За "ignition amplifier"
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
За "ignition amplifier"
ignition или spark amplifier у-во, платка с елементи, модул, на който както му е удобно, слага се на "ниската страна" може би преди бобината, и повишава напрежението към свещите за по-силна искра.
Някой виждал ли е, слагал ли е и как се свързват на efi основно, може в гугъл да се намерят основни схеми, ако не друго. (коментари на умения с поялник са излишен сарказъм)
Някой виждал ли е, слагал ли е и как се свързват на efi основно, може в гугъл да се намерят основни схеми, ако не друго. (коментари на умения с поялник са излишен сарказъм)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- toshako
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Здрасти колега, по принцип не съм чувал за такова животно, само се сещам че в ръководството за моята фиеста под точно това название се води фабричното у-во, което "усилва" сигнала от датчика на Хол в делкото за да може пък този сигнал да управлява пък бобината. А пък това си е един мощен транзистор, който "клати" бобината към маса и се отпушва пък от дачтика на Хол, респективно при тебе пък от сигнала на друг датчик/компютър/.
Ако целта ти е да повишиш напрежението към свещите, няма да ти свърши работа електронен блок с еди-колко си мощни транзистора, а бобина от друг автомобил, така да се каже, като рисковете от тази гимнастика си ги поемаш сам. Това си е мое мнение, и не искам по никакъв начин да те убеждавам или разубеждавам да го правиш. Тъй като това засега е само теория, може и да греша, и нека някой друг се изкаже по въпроса. Надявам се, че съм помогнал с нещо, макар и малко. Поздрави и лека вечер.
Ако целта ти е да повишиш напрежението към свещите, няма да ти свърши работа електронен блок с еди-колко си мощни транзистора, а бобина от друг автомобил, така да се каже, като рисковете от тази гимнастика си ги поемаш сам. Това си е мое мнение, и не искам по никакъв начин да те убеждавам или разубеждавам да го правиш. Тъй като това засега е само теория, може и да греша, и нека някой друг се изкаже по въпроса. Надявам се, че съм помогнал с нещо, макар и малко. Поздрави и лека вечер.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Нещо интересно ми попадна http://www.youtube.com/watch?v=44rSmOEGJDE" onclick="window.open(this.href);return false;
Всъщност явно просто прекъсва тока към бобината, която минава кой-знае от къде и през какви хлабави връзки, взима само ток да управлява купеното реле, през което подава ток на бобината директно от акумулатора и изглежда има ефект, ако на друга кола са и свястни връзките може и да не се усети, но все пак е доста интересно като идея и лесно
Всъщност явно просто прекъсва тока към бобината, която минава кой-знае от къде и през какви хлабави връзки, взима само ток да управлява купеното реле, през което подава ток на бобината директно от акумулатора и изглежда има ефект, ако на друга кола са и свястни връзките може и да не се усети, но все пак е доста интересно като идея и лесно

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Всичко това са разни схеми на електронно запалване - но защо да се подменя перфектното оригинално такова на колата?
Много добра, лесна и евтина схема е тази за руски моторни резачки, с тиристор. Работи добре. Но това после може да повреди бобината, ако не се провери как работи - токове, напрежение най-вече...
Виждал съм полза от такъв тип устройства единствено при усъвършенстване на стар тип запалване, на Лада, баркас, ..., ...
Много добра, лесна и евтина схема е тази за руски моторни резачки, с тиристор. Работи добре. Но това после може да повреди бобината, ако не се провери как работи - токове, напрежение най-вече...
Виждал съм полза от такъв тип устройства единствено при усъвършенстване на стар тип запалване, на Лада, баркас, ..., ...
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Ок фабричните системи са си хубави, няма спор нали, със сигурносt много мисловна дейност е хвърлена по тях. С фабрични свещи. Особено на чисто нов ей сега излязал от завода Ескорт.
Ама то така като тръгнеш от това няма смисъл, от онова няма смисъл .... за какво ти е бмв или ферари, или пък нов готин форд, като и москвича те вози на 4 каучукови произведения на изкуството...
Имам си планове и като част от тях е смяната на свещи, на които ще им дойде много добре това нещо. По-специално Brisk ror15lgs.
Ама то така като тръгнеш от това няма смисъл, от онова няма смисъл .... за какво ти е бмв или ферари, или пък нов готин форд, като и москвича те вози на 4 каучукови произведения на изкуството...
Имам си планове и като част от тях е смяната на свещи, на които ще им дойде много добре това нещо. По-специално Brisk ror15lgs.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Това което се вижда на клипа е свързване на едно реле, с което се прекъсва захранването на бобината.
По същият начин се свързва имобилайзер на аларма.
Не виждам какво може да подобри това реле.
По същият начин се свързва имобилайзер на аларма.
Не виждам какво може да подобри това реле.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Както писах, в случая явно някъде през няколкото десетки връзки се губи част от напрежението и от там по-слаба искра, за това дърпа директен от + на акумулатора, като ми е струва, че е и малко по-дебел новия проводник, с което си подобрява значително работата спрямо клеясалите вериги..
Но нека не коментираме това клипче, беше просто като идея.
За въпросния ignition или spark amplifier - още преди 7-8 год разбрах от един познат със Скорпио 2.8i. Само дето не можах да го видя и за това питам.
Но нека не коментираме това клипче, беше просто като идея.
За въпросния ignition или spark amplifier - още преди 7-8 год разбрах от един познат със Скорпио 2.8i. Само дето не можах да го видя и за това питам.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Такова устройство има смисъл, ако схемата е като на Ладите и Москвичите - с чукче и наковалня.
Понеже е един прост ключ се използва преходният процес от прекъсването на 12V към бобината. Тогава натрупаната енергия в бобината се прехвърля от нея в кондензатора и обратно докато затихнат колебанията, но тези импулси се влияят от напрежението на акумулатора. Тогава се правеха транзисторни и тиристорни захранвания, които накъсваха импулса към бобината и така дори и с изтощен акумулатор можеше спокойно да си палиш и при -20 градуса. От десетки години тези схеми са вкарани в автомобилите, дори са още по развити и модернизирани, като дори някой не монтират резпределители или делко като му казват. На Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.
Понеже е един прост ключ се използва преходният процес от прекъсването на 12V към бобината. Тогава натрупаната енергия в бобината се прехвърля от нея в кондензатора и обратно докато затихнат колебанията, но тези импулси се влияят от напрежението на акумулатора. Тогава се правеха транзисторни и тиристорни захранвания, които накъсваха импулса към бобината и така дори и с изтощен акумулатор можеше спокойно да си палиш и при -20 градуса. От десетки години тези схеми са вкарани в автомобилите, дори са още по развити и модернизирани, като дори някой не монтират резпределители или делко като му казват. На Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: За "ignition amplifier"
Това съм го виждал в мазда 5. Води се директно запалванеНа Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта