Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
- 
				shipcov_bg
 - потребител

 - Мнения: 4
 - Регистриран: 10 ное 2010, 08:21
 - Модел на автомобила: ford escort 1.8 TD Flair 98г.
 - Status: Извън линия
 
 Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
													
							
						
			
			
			
			Колеги реших да пусна тази тема и да поискам помощ. Историята е следната: Имам Ford Escort 1,8TD. Преди месец като погледнах генератора се оказа, че е спукан корпуса му. Марката на генератора е Magneti marelli. Намерих абсолютно същия вид и го смених. В началото всичко си беше на ред: като запаля напрежението е 13,9 V, а след това като изключат подгряващите свещи се качва на 14,1V. Всичко е наред и оборотомера си работише. След една седмица отказа оборотомера да работи. След като запаля си стои на 0 оборота. В подобни теми пише, че тънкия кабел за оборотомера трябва да е на W клемата, а при мен е на D+ клемата. На стария генератор пак си беше на D+ клемата. Поиграх си и го откачих от D+ клемата и го опрях на W клемата, но на таблото светна индикатора за акумулатора. ТА НА ВЪПРОСА, ЗАЩО НЕ МИ РАБОТИ ОБОРОТОМЕРА?
			
									
									
						- 
				shipcov_bg
 - потребител

 - Мнения: 4
 - Регистриран: 10 ное 2010, 08:21
 - Модел на автомобила: ford escort 1.8 TD Flair 98г.
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Днес си поиграх и замерих с мултицет какво излиза от D+ клемата при работещ двигател. Показваше, че има някакви импулси около 3kHz. И за това се осъмних, че оборотомера в таблото не работи. Разглобих и таблото. Отворих и самата кутия с уредите и не видях някакъв видим проблем в оборотомера. Решил съм да взема друг оборотомер и да пробвам. 
Да попитам на широката синя букса, която е на гърба на кутията с приборите, на коя клема идва сигнала от генератора и каква стойност трябва да показва на мултицет, който да мери импулси.
			
									
									
						Да попитам на широката синя букса, която е на гърба на кутията с приборите, на коя клема идва сигнала от генератора и каква стойност трябва да показва на мултицет, който да мери импулси.
- 
				Milcho
 - потребител

 - Мнения: 428
 - Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
 - Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
 - Местоположение: Шумен
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Здравей.
Защо търсиш връзка с алтернатора?
Аз, така като гледам схемите, виждам че сигнала към оборотомера идва от управляващия блок на мотора.
			
									
									
						Защо търсиш връзка с алтернатора?
Аз, така като гледам схемите, виждам че сигнала към оборотомера идва от управляващия блок на мотора.
- 
				stoyanski
 - потребител

 - Мнения: 67
 - Регистриран: 26 сеп 2009, 23:39
 - Модел на автомобила: Няколко и все хубави.
 - Местоположение: България
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Точно от алтернатора взима сигнал оборотомера. 
			
									
									
						- 
				shipcov_bg
 - потребител

 - Мнения: 4
 - Регистриран: 10 ное 2010, 08:21
 - Модел на автомобила: ford escort 1.8 TD Flair 98г.
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Здравейте момчета. Да споделя резултатите от последните проби с моя оборотомер:
Взех таблото с оборотомера от Форда, от който взех и генератора. След като разглобих моето табло, закачих двете букси, запалих и нищо. Оборотомера си стои на нула и това е.
 
Остана или реле-регилатора или ECU-то. Ако някой има друга идея защо не работи моя оборотомер да пише.
			
									
									
						Взех таблото с оборотомера от Форда, от който взех и генератора. След като разглобих моето табло, закачих двете букси, запалих и нищо. Оборотомера си стои на нула и това е.
Остана или реле-регилатора или ECU-то. Ако някой има друга идея защо не работи моя оборотомер да пише.
- naskowu
 - потребител

 - Мнения: 35
 - Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
 - Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Колега, днес си оправих същия проблем с неработещ оборотомер. Оказа се , че кабелчетата на датчика за оборотите на коляновия вал (Crankshaft position sensor) бяха се усукали с разкъсана изолация и протрити, в следствие на което са давали на късо от време на време. Оттам  са отивали и грешни данни към ECM (компютъра) и съответно към оборотомера (защото той взима сигнал от ECM).
Само за доуточнение при мен оборотомера ту не работеше, ту показваше около 450 - 500 об/мин, Освен това имах отражение и върху работата на двигателя изразено в загуба на центровка, чукане и пушек от време на време. Явно компютъра е бил "шашнат" от грешните данни за оборотите на двигателя, защото постоянно се мъчеше чрез моторчето за празен ход (idle speed control actuator) да компенсира работата.
Така, че провери кабелите и евентуално и самият датчик дали работи. Той се намира в близост до левия полувал от страната на двигателя.
			
									
									
						Само за доуточнение при мен оборотомера ту не работеше, ту показваше около 450 - 500 об/мин, Освен това имах отражение и върху работата на двигателя изразено в загуба на центровка, чукане и пушек от време на време. Явно компютъра е бил "шашнат" от грешните данни за оборотите на двигателя, защото постоянно се мъчеше чрез моторчето за празен ход (idle speed control actuator) да компенсира работата.
Така, че провери кабелите и евентуално и самият датчик дали работи. Той се намира в близост до левия полувал от страната на двигателя.
- 
				shipcov_bg
 - потребител

 - Мнения: 4
 - Регистриран: 10 ное 2010, 08:21
 - Модел на автомобила: ford escort 1.8 TD Flair 98г.
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Здравейте момчета. Да ви споделя резултатите от последните експерименти с моя оборотомер. От съвета на колегата naskowu проверих този датчик на коляновия вал. При мен се намира при по-дългата (дясната) полуоска. Като го свалих и примерих ми даде 412 ома. В Autodata му дават 400 ома при 20 градуса т.е. за мен е здрав този датчик. Примерих и буксата, която идва до датчика, дали не дават на късо кабелите, но не. Има си изолация между двата кабела. 
 
Ходих и при един майстор за диагностика. С апаратура на БОШ се видя температура на водата и зарядното напрежение, но за оборотите на двигателя не показа нищо. Не даде и някаква грешка в ECU-то, за да се ориентирам къде е проблема. Ударих за втопи път на камък.
 
Други идеи аз нямам, ако някой има да казва. Много ще съм му благодарен.
			
									
									
						Ходих и при един майстор за диагностика. С апаратура на БОШ се видя температура на водата и зарядното напрежение, но за оборотите на двигателя не показа нищо. Не даде и някаква грешка в ECU-то, за да се ориентирам къде е проблема. Ударих за втопи път на камък.
Други идеи аз нямам, ако някой има да казва. Много ще съм му благодарен.
- ЯЛТА
 - Потребител

 - Мнения: 10865
 - Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
 - Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Според мен динамото трябва да отиде при ел-техник, за да оправи вътре връзките.
			
									
									Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						- essex
 - потребител

 - Мнения: 2401
 - Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
 - Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: Неработещ оборотомер Escort 1.8TD
Нали имаш още един алтернатор но със спукан корпус, свали сегашния , разглоби го и виж за какво иде реч и ако трябва и естествено ако може си вземи части от спукания.
			
									
									По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 29 госта
