Размисли и страсти - спирачки

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Размисли и страсти - спирачки

Мнение от LORDA83 » 24 фев 2018, 09:02

И всичко започна тук

Как на 97200 км бре душицо?! Или имаш в предвид, че самата кола ти е на толкова?!
Аз посмъртно не мога да изкарам повече от 15 к км... айде... 20 да са тотален макс с едни накладки, дори и от най-висок клас.
... ама на 20 к няма да е останало нищо от тях и ще стърже желязо в желязо на умряло...
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от synthez 3D » 24 фев 2018, 13:03

Нарича се стил на шофиране. При всеки е различно, но 97000 е съвсем нормално. Предишния ми Ц-Мах беше продаден на 130000 км. още с оригиналните накладки, а на сегашния Фокус ги смених преди около месец на 95000. Явно Дани шофира спокойно и уверено, без резки потегляния и спирания и затова постига добри резултати :D .
Изображение

Потребителски аватар
Dani_Barabani
потребител
потребител
Мнения: 2619
Регистриран: 15 яну 2009, 17:47
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi, 2010 юни
Местоположение: София, ж.к.Хаджи Димитър / ж.к.Бъкстон
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от Dani_Barabani » 24 фев 2018, 14:21

Точно така, Гошо! :D: Когато шофираме не-екстремно, даваме шанс за по-дълъг живот на много части в колата. :wink:
Изображение
Изображение Изображение

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от LORDA83 » 24 фев 2018, 20:05

synthez 3D написа:
24 фев 2018, 13:03
Нарича се стил на шофиране. При всеки е различно, но 97000 е съвсем нормално. Предишния ми Ц-Мах беше продаден на 130000 км. още с оригиналните накладки, а на сегашния Фокус ги смених преди около месец на 95000. Явно Дани шофира спокойно и уверено, без резки потегляния и спирания и затова постига добри резултати :D .
Стига бе... вие се гъбаркате. На личната тотален макс на максовете за предни накладки - 20 к км. И пак подчертавам... висок клас наклатки, а не някакви измислени.
На служебната пък да не ти говоря, че я караме няколко различни човека и абсурд да изкара повече от 15 к с едни. Последно на 15 буквално нямаше спирачки и наклатките не просто бяха изядени, ами буквално ги нямаше и всичко стържеше желязо в желязо. На 80 000 км за 2ри път сменям дори предните дискове ( горе-долу по веднъж на 40 000 км ), та не за накладки да говорим. Тия 90-100 к км дето ги пишете направо са ми някак история от... сюжет на фантастичен филм :D

Аз, че съм си шантав и доста екстремен шофьор спор няма и не го крия... ама разлика от 15-20 к км до 100 к... някак ми е повече от абсурдна, ако ще и най-примерния и внимателен човечец да е зад волана... :)
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от Ozzie » 24 фев 2018, 22:24

Ако пък ти кажа, на тролейбусите, колко изкарват накладките, спрямо същите при автобусите...
Служебни коли как се карат, виждаме доста често - като за последно, т.е. не по- различно от твоя стил на шофиране, така че не е критерии.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от paci » 25 фев 2018, 00:14

LORDA83 написа:
24 фев 2018, 20:05
...
От 96та имам книжка и за първи път 2016та на Дракон изпитах какво е да загубиш спирачки заради прегряване.
Имаше проблем със спирачките и после бяха оправени.
Със същите тези спирачки после минах прохода и се прибрах в Плевен без абсолютно никакви проблеми.
Извън пистата не ми е такова поведението.
Колко карам с едни накладки никога не съм засичал.
Груби сметки
От както съм я купил тази грозотия да съм минал 100 000 км.
Почти веднага след като я купих сложих предни Моторкрафт, които смених заедно с дисковете след появилия се проблем на пистата.
Демек да са били на 80 000 км. и 3 събора с писти :)

Знаем как караш ...

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от LORDA83 » 25 фев 2018, 00:22

paci написа:
25 фев 2018, 00:14
LORDA83 написа:
24 фев 2018, 20:05
...
От 96та имам книжка и за първи път 2016та на Дракон изпитах какво е да загубиш спирачки заради прегряване.
Имаше проблем със спирачките и после бяха оправени.
Със същите тези спирачки после минах прохода и се прибрах в Плевен без абсолютно никакви проблеми.
Извън пистата не ми е такова поведението.
Колко карам с едни накладки никога не съм засичал.
Груби сметки
От както съм я купил тази грозотия да съм минал 100 000 км.
Почти веднага след като я купих сложих предни Моторкрафт, които смених заедно с дисковете след появилия се проблем на пистата.
Демек да са били на 80 000 км. и 3 събора с писти :)

Знаем как караш ...
Това е супер, но, ако ти с лудо каране по пистите ги избутваш до 80-100 к... главата ми не го побира аз как карам, щом повече от 20 к никога в живота си и на никоя кола не съм издържал с едни накладки :)
На личната си ги сменям постоянно на под 20 и винаги когато ги сваля има останал живот в тях за не повече от още... 2-3 000. На служебната пък и до 20 не изкарват... а освен това и дискове на всеки 40 средно се сменят.

Колкото и разлики да има в стиловете ни на шофиране... просто разликата от 20 до 100 к е огромна и непонятна за мен. А и доколкото имам наблюдения от познати... цели десетилетия наред... за един такъв случай не съм чул. Сефте прочетох днес това твърдение, че са сменени на 98 к и се зачудих и изумих... реших, че е имала в предвид, че самата кола и е на толкова девойката... Цифрата просто не е за вярване.
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от paci » 25 фев 2018, 00:38

LORDA83 написа:
25 фев 2018, 00:22
...
Дани кара много добре.
Возила ме е до Римни Валчеа или каквото беше там в Румъния или след него беше и обратно до село Плевен.
Фюжъна е дизел и ако умееш да използваш мотора за спирачка какво чудно има?
Аз също ползвам мотора за спирачка.
Случвало се е да ме питат как колата ми спира така бързо.
Ама тя не спира сама колата а аз с комбинация от двигател и спирачки.

На въпросното връщане след като бях запалил спирачките на пистата в прохода ме изнерви един с едно ново CRV.
На по-прави участъци не мога да го настигна и като дойде завой държи на спирачки до откат и едвам взема завоя.
Излиза от завоя и пак газ. А не! Аз така на спирачки не мога да карам и го изпреварих.

Потребителски аватар
LORDA83
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 24 окт 2013, 22:41
Модел на автомобила: Ford - Focus III Wagon, facelift, 1.0 EcoBoost ( 125 кс ), S&S, 2015 г.
Ford - Fiesta IV, Ghia (Mk4-Mk5) - 1.25 i 16V (75 Hp), 1999 г.
Renault - Megane Grandtour II - 1.9 dCi (120 Hp), 6 скорости, 2004 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов фюжън :)

Мнение от LORDA83 » 25 фев 2018, 09:54

paci написа:
25 фев 2018, 00:38
LORDA83 написа:
25 фев 2018, 00:22
...
Дани кара много добре.
Возила ме е до Римни Валчеа или каквото беше там в Румъния или след него беше и обратно до село Плевен.
Фюжъна е дизел и ако умееш да използваш мотора за спирачка какво чудно има?
Аз също ползвам мотора за спирачка.
Случвало се е да ме питат как колата ми спира така бързо.
Ама тя не спира сама колата а аз с комбинация от двигател и спирачки.

На въпросното връщане след като бях запалил спирачките на пистата в прохода ме изнерви един с едно ново CRV.
На по-прави участъци не мога да го настигна и като дойде завой държи на спирачки до откат и едвам взема завоя.
Излиза от завоя и пак газ. А не! Аз така на спирачки не мога да карам и го изпреварих.
Съвсем нормално е да спира всеки с помощта на двигателя, който има поне година опит и са му го казали поне веднъж да се стреми към това... Аз лично превключвам предавките като луд и постоянно, за да помагам на спирачките и буквално всяко спиране, без изключение ми е на скорост. Със сигурност не мога и да търпя някой да се влачи пред мене и да ми намаля по завоите като заспала баба... Приемам, че малкото барабанче е спокойничка и кара внимателно и щадящо колата си, приемам и, че много други хора го правят, но докато не видя с очите си, не мога да приема, че е възможна такава огромна разлика в километрите, благодарение на стила, на шофиране... както вече неколкократно се изразих :)
" Само слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!!! "

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от dimkar » 25 фев 2018, 14:15

Аз пък се учудвам, как могат да се стопят накладки за 15-20 000 км. Трябва да е е--ти и дивашкото каране. Газ-спирачка :lol: Накладки сменят не по-малко от 80-100 000 км и имат още доста материал в тях. И не, не карам пенсионерската. Напротив. Но не се движа плътно зад хората, че да ги нервя.

Потребителски аватар
m_fokus
потребител
потребител
Мнения: 163
Регистриран: 14 юли 2010, 14:19
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 ZETEC SE
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от m_fokus » 25 фев 2018, 16:42

Сменях дискове (Ате) и накладки (Трв) преди две години и четири месеца, навъртяни около 45к км, наскоро ги гледах, дисковете бяха с едва доловим ръб, накладките с доволна дебелина, така че - да и аз мисля, че всичко зависи от начина на водене на автомобила, не съм типаж "газ-спирачка".
По-голям късмет е да попаднеш на читав майстор, отколкото на читава жена :lol:

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от Eastbourne » 25 фев 2018, 22:30

Лорда кара със средна скорост 180-200 и нормално да сменя накладки и дискове на 15к. smileys-car

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от HACKO » 26 фев 2018, 10:11

За 100 000 Км на Ескорта съм сменял 2 пъти предни накладки, като втория комплект така и си остана практически нов (бракувах колата). Така и не можах да накарам задните спирачки да работят адекватно и на практика през целия този пробег съм спирал само на предните. И аз смятам че стила на каране има огромно значение за износването на спирачките, освен ако не са блокирали цилиндрите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от fordmaniac » 26 фев 2018, 21:35

Тъй като доста хора могат да потвърдят как карам, та с доста интензивно и динамично каране на зеления Ескорт с форсиран над 100 к.с. двигател си изкарвах по около 60 000 км.
Поздрави

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от dimkar » 26 фев 2018, 23:34

Така, де. Трябва да си и...д, че да смачкаш накладки на 15-20 к км извън писта. :lol:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от paci » 27 фев 2018, 09:00

HACKO написа:
26 фев 2018, 10:11
Така и не можах да накарам задните спирачки да работят адекватно и на практика през целия този пробег съм спирал само на предните. И аз смятам че стила на каране има огромно значение за износването на спирачките, освен ако не са блокирали цилиндрите.
И аз съм карал само на предни като предните са задържали когато стана проблема на пистата.
Последва смяна на всичко отпред по спирачките, но остана проблема със задните.
От спирачките останаха несменени само задно ляво цилиндърче и маркуч.
Закупих и тръгнах да ги сменявам, но не можах да извадя барабана.
Правил съм го не един път, но нещо забих тогава и се отказах. От как събрах всичко обратно разбрах какъв ми е бил проблема.
Както и да е, отказах се и отидох на майстор.
За моя модел дават 3 размера цилиндърчета и аз бях взел най-голямото.
Това не го знаех каква е разликата в размерите, но човека знаеше и разглобихме и другото колело.
Оказа се, че отзад съм бил с две различни цилиндърчета. От дясно когато цилиндърчето изтърва майстора, който беше правил ремонта беше сложил средния размер и решихме от другата страна да направим същото след като нямам инфо кой е моя размер.
На финала бях в колата на подемника. Какво прави този който последно се занима с проблема не знам, но си дойдоха задните спирачки.
После проверих в МП и разбрах, че размера е точно този, който беше сложил предишния майстор. От ляво това, което сменихме беше по-малко и заклинило в едната посока.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от madboy » 27 фев 2018, 14:02

Оригинални Моторкрафт ги смених някъде на над 40 х. и то само заради нови дискове. Бяха изтъркани малко под половината им.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от BOROOO » 28 фев 2018, 14:49

Не е само до стила на шофиране, зависи също от теглото на колата и какви накладки си сложил. Едни задни "Локхийд" след 40к. изглеждаха все едно сега са извадени от кутията :mrgreen: .
В България има само един вид пътни знаци - пожелателни.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от dimkar » 28 фев 2018, 18:39

Накладките е хубаво да цапат леко джантите. Иначе може да смениш дисковете, преди накладките... :lol:

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Размисли и страсти - спирачки

Мнение от kilikanzer » 02 мар 2018, 21:16

dimkar написа:Накладките е хубаво да цапат леко джантите. Иначе може да смениш дисковете, преди накладките...
Напълно съгласен,даже ги драсках с нокът когато избирах моите.

Изпратено от моят Респром

Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта