Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Auto.dir.bg
Ford показа двигатели от поколението EcoBoost на автосалона във Франкфурт.
Новите мотори залягат в основата на европейските автомобили на компанията и постепенно ще заменят другите мотори.
Двигателите EcoBoost комбинират директно впръскване на горивото, променливи фази на газоразпределението и турбокомпресор, за да се постигне максимална ефективност. Според Ford с тях се намаляват до 20% разхода на гориво и вредните емисии в сравнение с аналогични обикновени бензинови двигатели. Освен това се постига по-голямо удоволствие от шофирането, тъй като например въртящият момент е по-голям и се постига при съвсем ниски обороти – под 1500 об/мин.
Двигателите EcoBoost ще се появят на пазара още през следващата година. 1,6-литровият двигател с мощност между 150 и 180 конски сили, който ще се произвежда в заводите на компанията в Англия, ще се появи първо при новия 7-местен модел C-MAX, а по-късно и в останалите компактни автомобили на Ford. Двигателят с обем 2,0 литра и мощност 200 к.с., който ще се произвежда във Валенсия, ще задвижва по-големите модели от гамата на Ford и освен в Европа ще се използва за задвижване на американски модели, дори и такива с 4х4 задвижване.
Ford обяви, че на по-късен етап от програмата EcoBoost ще представи и по-малък бензинов двигател, който ще е с мощност под 130 конски сили за най-малките модели в гамата.
Auto.dir.bg
Ford показа двигатели от поколението EcoBoost на автосалона във Франкфурт.
Новите мотори залягат в основата на европейските автомобили на компанията и постепенно ще заменят другите мотори.
Двигателите EcoBoost комбинират директно впръскване на горивото, променливи фази на газоразпределението и турбокомпресор, за да се постигне максимална ефективност. Според Ford с тях се намаляват до 20% разхода на гориво и вредните емисии в сравнение с аналогични обикновени бензинови двигатели. Освен това се постига по-голямо удоволствие от шофирането, тъй като например въртящият момент е по-голям и се постига при съвсем ниски обороти – под 1500 об/мин.
Двигателите EcoBoost ще се появят на пазара още през следващата година. 1,6-литровият двигател с мощност между 150 и 180 конски сили, който ще се произвежда в заводите на компанията в Англия, ще се появи първо при новия 7-местен модел C-MAX, а по-късно и в останалите компактни автомобили на Ford. Двигателят с обем 2,0 литра и мощност 200 к.с., който ще се произвежда във Валенсия, ще задвижва по-големите модели от гамата на Ford и освен в Европа ще се използва за задвижване на американски модели, дори и такива с 4х4 задвижване.
Ford обяви, че на по-късен етап от програмата EcoBoost ще представи и по-малък бензинов двигател, който ще е с мощност под 130 конски сили за най-малките модели в гамата.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- mitakinen
- потребител
- Мнения: 426
- Регистриран: 04 фев 2005, 22:07
- Модел на автомобила: S-Max 2.0 TDCI Titanium X
- Местоположение: Карнобат
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
.
Последна промяна от mitakinen на 09 юли 2013, 10:46, променено общо 1 път.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Интересното е че с брат ми преди около месц видяхме един от новите фокуси в Англия с такъв двигател пишеше EcoBoost и имаше зелено цветенце до надписа.Собственика (след като с кеф го почакахме) ми каза че работи за дилърската мрежа на Форд и че има няколко бройки пуснати като служебни коли да въртят километри и да бъдат следени.За жалост неможахме да поговорим кой знае колко.Двигателчето беше бензинка със сигурност и жужеше много симпатично.Някой знае ли повече подробности продават ли се,само тестови ли са (в смисал видяхме че има)?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- ageorgiev
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
- Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
- Местоположение: Sofia/ Pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
FORD супер напредна с бензиновите ЕКО и Турбо технологии
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Ето ви официална и що годе подробна информация:Conan_1 написа:Интересното е че с брат ми преди около месц видяхме един от новите фокуси в Англия с такъв двигател пишеше EcoBoost и имаше зелено цветенце до надписа.Собственика (след като с кеф го почакахме) ми каза че работи за дилърската мрежа на Форд и че има няколко бройки пуснати като служебни коли да въртят километри и да бъдат следени.За жалост неможахме да поговорим кой знае колко.Двигателчето беше бензинка със сигурност и жужеше много симпатично.Някой знае ли повече подробности продават ли се,само тестови ли са (в смисал видяхме че има)?
Нови високоефективни 4-цилиндрови Ecoboost двигатели на Ford дебютират на Автомобилното изложение във Франкфурт
• Следващо поколение високоефективни 4-цилиндрови бензинови EcoBoost двигатели на Ford с ниски емисии на СО2 ще бъдат представени на Автомобилното изложение във Франкфурт
• Разходът на гориво и емисиите на СО2 са намалени до 20% в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели
• Ford EcoBoost прави възможен downsize – предоставя динамиката на двигател с голям обем съчетана с икономичността на много по-малък
• Двигателите EcoBoost на Ford се характеризират с директно впръскване на горивото, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение за максимална ефективност на изгаряне
• Европейските подразделения първоначално ще се фокусират върху два 4-цилиндрови двигатели с 1.6-литров и 2.0-литров обем и един малолитражен вариант, който ще бъде представен по-късно
• Първите произведени двигатели ще започнат да се въвеждат в Европа от 2010
Ford-Европа разкрива във Франкфурт подробности за новото си поколение високоефективни 4-цилиндрови бензинови EcoBoost двигатели с ниски емисии на СО2, преди въвеждането им в производство през 2010 г.
Двигателите се характеризират с директно впръскване на горивото, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение за максимална икономичност. Резултатът е намаление разхода на гориво и емисиите на СО2 до 20% в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели с подобна мощност.
„Новата серия 4-цилиндрови бензинови EcoBoost двигатели на Ford, чието производство ще стратира през 2010 г., е ключов момент от глобалната екологична програма на Ford Motor Company Blueprint for Sustainability,” сподели Джон Флеминг, Председател и CEO на Ford-Европа.
„Вярваме, че тези двигатели ще предоставят на клиентите истински атрактивна алтернатива на дизеловите или хибридни варианти, осигурявайки силно конкурентни разходи за поддръжка и икономичност, съчетани с динамика и широк оборотен диапазон, които направиха бензиновите агрегати любимият избор на толкова много шофьори,” допълни Флеминг.
Първоначалната гама от 4-цилиндрови EcoBoost двигатели за европейските модели ще бъде представена през 2010 г. и ще ползва SCTi (sequential charge turbo injection) за производствените модели. Гамата ще включва 1.6-литров двигател за новия C-MAX и 2.0-литров за големите модели на марката.
По-късно ще бъде представен EcoBoost двигател с по-малък капацитет за попълване на гамата от агрегати за малките и средни модели.
В допълнение Ford потвърди, че новият 2.0-литров EcoBoost двигател ще бъде наличен по цял свят, представяйки го в Северна Америка през 2010 г. и за Ford Falcon със задно задвижване в Австралия от 2011 г.
„С 2.0-литровия двигател обслужващ модели от 200 к.с. и нагоре, 1.6-литровия вариант, обхващащ интервала 150-180 к.с. и по-малкият агрегат, посрещащ нуждите в сегмента под 130 к.с., след време ще предлагаме високоефективни EcoBoost двигатели с ниски емисии на СО2 за всички основни европейски модели на Ford,” коментира Флеминг.
Три съществени елемента
Инженерите са максимизирали икономичността и подобрили емисиите при EcoBoost двигателите, разработвайки нова горивна система, която комбинира преимуществата на три важни елемента: директно впръскване на горивото под високо налягане, усъвършенстван турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение.
Докато всеки от тези елементи има своите технически преимущества, събирайки трите накуп, те осигуряват открояващо се пътно поведение и по-голяма икономичност.
Това помага EcoBoost технологията на Ford да предостави на своите клиенти много от преимуществата на последните дизелови двигатели, запазвайки мощността и ценовото предимство на бензиновите.
Основните ползи от EcoBoost технологията включват:
• Оптимизирана ефективност на двигателя – разходът на гориво и емисиите на СО2 са намалени до 20%
• Повече удоволствие от шофирането – голям въртящ момент в по-ниски обороти и динамика при всякакви обороти
• Възможност за икономия – динамиката на голям двигател, но с размера, теглото и икономичността на много по-малък
Технологията на EcoBoost двигателите на Ford надгражда съществуващите бензинови агрегати и предлага на клиентите по-достъпна алтернатива за намаляване на въглеродните емисии в сравнение с еквивалентните хибридни или дизелови разработки.
Оптимизирана ефективност на двигателя
Постигнато от EcoBoost двигателите на Ford намаляване на разхода на гориво и емисиите на СО2 е резултат от горивната система, която изгаря горивото по възможно най-ефикасния и чист начин.
В основата стои системата за директно впръскване под високо налягане във всеки цилиндър на малки количества при налягане до 200 бара – размерът на капчицата е по-малък от 0.02 мм, 1/5-та от дебелината на човешкия косъм.
В сравнение с конвенционалното подаване на гориво, директното впръскване се характеризира с плътно инжектиране при по-ниска температура, осигурявайки подобрен разход на гориво и динамика. Както при модерните дизелови двигатели, многократното впръскване за един горивен цикъл също е възможно, което допълнително подобрява икономичността и емисиите.
Променливото време за отваряне на всмукателните и изпускателните клапани помага на 4-цилиндровите EcoBoost двигатели на Ford да оптимизират притока на гориво чрез горивната камера при всякакви обороти, подобрявайки ефективността и динамиката, особено при частично натоварване.
По-голямо удоволствие от управлението
За да максимизира удоволствието от управлението, EcoBoost двигателите на Ford осигуряват същия голям въртящ момент, който направи последните дизелови двигатели толкова популярни, комбиниран с подобрена динамика при всякакви обороти.
Това е възможно благодарение на турбо технологията с малки нискоинертни ротори, които се въртят при скорост над 200 000 об./мин. Турбините са внимателно подбрани така, че максималният въртящ момент да бъде достигнат при 1500 об./мин. или по-малко с минимално закъснение, когато шофьорът търси бързо ускорение в трафика.
Понижаването на температурата на запалване при директното впръскване играе допълнителна роля в повишената динамика при по-ниска скорост. Променливите фази на газоразпределение допълнително я увеличават чрез ефекта на „прочистване”, който увеличава въздушния поток през двигателя и максимизира въртящия момент при по-ниски обороти.
Прецизното съгласуване на турбото се грижи за това EcoBoost двигателите на Ford да останат мощни и отзивчиви при скорост над 5000 об./мин., осигурявайки по-широк обхват на мощността от типичните дизелови агрегати.
Възможност за downsize
Ключово предимство на EcoBoost двигателите на Ford е възможността за намаляване работния обем на двигателите, така че големите двигатели могат да бъдат заместени от много по-малки агрегати, без да се жертва мощността.
Динамиката на турбо двигателите обикновено се изразява в 50%-но увеличение на въртящия момент, така че съществува голяма възможност за намаляване работния обем, запазвайки добрата динамика.
Предимствата от намаляване работния обем на двигателя включват подобрена ефективност чрез намалено триене, по-малки загуби при изпомпването и по-малко тегло – което помага на двигателя да загрява по-бързо. Това доказва, че EcoBoost двигателите на Ford наистина допринасят за намаляване разхода на гориво при всякакви условия на шофиране – градски и извънградски.
Усъвършенстван дизайн на двигателите
1.6-литровите и 2.0-литровите EcoBoost двигатели са леки, високоефективни и специално разработени от Ford 4-цилиндрови агрегати.
Двата двигателя са от изцяло алуминиева конструкция, с 16-клапанна DOHC глава и променливи фази на газоразпределение. Двигателите са подобрени за максимална ефективност с оптимизирана система за смазване и покритие за ниско триене.
Подобреното горене позволява на двата двигателя да отговорят на строгите глобални изисквания за емисиите, включително на PZEV (partial zero emission vehicles) стандарта в Калифорния и Европейските норми за Евро 5.
Производство в Европа
Производството на първите два EcoBoost двигателя на Ford ще стартира в европейската производствена мрежа на Ford. 2.0-литровият двигател ще се произвежда във Валенсия, Испания, а 1.6-литровият агрегат ще се произвежда в Бриджънт, Великобритания.
Бъдещият малолитражен EcoBoost двигател ще се прозивежда в Кьолн, Германия и в новия завод на Ford в Крайова, Румъния.
Глобално семейство
Глобалното семейство на EcoBoost двигателите е крайъгълният камък в екологичния план на Ford Motor Company в краткосрочен план да доставя динамични, достъпни и икономични автомобили, които клиентите по света търсят и ценят.
До 2012 г. компанията планира да произвежда глобално 1.3 милиона EcoBoost двигатели годишно – 750 000 от тях в САЩ, където турбо дизеловите двигатели за леки автомобили са слабо разпространени. До 2013 г. Ford очаква да предлага EcoBoost двигатели в 90% от световната си продуктова линия.
Замисълът на EcoBoost двигателите е намаляване разхода на гориво, използването на турбокомпресор и други технологии, но същевременно значително подобрена икономичност и въртящ момент, както и динамиката на по-голям двигател.
EcoBoost революцията е вече в ход в Северна Америка. Ford наскоро стартира производството на първия си EcoBoost двигател, който е и първият бензинов двигател с директно впръскване и двоен турбокомпресор, произвеждан в Северна Америка.
Този 3.5-литров EcoBoost V-6 двигател предлага близка до V-8 мощност, но подобрена икономичност и се предлага при новия Ford Taurus SHO с 370 к.с. и при Ford Flex, Lincoln MKS и MKT, модели 2010 г., с 310 к.с. и отзивчив въртящ момент от 475 Nm.
# # #
Прес информации за Ford и снимки във висока резолюция са налични на медийния сайт на
Ford Motor Company (http://media.ford.com" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ford. Feel the difference
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Крайно време беше и от Форд да се сетят да използват най-добрите технологии при производството на бензинови мотори. Само така ще може да караме любимата марка без да се притесняваме от конкуенцията на пътя!
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Някой има ли информация каква точно е турбината при малкия (1.6л) двигател? Дали е с променлива геометрия, както при дизелите? Интересно ми е, дали тоя мотор със 180 к.с. ще е добър колкото двигателят на Фолксваген с механичен и турбо компресори и 160 к.с. Ауто Билд в един от броевте си оплю двигателят на новата Астра - 1.6л 180 к.с. и фаворизира тоя на Голф - 1.4л 160 к.с. с два компресора. Чудя се, дали няма да стане същото и с двигателите EcoBoost. В новия мотор на Поло 1.2 TSI 105 к.с. се използва уестгейт клапан, който се регулира електрически. Това намалява турбодупката. Как стоят нещата при Форд?
Благодаря!
Благодаря!
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Не бой се. Това на Опел е претупана работа. Те нямат пари да се усмихнат, камо ли сериозно да разработват ново поколение мотори. Закачили са едно турбо и толкоз.ImpossibleMan написа:Някой има ли информация каква точно е турбината при малкия (1.6л) двигател? Дали е с променлива геометрия, както при дизелите? Интересно ми е, дали тоя мотор със 180 к.с. ще е добър колкото двигателят на Фолксваген с механичен и турбо компресори и 160 к.с. Ауто Билд в един от броевте си оплю двигателят на новата Астра - 1.6л 180 к.с. и фаворизира тоя на Голф - 1.4л 160 к.с. с два компресора. Чудя се, дали няма да стане същото и с двигателите EcoBoost. В новия мотор на Поло 1.2 TSI 105 к.с. се използва уестгейт клапан, който се регулира електрически. Това намалява турбодупката. Как стоят нещата при Форд?
Благодаря!
В/у EcoBoost се работи от доста години и услията и инвестициите са огромни. Все пак това е цяла нова генерация двигатели, която ще задвижва най-различни автомобили на най-различни пазари. От 1.0-литров до 3.5 литров. От 100-тина докъм 400 коня.
Основните характеристики включват:
1. Турбокомпресори с променлива геометрия
2. Директно впръскване (за разлика от VW и Opel)
3. Безстепенно променливо време за отваряне на клапаните (май също за разлика от горепосочените).
Убеден съм, че ще са страхотни двигатели и ще превъзхождат конкуренцията, особено Opel.
Ford. Feel the difference
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
С Опел може и да се справи, но не ми е ясно как ще се справи с журналистите от немските списания - Ауто Билд, Ауто Мотор унд шпорт... Между другото, 1.2 TSI на Фолксваген вече излезе и е с директно впръскване, подсилен колянов вал и електрически регулиран клапан за свръхналягане, който води до по-бърза реакция на двигателя. Точно там според мен ще бъдат критиките, ако има такива. Малка турбо дупчица да има и журналистите ще разсипят EcoBoost. Освен това еднолитровия EcoBoost вероятно ще закъснее доста. 1.2 TSI ще натрупа актив. Следващата стъпка на Фолксваген вероятно ще бъде въвеждане на електрически клапани и турбокомпресори с променлива геометрия. Попитах за тия компресори, защото са доста скъпи и рядко се използват при бензинови мотори.
Освен това, ПСА и Фиат също имат турбомотори, но отновo са оплювани от немските журналисти - главно заради неравномерното разпределение на въртящия момент и големия разход на гориво. Фиат дори въведоха електрически клапани при MultiAir, но последната изцепка на Ауто Билд е, че моторът със 135 коня и 180 +26 Nm( 1750 об/мин) нямал достатъчно темперамент при ниски обороти, затова трябвало да се пришпорва на средни обороти, а от там видите ли, средния разход е 7.5 л/100 км, което било много за високотехнологичен двигател. Голф 6 със 160 коня харчел пак толкова, но нямал такива проблеми. Може и така да е, но на мен ще ми е интересно прякото сравнениемежду EcoBoost и TSI.
Освен това, ПСА и Фиат също имат турбомотори, но отновo са оплювани от немските журналисти - главно заради неравномерното разпределение на въртящия момент и големия разход на гориво. Фиат дори въведоха електрически клапани при MultiAir, но последната изцепка на Ауто Билд е, че моторът със 135 коня и 180 +26 Nm( 1750 об/мин) нямал достатъчно темперамент при ниски обороти, затова трябвало да се пришпорва на средни обороти, а от там видите ли, средния разход е 7.5 л/100 км, което било много за високотехнологичен двигател. Голф 6 със 160 коня харчел пак толкова, но нямал такива проблеми. Може и така да е, но на мен ще ми е интересно прякото сравнениемежду EcoBoost и TSI.
Последна промяна от ImpossibleMan на 13 ное 2009, 19:00, променено общо 1 път.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
факт е че Форд изостанаха сериозно от конкуренцията при бензиновите двг ,а при дизеловите просто ползват тия на конкуренцията ... дано новите им мотори са на ниво щото при бензиновите от началото на 90те до сега реално са едни и същи - 15 годишната Фиеста на брат ми е с 1.25 зетек който за мен е 1:1 с 1.25 дуратек който се слага и в момента и като мощност и като разход ,само че е малко по надежден от новия
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Е то това важи за всички бензинови като цяло, че 15-тина години бяха в застой. Че новия е по ненадежден, не съм съгласен. Напротив, сега благодарение на развитието на металургията и маслата, изкарват много повече. Износването е минимално. То това е различно от надеждността де. EcoBoost-а от много време го разработват, просто го изпипват.Alexi написа:факт е че Форд изостанаха сериозно от конкуренцията при бензиновите двг ,а при дизеловите просто ползват тия на конкуренцията ... дано новите им мотори са на ниво щото при бензиновите от началото на 90те до сега реално са едни и същи - 15 годишната Фиеста на брат ми е с 1.25 зетек който за мен е 1:1 с 1.25 дуратек който се слага и в момента и като мощност и като разход ,само че е малко по надежден от новия
Дизелите са съвместна разработка с PSA, в което няма лошо - просто са могли да си позволят по-големи инвестиции, че се разпределят на повече автомобили. Освен това, всеки си ги произвежда сам горе долу.
М/у другото, 1.8 дизела в Connect-а ти си е чисто Фордов. Такъв другаде няма да откриеш.
Ford. Feel the difference
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Koга ще видим екобоост-а на Фокус в България?
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
С новия Focus началото на 2011.cossy написа:Koга ще видим екобоост-а на Фокус в България?
Ford. Feel the difference
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
водещите марки не са спрели да развиват бензиновите си мотори .. БМВ примерно имат мотор с безстепенна промяна на фазите на клапаните от есента на 2001г ,а с директно впръскване от 2004-5
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Alexi написа:факт е че Форд изостанаха сериозно от конкуренцията при бензиновите двг ,а при дизеловите просто ползват тия на конкуренцията ... дано новите им мотори са на ниво щото при бензиновите от началото на 90те до сега реално са едни и същи - 15 годишната Фиеста на брат ми е с 1.25 зетек който за мен е 1:1 с 1.25 дуратек който се слага и в момента и като мощност и като разход ,само че е малко по надежден от новия
Еми най-малкото е, че Duratec отговаря на Euro 4 стандарта, докато Zetec предполагам най-много на Euro 3. Освен това, най-новият мотор на Фиеста 1.25 е вече 82 конски сили, които няма да си кривя душата, изобщо не се усещат в сравнение със старите 75. В един сайт бяха написали, че VW използвали части за мотори още от времето на Голф 2. Дали е вярно или не незнам, но факт е, че моторите на Фолксваген са добри. Няма нищо лошо да се модернизира даден мотор в продължение на десетилетия. За пример може да вземем двигателят на Corvet, който не се е променял кардинално от 60-те години !!! Някой да има нещо против тоя осмак с повдигачи на клапаните? Все пак настъпва момент, когато се въвежда някоя нова технология и се вдига много шум...може би за нищо, защото тия технологии струват много пари. Все пак нека имаме и още нещо предвид. Принципът на работа на ДВГ не се е променял повече от 100 години. така, че кое е ново и кое старо е трудно да се каже. Всичко еволюира и се развива с цел запазване интереса на клиента и удовлетворяване на някакви закони. Ако бяхме още при социализма, щяхме да си караме ладите и москвичите и нямаше да ни пука, че са стара технология.
И още нещо. Защо реши, че Duratec са по-ненадеждни от Zetec? Сигурно си чел някъде. Интересно ми е. Засега нямам абсолютно никакви проблеми с Duratec 1.25 75к.с. след изминати 50 000 км. Дори първоначалната стегнатост на мотора и недоброто рагулиране на оборотите на празен ход при стартиране около 20 градуса целзий, изчезна. Разходът падна, динамиката се подобри. Аз лично никъде не съм срещал критики срещу новите бензинови двигатели на Форд. Дори напротив. Навсякъде се препоръчва покупка на автомобил с бензинов мотор, а не дизел. Лично аз си мисля, че ако не беше нафтата на черно, много малко хора биха предпочели дизела.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
И аз четах днес статията за турбото и бензиновите двигатели и тенденцията за намаляване на работния обем и разхода на гориво. Всичко изглежда много хубаво на хартия и наистина ще е така в момента когато си купите нова кола, но колко дълго ще издържи тази технология ще покаже само проверката на времето, тъй като в момента сме свидетели на това какво се случва с тази технология, която бе внедрена преди години при дизелите! Днес всички специалисти съветват при покупката на кола втора ръка да изберем надеждните и сравнително опростени атмосферни бензинови мотори пред турбинираните дизели с комонрейл система. Причината е само една, ако изберем ТДЦИ трябва да сме готови в даден момент за скъпи ремонти, като подмяна на турбо и дюзи. Поне към момента покупката на такъв автомобил е разумна само ако вие ще бъдете първия собственик и след това го продадете навреме преди да ви е разорил.
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Не забравяйте, че преди да стигнат до пазара, това ново поколение двигатели ще е изминало МИЛИОНИ тестови километри, така ча своеброзно ще е издържало проверката на времето. Наистина, колкото по-сложна е една техника, толкова по-има какво да се случи, но развойната дейност напредна много. Сега се подпомага и от безброй компютърни симулации.
Освен това, металургуята и маслата много се развиха. Сега износването е пренебримо малко.
Неоснователно е да се притеснявате, че ресурса на двигателите с турбо е малък или са ненадеждни. Само да ви кажа, че докато навремето ремонтите на двигатели (с отваряне) и скоростни кутии бяха ежедневие, сега в сервиза са забравили как изглеждат отвътре.
Наскоро карах Мондео 2.2TDCi от предния модел на 245 000 км. Вярвайте ми, не се отличаваше от нов, освен това че вървеше още повече. Зверски. А разхода му беше смехотворен.
Освен това, металургуята и маслата много се развиха. Сега износването е пренебримо малко.
Неоснователно е да се притеснявате, че ресурса на двигателите с турбо е малък или са ненадеждни. Само да ви кажа, че докато навремето ремонтите на двигатели (с отваряне) и скоростни кутии бяха ежедневие, сега в сервиза са забравили как изглеждат отвътре.
Наскоро карах Мондео 2.2TDCi от предния модел на 245 000 км. Вярвайте ми, не се отличаваше от нов, освен това че вървеше още повече. Зверски. А разхода му беше смехотворен.
Ford. Feel the difference
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
Мойта каручка колега е зетек а е евро 4 още като го купих в англията това му беше едно от нещата който най-много ми рекламираха в автокъщата имам си и докиментче (но може и да е от катализатора де незная че май е опционален а не стандартния)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford пуска двигателите EcoBoost от 2010 г.
като говорим за дизели БМВ ще пуснат с новата 1 и 3 серия от 2011г новия си 3 цилиндров 1.5 литров дизел с мощност 163 коня и 290 нютона ,очакван среден разход 3.8/100
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта