странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Колега, позачакй я малко да си довърши теста на системите(от записа който си пуснал се чува вкарването на ключа и завъртането почтни веднага на стартер). Завърташ ключа да светнат лампите по таблото и чакаш докато угаснат всичките(времето е около 5-6 секунди) с изключение на чека на двигателя и тогава въртиш на стартер. Чека на двигателя гасне със заработването на двигателя (моята като не изчакам теста върти малко повече иначе пали "от четвърт").
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
На живи данни виж показанията на дебитомера.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
P1000 не е грешка, ще я имаш винаги след чистене на грешките или откачане на акумулатора, след около 100км ще изчезне сама когато си направи адаптациите, ако не запише някоя грешка естествено, тогава адаптациите спират.
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Жалка работа!!!NETRICA написа:Оставих им я за презацепване, днес си я взех с проверка на белезите - точни били, нямало нужда
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 54#p484622
Глупости като белези ...
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Колега NETRICA колко ти взеха за това "презацепване" с "проверка на белезите" ???
И айде кажи ги кои са всичките тия дето така ти "оправиха" колата ! Може да спасиш някой Форд от тях
)
И айде кажи ги кои са всичките тия дето така ти "оправиха" колата ! Може да спасиш някой Форд от тях

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
30 кинта за проверка на валовете с дорници + ненужната проверка на комп, в сервиз МИРАЖ - Пловдив. Аз им казах презацепете го, те ми викат няма нужда. А самия ремонт го правиха във Варна кв. Владиславово, не знам как се казва сервиза. Общо взето другия месец като позабогатея ще си платя за пълно обслужване на ангренажа и проверка на главата за неизрядни клапани. Тънга мънга няма да има. Квот им кажа аз това ще правят, че иначе проблем има ама не е в нашия ресор. Питайте вашия личен фармацевт за проблемите със скоростната кутия ... какви хора само. Отделно прехваления сервиз Формула искат да ти вземат колата без да ти кажат кога ще може да я поемат. Когато кажеш да ти звъннат като имат възможност, защото колата ти трябва за работа, обещават и не звънят. Така и така си имат достатъчно работа, за какво са им още клиенти. Няма управия.
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Макар че мамка му.... цяла вечер не е палена от раз запали току що... значи колата работи ... спирам някъде за нещо. Няма ме 3 4 10 минути час два. Връщам се. Чакам не чакам помпата да напомпи бенза.. пали трудно. Запали ли загася я запаля я пак пали веднага. Нещо общо с отичането на бенза от рейката?... друга логика не виждам... защо като преседи и изстине цяла вечер пали от раз...
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Малко по горе предложих нещо .
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Значи ще се наложи отново да я карам на диагностика... не разполагам с кабел... ще проверя и това.lubomirov89 написа:Малко по горе предложих нещо .
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Птинципно компа не е много умен и понякога дори и извън нормалните стойности за ооределен датчик не дава грешка. Затова най добре живи данни сравнени с аутодата.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Но с една малка подробност, при липса на добър диагностик, може да се сменят и дебитомери и кво ли не, защото неправилно зацепен ремък променя параметрите на засмукване.
Затова винаги обяснявам, че проблем в инжекциона и електрониката се търси, след като се провери изправност на двигателя, а именно компресия, ангренажен привод.
Пример изгорял клапан или разрегулирани клапани променят показания на МАП или дебитомер в зависимост от модела и имам случаи ги сменят...
А цялата епопея започва със смяна на ремък, то не са скъсани закалени болтове, то не е три ( 3 ) пъти зацепване ?!
Затова винаги обяснявам, че проблем в инжекциона и електрониката се търси, след като се провери изправност на двигателя, а именно компресия, ангренажен привод.
Пример изгорял клапан или разрегулирани клапани променят показания на МАП или дебитомер в зависимост от модела и имам случаи ги сменят...
А цялата епопея започва със смяна на ремък, то не са скъсани закалени болтове, то не е три ( 3 ) пъти зацепване ?!
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
- Модел на автомобила: Galaxy
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
също така се оказва че този датчик на КВ е много трудно може да се хване на диагностика дали работи коректно ,освен ако специалиста не разполага с нужната апаратура и знания.Не е зле човека да се провери окабеляването свързано с датчика.lubomirov89 написа:Птинципно компа не е много умен и понякога дори и извън нормалните стойности за ооределен датчик не дава грешка. Затова най добре живи данни сравнени с аутодата.
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Болно ми е, щото знам, че колата си е пълен кошник сама по себе си за толкова години (19), но си е първата ми кола и след толкова хвърлен ремонт да ми я върнат с такъв проблем, аз, човекът, който казах на аверчето със същия проблем, че при мен ако ми я върнат непалеща ще ги навра нам къде ... и в крайна сметка обстоятелствата така ме притиснаха, че нямаше какво да направя друго освен да си я взема такава. До момента всичко, което съм тествал е в норми вкл. кранкшафт датчик, МАФ - изваден изкиснат почистен върнат, датчика на дросел клапата и въздушния клапан за празен ход, свещи, бубина, комутатор на бубината ... Купето и що годе е запазено още затова и налях такива пари в нея, а за самочувствие съм и турил и контролер с RGB лента да светка отдолу
Баба е яка.



-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Колега NETRICA, следя с интерес развитието на случая с твоя двигател. В един от предните си постове бях написал да се проверят топлинните хлабини на клапаните!!! Явно двигателят ти пали и работи когато е студен, но не така стоят нещата когато загрее!!? Ако имаш "прехапване" при работата на двигателя при нормална работна температура вероятно имаш пренатегнот клапан (с по-малка от предписаната топлинна хлабина). Работата на двигателя с такъв клапан (клапани) води до прегарянето им. Топлинната хлабина на клапаните променя фазите на газоразпределение (в случая като загрее някой/някои от клапаните отварят по-рано).
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ами честно казано нямам идея .. уж главата ми ходи на ремонт в някъв сервиз отделен ала бала... вече не знам какво точно да обясня и какви кинти ще ми струва цялото удоволствие да си видя колата работеща в норми ... сега пък захванах един друг дерт с TPS датчика за хода на дроселова клапа ... малоумна история кво ми трябваше да я чистя и нея, сега не мога да я нагодя и ми прави дребни проблемчета с оборотите... дреболийка, но досадна. Накрая ще и тегля един чук и ще се оправи един път за винаги >:D<: Ако бях в София директно я карам при фордманиака ... чувам добър бил, но уви - Пловдив майна.
PS: За капак си счупих ТПС сензора... :@ мамка им и части... ся няма да я мърдам докат не си намеря тоя сензор, че чувам страшни работи ставали без него. И тва ако не е съдба, иде ми да си тегля служебното въже.
PS2: днес след има няма 70 лева по-късно купих ТПС сензор, смених го. Поне да ми е спокойно. Чувам имало нещо за калибрация, но както и да го мърдам, остава момента, когато има 2 3 секунди задържане на 1100 оборота примерно и тогава пада на 900 примерно като натиснеш газта на празен ход. Извадих минусовата клема за 15 минути, да видим сега дали ще го обучи както трябва. Страх ме е да пипам повече по този датчик. По-добре да е така.. за + - 200 оборота за 2 3 секунди... а може и така да си работи нормално колата, знам ли вече причуват ми се и привиждат кви ли не работи ...
Мега нещастния тип съм
опитах да калибрирам новия тпс датчик..е въртя суча по малко от 1 волт и 4 не мога да го смъкна... сега разчитам изцяло на волята на еку да го обучи...ако ли не ша патя още...
PS: За капак си счупих ТПС сензора... :@ мамка им и части... ся няма да я мърдам докат не си намеря тоя сензор, че чувам страшни работи ставали без него. И тва ако не е съдба, иде ми да си тегля служебното въже.
PS2: днес след има няма 70 лева по-късно купих ТПС сензор, смених го. Поне да ми е спокойно. Чувам имало нещо за калибрация, но както и да го мърдам, остава момента, когато има 2 3 секунди задържане на 1100 оборота примерно и тогава пада на 900 примерно като натиснеш газта на празен ход. Извадих минусовата клема за 15 минути, да видим сега дали ще го обучи както трябва. Страх ме е да пипам повече по този датчик. По-добре да е така.. за + - 200 оборота за 2 3 секунди... а може и така да си работи нормално колата, знам ли вече причуват ми се и привиждат кви ли не работи ...
Мега нещастния тип съм

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Поразчетох се из темите във форума и подразбрах, че на диагностика могат да ми коригират този датчик? Възможно ли е това, евентуално като съм почиствал пеперудата на дроселовата, да съм разбичкал центъра и. Чрез комп могат ли да ми настроят стойностите на ТПС-а за да нямам ядове по-натам, така, като очевидно не може да се постигне с ръчен досег. Има и малка вероятност да не е точния датчик за тоя 'фтомобил, но ако е така, ще ги убия тия от КОСЕРА. Уж им занесох датчика отвсякъде го видяха .. ако не може да ми помогне комп диагностика ще се ориентирам към втора ръка клапа с датчик, която да се свали на място за да е сигурно че не е бутана .. де да знам вече шах мат. Хубаво ми казваше мама не форд ама аз форд та форд
отвратителни са за подръжка и ужасно скъпи.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Това е нормално поведение, няма какво да донастройваш.NETRICA написа:.... но както и да го мърдам, остава момента, когато има 2 3 секунди задържане на 1100 оборота примерно и тогава пада на 900 примерно като натиснеш газта на празен ход....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Принципно, ако колата я закачиш на диагностика ще видиш, че стойноста на тпс-а няма да е 0,8v. Ако се охлабят леко болчетата, има лек толеранс, чрез който въртейки леко наляво или дясно може да го докараш на точни стойности.
- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
HACKO написа:Това е нормално поведение, няма какво да донастройваш.NETRICA написа:.... но както и да го мърдам, остава момента, когато има 2 3 секунди задържане на 1100 оборота примерно и тогава пада на 900 примерно като натиснеш газта на празен ход....
Това ми подейства успокояващо. Няма да барникам повече да не стане плачка отново..

PS: оправих го. Оказва се, че фокусите са много слаби от към електроника и подръжка. Намерих си дроселче с датчик за 60 кинта. Смених го, почна да върти едни мизерии - вдига обороти не иска да ги сваля тва онова. Ядосах се набих му 5 крака до прекъсвач и заспа. Сваля си плавно стрелката, не задържа никъде оборотите. А със датчика, който купих и с моята дросел клапа пък помогнах един приятел, който пък постоянно му гаснеше колицата. И двата фокуса спят в момента, и двата дърпат доволно на пътя. Остават проблемите с паленето. От къде ли ще изскочи зайчето - от портфейла на собственика разбира се.

- NETRICA
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 14 апр 2016, 11:52
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1998 1.6 16V Petrol
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
Re: странен проблем с фокус 1.6 16V mk1
Ами.... развитие по темата да напиша. Продадох форда и реших проблема едновременно
. Това с паленето се оказаха двата клапана на рейката за входящо гориво и изходящото. 9 години по-късно оказва се е нямала налягане в рейката като хората. В единия случай изходящия клапан не задържа горивото до определени барове и колата губи мощност. В другия не знам какво беше, но след смяната на кпапана, който се оказва може да се намери само втора употреба - колата заспа. Та да си знаете от къде може да идва самия проблем 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта