Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Реших да сменя задните дискове, които купих не отдавна от МП.Навремето когато купихме колата (през далечната 1994) тя бе с изцяло сменена спирачна система - чисто нови дискове.И от тогава са сменяни само накладки.Имахме съмнения, че трудно ще се сменят дисковете, съдейки по "англичанката" .
Но все пак който се страхува от мечки не ходи в гората....
За наше най голямо учудване всичко излезе като по учебник.Даже останахме доволни от факта, че болтовете на спирачните апарати бяха с по-големи глави в сравнение с по-новото скорпио Мк2.Което е от голямо значение.
Премерихме стария диск, който като дебелина все още беше в нормата.(9,3 при минимум 8,9мм.)
Ето това е красота
А това са старите части.Като от накладките марка Remsa съм много доволен.
И малко почивка с лафче с любопитни съседи.
И новите части.
А трябва и да покажа какъв инструмент си направихме в полеви условия за прибиране на буталото От Флашка за резби и тръбен ключ за завъртане.
и резултата..
Проверка на налягането в гумите.
А ето и малко "know-how "
Компресор от стар хладилник (Мраз ) може да се преправи чудесно на електрическа помпа.
Готовия резултат и отляво.
Преди време се похвалих с този накрайник.
Хареса ми и реших да го дублирам...
Заех се и с предния капак на колата на който трябваше да се запълни с кит вдлъбнатината на емблемата "Форд".Това се налагаше защото сложих фейслифтова решетка от скорпио 1990+.Имаше и много микро пукнатини от камъчетата вследствие на високи скорости по магистралите.
За малките пукнатини и драскотини използвах този продукт и съм много доволен.
А за другото фибро кит и стандартен кит на Боди.
Но все пак който се страхува от мечки не ходи в гората....
За наше най голямо учудване всичко излезе като по учебник.Даже останахме доволни от факта, че болтовете на спирачните апарати бяха с по-големи глави в сравнение с по-новото скорпио Мк2.Което е от голямо значение.
Премерихме стария диск, който като дебелина все още беше в нормата.(9,3 при минимум 8,9мм.)
Ето това е красота
А това са старите части.Като от накладките марка Remsa съм много доволен.
И малко почивка с лафче с любопитни съседи.
И новите части.
А трябва и да покажа какъв инструмент си направихме в полеви условия за прибиране на буталото От Флашка за резби и тръбен ключ за завъртане.
и резултата..
Проверка на налягането в гумите.
А ето и малко "know-how "
Компресор от стар хладилник (Мраз ) може да се преправи чудесно на електрическа помпа.
Готовия резултат и отляво.
Преди време се похвалих с този накрайник.
Хареса ми и реших да го дублирам...
Заех се и с предния капак на колата на който трябваше да се запълни с кит вдлъбнатината на емблемата "Форд".Това се налагаше защото сложих фейслифтова решетка от скорпио 1990+.Имаше и много микро пукнатини от камъчетата вследствие на високи скорости по магистралите.
За малките пукнатини и драскотини използвах този продукт и съм много доволен.
А за другото фибро кит и стандартен кит на Боди.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
След многобройно търкане и пришлайфане най-сетне дойде мига да си купя материалите за финишния резултата.
Не съм пестял от материалите и взех най-доброто като лакове, грундове и бои.
Преди нанасянето на "шприца"(грунда) третирах с обезмаслителна кърпичка целия детайл, като преди това го измих и подсуших.
Последва пръскане с разтвор от шприц кит и втвърдител в определено съотношение.
Тази снимка е направена на първа ръка слой.Като направих 3 ръце с почивки през 15 мин.
А това е крайния резултат на следващия ден.
Сега следва шлайфане с водно 800 и боядисване.В сух и обезпрашен гараж...
Не съм пестял от материалите и взех най-доброто като лакове, грундове и бои.
Преди нанасянето на "шприца"(грунда) третирах с обезмаслителна кърпичка целия детайл, като преди това го измих и подсуших.
Последва пръскане с разтвор от шприц кит и втвърдител в определено съотношение.
Тази снимка е направена на първа ръка слой.Като направих 3 ръце с почивки през 15 мин.
А това е крайния резултат на следващия ден.
Сега следва шлайфане с водно 800 и боядисване.В сух и обезпрашен гараж...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Времето бе снизходително и спря да вали така, че се отдадох на яко шлайфане на шприца.Започнах с 800 но се оказа много бавно и трудоемко.След консултация със специалист свалих на 400.После 600 и накрая 800 водно.
След шлайфането измих детайла и го почистих и обезмаслих.Почистих от прах и мръсотии и в зоната около колата за да не полепнат в процеса на пръскането и опаковах за да предпазя останалата част от мъглата при пръскането.
Ето и крайния резултат.Като етапите през които минах бяха следните:
1.Пръскане до равномерно покриване на детайла с боята.
2.Полиране с восъчна кърпа.
3.Две ръце лак с втвърдител.
Докато чаках да стегне лака си смених и амортисьорите на задния капак(багажник).Много трудно ги намерих.При това неоригинални, но все пак чешки.В МП тези хубостници струват 290лв бр.!!!!!!!!!!! И нещо интересно - скорпиото е с най-тежкия капа вграждан в сериен автомобил и няма еквивалент който да се ползва от друг модел.(Във вариант със спойлер 650-700 Nm)Само от Транзит, но той е с по-голяма обща дължина и ход на буталото!
И разопаковани след лака...
Ами като за първи опит съм доволен.Има си забележки, но да кажа че нямам никакви претенции и до сега съм пръскал само със спрей.В зоната на емблемата можеше още да се обработи с кит, а и лака се оказа,че се пръска с по-високо налягане от боята.Но най-важното е, че не съм оливал никъде.Щом професионалист бояджия ми каза, че съм се справил отлично това ме удовлетворява.Напролет ще действам с тавана!!
След шлайфането измих детайла и го почистих и обезмаслих.Почистих от прах и мръсотии и в зоната около колата за да не полепнат в процеса на пръскането и опаковах за да предпазя останалата част от мъглата при пръскането.
Ето и крайния резултат.Като етапите през които минах бяха следните:
1.Пръскане до равномерно покриване на детайла с боята.
2.Полиране с восъчна кърпа.
3.Две ръце лак с втвърдител.
Докато чаках да стегне лака си смених и амортисьорите на задния капак(багажник).Много трудно ги намерих.При това неоригинални, но все пак чешки.В МП тези хубостници струват 290лв бр.!!!!!!!!!!! И нещо интересно - скорпиото е с най-тежкия капа вграждан в сериен автомобил и няма еквивалент който да се ползва от друг модел.(Във вариант със спойлер 650-700 Nm)Само от Транзит, но той е с по-голяма обща дължина и ход на буталото!
И разопаковани след лака...
Ами като за първи опит съм доволен.Има си забележки, но да кажа че нямам никакви претенции и до сега съм пръскал само със спрей.В зоната на емблемата можеше още да се обработи с кит, а и лака се оказа,че се пръска с по-високо налягане от боята.Но най-важното е, че не съм оливал никъде.Щом професионалист бояджия ми каза, че съм се справил отлично това ме удовлетворява.Напролет ще действам с тавана!!
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Браво колега изглежда много добре. Имам едно питане: Защо не преля и калниците до самият капак? Мислиш да го караш детайл по детайл да го боядисваш или е освежаване? Аз не се занимавам в тази област но напоследък чета коментари, съвети при автобоядисването.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Бе някои коли са си паднали на ... късмета.
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Ами за сега както казах ми е първо боядисване.И не съм правил опити с "преливки" на детайли.Напролет смятам да продължа с опитите.Иначе го правя не за освежаване, а защото предния капак имаше много вдлъбнатини от камъчета.направо до метал.И преместих емблемата от капака на решетката.А тавана ще го минавам защото лака има забележки на няколко места.Всички останали детайли са ок.Времето вече не е подходящо за работа.Влажността е голяма.Затова на пролет.Като възнамерявам да си купя и един пистолет от средно ниво.Много е важно да се работи правилно с налягането.Днес ходих и се консултирах и се стигна до извода, че боята се пръска на 1,5 атм, а лака на макс. 2 атм.В последствие ще споделям опит и инфо.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Направихме и стенд преден-заден мост.И нормализирахме положението на волана защото имаше отклонение след монтажа на кормилната рейка от Мк2.
Майстора от "Дракон" беше много приятно изненадан от ходовата част и дъното на кола 1985 набор.Никакви забележки по щанги, оси и окачване.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Зимата неусетно си дойде и реших да подготвя малко уплътненията и движещите части за предстоящия зимен сезон.Ето ги и помощниците ...
След като измих добре уплътненията около вратите ги намазах с препарат срещу залепване и замръзване.
Задължително смазване и на пантите на вратите.
Смазване и на ключалките на вратите.Човек никога не трябва да разчита само на дистанционното, защото зимата акумулаторите падат и тогава..
Благодарение на Жоро от пловдивската група се сдобих и с калъф за еднолитрова бутилка за масло.Много е практичен, шит е точно по размера на "Кастрол".Залепва се към плат(чрез лепенки за плат) и държи яко.
Смених капачето на съда за течността за измиване на задното стъкло.Беше се скъсало от халката на гърловината!
Монтирах и фиксиращи капси на коланите.Те придържат закопчаващия елемент на колана на удобна позиция за придърпване, около нивото на рамото.Коланите бяха сменяни навремето защото оригиналните не пасваха със закопчалките към новия салон и интериор присаден от Мк2. Мисля че коланите са от Мондео мк2.
След като измих добре уплътненията около вратите ги намазах с препарат срещу залепване и замръзване.
Задължително смазване и на пантите на вратите.
Смазване и на ключалките на вратите.Човек никога не трябва да разчита само на дистанционното, защото зимата акумулаторите падат и тогава..
Благодарение на Жоро от пловдивската група се сдобих и с калъф за еднолитрова бутилка за масло.Много е практичен, шит е точно по размера на "Кастрол".Залепва се към плат(чрез лепенки за плат) и държи яко.
Смених капачето на съда за течността за измиване на задното стъкло.Беше се скъсало от халката на гърловината!
Монтирах и фиксиращи капси на коланите.Те придържат закопчаващия елемент на колана на удобна позиция за придърпване, около нивото на рамото.Коланите бяха сменяни навремето защото оригиналните не пасваха със закопчалките към новия салон и интериор присаден от Мк2. Мисля че коланите са от Мондео мк2.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Сдобих се с шаси за седалка с електрическо управление и памети.Идеално за инсталиране на памет на пасажерската седалка (както при другото ми скорпио 1995 - "Пълна промяна").
Както се вижда от снимката шасито дълго време не е ползвано....
А това са някои от моторите с вградена памет (потенциометри)
Седалката беше оборудвана със система за натягане на колана чрез пиропатрон.Наложи се да я махнем защото при нас натягането става посредством пружина.Пиропатроните се въвеждат при Мк2 след 1996г и взимат сигнал от процесора на Airbag системата..Пиропатрона е замерен и е работещ.
Малко препарати за почистване на шасито и смазване.
След основното почистване и смазване дойде сюблимния момент за теста на системата чрез подаването и на 12V. За съжаление заработи само един от моторите, а другите "пасуваха".След подаването на напрежение директно към моторите, а не през електронния блок те сработиха.И естествено работата опря до електронния блок.След обстойно преглеждане на окабеляването по шасито се установи, че има оголени кабели които са дали на късо и може би това е рефлектирало върху електрониката.
Това е електронния управляващ блок под седалката.Той работи в комбинация с още други блокове в колата и си обменят информация един на друг.Изграждат така наречената интерфейс шина.
А ето и проблема - изгорелите медни писти по платката в следствие от късото напрежение.Красота!!!
И оголените проводници причинители на по-горното!
Запретнахме ръкави, помолихме се от другата страна на платката да няма засегнати елементи и ........
Варианта беше "или ние тях или те нас"
Уреда каза тежката си дума.Сега всичко щеше да е ясно след обратния монтаж и пробата.....
https://www.youtube.com/watch?v=ev9QRhpaf_k&feature=youtu.be
Както се вижда от снимката шасито дълго време не е ползвано....
А това са някои от моторите с вградена памет (потенциометри)
Седалката беше оборудвана със система за натягане на колана чрез пиропатрон.Наложи се да я махнем защото при нас натягането става посредством пружина.Пиропатроните се въвеждат при Мк2 след 1996г и взимат сигнал от процесора на Airbag системата..Пиропатрона е замерен и е работещ.
Малко препарати за почистване на шасито и смазване.
След основното почистване и смазване дойде сюблимния момент за теста на системата чрез подаването и на 12V. За съжаление заработи само един от моторите, а другите "пасуваха".След подаването на напрежение директно към моторите, а не през електронния блок те сработиха.И естествено работата опря до електронния блок.След обстойно преглеждане на окабеляването по шасито се установи, че има оголени кабели които са дали на късо и може би това е рефлектирало върху електрониката.
Това е електронния управляващ блок под седалката.Той работи в комбинация с още други блокове в колата и си обменят информация един на друг.Изграждат така наречената интерфейс шина.
А ето и проблема - изгорелите медни писти по платката в следствие от късото напрежение.Красота!!!
И оголените проводници причинители на по-горното!
Запретнахме ръкави, помолихме се от другата страна на платката да няма засегнати елементи и ........
Варианта беше "или ние тях или те нас"
Уреда каза тежката си дума.Сега всичко щеше да е ясно след обратния монтаж и пробата.....
https://www.youtube.com/watch?v=ev9QRhpaf_k&feature=youtu.be
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Наложи се да сменя амортисьора на петата врата пак.Този път сложих нов с точните Nm 635 (за багажник със спойлер и стъклочистачка).
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
При изграждането на новата инсталация на интериора бяхме използвали бутон от TCS за отключване на задния капак(багажник).Разтърсих се в OLX и намерих подходящия бутон в една обява за Фиеста 1999 на части.И така не след дълго вече сме с точния бутон.
Още една новост в интериора - поставяне на CD changer в багажника.Дълго мислихме и решихме, че най-удачното място е под кората на задното стъкло.Чейнджъра е от Мондео и предстои свързване към Еон 6000.
Перипетите с този чейндър бяха доста, защото беше без магазин.С много голямо търсене все пак намерих!И то магазина пасна от домашен аудио чейнджър на старата немска марка "Fisher". Механиката съвпадна.
А най-интересната новост е извеждането на допълнителна графична информация до дисплея на парктроника. Когато сменяхме таблото с новото от модел 1995+ отпаднаха много ценни екстри.А именно сигнализация за износени накладки,отворена капачка и вратичка на резервоара, сигнализация за несложени колани и т.н. Така че тази част от старото арматурно табло бе изрязана (заедно с електрониката) и сложена в специална кутийка.Всичко е изграждано с ръчен труд и дълго обмисляно.Най-удачното място решихме да е отзад.Така че да има видимост през огледалото за задно виждане.
Още една новост в интериора - поставяне на CD changer в багажника.Дълго мислихме и решихме, че най-удачното място е под кората на задното стъкло.Чейнджъра е от Мондео и предстои свързване към Еон 6000.
Перипетите с този чейндър бяха доста, защото беше без магазин.С много голямо търсене все пак намерих!И то магазина пасна от домашен аудио чейнджър на старата немска марка "Fisher". Механиката съвпадна.
А най-интересната новост е извеждането на допълнителна графична информация до дисплея на парктроника. Когато сменяхме таблото с новото от модел 1995+ отпаднаха много ценни екстри.А именно сигнализация за износени накладки,отворена капачка и вратичка на резервоара, сигнализация за несложени колани и т.н. Така че тази част от старото арматурно табло бе изрязана (заедно с електрониката) и сложена в специална кутийка.Всичко е изграждано с ръчен труд и дълго обмисляно.Най-удачното място решихме да е отзад.Така че да има видимост през огледалото за задно виждане.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Хайде вече с работеща "графична сигнализация".Първите проби са успешни - всичко работи.Имаме тестване на предни/задни светлини, отворени врати и люк на резервоара (много рядка екстра за Скорпио моделите Ghia), сигнализация предпазни колани, сигнализация външна температура.
Включва се при запалване на двигателя.
След теста изгасват повечето работи и остава да свети сигнализацията задните стоп лампи.Тя остава докато не се натисне спирачния педал и не се направи проверка от системата за изправността на крушките.Ако няма проблем - те веднага изгасват.
А ето и малко снимки след дъжда и вятъра....
Включва се при запалване на двигателя.
След теста изгасват повечето работи и остава да свети сигнализацията задните стоп лампи.Тя остава докато не се натисне спирачния педал и не се направи проверка от системата за изправността на крушките.Ако няма проблем - те веднага изгасват.
А ето и малко снимки след дъжда и вятъра....
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Най-сетне ми изпаднаха части за "последната част от пъзела". Така че проекта за сезон 2016-17 е открит.
Състои се във вграждане на електронно управляван климатик "SATC" от скорпио Мк2 1995+.
Голямата сложност беше намирането на разпределителната кутия за въздуха с отоплителното радиаторче.
Но както се казва: който търси намира
За нормалната работа на системата трябват и датчиците за външна и вътрешна температура.Също и основните букси с прилежащите към тях кабели.
Блокът управляващ безстепенното регулиране на оборотите на вентилатора.
А това е една от ел. клапите участваща в смесването на въздуха и от там точното регулиране на желаната температура в купето (лява/дясна зона).
Цялата система "SATC" е производство та "Siemens".
Състои се във вграждане на електронно управляван климатик "SATC" от скорпио Мк2 1995+.
Голямата сложност беше намирането на разпределителната кутия за въздуха с отоплителното радиаторче.
Но както се казва: който търси намира
За нормалната работа на системата трябват и датчиците за външна и вътрешна температура.Също и основните букси с прилежащите към тях кабели.
Блокът управляващ безстепенното регулиране на оборотите на вентилатора.
А това е една от ел. клапите участваща в смесването на въздуха и от там точното регулиране на желаната температура в купето (лява/дясна зона).
Цялата система "SATC" е производство та "Siemens".
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Макар че не съм навъртял 10 000 км от последната смяна, реших да сменя маслото.Колата се кара рядко (само лятото), но маслото пак старее.Това си го пише в дебелите книги.И тъй като този тип двигатели се водят "кучета" и "неразрушими" при редовна смяна на маслото, нека да инвестирам в това!
Подсигуряването е НАЙ-ВАЖНОТО условие при ремонти под колата!
Показвам снимки отдолу - никакви петна от масло по картера, здрави греди и маркучи.Или ако мога да цитирам думите на инж. Стоилов (Ицо Форда) - " ....личи си, че този кола има здрав кош."
Изпотяване по маркуча на хидравликата, и ръждиви изпускателни тръби.Като цяло изпускателната система е много трудна за намиране и много скъпа. Сменил съм Крайно гърне и двете квадратни гърнета с неоригинални. Има и 2 малки гърнета след колекторите, които нямат намиране.Принципно е предвидено да я преправим използвайки ауспух елементи от Мк2 и обезшумяване, но на по-късен етап.
Предстои и консервация на дъното и гредите с еластичен битумен препарат.
Но да се върна към маслото - загряване на двигателя, източване и махане на филтъра......
Маслото е това.Не робувам на марки.Гледам да е от оторизирани магазини и спазвам сервизните смени.
Задължително слагам и това.......
Това е снимка след смяната и със запален двигател.На реални 200 000км, не пуши, не гори масло, няма EGR, няма катализатори.Яка като мечка.Вози като лодка - как да не се кефи човек !? Предстои и смяна на антифриз и др флуиди.Ще се глезим тази пролет няма как?
Подсигуряването е НАЙ-ВАЖНОТО условие при ремонти под колата!
Показвам снимки отдолу - никакви петна от масло по картера, здрави греди и маркучи.Или ако мога да цитирам думите на инж. Стоилов (Ицо Форда) - " ....личи си, че този кола има здрав кош."
Изпотяване по маркуча на хидравликата, и ръждиви изпускателни тръби.Като цяло изпускателната система е много трудна за намиране и много скъпа. Сменил съм Крайно гърне и двете квадратни гърнета с неоригинални. Има и 2 малки гърнета след колекторите, които нямат намиране.Принципно е предвидено да я преправим използвайки ауспух елементи от Мк2 и обезшумяване, но на по-късен етап.
Предстои и консервация на дъното и гредите с еластичен битумен препарат.
Но да се върна към маслото - загряване на двигателя, източване и махане на филтъра......
Маслото е това.Не робувам на марки.Гледам да е от оторизирани магазини и спазвам сервизните смени.
Задължително слагам и това.......
Това е снимка след смяната и със запален двигател.На реални 200 000км, не пуши, не гори масло, няма EGR, няма катализатори.Яка като мечка.Вози като лодка - как да не се кефи човек !? Предстои и смяна на антифриз и др флуиди.Ще се глезим тази пролет няма как?
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Продължаваме със смяна на филтъра и антифриза.
Източихме стария антифриз, промихме и заредихме с новия....
И едно почистване на интериора....
Източихме стария антифриз, промихме и заредихме с новия....
И едно почистване на интериора....
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Дойде момента и сезона да поразтъпча "звяра".Едно почистване, резервоара до горе и газ.Първо малко из града, после по магистралата и накрая една разходка до Брацигово и минералната чешма.
Безпроблемно си вървя колицата - мощност колкото ти душа сака....На магистралата захапа лявата лента и държи и не пуска. Настигнах една мондео 2010 с немска регистрация (и шофьора веднага ми даде път ,като се прибра в средната лента).Подминавайки го гледа скорпиото ето така .
Ходих напред-назад, докато преди няколко дена стана това......
Водната помпа се предаде.И то на светофар в града.Шурна като лейка.Ако трябва да бъда честен помпата си шумеше и я бяхме забелязали, но не пропускаше грам.Но дойде момента, след 32 годишна, вярна служба да се предаде.
Започнах да търся, еквиваленти,заместители но накрая се спрях на оригинала.И така на следващия ден в 8:00 бях в Мото-Пфое Пловдив.
За мой късмет имаше налична 1бр в София и я поръчах веднага.А след това започнахме да разглабяме старата помпа....
Най-голяма трудност срещнахме с виското на перката.За да се развие се иска специален ключ 36.Поради липса на такъв съставихме друг порядък на разглобяване.......
.....който се оказа ефективен.
Оказа се, ме помпата е с напълно разбит лагер.
А ето какво дойде след поръчката в "МП". Красота - кефя се много.....
Чисто новичка, помпа.От чугун и с месингова турбина.Яката работа.Плюс бонус - почти пълен комплект гарнитури.
Мястото на монтажа към блока....
Подсилване с червен силикон и стациониране към корпуса на помпата с резбови съединения.
и монтаж към блока....
Интересно е решено позиционирането на термостата.Към помпата между две колена отпред и отзад.Почистих местата на старите гарнитури.А за задния край се наложи да си изрежем от клингерит 0,5мм.
А това е стария термостат - работещ безупречно.Решихме да не го сменяме.
И обратния монтаж....
И малко фото тук-там........
Безпроблемно си вървя колицата - мощност колкото ти душа сака....На магистралата захапа лявата лента и държи и не пуска. Настигнах една мондео 2010 с немска регистрация (и шофьора веднага ми даде път ,като се прибра в средната лента).Подминавайки го гледа скорпиото ето така .
Ходих напред-назад, докато преди няколко дена стана това......
Водната помпа се предаде.И то на светофар в града.Шурна като лейка.Ако трябва да бъда честен помпата си шумеше и я бяхме забелязали, но не пропускаше грам.Но дойде момента, след 32 годишна, вярна служба да се предаде.
Започнах да търся, еквиваленти,заместители но накрая се спрях на оригинала.И така на следващия ден в 8:00 бях в Мото-Пфое Пловдив.
За мой късмет имаше налична 1бр в София и я поръчах веднага.А след това започнахме да разглабяме старата помпа....
Най-голяма трудност срещнахме с виското на перката.За да се развие се иска специален ключ 36.Поради липса на такъв съставихме друг порядък на разглобяване.......
.....който се оказа ефективен.
Оказа се, ме помпата е с напълно разбит лагер.
А ето какво дойде след поръчката в "МП". Красота - кефя се много.....
Чисто новичка, помпа.От чугун и с месингова турбина.Яката работа.Плюс бонус - почти пълен комплект гарнитури.
Мястото на монтажа към блока....
Подсилване с червен силикон и стациониране към корпуса на помпата с резбови съединения.
и монтаж към блока....
Интересно е решено позиционирането на термостата.Към помпата между две колена отпред и отзад.Почистих местата на старите гарнитури.А за задния край се наложи да си изрежем от клингерит 0,5мм.
А това е стария термостат - работещ безупречно.Решихме да не го сменяме.
И обратния монтаж....
И малко фото тук-там........
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Колата вече навъртя няколко стотин километра с новата помпа и всичко е на 6+. Освен помпата реших да взема от "Мото-Пфое" и гарнитура за капака на лявата глава.От там винаги тъи масло.Още на времето приемчика в "МП" ни каза, че всички двигатели V6 от тези модификации страдат от саморазвиващи се болтове.И то винаги от ляво.(това им го били обяснили в Германия, на обучения в сервизи на Форд)
Заедно с гарнитурата купих и лепило за резбови съединения.
Почистихме капака особено в зоната на гарнитурата.А гарнитурата е направена със залепващ слой, който прилепва към челото на капака и улеснява монтажа...
И едно хубаво лъсване,изчистване и полиране на таз днешната сбирка на клуба в Пловдив.
Заедно с гарнитурата купих и лепило за резбови съединения.
Почистихме капака особено в зоната на гарнитурата.А гарнитурата е направена със залепващ слой, който прилепва към челото на капака и улеснява монтажа...
И едно хубаво лъсване,изчистване и полиране на таз днешната сбирка на клуба в Пловдив.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Започвам проекта по замяна на плюшения салон с кожен.И вече всичките ми коли стават с кожа.По-готина е, по-лесно се почиства и повече ме кефи.Единствения и минус е, че иска постоянна поддръжка с качествени препарати и пазене от надраскване.Салона го намерих от скорпио Мк2 внос от Германия и карано само 2 години в Бг.В отлично състояние.
Започваме с прехвърлянето на нагревателите от плюша към кожата.Процедурата е бавна но отработена.
Единия болт от пантите на облегалките беше корозирал.Изчистих ръждата механично и обработих със специален препарат за оксидиране на оръжия.Резултата се вижда от снимките.След това може да се полира и боядиса.
Започваме с прехвърлянето на нагревателите от плюша към кожата.Процедурата е бавна но отработена.
Единия болт от пантите на облегалките беше корозирал.Изчистих ръждата механично и обработих със специален препарат за оксидиране на оръжия.Резултата се вижда от снимките.След това може да се полира и боядиса.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 35 госта