Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Скоростите пасват перфектно. Форд запазват закрепването на кутията към двигателя години наред, като това важи не само за предно предаване, но и за задно (или 4Х4) -> иначе казано, може да сложиш Zetec във Сиера (ако си направиш нови стойки за двигателя и тампоните) или пък Cosworth във Фиеста (напречно, само на предно предаване). Както се очаква, ще се наложи малко заигравка около уточняването на съединителите и претискателите, но това не е нерешим проблем.
Полуоски и карета -> остават си тези от колата.
Ако ползваш 2Л Zetec, ще трябва да се смени маховика -> много е голям, като за съединител 240мм, който не влиза във CVH скорости. Има 2 възможности - маховик от 1.6-1.8 Zetec или да ползваш маховика от CVH, като ЗАДЪЛЖИТЕЛНО отворите на маховика за болтовете се разпробиват от 10 на 12мм. защото Zetec ползва по-големи болтове.
За "подреждането" на скоростите не мога да кажа много. Единствено съм сигурен в това, че ако почнеш да подреждаш една кутия от две, еднакви по тип (например BC, каквито са на CVH-a) ще може да сглобиш кутия каквато искаш. Проблема е че трябва да разглобиш поне 4-5 кутии за да намериш каквито ти са нужни зъбни колела за всяка предавка. Давам пример със кутия от 1.4 моно и 1.8 дизел -> 1-ва и 2-ра са еднакви, но 3-та, 4-та и 5-та на дизеловата са МНОГО по-дълги. За да стане това което искаш, ще ти са нужни зъбни колела и от 4 степенна кутия, което не е невъзможно. Всичко опира до желание и работа.
Ето повече инфо за различните типове кутии:
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
P.S. При опелите е малко по-различно. Те ползват един и същ тип кутии в продължение на МНОГО време. Дори 6 степенната им кутия изглежда като 5 степенна. И за това там има толкова голям избор от зъбчатки. Друго нещо е, че Опел си означават кутиите много разбираемо (F12, F14, F16), докато Форд слагат една табелка от която нищо не можеш да разбереш, а и не рядко с времето тя изчезва
Полуоски и карета -> остават си тези от колата.
Ако ползваш 2Л Zetec, ще трябва да се смени маховика -> много е голям, като за съединител 240мм, който не влиза във CVH скорости. Има 2 възможности - маховик от 1.6-1.8 Zetec или да ползваш маховика от CVH, като ЗАДЪЛЖИТЕЛНО отворите на маховика за болтовете се разпробиват от 10 на 12мм. защото Zetec ползва по-големи болтове.
За "подреждането" на скоростите не мога да кажа много. Единствено съм сигурен в това, че ако почнеш да подреждаш една кутия от две, еднакви по тип (например BC, каквито са на CVH-a) ще може да сглобиш кутия каквато искаш. Проблема е че трябва да разглобиш поне 4-5 кутии за да намериш каквито ти са нужни зъбни колела за всяка предавка. Давам пример със кутия от 1.4 моно и 1.8 дизел -> 1-ва и 2-ра са еднакви, но 3-та, 4-та и 5-та на дизеловата са МНОГО по-дълги. За да стане това което искаш, ще ти са нужни зъбни колела и от 4 степенна кутия, което не е невъзможно. Всичко опира до желание и работа.
Ето повече инфо за различните типове кутии:
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
P.S. При опелите е малко по-различно. Те ползват един и същ тип кутии в продължение на МНОГО време. Дори 6 степенната им кутия изглежда като 5 степенна. И за това там има толкова голям избор от зъбчатки. Друго нещо е, че Опел си означават кутиите много разбираемо (F12, F14, F16), докато Форд слагат една табелка от която нищо не можеш да разбереш, а и не рядко с времето тя изчезва

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Колега за пореден път съм ти адски благодарен за инфото!Имам фиеста XR2 MK2 и искам да и сложа 2.0 16v ZETEC и за момента събирам инфо и снимков материал и дано нямаш нищо против от време на време да се допитвам до теб и твоя опит в тази област!ПОЗДРАВИ
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Ами питай - каквото знам си го казвам без бой
След като ще е Мк2, то тогава много ще ти помогне това:
http://www.zetecinside.com/xr2/index.htm

След като ще е Мк2, то тогава много ще ти помогне това:
http://www.zetecinside.com/xr2/index.htm
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- Next
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 30 мар 2008, 17:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 2004, BMW E46 Х2 ,Nissan Navara 2.5di
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Това е луда работа братлета да слагаш турбо та тва си е чисто самоубиство купете си една кола с заводско турбо чиста работа
примерно като сте манияци на форд вземете един FOCUS ST на старо
ииииии ГАЗззззз ССССсс - турбото


- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
OK 

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- energy76us
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
- Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin - Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
нещо интересно на този линк;)
http://www.fordmondeo.org/forum/showtop ... id/769955/" onclick="window.open(this.href);return false;
Постарал се е човека

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Тази кола я знам още преди да бъде продадена на сегашният собственик (по времето когато се правеше).
Ето и страничката й:
http://www.zetec-turbo.com/
Ето и страничката й:
http://www.zetec-turbo.com/
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Колега Disc в предишните писания си казал че трябва се смени картера,при мене ще бъдели нужно?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Здравей,UTY написа:Колега Disc в предишните писания си казал че трябва се смени картера,при мене ще бъдели нужно?
Ако монтираш 2000сс. двигател във купе на Фиеста, задължително трябва да смениш картера - това се налага заради разликата в картерите между 1.6/1.8 Zetec от Фиеста или Ескорт и 2.0L Zetec. При 2.0L Zetec ниската част на картера (там от където маслената помпа засмуква масло) се намира от към скоростната кутия, а за да сложиш 2.0L Zetec във Фиеста е нужно тази ниска част да се намира от другата страна (от към ангренажният ремък). По този начин се освобождава място между ниската част на картера и скоростната кутия от където да мине генерацията (гърнетата), както е и при CVH-a. !!! Освен картер от 1.6/1.8 Zetec от Фиеста или Ескорт, ти е нужна и тръбичката с "гърловината" за маслената помпа !!!
Става дума за тръбичката която е най-високо на снимката по-долу.

Да ти спомена и останалите неща който трбва да смениш:
Маховик от 1.6/1.8 Zetec от Фиеста или Ескорт; - става и от CVH, но трябва да разшириш отворите за 6-те болта.
Водна помпа от 1.6/1.8 Zetec от Фиеста или Ескорт;
Всмукателни алуминиеви колектори от 1.6/1.8 Zetec от Фиеста или Ескорт(тук въпроса е малко дискусионен - може би има вероятност да се ползва пластмасовия колектор от 2.0L Zetec, но англичаните казват, че не се побира. Само дето при тях има една подробност - английските коли са с десен волан и предалите съответно са отдясно. Газта и съединителя са на жила, но спирачките са свързани със сервоусилвателя посредством лостова система, като серво усилвателя при тях се намира на нормалното при нас място. Точно тази лостова система за спирачките пречи на англичаните да ползват Мондео-вия пластмасов колектор. Нямам представа колко място има във Фиеста-та и при липсата на такава лостова система дали може да се ползва Мондео колектор. заслучава си да се пробва!)
Ако 2.0L Zetec двигателя е бил със автоматични скорости трябва да смениш държача на датчика на коляновия вал със такъв от двигател с механична скоростна кутия.
От ляво е държача за автоматик, от дясно за механични скорости:

Успех!
Ел. инсталацията е по-сложната част...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Сега като загледах линка който съм ти дал (http://www.zetecinside.com/xr2/stepbystep.htm, за Мк2 ще ти се отвори още малко долънителна работа.
Например купе ще иска "подкастряне":

"Магарето" под скоростната кутия иска малко внимание:


Например купе ще иска "подкастряне":

"Магарето" под скоростната кутия иска малко внимание:


Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 25 юли 2007, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Fiesta XR2 MK2
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Ясно за картера и водната помпа разбрах,но фиестата на линка е мк1 и е с десен волан,докато моята е мк2 и е с нормалния си волан затова ,а и тя е била с OHV двигател и мисля че тампоните на двигатела са други(така си мисля трябва да се обедя) и затова при нея е имало такава преработка.Моя кош е подобен на твоя на Ориона с някои изменения и за това изхождам че няма да има кой знае каква доработка!
- frankypro
- потребител
- Мнения: 104
- Регистриран: 03 дек 2007, 00:22
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 16V , Ескорт 1.8 D.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.


Моят Ескорт е с 1.8 Дизел , замислям Турбо както е фабрично и от 60 коня да стане на 70 (без изнтеркоолер) :П Има ли смисъл изобщо според теб !? И доколкото гледам двигателите 1.8 Дизел (Ескорт 94) и 1.8 Турбо Дизел ( Ескорт 96) няма голяма разлика. Освен Турбината и Капака на главата който на Ескорт96 е ЕНДУРА-ДЕ ...

vsi4ko deto mi izleze na putq biva zali4eno 

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Здравей,
Нямам голям опит с дизеловите двигатели, но отговора е - да. Да, но с много условия! Синтезирано накратко - ще ти струва доста за да постигнеш +10 конски сили, иначе казано - не си заслужава.
Нямам голям опит с дизеловите двигатели, но отговора е - да. Да, но с много условия! Синтезирано накратко - ще ти струва доста за да постигнеш +10 конски сили, иначе казано - не си заслужава.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- frankypro
- потребител
- Мнения: 104
- Регистриран: 03 дек 2007, 00:22
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 16V , Ескорт 1.8 D.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Да , и аз така си мислех
еми другият вариант е направо да взимам ТДи Ескорт и да му прехвърлям брони,прагове,джанти и т.н 


vsi4ko deto mi izleze na putq biva zali4eno 

- Sinja_Kotka
- потребител
- Мнения: 434
- Регистриран: 24 мар 2009, 15:27
- Модел на автомобила: Puma 1.7 16v 125hp 1999г.
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Имам едно въпросче... Имам Форд Пума 1999 1700сс 125к.с. искам да и сложа турбина а по възможност и интерколер. Въпроса ми е, колко ще ми струва цялата базикня и каква ще е мощността на колата след трансплантацията. А и къде във Варна може да се постигне мечтата ми 

- Sinja_Kotka
- потребител
- Мнения: 434
- Регистриран: 24 мар 2009, 15:27
- Модел на автомобила: Puma 1.7 16v 125hp 1999г.
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
А и забравих да пиша че двигателят е z-tec 16v
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 26 апр 2009, 01:16
- Модел на автомобила: ford
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
iskam da popitam disel ?kak da se napravi s po goqma torbina ?na sa6tiq princip li e ili trqbva prepravqne ?za6toto to sega e td ama zavocko ???pls pomognete ne6to ?
edit cossy: Пиши на кирилица!!!
edit cossy: Пиши на кирилица!!!
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Disc.....................каде се загуби........?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Жив съм!!! 

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта