Ескорт 1.8TD форсиране
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ескорт 1.8TD форсиране
Колеги,появи ми се следния проблем с новия форд.При загрял двигател при сменяне от втора на трета скорост а мисля че и от 3 на 4 двигателя се изфорсиира до към 4-5 хиляди оборота за около 2-3 секунди.Това го прави по един път на ден ако съм го карал 30-50км градско.Проверих жилото на газта,няма проблем с него и до тук с мойте познания.Ако някой има идея моля да пише!
-
- Status: Извън линия
Проблема е класически за тди-то на Лукас. Ако се позавреш в двигателя ще видиш че има една тръбичка, която свързва турбото и ГНП-то. От там помпата разбира кога турбото е напомпало и подава повече нафта. Та в помпата има един клапан, който изглежда като гъба и сочи напред, и този клапан ти изпуска нафта и по тръбичката през турбото я вкарва заедно с въздуха в двигателя. Нафтата естествено влиза на капки и не изгаря добре. Ако погледнеш назад когато ти се изфорсира двигателя ще видиш черен пушек.
Малко увъртяно се получи обяснението, но дано си ме разбрал.
Изводът - подмяна на клапана с нов.
Малко увъртяно се получи обяснението, но дано си ме разбрал.
Изводът - подмяна на клапана с нов.
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много ти благодаря за информацията,точно това се оказа проблема!Сега временно му затапих тръбичката на тоя клапан и проблема изчезна(леко се спъна колата).Случайно да знаеш от къде мога да го купя тоя клапан и колко горе-долу му е цената?escorttd написа:Проблема е класически за тди-то на Лукас. Ако се позавреш в двигателя ще видиш че има една тръбичка, която свързва турбото и ГНП-то. От там помпата разбира кога турбото е напомпало и подава повече нафта. Та в помпата има един клапан, който изглежда като гъба и сочи напред, и този клапан ти изпуска нафта и по тръбичката през турбото я вкарва заедно с въздуха в двигателя. Нафтата естествено влиза на капки и не изгаря добре. Ако погледнеш назад когато ти се изфорсира двигателя ще видиш черен пушек.
Малко увъртяно се получи обяснението, но дано си ме разбрал.
Изводът - подмяна на клапана с нов.
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Нормално е да се спъне.
За клапан провери тук: http://www.kosser.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
За клапан провери тук: http://www.kosser.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 08 апр 2008, 19:41
- Модел на автомобила: ескорт ,W202
- Местоположение: Провадия
- Status: Извън линия
Re:
можеш ли да го покажеш тоя клапан че ми стана интересноalexxx написа:Колеги проблема засега го реших така:на маркучето от въпросния клапан сложих едно клапанче което пуска въздух от турбото,но не пуска нафта в обратната посока и колата си върви като нова.Ще тествам така и ако няма проблеми въобще няма и да го сменям тоя клапан.
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Айде да дигна малко тая тема. И при мен се появи проблема в посочения от escorttd път от помпата към турбото! Има нафта в кулера НО НЕ СЕ ФОРСИРА МОТОРА ЗАСЕГА. От тук минава нафта по тая тръбичка и влиза в турбото през ограденто в жълто отворче:


Четох няколко мнения за възвратни клапани там на тази трубичка - Как точно се монтират? Какво представляват?
А и как се казва тоя клапан на помпата/който не работи и пропуска/.Ей това е моя лукас - къде да го търся тоя клапан за да го сваля и видя колко струва?

Моля за съвети


Четох няколко мнения за възвратни клапани там на тази трубичка - Как точно се монтират? Какво представляват?
А и как се казва тоя клапан на помпата/който не работи и пропуска/.Ей това е моя лукас - къде да го търся тоя клапан за да го сваля и видя колко струва?

Моля за съвети

Be happy
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Няма как да го снимам тоя клапан да ти го покажа.На снимката която си дал на помпата се пада в дясно и отдолу.от него излиза гумената тръбичка която после влиза в метална,отива към турбото,където пак преминава в гумена.(първата снимка)Свали късото гумено маркуче от към помпата и търси клапанче което да влиза в него.Щом ти е потекла нафта,въпрос на време е да почне да се форсира.Аз трета година карам с такова възвратно клапанче и за 5 лв си реших проблема
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Благодаря на колегата alexxx
И ето как днес си реших проблема - възвратен клапан 6мм от Евро 07 - 12лв
Малко рязане на маркучи от към ГНП и побългаряване с телчица и резултата е налице

Врътнах и едно пробно кръгче с "много газ", но разлика във вървежа на колата не установих! Надявам се ако не друго поне да падне разхода >:D<:

И ето как днес си реших проблема - възвратен клапан 6мм от Евро 07 - 12лв
Малко рязане на маркучи от към ГНП и побългаряване с телчица и резултата е налице

Врътнах и едно пробно кръгче с "много газ", но разлика във вървежа на колата не установих! Надявам се ако не друго поне да падне разхода >:D<:
Be happy
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: Фокус (Focus TDCI) MK1 форсиране
Колеги, за да не създавам нова тема, вдигам тази, надявам се, че ще бъде полезна и на други шофьори със сходен проблем, а именно:
онзи ден, докато настъпвах фокуса, забелязах, че при опит за рязко ускорение (изпреварване), след вдигнане на 3000 оборота, двигателят се форсира, сякаш съединителят приплъзва - с други думи, оборотите отиват в червено, а колата не върви. Отпускането на педала и по-плавното му натискане оправя проблема и колата пак "захапваше". Това се случва и на 4-та и на 5-та предавка.
Иска ми се да изключа съединителя като евентуална причина (смених го преди 2000 километра).
Какви могат да са вариантите? Дали евентуалният проблем е описаният по-горе?
Предварително благодаря за съветите - не ми се иска да я карам на "доктор" преди да съм се посъветвал с вас, защото аха аха, колективната мисъл тук е далеч по-знаеща от много "специалисти".
Поздрави
А
онзи ден, докато настъпвах фокуса, забелязах, че при опит за рязко ускорение (изпреварване), след вдигнане на 3000 оборота, двигателят се форсира, сякаш съединителят приплъзва - с други думи, оборотите отиват в червено, а колата не върви. Отпускането на педала и по-плавното му натискане оправя проблема и колата пак "захапваше". Това се случва и на 4-та и на 5-та предавка.
Иска ми се да изключа съединителя като евентуална причина (смених го преди 2000 километра).
Какви могат да са вариантите? Дали евентуалният проблем е описаният по-горе?
Предварително благодаря за съветите - не ми се иска да я карам на "доктор" преди да съм се посъветвал с вас, защото аха аха, колективната мисъл тук е далеч по-знаеща от много "специалисти".
Поздрави
А
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Според мен не е гореописания проблем,защото той се появява ако колата работи по-дълго на обороти.Ако е в движение от турбото надува въздух и не позволява нафтата да стигне до него.Абе на мен ми прилича на съединител,ама нека по-запознати с материята да се изкажат.Един приятел смени съединител и не можа да мине и 1000км.Бяха му набутали някакво менте.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фокус (Focus TDCI) MK1 форсиране
Съединител и нищо друго. Това е варианта. Дали на истина са ти го сменили?autobg написа:Колеги, за да не създавам нова тема, вдигам тази, надявам се, че ще бъде полезна и на други шофьори със сходен проблем, а именно:
онзи ден, докато настъпвах фокуса, забелязах, че при опит за рязко ускорение (изпреварване), след вдигнане на 3000 оборота, двигателят се форсира, сякаш съединителят приплъзва - с други думи, оборотите отиват в червено, а колата не върви. Отпускането на педала и по-плавното му натискане оправя проблема и колата пак "захапваше". Това се случва и на 4-та и на 5-та предавка.
Иска ми се да изключа съединителя като евентуална причина (смених го преди 2000 километра).
Какви могат да са вариантите? Дали евентуалният проблем е описаният по-горе?
Предварително благодаря за съветите - не ми се иска да я карам на "доктор" преди да съм се посъветвал с вас, защото аха аха, колективната мисъл тук е далеч по-знаеща от много "специалисти".
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
- Модел на автомобила: escort TD
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
колеги, тази вечер, давайки на заден на полусъединител, колата изфорсира за 2-3 сек. на 5х. и се нормализира. Като потеглих, не усетих разлика в пъргавината. Струва ми се, че скоростомерът спря да отчита вярно - падна под 20 и показва 30 - 40 при скорост 60 -70 км Нямах възможност да я погледна тази вечер, пък и не съм компетентен. Може ли да е някоя от гореизброените причини, описани от колегите ? Ескорт ТД 90кс 98 г
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
- Модел на автомобила: escort TD
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
реших проблема като колегата форд мк2. Благодаря на колегата alexxx и останалите за темата и информацията 

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Аз пък категорично заявявам че не сте си оправили проблема!Ако някой знае какво е предназначението на клапата и принципа на действие ще разбере за какво говоря.Просто сте спрели проникването на нафта в посока турбината.Такава нафта от там не излиза ако е изправна клапата.На всичко отгоре се променя и работата на тази клапа.Т.с. тя вече не работи.
Все пак всеки сам си решава какво да прави по колата си.
Поздрави!!!
Все пак всеки сам си решава какво да прави по колата си.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Здравей!specialista написа:Аз пък категорично заявявам че не сте си оправили проблема!Ако някой знае какво е предназначението на клапата и принципа на действие ще разбере за какво говоря.Просто сте спрели проникването на нафта в посока турбината.Такава нафта от там не излиза ако е изправна клапата.На всичко отгоре се променя и работата на тази клапа.Т.с. тя вече не работи.
Все пак всеки сам си решава какво да прави по колата си.
Поздрави!!!
Понеже аз нямам особенни познания в тая материя,това което съм направил си е чисто побългаряване

Минаха към 3.5 години от тогава и засега колата се държи добре
Ще се радвам като вещ в тази област да ни обясниш по-подробно за тоя клапан
Лека вечер!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
То че е побългарено е ясно на всеки.
За клапата не мисля че е необходимо голямо обяснение.Това е допълнително устройство монтирано на помпата с цел да разреши подаването на по-голяма порция гориво когато има нужда от нея ,а именно когато мотора е под товар.Точно тогава и налягането в смукателния колектор е най-голямо и посредством тръбопровод това налягане се отвежда до изпълнителния механизъм,които представлява две мембрами пружина и бутало което отваря и затваря отвори в ГНП-то.Колкото по-голямо е налягането толкова повече е мръднала мембраната ,от там и буталото се е преместило и е разрешило в помпената секция да попадне по-голямо количество гориво.На татък пътя му е ясен.Последствията са следните:или колата няма достатъчно тяга(както се изказват колеги върви ама все едно няма турбо) или върви добре но пропушва черно в ниските и средните когато се ускорява.Това е в зависимост какво точно е станало и в каква позиция се намира клапата.
Няма нещо да не може да се направи стига да си заслужава ремонта.Клапи се продават цели(сваляш едната и завиваш другата) но са скъпи.Има и разни ремонтни неща за тях ,но там пък е друга болката и в крайна сметка чуствителноста и реакцията на помпата се настройват на стенд.Всичко друго си остава пак един компромис с неясен ефект.
Поздрави!!!
За клапата не мисля че е необходимо голямо обяснение.Това е допълнително устройство монтирано на помпата с цел да разреши подаването на по-голяма порция гориво когато има нужда от нея ,а именно когато мотора е под товар.Точно тогава и налягането в смукателния колектор е най-голямо и посредством тръбопровод това налягане се отвежда до изпълнителния механизъм,които представлява две мембрами пружина и бутало което отваря и затваря отвори в ГНП-то.Колкото по-голямо е налягането толкова повече е мръднала мембраната ,от там и буталото се е преместило и е разрешило в помпената секция да попадне по-голямо количество гориво.На татък пътя му е ясен.Последствията са следните:или колата няма достатъчно тяга(както се изказват колеги върви ама все едно няма турбо) или върви добре но пропушва черно в ниските и средните когато се ускорява.Това е в зависимост какво точно е станало и в каква позиция се намира клапата.
Няма нещо да не може да се направи стига да си заслужава ремонта.Клапи се продават цели(сваляш едната и завиваш другата) но са скъпи.Има и разни ремонтни неща за тях ,но там пък е друга болката и в крайна сметка чуствителноста и реакцията на помпата се настройват на стенд.Всичко друго си остава пак един компромис с неясен ефект.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
Точно за това става дума.Аз го направих така уж временно,докато сменя клапана но цените ме отказаха.specialista написа: Няма нещо да не може да се направи стига да си заслужава ремонта.
Реших да карам така до когато може,но освен леко припушване при укоряване друго до момента не съм забелязал.
Разход,вървене на колата,всичко е ок.Ако изкара още толкова колкото до сега,ще съм доволен че не съм дал пари за ремонт.
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
- Модел на автомобила: escort TD
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.8TD форсиране
благодаря и на specialista за разясненията, а тази клапа колко струва нова и може ли да се свали от друга помпа и да се използва?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта