Проблем с мощността Фиеста

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
gosta
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 окт 2007, 21:50
Модел на автомобила: ford fiesta 96 flair 1.3i endura-e
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Проблем с мощността Фиеста

Мнение от gosta » 16 авг 2009, 14:07

Здравейте колеги, проблема ми е следния.
Клата ми е фиеста 96 година ендура-е 1.3 пълен ижекцион. Та возилото на последък от време на време ми губи мошност и се "ослушва" при подаване на газ .Не го прави постоянно но поне 3-4 пъти на ден . Това нещо се получава при смяна на предавката , от ниска към висока и ако се движа по стръмнина, се получава едно задържане на оборотите и понякога придърпване, а когато съм на равно при по-рязко натискане на газта се получава същото " замисляне". Изчетох доста от темите и съм почистил МАФ, сменил съм горивен и въздушен филтри, почистил съм стъпковото моторче както и налях от добавките за почистване на дюзите. Разлика няма никаква за това отидох и на диагностика и ми казаха , че компа не дава никакви грешки. От всичко прочетено във форума стигам до извода, че тряба проблема да е в ТПС-а , обаче ме озадачава , че компа не дава никакви грешки. Възможно ли е ТПС-а да не се е прецакал на цяло и да лъже машината за диагностика , че всичко е наред? Възможо ли е тези проблеми да са от нещо друго ,за което не съм се сетил? Моля дайте някакъв акъл. Благодаря предварително.
Последна промяна от gosta на 23 сеп 2009, 13:45, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощноста- дали е TPS?

Мнение от venom4o » 16 авг 2009, 21:32

възможно е ТПС да е износен и да не дава гpешка ами само когато му скимне да не дава хубав контакт и да не ти ускоpява ко.ицата като хоpата

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощноста- дали е TPS?

Мнение от fiestaracing » 19 авг 2009, 15:12

:D На сестра ми КА-то е стози мотор и имаше същия проблем! Оправи се с кабели и свещи! Свещите фабрично са платинени, сложих и NGK (PTR5D-10)
fiestaracing-just race!!!

gosta
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 окт 2007, 21:50
Модел на автомобила: ford fiesta 96 flair 1.3i endura-e
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощноста Фиеста

Мнение от gosta » 23 сеп 2009, 13:04

Такааа дертовете ми с мощността продължават , като вече не са същите след смена на свещите. На старите свещи нищо им нямаше на външен вид и бяха работили добре, но явно пробега им е дошъл в повече и след смяната колата вече не се " замисля " обаче си набира доста по-тромаво от преди. Разбира се не искам чудеса по баирите на Родопите , но знам как си вървеше преди , сега си катеря с една предавка по-ниско. Забравих да спомена , че преди да сменя свещите бях просто убеден , че ми е заминал TPS-а, та си заприходих нов, пък моя си е здрав :mrgreen: .
Дайте някакъв акъл как да си върна старата колица и какъв може да ми е дерта ? Замислям се да изкъртя катализатора щото има вече 160 хиляди и ми понамирисва отзад , пък и средното гърне се е поразцъфтяло и потропва извътре, ама гледам , че бая хора дават противоречиви мнения за катализатора и неговото махане . Та така всяко мнение ще ми е от полза.

georgi61
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 02 май 2008, 21:08
Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от georgi61 » 23 сеп 2009, 21:40

Колега моята е същият двигател но тези двг са с 50 или 60 кн Твоят с колко е ? Ако е 50 какво очакваш от него по баирите Моята е 60к и пак омалява , но в града е голяма работа

gosta
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 окт 2007, 21:50
Модел на автомобила: ford fiesta 96 flair 1.3i endura-e
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от gosta » 23 сеп 2009, 22:55

И мойта е 60 коня , обаче има ралика от преди , познавам си колата. Две години си я карам по баирите и си и знам мощността .

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от sobis » 23 сеп 2009, 23:11

Диагностиката не хваща проблеми с дебитомера (МАФ-а), ако имаш някой приятел със същата колица пробвай да им смените местата ;)

Потребителски аватар
cjbolland2
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
Местоположение: гр.Раковски
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от cjbolland2 » 26 сеп 2009, 23:34

аз съм с същият двигател,имах подобен проблем,дори не смеех да изпреварвам.Смених свещите(някакви италянски засега,но ще слагам моторкрафт)ипроблема го няма с придърпването.И на мен ми се вижда мудна колата,карал съм и Фиеста с Зетек 16в. там вече нещата са други.Аз си го обеснява това бавно ускорение,защото колата ми не е 16в!

п.с един малко тъп въпрос-имам ли бензинов филтър и каде се намира?

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от eliceco » 27 сеп 2009, 09:27

Моята кола проблема с придърпването и замислянето при потегляне (но не го прави често) го има от 7 години.Свикнал съм с това.На въпроса с катализатора -след като го махнах(отворих го като консервена кутия)но не защото беше запушен,а защото дрънчеше,разлика в разхода нямаше,но колата стана по шумна.Според мен ще е по добре да се сложи резонаторно гърне.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от samsung_bg » 27 сеп 2009, 14:19

cjbolland2 написа:...имам ли бензинов филтър и каде се намира?
Имаш бензинов филтър, отдолу до резрвоара е. Сменя се много лесно. Развива се една видия на скобата, която го държи и се изваждат щуцерите на маркучите. Трябва да качиш колата на канал, за да имаш достъп до него.
Изображение

Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 295
Регистриран: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: volvo v40
Местоположение: ловеч
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от aniaeg » 27 сеп 2009, 17:35

samsung_bg написа:
cjbolland2 написа:...имам ли бензинов филтър и каде се намира?
Имаш бензинов филтър, отдолу до резрвоара е. Сменя се много лесно. Развива се една видия на скобата, която го държи и се изваждат щуцерите на маркучите. Трябва да качиш колата на канал, за да имаш достъп до него.

даже мисля,че има стрелка на филтъра за монтирането му.гледай да не го обърнеш.
Бъди себе си,има достатъчно други

Потребителски аватар
cjbolland2
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
Местоположение: гр.Раковски
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от cjbolland2 » 27 сеп 2009, 21:55

мерси,колеги:)
В гаражът имам канал и ще погледна.Аз също ще сменям гърне,защото моето явно имам проблем - като запаля колата и започва самото гърне да глъхме някак си,дори като карам и си отворя прозорецът много гадно се чува.Трябва ли да гледам нещо специфично при смяната му или хората от които ще го закупя и монтират си знаят работата.Тука искам да спомена,че не искам да ми забият някоя "тръба" и колата ми да ръмжи.

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от resistor » 02 ное 2009, 13:55

Здрасти колеги,

Четох тази тема и за да не отварям нова тъй като са ми подобни въпросите да питам и аз 2 неща:

1. Колата ми има ли отделен горивен филтър или е само в резервоара.
2. Разлика м/у платинени и обикновени свещи само в пробега ли е, защото цената е 6лв обикновени и 17лв платинени :)
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от samsung_bg » 02 ное 2009, 15:23

resistor написа:Здрасти колеги,

Четох тази тема и за да не отварям нова тъй като са ми подобни въпросите да питам и аз 2 неща:

1. Колата ми има ли отделен горивен филтър или е само в резервоара.
2. Разлика м/у платинени и обикновени свещи само в пробега ли е, защото цената е 6лв обикновени и 17лв платинени :)
Имаш отделен горивен филтър и той е до резервоара, вътре в него не знам да има филтър.
За свещите мисля, че основната разлика е в пробега.
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мощността Фиеста

Мнение от resistor » 02 ное 2009, 16:38

Благодарско бате! Както винаги добър съвет от теб. И тая снимка на аватара - мно се смях :)
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта