Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 13 сеп 2012, 09:44

Отскоро си имам нов надпис на задния капак:
DSC03554-.jpg
А тези котаци ми правеха компания докато правех фокуса, особено този със сивото...аз лежа под колата и правя нещо, и той отдолу до мен, на една ръка разстояние...прекарах най-горещото време от лятото под колатa...хората по улицата се пукат от жега, на мен обаче ми беше добре под колата. Kомшиите си мислеха че ми се взима акъла щото потен, мръсен, все заврян отдолу, а аз бачкаx с кеф...кефа цена няма. :)

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2822 ... 9A43KR.JPG
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от ЯЛТА » 13 сеп 2012, 14:02

disc написа:То така се убива мерака.
Рак, мерак, и простак не се лекуват ! Ако нямахме мерак, идва ли щяхме да пишем тук.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 16 окт 2012, 18:28

На два от цилиндрите маслените сегменти се бяха спекли, на другите два не бяха спечени но бяха умаляли и почти не са оказвали натиск към стената на цилиндъра. компресионните сегменти бяха OK.
гумичките на клапаните бяха в добро състояние, но ги сменихме.

Някои ползвал ли е сегменти на NPR? http://www.npr-europe.com/index.php?art ... 28&clang=1
Последна промяна от JoroM на 24 окт 2012, 08:53, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 19 окт 2012, 08:09

Отказах се от тея сегменти както и от gotze-то което е най-доброто което намерих като марка сегменти за фокус 1.6. Kолбеншмит и мале не правят сегменти за моя мотор. Cлед като пробвах на ръка твърдостта на няколко марки сегменти на 79 мм за фокус и опел, реших да сложа най-твърдите маслени който намерих - на колбеншмит за opel x16xe...понеже сегментите за опел са със 2,5мм маслен сегмент (компресионните са еднакви с моите)разстъргах каналите на маслените сегменти от 2мм на 2,5мм като оставихме хлабина 5 стотни-колкото е и на оригиналните.

При смяната на гумичките на клапаните излязоха за смяна четири смукателни клапана на които са им износени стеблата заради голям луфт във водачите...нямам прегорели клапани, нито износени легла на клапани...а съм минал на газ над 50к км без специалното устройство за смазване на клапаните.


сега въпроса който стои пред мен е дали да търся оригинални смукателни клапани или да сложа на Osvat...колата е не само на газ а е турбо на газ...минал съм около 1500км на газ с турбото и нямам повредени клапани от това...явно оригиналните не са толкова афиф с каквото впечатление бях останал от четенето във форума...притеснява ме ако сложа на osvat, да не са по слаби от оригиналните и да прегорят...
някакви съвети?

EDIT: В краина сметка взех клапани от косер, швеицарски: intervalves, видяха ми се по-качествени от Osvat-а които са италянски.

http://www.intervalves.ch/


Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 23 окт 2012, 16:51

Оригиналната гарнитура на главата на фокуса е метална, с дебелина 0,5 мм и указанията в аутодата за затягането: 4 кг и после 90 градуса не са много приложими за дебелата 2мм нова гарнитура понеже динамометричния ключ показа 6,5 кг натягане в края на 90-те градуса, понеже 6,5 кг е малко, според двама маистори и този които ми изработи новата гарнитура, трябвало да затегнем болтовете на главата с минимум 9 кг, затегнахме я с 10 кг. Блока е алуминиев, болтовете се навиват в блока около 25-30мм, болтовете са 10мм, дълги са около 15 см, не сме ги разтегнали според маистора ми.

Как ви се виждат 10 кг?

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от kenwoodl » 23 окт 2012, 22:46

Аз като си разреждах зетека с 2 гарнитури е декомпресионна пластина многоо се зачудих на колко да ги стегна и в крайна сметка ги стегнах заводски 45нм и 105 градуса май беше. Доста се сплескаха отстрани и реших че така е добре. стандартната единична не си спомням колко беше он нямаше 2мм и не беше метална. Реших, че усилието след 105-те градуса е около 100нм е достатъчно да "сплеска" гарнитурите колкото и твърди да са

nikolay.kotev
потребител
потребител
Мнения: 196
Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от nikolay.kotev » 24 окт 2012, 21:26

Колега по мое лично мнение е грешно да се затягат болтовете на главата с определен момент. Смисъл такъв- при "оригиналните настроики" се затяга с определен момент, при който започва притискането на гарнитурата, а след това се затяга на определени градуси (а не с определен момент), защото по този начин се осигурява равномерно и еднакво сплескване на гарнитурата. Докато при стягане с определен момент, затягането може да е с различна "височина" поради различието между болтове, резба и др подобни. Незнам дали успях да го обясна разбираемо, но идеята е, че след като си решил, че 45 нютон метъра и след това 105 градуса са малко е трябвало да затегнеш всички болтове с още да кажем 30 градуса, а не с определен момент.

Надявам се да ме разбра :lol:

Поздрави,
Николай Котев

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 08 фев 2013, 22:45

Искам да сложа спирачни апарати+супорти+дискове от мондео мк2 2.5 v6 на фокуса ми които е фабрично с 258 мм дискове а мондео v6 е с 278 мм? Дали ще паснат супортите от мондеото на шенкелите на фокуса...не знам на колко мм са отворите за болтовете... На мондео с малките дискове(260мм) отворите за болтовете на супортите са на 90 мм, някои знае ли на колко мм са на фокус?
Мисля си и дали ако сложа по-големите спирачни апарати, спирачния цилиндър на фокуса няма да им е малък и да ми потъва педала при натискане, спирачките да хващат към края на хода на педала или да трябва да се припомпва за да хващат...дали няма да имам и някакви проблеми с АБС-а? Някои ако знае нещо по въпроса моля да сподели. Да спомена само че не ме интересува монтиране на 300 мм дискове от фокус ST, питам конкретно за спирачки от мондео 2.5 v6 на 278 мм. :wink:


някои ползвал ли е накладки ROULUNDS (Дания) или ROADHOUSE (Испания) или REMSA (Испания) да даде отзиви за тях...

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 08 дек 2013, 18:18

Фокуса се сдоби с 260cc инжектори от 1.8Т-то ми, както и с по-голям MAF Housing, резултата е AFR - средни 11-ки.

http://www.clip4e.com/play_ford_focus_1_6_t_0_200.htm

Kато вървене, средни 15-ки на 400м, 0-100 за 8,0 сек. 0-100Mph(161Km) за 21 сек. :)

Преди да го турбинирам, най-добри постигнати резултати по същия уред като моя, със същите настройки, даваше 17,0 на 400м и 0-100 за 9,7 секунди.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от deathstorm » 10 дек 2013, 13:36

Браво, много добре върви. Това със стоковата електроника ли е още?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от madboy » 10 дек 2013, 16:38

Оооо то отиде вече на ST по тези времена! *00130*
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от kito » 10 дек 2013, 21:49

БРАВО! :): :): :):
/друго просто не искам да кажа, че да не е да ми изтрият поста :) /

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 18 дек 2013, 01:19

Със неговия си комп е още фокуса, нищо не съм променял по софтуера, пик 0,8 бара и 0,5 към края на оборотите...уж ми трябвал външен комп за да управлява мотора...досега не ми е пoтрябвал...
А, да, и още си е с гофрирания въздуховод ...след 14 месеца и 8к км не е мръднал! :wink:

Фокус мк1 ST 170 като му гледам данните, сме доста близки, но моята цел не беше ST, a да ce доближа до вървежа на А3 1.8Т каквото имам, и което сток, но без катализатор и със спортна генерация на 63мм даваше на уред като моя и със същите настроики 15,3 на 400м, а напълно стоково 1.8Т дава средни 15-ки - като фокуса. :D

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 05 мар 2014, 21:39

Преди няколко дни се опитахме да позасилим леко едно Audi A4 комби 1.8Т от първите, 150Hp, само с вдигане на налягането на турбината, щото колата няма чип. За съжаление новия бустметър които си купи момчето не показва вярно и така и не можахме да разберем до колко надуваше турбината...но общо взето вдигнахме налягането до момента в които двигателя да не сеца при подаване на пълната газ...слагам аз моя Г-тек и с мен в колата аудито дава...17,1-17,2 на 1/4 миля с терминална 136 км, :shock: сега, аз съм 120 кила и човека имаше някои и друг багаж отзаде, ама 17 сек на 400м...за сравнение фокусчето дава средна 15-ка на 400м и терминална 144 км - точно колкото и Фокус SТ170, нагоре мисля че съм по-бърз. Аудито му бях закачил vag-cом и гледах показанията...всичко изглеждаше наред, и накрая само 17 на 400м и 136 терминална...баси. Изумен съм от фордовия комп...без ремап, на тая кола и боднах турбото и върви толкова добре с 0,8 бара пик и 0,5 бара холд, а тъпия бошов комп на аудито малко да му вдигнеш налягането и почват едни сецания, набиване на грешки, абе не си е работа. Aко компа на фокуса ми не беше толкова широко скроен, че да позволява дори коректна работа с турбина, нямаше да се получи нищо от моя проект, понеже щеше да сеца, да набива грешки и не се знае дали някои щеше да успее да го настрои да работи...а и да успее, едно мапване на дино е 500Лв а стендалоун електроника и тя е там някъде.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от kito » 05 мар 2014, 22:48

Ако ми кажеш, че утре отивам до някой морга или магазин и взимам една не голяма турбина и я забия на форда, ще върви без проблем, направо ме разбиваш! :)
Аз ги гледах, примерно за моя двигател и тоя който е на екобууста, диаметрите буталата са еднакви. Навярно са боднали едно турбо на двигателя и някакви други разработки, ама не знам какво точно. Ковани бутала предполагам, дюзи, или подсилен от към сплави блок. Не знам какво ще стане ако му набутам едно турбо. Много ми се кара турбо количка, макар че не мисля, че си заслужава да набивам пари за подобно нещо. По-добре да си събера някой лев и да си купя кола с турбо, май!

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 06 мар 2014, 00:42

Моята кола е 99 г и е с ДЕБИТОМЕР, феислифтовите 1.6 нямат дебитомер, а MAP сензор, предполагам че с феислифтов 1.6 няма да се получи турбинирането толкова лесно. не знам и дали всички 1.6 с дебитомер са с еднакви компове, не знам и още нещо: дали не съм купил колата с променен софтуер...префлашва се лесно - през OBD-то, няма разпоявания и запоявания на чипове, като на други. Аз поне нищо не съм променял по софтуера откакто я имам колата. Освен турбо, съм сложил инжекторите от аудито ми, и с помощта на широколентова сонда съм подбрал необходимия размер MAF housing за да имам идеални смеси : средни 11-ки. Всичко е много комплексно. За тая година съм замислил генерация на 60мм и FMIC. Сега се целя във времената и скоростите на чипнато A3 1.8Т(180-190Hp)....за нещо повече няма ресурс мотора със стоковите биели и бутала.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от kito » 06 мар 2014, 08:47

Аз имам 1,6 115 коньовия двигател, 2007 година!
Надявам се тоя месец един приятел с А3-ка 1,8 турбо, най-накрая да се накуми да си смени турбото, дюзите, да сложи интеркулера и въздуховодите, че му стоят новите от месеци в килера и все не му остава време да го направи.
Така, че ако искам мога да му ги взема. То турбото е К 0.3, мисля, та е много малко но ефект трябва да има и дюзите трябва да са като твоите.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от JoroM » 06 мар 2014, 12:34

Ако кода на мотора на А3-та е AGU, то и турбото му е същото като моето, което е от аудито ми (К03-011)...тавана му е 195-200 коня, ама то и на сток карантиите на фокус 1.6 толкова им е тавана.
На аватара ти пише че имаш фокус мк1 1.6....при положение че има работещ проект с фокус 1.6 мк1 и имаш такъв, да се опитваш да турбинираш мк2 ми се вижда доста рисковано. Освен това мк2 е по-тежък от мк1, в момента и Аудито ми и фокуса ми са по 1220 кг празни, и двете са с ГИ...мк2 ще е по-тежък поне 100-150 кила според мен, и ако карантиите му държат като при мк1 макс 200 коня, не виждам особен смисъл да се занимаваш с мк2...не особено добро съотношение кг/к.с.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

Мнение от kito » 06 мар 2014, 12:53

Да де, ама МК2-то карам аз в момента!
МК1-то е комби и го кара друг човек в семейството! :)
ОК, разбрах те, няма смисъл да си играя с глупости! :)
По-добре да си взема ST ! ;)

Отговори

Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта