кое е ...
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
кое е ...
кое е най-подходящото масло за моята фиеста. до месец мисля и трябва да го сменя
никъде не мога да намеря инфо- в хайнесите в графите за масла е обозначено да се види в глава масла,смазки , а такава аз нямам .уж бях свалил вс от дата.бг за фиеста. ако може някой да даде линковете за тези пдф фаилове, че не помня къде ги бях видял....
инъче сега съм с 15W40 Chevron полусинтетика, като взех колата то беше на 3 мес и на 2 хил км ( от лепенката ) и реших да не го сменям и без тва инвестицията за колата си тежеше ,а имаше и други по належащи работи..
за 5 хил км само един път съм доливал. това е хубаво,но ми се иска да сложа нещо по тъничко и за зимата да е по добре. виждам че колегите с фиести карат с 5W** но с инжекциони ,а като с моя двигател няма, а съм чувал че е от старата гама . това така ли е?
макар и да е в добро състояние двг-я ми няма да слагам от това по каталозите, защото все пак е стар и до някаква степен износен. ако е 5W** ще сложа 10W** (дано е така)
за марката няма да питам-многократно се е обсъждало и аз съм си решил -Лики Моли с молибден. и един приятел с Пасат кара с такова и е доволен.
никъде не мога да намеря инфо- в хайнесите в графите за масла е обозначено да се види в глава масла,смазки , а такава аз нямам .уж бях свалил вс от дата.бг за фиеста. ако може някой да даде линковете за тези пдф фаилове, че не помня къде ги бях видял....
инъче сега съм с 15W40 Chevron полусинтетика, като взех колата то беше на 3 мес и на 2 хил км ( от лепенката ) и реших да не го сменям и без тва инвестицията за колата си тежеше ,а имаше и други по належащи работи..
за 5 хил км само един път съм доливал. това е хубаво,но ми се иска да сложа нещо по тъничко и за зимата да е по добре. виждам че колегите с фиести карат с 5W** но с инжекциони ,а като с моя двигател няма, а съм чувал че е от старата гама . това така ли е?
макар и да е в добро състояние двг-я ми няма да слагам от това по каталозите, защото все пак е стар и до някаква степен износен. ако е 5W** ще сложа 10W** (дано е така)
за марката няма да питам-многократно се е обсъждало и аз съм си решил -Лики Моли с молибден. и един приятел с Пасат кара с такова и е доволен.
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
на мен с 15W не ми гори, ще пробвам с 10W. Е аз за Лики Моли твърдо съм си решил, макар и да съм чувал не само от форума че Мобил1 е добро- братовчед ми кара неговото Рено 19 само с таковаkEFi написа:10W, полусинтетика. ако не гори или тече. Аз бих ти препоръчал Мобил1.
мерси и на теб S@sel@ за мнението

- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
ами какво ще кажете за 5W? по принцип на здрав двигател 1.3 дали е добре/препоръчително да се сложи?аз нямам проблеми с моя, освен че на бензин не работи мн равномерно, но тъи като карам 95% на пропан бутан не съм се занимавал да правя карбуратора.
а хипотетично да кажем че ми гори 5W в норма, дали обаче няма да е прекалено тънко и да не може да предпазва добре от триене

а хипотетично да кажем че ми гори 5W в норма, дали обаче няма да е прекалено тънко и да не може да предпазва добре от триене


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Според зависи - на различни места съм го намирал от 9 до 12лв/литър. Мен ме устройва 4л туба - мотора ми поема 3,75.Warren-G написа: a за Мобил 1 можеш ли да ми дадеш инфо за цените?
За LMoly - не съм търсил, не казвам че няма полусинтетика! По принцип се зазяпвам по щандове и магазини за автоаксесоари и това ми е направило впечатление, че все е минерално.
- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
абе обикаляне и разглеждане му е майката
...
мерси за инфото на всички( това не означава че не е нужно да се пише по тая тема..
)
за сега съм се спрял на Лики Моли, Мобил1 и фордовското. симпатиите са според реда по които съм ги подредил(низходящ) ,но първо ще разгледам по магазините и след това ще реша кое ще е. а това ще стане след ок 1 мес като му доиде времето
... до тогава фиестата я чака преглед и малко кърпене...

мерси за инфото на всички( това не означава че не е нужно да се пише по тая тема..

за сега съм се спрял на Лики Моли, Мобил1 и фордовското. симпатиите са според реда по които съм ги подредил(низходящ) ,но първо ще разгледам по магазините и след това ще реша кое ще е. а това ще стане след ок 1 мес като му доиде времето

-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 26 юни 2005, 09:56
- Модел на автомобила: Escort1,4
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
LM с Mo- евентуален проблем
Исках да си сложа на Carisma 1.9TD масло Liqui moly. Изчетох всичко, което е писано тук, но все пак реших да се консултирам и с маслар за всеки случай. Та ето какво ми каза: не бил работил с това масло, но не се препоръчвало за хидравлични клапани. Причина: имало някакви много тесни дюзи или тръбички за масло, които се запушвали от масла, съдържащи MoS.
Колко е вярно-не знам. Както вече ми се е случвало да заявя не съм голям спец по двигатели.
Иска ми се обаче двигателят да ми е още по-тих, но не и с цената на някакви допълнителни приключения и неприятности.
Масларят ми препоръча полусинтетика.
Какво да правя-Liqui moly или полусинтетика???
Аз карах Рендето 3 години с такова масло, Лики Моли с молидбен дисулфит, това е добавка в маслото на графитна основа, и е доста добра...........но може,някои мотори да не го понасят и го горят .............маслото............ на Рендето като ударих клапани в буталата от прескачане на агр. ремък, като свалих главата , по стените на цилиндрите имаше лек тънък слой графит..............като го избършеш с пръст, и се виждаше на пръста че е графит, едно такова седи мазно.............това показва че въпреки че е студен мотора, и не е работил, има достатъчно смазване при студен старт ,когато маслото още не се е качило по масл. магистрали..........т.е. това е най критичния момент от смазването на един мотор................така че това масло е хубаво, но пак повтарям , някои мотори не го понасят .....още повече че това масло е малко по гъсто от други такива със същия вискозитет( нищо че е 10W40 или 5W30) и това се дължи на тази добавка в маслото........например за моя Нисан не му слагам такова масло, защото го гори.............SR20DE мотор е , който е много здрав , и въпреки това го гори, а сега съм с Мотул и не го гори.............. Има и още нещо за това масло.................ако маслото е с молидбен, то втората смяна трябва да не е с молидбен...............защото се натрупвало по стените и не било хубаво това..........знам и магазина, от който аз си го купувах, на Хр. Ботев от 5-те киошета на долу към пл. Македония, на 200 метра от площада от лявата страна е магазиона, Авто мания се казва.............
Колко е вярно-не знам. Както вече ми се е случвало да заявя не съм голям спец по двигатели.
Иска ми се обаче двигателят да ми е още по-тих, но не и с цената на някакви допълнителни приключения и неприятности.
Масларят ми препоръча полусинтетика.
Какво да правя-Liqui moly или полусинтетика???
Аз карах Рендето 3 години с такова масло, Лики Моли с молидбен дисулфит, това е добавка в маслото на графитна основа, и е доста добра...........но може,някои мотори да не го понасят и го горят .............маслото............ на Рендето като ударих клапани в буталата от прескачане на агр. ремък, като свалих главата , по стените на цилиндрите имаше лек тънък слой графит..............като го избършеш с пръст, и се виждаше на пръста че е графит, едно такова седи мазно.............това показва че въпреки че е студен мотора, и не е работил, има достатъчно смазване при студен старт ,когато маслото още не се е качило по масл. магистрали..........т.е. това е най критичния момент от смазването на един мотор................така че това масло е хубаво, но пак повтарям , някои мотори не го понасят .....още повече че това масло е малко по гъсто от други такива със същия вискозитет( нищо че е 10W40 или 5W30) и това се дължи на тази добавка в маслото........например за моя Нисан не му слагам такова масло, защото го гори.............SR20DE мотор е , който е много здрав , и въпреки това го гори, а сега съм с Мотул и не го гори.............. Има и още нещо за това масло.................ако маслото е с молидбен, то втората смяна трябва да не е с молидбен...............защото се натрупвало по стените и не било хубаво това..........знам и магазина, от който аз си го купувах, на Хр. Ботев от 5-те киошета на долу към пл. Македония, на 200 метра от площада от лявата страна е магазиона, Авто мания се казва.............
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: LM с Mo- евентуален проблем
Май е много прав, защото наистина на зетеците са им по-тесни маслопроводите (става въпрос за проводите в самия блок към клапаните) и още самия производител препоръчва по-тънки масла за тези двигатели!apo написа:... Та ето какво ми каза: не бил работил с това масло, но не се препоръчвало за хидравлични клапани. Причина: имало някакви много тесни дюзи или тръбички за масло, които се запушвали от масла, съдържащи MoS....
10х колега!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това, че примерно на тубата на Мобил1 или някой друг няма написано, че е с молибден не значи, че няма съставка точно за тази нужда. Както беше писал някой - всички масла са на една основа, а всяка марка си открива и използва компоненти т.е. слага добавки на маслата си. После пък зависи каква е поръчката на местния дилър (с какви компоненти да идва маслото за съответния пазар. За БГ - разбирай най-евтинкоcossy написа:Е добре де, ама в сайта им пишеше, че си има масло точно за зетеците и то с молибден...




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта