Смяна на термостат на Фокус

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ValkataFF
потребител
потребител
Мнения: 96
Регистриран: 16 яну 2010, 21:12
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 tdci 115hp
Местоположение: Pleven-Bankq-Sofiq
Status: Извън линия

Смяна на термостат на Фокус

Мнение от ValkataFF » 28 фев 2011, 13:04

Колеги налагамиса да сменя термостата на Фокуса ,и тъй като ми е за пръв път моля да ми обясните по подробно.Целия процес по работата как става ,къде се намира термостата и т.н.,какви инструменти ще ми трябват.Колата е Форд Фокус 1.8 тдци 2001 г.Благодаря предварително.

sgel
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
Местоположение: Ловеч\Свищов
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от sgel » 02 мар 2011, 00:11

Говоря малко на изуст.Погледни си маркучите,които водят от ДВГ до радиатора и по-специялно този,който идва от ДВГ към радиатора.Обикновено той се намира някъде от този край на маркуча,който е към двг. Относно подмяната няма нищо сложно - махаш стария и слагаш новия. Успех!!!!
Изображение

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от Doin » 02 мар 2011, 09:28

Наскоро сменявах на Tddi-то, мисля че и при теб не е различно. Махаш интеркулера за видимост или само го откачваш и отместваш. Погледнато вдясно, близо до акумулатора от двигателя излиза едно голямо водно съединение, корпуса е леко заоблен и се държи на три болта 10-ки - сваляш корпуса и сменяваш термостата. Като за първи път отнема не повече от половин час. Успех!
P.S. Изпратих ти на мейла часта за смяна на термостата от ръководството в pdf формат, дано ти свърши работа.
Изображение

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от autobg » 03 ное 2014, 22:20

Банда, извинения, че вдигам тема от преди 3 години, но с идването на студовете, пак ще стане актуална.

Кажете, моля, нужно ли е да източвам цялата охладителна течност, или мога да мина и с по-внимателно разливане :) Щото докато я вдигна на крик, докато махна кората отдолу иии стана ракиено време.

Фикуса е 2002, ТДЦИ, инструкциите ясно си казват да се източи, ама...

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от kilikanzer » 05 ное 2014, 16:01

Мързела не убива-той мъчи.
Не е нужно да източваш всичкия антифриз,но трява да се източи поне докато слезе под нивото на термостата.
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от autobg » 16 ное 2014, 21:51

kilikanzer написа:Мързела не убива-той мъчи.
Не само, че е вярно, но е и истина :)

А ето каква допълнителна простотия направих днес --- вместо термостат на 88 градуса, боцнах такъв, който отваря на 92 (май се използват предимно в бензинките). На връщане не вдигна повече от 92 градуса колата (по показания на тест режима на таблото) и не падна под 80 при продължително спускане без натоварване.

Парно имам да уморя слон от жега в колата, но все пак си остава терзанието дали този термостат беше удачно решение. Най-вероятно ще го покарам малко, докато ми се отдаде удобен случай да го сменя с оригинален.

Ако има някой спец по охлаждането, да каже дали много ще навреди такава разлика в температурите при този, иначе бавнозгряващ двигател.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от HACKO » 16 ное 2014, 23:52

Ами тя колата ти на замръзване, ти се притесняваш от прегряване!?! Нормалната работна температура е 95-105 градуса, твоята е със 15градуса по-ниска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

maman
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 27 дек 2010, 12:02
Модел на автомобила: fiesta 1.25 16v
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от maman » 05 дек 2014, 19:50

Колеги,отскоро имам Фокус ТДДи и не намирам инфо дали има нещо особено при обезвъздушаването,или просто си го прави сама?
Поздрави

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от ieiei » 06 дек 2014, 11:53

Сама,задръж я максимално дълго с отворена капачка.След отваряне на термостата гасиш изстива и доливаш(ако има нужда)

maman
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 27 дек 2010, 12:02
Модел на автомобила: fiesta 1.25 16v
Status: Извън линия

Re: Смяна на термостат на Фокус

Мнение от maman » 06 дек 2014, 16:15

Благодаря,колега.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта