Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Здравейте, замислих се над този въпрос, каква е логиката контактната повърхност с диска да се увеличава с износването на накладката, вместо да е една и съща? Няма ли така новите накладки да спират по-зле от старите като не говоря за първия ден, докато се напаснат към диска?
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Въпросът е интересен. И логическите отговори може и да са повече. Някой конструктор ще знае със сигурност. Аз имам две обяснения:
1. Повечето накладки имат на края фаска, която прави ръбовете по-плавни, за да не свирят спирачките. Когато се прави профилактика, някои съвестни механици правят винаги нова фаска, но "удоволствието" е много "прашно".
2. С намаляването дебелината на накладката вероятно се променя, макар и незначително, ефекта от натиска върху дисковете, а при по-малка дебелина и увеличаваща се площ допускам, че се компенсира по-малкия натиск (условно казано). Същевременно по-големият ъгъл поддържа ръбовете да не са остри и да свирят. При ъгъл от 90 градуса свирят повече, отколкото при 120 например.
Повече идеи не ми идват. Сигурно има още нещо!!!
1. Повечето накладки имат на края фаска, която прави ръбовете по-плавни, за да не свирят спирачките. Когато се прави профилактика, някои съвестни механици правят винаги нова фаска, но "удоволствието" е много "прашно".
2. С намаляването дебелината на накладката вероятно се променя, макар и незначително, ефекта от натиска върху дисковете, а при по-малка дебелина и увеличаваща се площ допускам, че се компенсира по-малкия натиск (условно казано). Същевременно по-големият ъгъл поддържа ръбовете да не са остри и да свирят. При ъгъл от 90 градуса свирят повече, отколкото при 120 например.
Повече идеи не ми идват. Сигурно има още нещо!!!
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Хубав отговор, това за скърцането не го знаех.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Има и със загладени, има и с остри ръбове.На тези трапецовидните...малко условно, но може да се каже, че периодът на разработка е една идея по-малък.
Свиренето е до материал.Моите накладки са на няма и 20 хил км.Като е влажно или като вали дъжд...звукът е все едно някой коли прасе.Ама за едното свирене, няма да се хвана пак да сменям накладки.Даже пешеходците се шашкат някой път-решават,че няма да успея да спра и гледат уплашено.

Свиренето е до материал.Моите накладки са на няма и 20 хил км.Като е влажно или като вали дъжд...звукът е все едно някой коли прасе.Ама за едното свирене, няма да се хвана пак да сменям накладки.Даже пешеходците се шашкат някой път-решават,че няма да успея да спра и гледат уплашено.


Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Вярно е, че и материалът влияе, но човек не може да знае всички, които не свирят, че да монтира спокойно. Затова напредналите технически нации като немската препоръчват за по-сигурно да се правят фаски и докато се износи фаската няма свирене, а после пак отначало - при профилактика: нова фаска. Важното е да няма остър ръб! Той свири. И ние като нация техническа (ако си спомняте вица) трябва да се поучим, когато можем. Иначе и моите свирят, че не ми се занимава. Но това има и плюс: предупреждава пешеходците, поне умните, че сприраш, за да си ползват по-бързо предимството! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Напротив, спират на място и започват да те гледат тъпо.ufer написа:..... Но това има и плюс: предупреждава пешеходците, поне умните, че сприраш, за да си ползват по-бързо предимството!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: Защо са трапецовидни накладките, а не кубични?
Истина е! И това ми се е случвало, като се замислих... 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта