Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
Здравейте колеги !
Онзи ден на работната ни кола възникна проблем с алтернатора.
Както си карах по тъмно и изведнъж фаровете засветиха осезаемо по-силно. Сложих волтметър в запалката и напрежението беше 18 волта.
Няколко секунди преди това ми се стори, че се появи странен жужащ шум от към двигателя.
Тази вечер свалих алтернатора и видях, че четките на регулатора са износени на 50 %.
Въпроса ми е дали е заминал регулатора или да търся проблема някъде другаде. Знам, че има изправител, но не знам как мога да го измеря.
Колекторните пръстени имат още живот. Интересува ме, как да установя повредата на алтернатора.
Да спомена, че алтернатора е на Бош, 70А.
Също така от известно време (1-2 години) преди да направи този проблем, когато запаля колата и алтернатора не зарежда. Когато изфорсирам до 1500 - 2000 оборота, започва да си зарежда нормално до следващото палене. Зарядното напрежение без консуматори беше 14.2 V, а с фарове, и вентилатори падаше до 13.5V. Също така забелязах, че лампичката за акумулатора не свети като е на контакт и когато изгасям колата (не можах да сваля таблото да видя дали самата тя е здрава).
Благодаря предварително !
Онзи ден на работната ни кола възникна проблем с алтернатора.
Както си карах по тъмно и изведнъж фаровете засветиха осезаемо по-силно. Сложих волтметър в запалката и напрежението беше 18 волта.
Няколко секунди преди това ми се стори, че се появи странен жужащ шум от към двигателя.
Тази вечер свалих алтернатора и видях, че четките на регулатора са износени на 50 %.
Въпроса ми е дали е заминал регулатора или да търся проблема някъде другаде. Знам, че има изправител, но не знам как мога да го измеря.
Колекторните пръстени имат още живот. Интересува ме, как да установя повредата на алтернатора.
Да спомена, че алтернатора е на Бош, 70А.
Също така от известно време (1-2 години) преди да направи този проблем, когато запаля колата и алтернатора не зарежда. Когато изфорсирам до 1500 - 2000 оборота, започва да си зарежда нормално до следващото палене. Зарядното напрежение без консуматори беше 14.2 V, а с фарове, и вентилатори падаше до 13.5V. Също така забелязах, че лампичката за акумулатора не свети като е на контакт и когато изгасям колата (не можах да сваля таблото да видя дали самата тя е здрава).
Благодаря предварително !
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
Не знам как е при нашите, но е регулатор. Комшията на друга марка така изкипи нов акумулатор - на регулатора беше ръждясала масата и не контактуваше. Има контактен проблем, няма да се учудя ако е и прословутото табло с предпазители. Но на мен не ми е правило проблеми поне в тази верига.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
На Фокуса ли, че те нямат проблем с таблото?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
Виж защо не свети крушката на таблото. Заради нея трябва да форсираш, за да се самовъзбуди генератора.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
Хубаво, ама не го пишеш а във профила пише друго. Ескорта има един кабел, който идва от алтернатора минава през снопа на стартера и отива към крушката на таблото. Точно до радиатора, под левия фар кабела има букса, като се разкачи буксата лампата спира да работи. Провери я да не е разкачена или окислена. Заради този кабел е възможно да не се възбужда и да се държи както го описваш при палене.
Обаче свръхнапрежението е по-вероятно заради лоша връзка с акумулатора. Вземи волтмер (може и най-елементарен от "левче") и премери напрежението на изводите на алтернатора и после на акумулатора, трябва да са еднакви.
Обаче свръхнапрежението е по-вероятно заради лоша връзка с акумулатора. Вземи волтмер (може и най-елементарен от "левче") и премери напрежението на изводите на алтернатора и после на акумулатора, трябва да са еднакви.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
До сега винаги, когато ми се е случвало презареждане, е било заради загуба на маса. Лошото , че с такъв проблем на по-нова кола, може да убиеш 1000 неща по електрониката.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
Благодаря за отговорите !
Ще проверя защо не свети лампата на таблото.
Довечера ще монтирам новия регулатор и ще пиша за резултата.
Този проблем се появи на 50 метра от нас, за това мисля, че не съм успял да изгоря някой модул (надявам се).
Ще проверя защо не свети лампата на таблото.
Довечера ще монтирам новия регулатор и ще пиша за резултата.
Този проблем се появи на 50 метра от нас, за това мисля, че не съм успял да изгоря някой модул (надявам се).
- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с алтернатор на Ескорт 94, 1.6 16V
Колеги, благодаря много за съдействието.
Сложих регулатор на MOBILETRON, почистих и напръсках клемата, която Наско описа и вече имам нормално напрежение и лампичката на акумулатора свети.
14.2V без консуматори и 13.8V на дълги (фаровете са двусекционни и светят и късите и дългите) и вентилатори.
Сложих регулатор на MOBILETRON, почистих и напръсках клемата, която Наско описа и вече имам нормално напрежение и лампичката на акумулатора свети.
14.2V без консуматори и 13.8V на дълги (фаровете са двусекционни и светят и късите и дългите) и вентилатори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта