Лечение на тропането в хидравличната рейка!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Лечение на тропането в хидравличната рейка!

Мнение от Nebhotep » 15 сеп 2014, 14:46

Лечение на тропането в хидравличната рейка S-max, Galaxy, Mondeo MK4!

Ако се появи тропане при преминаване на неравности по пътя, а сме сменили всичко по окачването, значи имаме проблем с хидравличната рейка. При завъртането на волана в покой на ляво, на дясно също се чува характерното почукване.

1. Качваме автомобила на канал или в краен случай повдигаме с крик, но преди това обезопасяваме автомобила!!!

Инструментите за изпълнение на процедурата са следните, ключ №17 с тресчотка и здрав нож.

Изображение

2. Влизаме под автомобила и гледаме приблизително на мястото, което се намира под седалката на водача, между носача и дъното. Ето го мястото изчистено от кал:

Изображение

3. Както се вижда от снимката е нужно да се завие болта, около който има фиксиращо червено пръстенче. Не е нужно нищо друго да се сваля от окачването на автомобила.

4. Премахваме пръстенчето с ножа

Изображение

Ето го:

Изображение

При премахването, той вече не става за нищо и не може да се поправи. Изхвърляме го.

5. След това взимаме ключа с тресчотката и по часовниковата стрелка завиваме болта.

Важно е да извършваме операцията много бавно и без резки движения, защото ще имаме големи главоболия, ако превърти болта!!!

На всеки четвърт оборот проверяваме с волана дали потропването е изчезнало, най- добре да имаме помощник за тази работа. При мен за около оборот и половина, рейката престана да чука. Веднага щом усетим съпротивление на ключа преустановяваме завиването.

Изображение

След ходовите изпитания, потропването изчезна съвсем и окачването еластично обира дупките!

Eто размерите на болта, ако някой иска да си изработи резервен:

Изображение


По материали от: http://www.s-maxclub.ru

Потребителски аватар
roga4
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 29 окт 2013, 11:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk6. 1.6 duratec 74 kw
Status: Извън линия

Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!

Мнение от roga4 » 09 ное 2014, 11:15

за фиеста 2003 г. дали важи същото лечение? че и при мен е същия проблем. почуква при по-големи неравности.провериха я .по окачването е бетон.казаха,че е втулка на хидравличната рейка..

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!

Мнение от Nebhotep » 09 ное 2014, 15:36

Трябва да се погледне, но мисля че на всички модели след 2001 г. рейката е конструирана по този начин и може да се стяга. Но не трябва да се прекалява, а и това е временна мярка за 30-40 000 км, после пак се разтропва.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!

Мнение от S_C » 09 ное 2014, 18:08

Всички зъбни рейки са по този начин и така се регулират, все тая с хидравлика или без.
Червячните са други, но поне аз не знам да има Форд с червячна предавка на управлението.Освен някакви много стари да има....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
roga4
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 29 окт 2013, 11:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta mk6. 1.6 duratec 74 kw
Status: Извън линия

Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!

Мнение от roga4 » 13 ное 2014, 18:01

а дали се вижда добре къде се намира,като се качи на канал колата.имам предвид,дали е на лесно достъпно място.само,че интересното е,че при мен почуква само при неравности. като въртя волана на място не се чува да почуква.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта