Каква е разликата при дизеловите ДВГ
- agent_smith
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 29 яну 2006, 20:45
- Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8ТД Ендура-Де 96г., Фиеста 1.4 TDCI 2007г.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Моят Ескорт доде от Германия.... Ендура-DE , досущ като на колегата Apockchains написа:Та колеги, доколкото знам "Ендура" май са тези дизели, които идват от Италия /субективно мнение/, защото един съсед си взе седанче Мондео 1.8ТД Ендура и след дълги съзерцавания и наблюдения /външни/ не открихме друга разлика освен, че неговото е с климатик!
А, колкото до турбините - май са еднакви, защото един колега с ескорт `96 набор след дълго юркане като си я скапа си намери втора употреба от едно преобръщано Мондео и всичко си беше ок! /а и това е логично все пак двигателя като цяло е същия и би било финансово нерентабилно да се слагат два различни модела турбини, при положение, че дигателя се монтира в семейни коли, от които по принцип не се изискват кой знае какви спортни качества/
За тази на сиерата - тя е различна!

- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз първия път като прочетох, за атмосферен дизел 70 коня и гледах тъпо ... в последствие разрах, че такъв просто няма. Явно има няква грешка. Щом и в Аутодата 2002 не са чували за него ... Сигурно си го прочел от тукdgg_g написа:Е тук вече съм съгласен1.8D си пише 60к.с.!
А турбодизелите предполагам са 70 и 90 коня защото единият е без междинно охлаждане на сгъстения въздух а другия с "intercooler"
Само незнам защо си мислех че съм чел някъде, че атм.дизел има и 70к.с. незнамСигурно се бъркам... няма значение...
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
При мен Endura-DE без интеркулер ( 70 коня). '97-ма
Я аз да попитам .. май тука му е мястото.. че чувам различни мнения по въпроса.
Може ли на двигател 1.8TD (без интеркулер), да се "добави" интеркулера. И да стане 90 коня
Едни ми казва:" Може.. без проблеми.. то си е същия двигател"
Други:" Не може, дори и да се сложи, ще прецака двигателя"
Трети: "Да, може, но трябва да се пренастрои горивната помпа.. "
Та, кое е истината..
Я аз да попитам .. май тука му е мястото.. че чувам различни мнения по въпроса.
Може ли на двигател 1.8TD (без интеркулер), да се "добави" интеркулера. И да стане 90 коня

Едни ми казва:" Може.. без проблеми.. то си е същия двигател"
Други:" Не може, дори и да се сложи, ще прецака двигателя"

Трети: "Да, може, но трябва да се пренастрои горивната помпа.. "
Та, кое е истината..
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дори и да може едвали ще си заслужава инвестицията.Yovchev написа:При мен Endura-DE без интеркулер ( 70 коня). '97-ма
Я аз да попитам .. май тука му е мястото.. че чувам различни мнения по въпроса.
Може ли на двигател 1.8TD (без интеркулер), да се "добави" интеркулера. И да стане 90 коня![]()
Едни ми казва:" Може.. без проблеми.. то си е същия двигател"
Други:" Не може, дори и да се сложи, ще прецака двигателя"![]()
Трети: "Да, може, но трябва да се пренастрои горивната помпа.. "
Та, кое е истината..
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
За ENDURA
Здравейте ,Колеги!
За всички, които като мене се интересуват от двигателите си намерих малко информация.Прикачил съм страничката на английски .На нея се вижда и сайта от който е свалена.Ако някой е добре с английския и я преведе за всички ще съм му благодарен.
За всички, които като мене се интересуват от двигателите си намерих малко информация.Прикачил съм страничката на английски .На нея се вижда и сайта от който е свалена.Ако някой е добре с английския и я преведе за всички ще съм му благодарен.
- Прикачени файлове
-
- ENDURA.tif
- (42.54 KБ) Свален 296 пъти
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Двигателят ендура-д се използва в модели на форд като:фокус,мондео,фиеста и сиера!Той е развитие на 1,8
дизеловият двигател навлязал при фордовете към края на 80-те,който от своя страна е разработен въз основа
на 1,6 литровия дизелов,атмосферен агрегат който се появява при ескорт Мк.3 за първи път.
Понякога може да бъде срещнат и като ТД ДИ двигател с турбо компресор ,който при някои модели е снабден и с
интеркулер.В зависимост от наличието му двигателят може да бъде 75 или 90 коня.
Ендура-де двигатела е със железен блок и цилиндрова глава,но много от компонентие вътре в него са от
алуминиеви сплави с цел да се намали теглото и тромавоста характерни за дизела.Има и други подобрения като
контролираното по електронен път директно впръскаване!(при нормалният модел процесът е индиректен),има и
така нар. "да хвъкнеш по жица"(буквален превод)подобрение което всъщност е липсата на кабел за подаване на
тяга(газ).Като допълнение има маслено-воден кулер както и многжество други подобрения по частите във
вътрешноста на двигателя.
Двигателят е определян като надежден,по пъргав и малко по-мощен от своя предшественик ТДИ.
Въпреки това има множество неочаквани проблеми,които се проявяват при Ендура-де като:много скъсен живот и
чести повреди по лагерите(твърди се че е следствие на липсата на добро смазването под високо налягане в
краищата на лагерите),тук идва и необходимоста от качественото и навременно обслужване на двигателя с цел
да се избегнат проблемите и да се осигори дълговечноста му,въпреки това той все пак неможе да се доближи
до славата на своя предшественик като "железен".Много собственици се оплакват във връзка с малки проблеми
по агрегата при направени около 90000 км,и от Форд им заявяват че това е една от характеристиките на ТД ДИ
двигателя
Много от компонентите използвани при ТД ДИ - Ендура ДЕ двигателите се доработват и подобряват на по
късен етап и така се появява ТД ЦИ дизеловият агрегат,често наричан още "Дураторя" Сори че превода е толкова свободен и не е едно към едно съвсем ,но ми е уморено и немисе вади речник сега!
дизеловият двигател навлязал при фордовете към края на 80-те,който от своя страна е разработен въз основа
на 1,6 литровия дизелов,атмосферен агрегат който се появява при ескорт Мк.3 за първи път.
Понякога може да бъде срещнат и като ТД ДИ двигател с турбо компресор ,който при някои модели е снабден и с
интеркулер.В зависимост от наличието му двигателят може да бъде 75 или 90 коня.
Ендура-де двигатела е със железен блок и цилиндрова глава,но много от компонентие вътре в него са от
алуминиеви сплави с цел да се намали теглото и тромавоста характерни за дизела.Има и други подобрения като
контролираното по електронен път директно впръскаване!(при нормалният модел процесът е индиректен),има и
така нар. "да хвъкнеш по жица"(буквален превод)подобрение което всъщност е липсата на кабел за подаване на
тяга(газ).Като допълнение има маслено-воден кулер както и многжество други подобрения по частите във
вътрешноста на двигателя.
Двигателят е определян като надежден,по пъргав и малко по-мощен от своя предшественик ТДИ.
Въпреки това има множество неочаквани проблеми,които се проявяват при Ендура-де като:много скъсен живот и
чести повреди по лагерите(твърди се че е следствие на липсата на добро смазването под високо налягане в
краищата на лагерите),тук идва и необходимоста от качественото и навременно обслужване на двигателя с цел
да се избегнат проблемите и да се осигори дълговечноста му,въпреки това той все пак неможе да се доближи
до славата на своя предшественик като "железен".Много собственици се оплакват във връзка с малки проблеми
по агрегата при направени около 90000 км,и от Форд им заявяват че това е една от характеристиките на ТД ДИ
двигателя

Много от компонентите използвани при ТД ДИ - Ендура ДЕ двигателите се доработват и подобряват на по
късен етап и така се появява ТД ЦИ дизеловият агрегат,често наричан още "Дураторя" Сори че превода е толкова свободен и не е едно към едно съвсем ,но ми е уморено и немисе вади речник сега!

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
А някой знае ли дали този ТДИ двигател е същият като този който се слага във Фокус 1,8 ТДИ или при фокуса има подобрения по двигателя??? 

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта