Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
В един прекрасен момент започваме да чуваме най- различни плашещи звуци от обтяжната или паразитната ролка на пистовия ремък. Паразитната ролка се подменя и е сравнително евтина до 50 лв., но не така седи въпроса с обтяжната ролка. Самата ролка не се продава отделно, а в комплект с обтегача и това удоволствие придобива горчив привкус на цени от 200 лв. нагоре.
Ако все още не са настъпили непоправими вреди върху лагера може да се пробваме да го смажем с литиева грес, аз така успях да вдъхна нов живот на моя за около 30 000 км. Но ако вредите върху лагера са непоправими и не ни се дават 200 лв. не ни остава нищо друго, освен да се захванем с реставрация на самата ролка, което не е никак трудно.
Самата ролка е метална и са състои от две части, които за съжаление са нитовани фабрично, а за да достигнем до лагера трябва да разпробием нитовете. Лагерът се избива внимателно, за да не нарушим леглото му.
Това представлява ролката:


Купуваме си хубав лагер BCA, FAG, KOYO, NTN, SKF или TIMKEN за около 8-12 лева.
Обозначението на легера е: 6203 RS или 6203 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 40mm x 12mm
Не използвайте лагери 6203 ZZ или 6303 ZZ, те са легери са метални предпазители, но не са с уплътнения!!
Мръсотията бързо ще проникне вътре в лагера, а Вие ще се сдобиете набързо с шумна ролка.
Набавяме си три къси болтчета с гайки, които ще използваме за да съединим двете части на ролката. Болтчетата и гайките трябва да са с еднакви размери и тежина, за да не се разбалансира ролката!
Внимание: Болтчетата трябва да се достатъчно къси, за да не излизат извън външния ръб на ролката!
Сменяме лагера и съединяваме двете метални части на ролката.

Фиксираме здраво с болтчетата и гайките и за да сме сигурни, че няма да се саморазвият при работата, капваме лепило за резби против развиване или правим фина заварка.
Когато приключим с фиксирането с фина шкурка за метал изчистваме абразивните налепи върху ролката, които са се натрупали от дългогодишната и работа.
Честито за по малко от 15 лева и малко личен принос имаме реставрирана обтяжна ролка за повече от 80 000 км.
Автор: Nebhotep!
Ако все още не са настъпили непоправими вреди върху лагера може да се пробваме да го смажем с литиева грес, аз така успях да вдъхна нов живот на моя за около 30 000 км. Но ако вредите върху лагера са непоправими и не ни се дават 200 лв. не ни остава нищо друго, освен да се захванем с реставрация на самата ролка, което не е никак трудно.
Самата ролка е метална и са състои от две части, които за съжаление са нитовани фабрично, а за да достигнем до лагера трябва да разпробием нитовете. Лагерът се избива внимателно, за да не нарушим леглото му.
Това представлява ролката:


Купуваме си хубав лагер BCA, FAG, KOYO, NTN, SKF или TIMKEN за около 8-12 лева.
Обозначението на легера е: 6203 RS или 6203 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 40mm x 12mm
Не използвайте лагери 6203 ZZ или 6303 ZZ, те са легери са метални предпазители, но не са с уплътнения!!
Мръсотията бързо ще проникне вътре в лагера, а Вие ще се сдобиете набързо с шумна ролка.
Набавяме си три къси болтчета с гайки, които ще използваме за да съединим двете части на ролката. Болтчетата и гайките трябва да са с еднакви размери и тежина, за да не се разбалансира ролката!
Внимание: Болтчетата трябва да се достатъчно къси, за да не излизат извън външния ръб на ролката!
Сменяме лагера и съединяваме двете метални части на ролката.

Фиксираме здраво с болтчетата и гайките и за да сме сигурни, че няма да се саморазвият при работата, капваме лепило за резби против развиване или правим фина заварка.
Когато приключим с фиксирането с фина шкурка за метал изчистваме абразивните налепи върху ролката, които са се натрупали от дългогодишната и работа.
Честито за по малко от 15 лева и малко личен принос имаме реставрирана обтяжна ролка за повече от 80 000 км.
Автор: Nebhotep!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
Колега защо тази ролка ми се струва че е същата като на опел астра 92 година 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
Да снимките са от опел форума, защото нямах собствени под ръка, но ролките са едно към едно като размери, лично съм ги мерил!
-
- потребител
- Мнения: 263
- Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
Има ролки които са "универсални".
Тази същата я има и във Фолксваген групата.
Имам две такива от Ауди А6.
Тази същата я има и във Фолксваген групата.
Имам две такива от Ауди А6.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
2RS трябва да е този лагер...Иначе не го виждам колко ще изкара, като знам каква кочина е около тая ролка...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за Zetec
Колеги и аз днес направих тази процедура с ролката 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта