Историята на Форд Скорпио

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Историята на Форд Скорпио

Мнение от mladen1984 » 04 ное 2011, 20:30

S C O R P I O
Една страст, една марка, един модел

Здравейте приятели.Както сте разбрали аз съм един от най-запалените фенове на модела скорпио.Вложил съм много средства ,и продължавам да влагам в моя “скорпион”.Мога смело да кажа, че никога не ме е оставял на пътя.Вече близо над 20 години от датата на производство, колата си работи перфектно.По западните стандарти тя вече се води “млад ретро” автомобил.
Малко историческа информация за модела -
Годината е 1985, един елегантен автомобил с издължена задница,ниска предница,огромно товарно пространство и серийна ABS доказва че близо до Рейн са сложили край на порядъчността и скуката: неговото име е Форд Скорпио.
Изображение
Изображение

Свидетели сме на радикално скъсване с традициите и табутата – голяма стъклена част 3м2 , възходяща странична линия и фини пропорции между ниската предницата и издължената задницата без спойлер., която се нарича “аеро задница” – това е дйзайнът на автомобилното бъдеще, коефицента на въздушно съпротивление е Сх =0,33!
Купето е тип хетчбек с 5 врати, задвижването е традиционно – надлъжно разположени двигатели задвижващи задните колела.
Новото Scorpio е доста апетитно – предлага цял списък от екстри –нагреваемо предно стъкло, 5-степенна механична или 4-степенна автоматични скоростни кутии с електронно управление, регулиращ се по височина и дълбочина волан, бордови компютри, климатик (и за американските версии електронно регулируем климатик!!!!), цяла група ел. пакети ,както и електро хидравличен коректор на пътния просвет, темпомат.
Изображение
Короната на изкуството на Кьолн си остава антиблокиращата система ABS – досега нйкой не е предлагал серийно този “деликатес”, нито от Мерцедес, нито от БМВ нито от Ауди.Темата сигурност продължава с 5-те броя триточкови инерционни колани с електронно регулиране и 5-бр подглавници, нагреватели в огледалата и задна стъклочистачка, пръскачки на фаровете и фарове за мъгла.
Двигателите стартират от 1.8 карбуратор, 2.0 карбуратор ,2.0 инжекция и мощния 2.8 инжекцион.А нивата на обзавеждане три вида: CL стандарт ,GL лукс и Ghia супер лукс.

Салон и оборудване, видове
CL стандарт – всичко в интериора се управлява ръчно без хидравлика на волана(само във вариант V6),регулиране на волана в 2 посоки,без средна конзола, без оборотомер, централно заключване.
GL лукс – плюшен салон,оборотомер,блок допълнителни контролни лампи,електронен часовник,хронометър,дата, час.Предни ел. стъкла, тонирани стъкла,регулиране на шофьорската седалка във височена и лумбално.Като допълнение може да се поръча – ел. стъкла отзад, ел. огледъла, ел. коректор на фаровете, фарове за мъгла.
Ghia супер лукс – като допълнение към GL лукс –велурена тапицерия и дървена облицовка на таблото,предни и задни ел.стъкла, ел. задвижване на задната седалка, 9 степени не регулиране на чистачките, тонирани стъкла, ел. люк, бордови(трип) компютър, нагревател на челното стъкло, кожен салон, ел. седалки, коректор на фаровете, умиватели на фаровете,темпомат,задно пневмо окачване, климатик.
Merkur – специална марка зя САЩ ( XR4Ti )Комплектувана само с двигатели 2,8 и 2,9 с автоматична трансмисия и всички възможни екстри.ИзображениеВсичко по интериора е електрическо, включително и климатик с електронно управление.Фаровете са други по стандарт САЩ -80те, заден спойлер с вграден стоп сигнал.Произвеждана през 1988-89г. общо 13 000бр.
През различните години се появяват и разлики в оборудванията.
Изображение
Освен това “скорпиото” предлага и много пространство.Сядате и се чувствата като у дома си.Максималната дължина на багажника е 170 см. а максималния товарен обем е 833 литра.
Конкуренцията е смаяна и като капак идва и шока от цената на базовия модел с 1,8 литров двигател и ниво на обзавеждана CL. А тя е 24 560 DM.За сравнение базовото Ауди 100 струва с 840 DM повече.Топ модела с всички екстри ,2,8 литра,автоматична скоростно кутия и 4х4 задвижване струва над 50 000 DM.
Не минава и много време и Скорпио е обявен за “Кола на годината” от квалитетното международно жури.Това е едно огромно признание за Форд Германия и кара всички представители от горния сегмент на средния клас да се съобразяват с новия модел.
Веднага след това на сцената излиза и пълноприводна версия 4х4 в комбинация само с топ двигателя 2.8.
Изображение
Изображение
Този вариант съчетава в себе си великолепни динамични качества така и свръх стабилност на пътя – без значение дали под колелата има снаг, пясък,кал или вода.
Продажбите растат и моделите се обновяват с поредица от леки фейслифти.Появяват се
двигатели 2.5 D,2.5TD, 2.4i и 2.9i като последните са комбинирани с катализатори (което води до намаляване на конските сили ).
Така идва 1990 година и за да отговори на потребностите на клиентите Форд пуска Скорпио седан и запазва хетчбек версията, като по-нататък се появява и вариат комби.
През 1992 стартира външен фейслифт с който са променени предните фарове и задните стопове , броните, а отвътре доста е променен стила на арматурното табло и превключвателите,появяват се въздушни възглавници и нови двигатели, които са всъщност
Изображение
двигатели Kw/PS Тип Горивна с-ма
1.8 HC 66/90 OHC ESC II
2.0 HC 77/105 OHC ESC II
2.0 HC 74/100 OHC ESC II
2.0 LC 74/100 OHC EEC IV
2.0HC 85/115 OHC EEC IV
2.0 HC 80/109 OHC EEC IV
2.0 HC 93/126 DOHC EEC IV
2.0 HC 88/120 DOHC EEC IV
2.4 HC 92/125 V6 EEC IV
2.4 HC 96/130 V6 EEC IV
2.8 HC 110/150 V6 EEC IV
2.8 HC 107/145 V6 EEC IV
2.8 HC 105/143 V6 EEC IV
2.8 HC 150/204 V6 EEC IV
2.9 MC 107/145 V6 EEC IV
2.9 HC 110/150 V6 EEC IV
2.9 HC 143/195 V6 EEC IV
2.5 51/69 Дизел
2.5 68/92 Дизел
2.5 85/115 Дизел


Различни поколения и плавни модернизации :
1.Плавна модернизация 1986-1987- поява на мотори с обем 2900 и 2400 см2 ,поява на нови дръжки от вътрешната страна на купето, премахване на отделния резервоар за измиване на задното стъкло, задействане на “кик-дауна” по електронен път, спира се производството на 1800 см2
2.Малка модернизация 1988-1989 –поява на катализатори и замяна на стария датчик въздух с нов МАР сензор,с появата на мотор DOHC започва да се монтират с скоростни кутии МТ 75.
3.Сериозна модернизация 1990 – Представяне на версия Седан, броните започват да се боядисват в цвета на купето, нова радиаторна решетка, паява на аеродинамечни огледала, доста леки промени в електрическата и електронната част.Двигателита ОНС изчезнали от производство.Появил се двигател “Косуърд 2,9”
4.Сериозна модернизация 1992 – Изменя се формата на предните калници, броните, предния капак, радиаторната решетка, задните стопове,частично се променя салона, предното табло (торпедото)Изображение, средната конзола, страничните кори, нови бутони, нов тип скоростомер,нов селектор на скоростната кутия.Представено е нов тип купе –Универсал (вагон).Окачването , както и моторите ни се променят.Поява на съществени разлики в електрическата част.
5.Малка модернизация 1993 –малки промени в салона,изменение алгоритъма на
работа на вентилатора при DOHC във вариант с климатик.Поява на въздушни възглавници.
6.Смяна на модела 1995
Изображениефар то 1985-1992
Изображение фар от версия меркур
Изображениефар от 1992-1994
Изображение стоп от 1985-1992
Изображениестоп от 1992-1994
Изображение допълнителен стоп от "Меркур"
Към края на 1994 година Форд разбира че конкуренцията ги притиска и трябва да се смени модела с нещо радикално ново…..
Ползвайки старото шаси и сменяйки коренно формата, форд пуска през 1995г. нов моде Скорпио от второ поколение.Визията е заимствана изцяло от Американския пазар макар че колата ще се произвежда в Европа – Германия за европейския пазар.
Изображение
Изображение
Отпред изпъкнали очи ,отзад цяла светлинна лента – форд скорпио иска да се откъсне от “стадото” иска да изпъкне над другите.Рекламите следват лозунга – “ единствен като никой друг до сега”.


Салон и оборудване, видове
CLX / Executive – Въздушна възглавница за шофьора и пиро-донатягане на предните колани, централно заключване, подгряване на задното стъкло, тонирани стъкла,ръчни огледала, ръчни стъкла, шофьорската седалка може да се поръча с ел. регулиране във височина.Люк без ел. управление,часовник.
Опции – фарове за мъгла, омивател на фаровете,traction control при 16V,темпомат, климатик, ел. люк, “Парктроник” ,въздушна възглавница за пасажера, ел. регулиране и подгрев на огледалата, спортни седалки от “Recaro”, кожен или кожен с дървена облицовка волан.
GLX / Ghia – Всички по-горе изброени екстри плюс :подгряване на предното стъкло, 9 скоростен интервал чистачки, бордови(трип) компютър, регулиране на лумбалната опора на шофьорската седалка, графична сигнализация.
Ghia / Ultima – допълнително осветление във вратите и пода, темпомат, фарове за мъгла, CD-changer, управление на радиото от волана, ел. седалки (с опция за памет на 3 позиции и памет на страничните огледала), двузонен климатик с електронно управление, електро-хромно огледало за обратно виждане, кожен салон, трети стоп, странични въздушни възглавници(1997г), аларма с дистанционно управление.


Но вместо да пробият пазара както преди 10 години форд се излагат, като намаляват броя на екстрити.Усложняват окачването като го правят по-спортно което рефлектира върху возията.Двигателите пак са усъвършенстваните стари – променена е системата за управление на двигателя –увеличени са малко конете.Разхода на 2000 кубиковия 16 кслапанен двигател в рамките на града е 11,8 л/100км.Топ двигателите 2,9 12V и 2.9 24V се предлагат само с автоматична скоростна кутия.

Двигатели Kw/PS Тип Горивна с-ма
2.0 85/115 DOHC EEC V
2.0 100/136 DOHC EEC V
2.3 107/145 DOHC EEC V
2.9 110/150 DOHC EEC V
2.9 152/207 DOHC EEC V
2.5 85/115 TD

Като цяло качеството на сглобките и механизмите намалява.Електрониката и датчиците стават по-капризни.Няма версия 4Х4.Въпреки опциите като: тройна памет на шофьорската седалка и огледалата ,електронен климатик, тракшън контрол и заден паркинг асистент продажбите намаляват и намаляват.Колата не оправдава очакванията.
От конкуренцията предлагат повече екстри и качество, а и като цена Скорпио вече е доста скъпо.Топ модела с 2,9 литров 24 клапанов двигател струва през 1995г 65 000 DM.
През 1997 се прилага фейслифт, но нищо не се получава и през 1998 колата слиза от производство.Похарчини са милиони марки а инвестицията не се възвръща.От звездния небосклон пада една звезда.Форд остава без топ модел.Неговото място е заето от някогашните противници- БМВ вече е направило своята 5 серия доста апетитна, някогашния аутсайдер Ауди демонстрира истински “напредък чрез техника” със своите алуминиеви А6, Е класата вече не е онази ръбеста кутия, а и производителя на народни автомобилни наближава тава автомобилно трио със мощния си вятър - Пасат !
След спирането на Скорпио форд усъвършенства Мондео като увеличава размерите му непрекъснато и се опитва с него да запълни празното пространство в горния клас.За жалост до сега (2011г) опитите не са успешни.
Да се надяваме че скоро Форд ще ни изненада и ще възроди (както доста други производители) своята легенда Скорпио………….


Инж. М. Траянов
Използвал материали от: “AutoBild” Германия 2011
“Наука и техника за младежта” 1985
“Наука и техника за младежта” 1986
“Ford werke AG “1985
“Зарулем” 1988
http://www.fordscorpio.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordscorpio.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от mladen1984 на 05 ное 2011, 20:54, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
Sierrata
потребител
потребител
Мнения: 365
Регистриран: 27 май 2007, 13:04
Модел на автомобила: Ford Sierra XR4i Cosworth
Местоположение: Нова Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от Sierrata » 05 ное 2011, 03:27

Koлега евала за пълното разнищване на историята, както каза сам че си един най-запалените по този модел не мога да си обесня за мотора 2.8 който е предлаган ''204'' коня какъв е що е. Ако пуснеш малко информация ще съм изключително благодарен

p.s. Аз притежавам XR4i който е 2.8 но механична инжекция

Поздрави!
Изображение
Only cosworth is my God

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от mladen1984 » 05 ное 2011, 07:45

Когато купихме колата от Германия тя дойде с документ показващ мощността, модификацията и т.н.За самия двигател никъде почти никъде не съм намерил информация.Само преди доста време попаднах на една обява за продажба на скорпио пак в Германия с същата мощност.Водя кореспонденция с "Ford Werke AG" и при запитване за този двигател ми бе отговорено че е възможно през гадините на производство да са пуснати малки бройки двигатели с мощности различни от общоизвестните.Даже има и варианти 3,0 литра(200к.с.)
Фабричния номер на скоростната кутия също е специфичен.
Засичал съм ускорението със старт от място и то е под данните на стандартния 2,8, и то с автоматична скоростна кутия,максималнат скорост за нормалния 2,8(около 205км/ч)а при мен са достигна над 220км/ч на прав участък(магистрала).
Намеря ли информация за този двигател ще я публикувам веднага!
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от didon80 » 08 ное 2011, 20:53

Много интереса тема, поздравления! :)

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от cosworth team ruse » 11 мар 2012, 22:31

много приятна статия,и аз съм им фен на скорповете.за няколко месеца карах такава кола.голяма возия има,просторна е,стабилна абе прекрасна кола с две думи _friends_

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от mladen1984 » 23 юли 2012, 14:13

Едно интересно клипче за форд скорпио :D
http://www.youtube.com/watch?v=tkHn3Qgj ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от mladen1984 » 09 дек 2012, 09:52

Намерих един интересен каталог за скорпио Мк1.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Dimitqr
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 02 сеп 2022, 12:16
Местоположение: Dupnitca
Status: Извън линия

Re: Историята на Форд Скорпио

Мнение от Dimitqr » 31 мар 2023, 10:34

Здравейге,прочетох че сте писали за Скорпио имам Меркур Скорпио което някога го бракувах преди години , децата искат да го пуснат пак в движение но в оригинален вид ,аз го взех обрано от митница и го пуснах да го карам с мотор и скостите от Гранадата по това време фордаджиите в БГ не бяха чували за ефи 2.9 с автомат сега го има но др оборудване не намирам /фарове джанти конзола люк/шибедах ,др/имате ли информация за някой в бг да има части за меркур ,БЛАГОДАРЯ

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта