008, 08:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
- Status: Извън линия
Re: Задачка за хора които разбират
Проблема с моята газова е че е някакъв стар модел и никой не иска да се занимава с нея.Всички казват - няма части нямаме софтуер за нея и изобщо не ни се занимава.Твоята която си слагал най вероятно е по нова.В края на краищата ако не мога да я оправя тази ще слагам друга така че пак може да ми е от ползаeskort111 написа:моита също е брс но нямам такива проблеми праштам те там кадето ми сложиха моита кв младост 3 в сба тел 0887 277 443 момчето се казва лубо дано сам бил от полезен

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта