Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 мар 2018, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2.5 1.6 Ti-VCT
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Здравейте!
Да ви споделя и моя проблем. Сагата започна декември месец, съвсем нормално палене на студено, нормална работа на двигателя, докато изведнъж при потегляне на светофар колата влиза в авариен режим и губи мощност - "гласът" се променя оборотите се ограничават до 3200. Закарах я на ремонт, където записаните грешки бяха P1200 и P2336 - оправиха я за 2 часа, единственото нещо което ми казаха е, че компютърът е изтрил кодовете на инжекторите и е трябвало да ги обучат наново. Обучиха ги колата си вървя цял месец без проблем, докато отново не се получи абсолютно аналогичното нещо - отново добре работеща кола през целия ден и отново при потегляне на кръстовище, пак авариен режим и отново горе упоменатите грешки. Окей, казвам си дюзи, свалихме ги тествахме ги - всичко е в норми, имахме съмнение в маркучите за горивото - сменихме ги, отново ги нямаше кодовете въведохме ги и повече от месец никакъв проблем. Тръгвам да се прибирам по магистралата , всичко е наред наложи се да намаля скоростта, след това тръгвам да ускорявам и отново....
Прибрахме се благополучно, карам я на диагностика и отново P1200 и P2336.. Какъв може да е проблема, четох за детонационен датчик, възможно ли е от него да се получава някаква невярна информация и да се бърка компютъра, че чак да изтрива кодовете... Помагайте..
Благодаря, предварително!!
Да ви споделя и моя проблем. Сагата започна декември месец, съвсем нормално палене на студено, нормална работа на двигателя, докато изведнъж при потегляне на светофар колата влиза в авариен режим и губи мощност - "гласът" се променя оборотите се ограничават до 3200. Закарах я на ремонт, където записаните грешки бяха P1200 и P2336 - оправиха я за 2 часа, единственото нещо което ми казаха е, че компютърът е изтрил кодовете на инжекторите и е трябвало да ги обучат наново. Обучиха ги колата си вървя цял месец без проблем, докато отново не се получи абсолютно аналогичното нещо - отново добре работеща кола през целия ден и отново при потегляне на кръстовище, пак авариен режим и отново горе упоменатите грешки. Окей, казвам си дюзи, свалихме ги тествахме ги - всичко е в норми, имахме съмнение в маркучите за горивото - сменихме ги, отново ги нямаше кодовете въведохме ги и повече от месец никакъв проблем. Тръгвам да се прибирам по магистралата , всичко е наред наложи се да намаля скоростта, след това тръгвам да ускорявам и отново....

Благодаря, предварително!!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Гошо-Specialista e при теб в Ямбол, обади му се, уговорете се, и ще ти реши проблема.
Георги-Специалиста
Георги-Специалиста
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
преди немного време имаше подобен на твоя случай, моето мнение, продиктувано от опита ми е, проблема идва от генератора. Не помня, пък и няма значение, но мисля че мнението не беше взето под внимание. Но всеки решава за себе си.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 мар 2018, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2.5 1.6 Ti-VCT
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Тоест, по-конкретно ще може ли да разясниш?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Ако генераторът има проблеми с регулирането и стабилизирането на изходното напрежение, може да шашка с импулси електрониката из автомобила. Наскоро имах такъв случай с Chevrolet Captiva, който набиваше грешки за проблеми с ABS и ESP, самозацепваше си 4х4 и тътреше гуми при навит волан, заради изгорял 1 изправителен диод от блока на генератора.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 мар 2018, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2.5 1.6 Ti-VCT
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Интересно, но преди около година и малко правих ремонт на алтернатора, като смениха абсолютно всичко освен намотките..OgiDogi написа: ↑23 апр 2019, 22:02Ако генераторът има проблеми с регулирането и стабилизирането на изходното напрежение, може да шашка с импулси електрониката из автомобила. Наскоро имах такъв случай с Chevrolet Captiva, който набиваше грешки за проблеми с ABS и ESP, самозацепваше си 4х4 и тътреше гуми при навит волан, заради изгорял 1 изправителен диод от блока на генератора.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Щом казваш че генератора е наред, остава варианта да има някъде хлабава, корозирала маса. Идеята е че се получават пликове в системата.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Алтернатор, правен в тукашен сервиз преди година, спокойно можеш да го подозираш за проблемен според мен.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Аз имам същия проблем и инаправо съм в шах.
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=79261
Явно компютъра се бъгва по някяква причина но никой не знае какво става, и това е най-гадното.
От ровенето по разни форуми има някои идеи:
- да се презапише целия софтуер.
- да се проверят и генерират нови кодове на инжекторите.
-проблеми по ел.инсталацията и генератора.
Относно обсъжданата идея за пробит или прекъснат диод на генератора едва ли е това ,при положение че той си дава нормалното напрежение.
Волтмера постоянно ми е включен в запалката и показва абсолютно нормално напрежение.Проверих всички маси по ел инсталацията.Всичко е нормално.
В моята тема лансирах идеята да се сложи LC филтър на захранването на компютъра, но никой не я коментира.Като се загледах в схемата ,той се захранва с но 2-3 входа по шина 30 и още толкова по шина 15.Нямам данни каква е консумацията на всяка шина за да изчисля параметри на филтъра.
Оказва се ,че това е много срещан проблем при тези двигатели и обикновенно се тръгва на " проба-грешка" което е наливане на пари от пусто в празно.
Айде умниците на форума дайте да дадем.
https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=79261
Явно компютъра се бъгва по някяква причина но никой не знае какво става, и това е най-гадното.
От ровенето по разни форуми има някои идеи:
- да се презапише целия софтуер.
- да се проверят и генерират нови кодове на инжекторите.
-проблеми по ел.инсталацията и генератора.
Относно обсъжданата идея за пробит или прекъснат диод на генератора едва ли е това ,при положение че той си дава нормалното напрежение.
Волтмера постоянно ми е включен в запалката и показва абсолютно нормално напрежение.Проверих всички маси по ел инсталацията.Всичко е нормално.
В моята тема лансирах идеята да се сложи LC филтър на захранването на компютъра, но никой не я коментира.Като се загледах в схемата ,той се захранва с но 2-3 входа по шина 30 и още толкова по шина 15.Нямам данни каква е консумацията на всяка шина за да изчисля параметри на филтъра.
Оказва се ,че това е много срещан проблем при тези двигатели и обикновенно се тръгва на " проба-грешка" което е наливане на пари от пусто в празно.
Айде умниците на форума дайте да дадем.
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
колега Мирич, с волтметър да не съм те чул друг път, да търсиш проблеми от този род в автомобил. Използва се осцилоскоп с настроен тригер по напрежение над определена стойност. Добро начало е например 14.2 волта. Ако се препълни паметта с пикове до степен да не може да се разбере от изобилието, се минава на следващо по-високо напрежение докато стане ясно, по- скоро докато се залови нарушителя, тоест зловредния пик. може да стане бързо може да стане бавно самото залавяне. Затова не съм си и играл лично аз, по тая тема. По другото ти предложение за LC филтъра, за там все още не съм прочел достатъчно книги за да мога да го коментирам, затова нямам идея какво може да се направи. Мисля само, че това е неизследвана област докрай. Може би нещо може да се направи на принципа проба- грешка. Све пак докато не се опита не може да се твърди, че не става. Но първото и най- важно нещо е да се залови врага, (пикът) за да се знае с какво човек си има работа. Това бяха моите пет стотинки в отговор на твоя призив: Айде умниците на форума дайте да дадем.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
И с какво ще ти помогне консумацията, освен да оразмериш сечението на проводника?
Останалото се смята според срязващата честота на контура. Едва ли честоти в пъти по-ниски от работната честота на микропроцесора ще оказват влияние за "загуба на памет", затова си избираш нещо от рода на 2-5-10 kHz и смяташ. Като за начало и за проба, можеш да резнеш LC филтъра от окабеляването на някое по-старо автомобилно радио/CD и да пуснеш през него захранването само на компютъра.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Колги много се радвам,че реагирахте веднага.
-колега Мирич, с волтметър да не съм те чул друг път, да търсиш проблеми от този род в автомобил. Използва се осцилоскоп с настроен тригер по напрежение над определена стойност.
Penyo63 -Това за волтметъра го казах в смисъл, че ако има дефектен диод в алтернатора /изгорял или случайно прекъсващ/ напрежението няма да достига нормална стойност или ще пропада,което може да се хване и с волтметър.
Да имам и осцилоскоп, но за съжаление не е запомнящ и да се хване къс импулс е мисия невъзможна .На всичко отгоре това трябва да стане при движеща се кола за да е реално.Въпреки това съм правил опити/ синът ми кара пък аз се дзверя в екрана /.Нищо не се вижда. Тук
влизаме в дълбоки изследователски води за които нямям условия.Мъка.
OgiDogi- подготвил съм няколко филтъра но в процесора вризат 7-8 плюса и се чудя на кой от тях да сложа филтър, защото не се знае кой каква верига от процесора захранва.Освен това няма никакви данни за тях и от там каква ефективност ще имат. Мъка.
Все пак Ви благодаря за отзива.Живи и здрави.
-колега Мирич, с волтметър да не съм те чул друг път, да търсиш проблеми от този род в автомобил. Използва се осцилоскоп с настроен тригер по напрежение над определена стойност.
Penyo63 -Това за волтметъра го казах в смисъл, че ако има дефектен диод в алтернатора /изгорял или случайно прекъсващ/ напрежението няма да достига нормална стойност или ще пропада,което може да се хване и с волтметър.
Да имам и осцилоскоп, но за съжаление не е запомнящ и да се хване къс импулс е мисия невъзможна .На всичко отгоре това трябва да стане при движеща се кола за да е реално.Въпреки това съм правил опити/ синът ми кара пък аз се дзверя в екрана /.Нищо не се вижда. Тук
влизаме в дълбоки изследователски води за които нямям условия.Мъка.
OgiDogi- подготвил съм няколко филтъра но в процесора вризат 7-8 плюса и се чудя на кой от тях да сложа филтър, защото не се знае кой каква верига от процесора захранва.Освен това няма никакви данни за тях и от там каква ефективност ще имат. Мъка.
Все пак Ви благодаря за отзива.Живи и здрави.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Искам да чуя и мнението на Гошо-Specialista, като другия умник от форума и известен дизелжия.
Най вече искам да коментира идеята за генериране на нови кодове на вече поработили инжектори.
Идеята е следната:
-Кода се генерира при производството или след основен ремонт на дюзата и той се определя от механичните параметри на конкретната дюза.
В процеса на работа механичните параметри се променят и вече не отговарят на записания код.
Не е ли по-добре/ въпреки че от моите нямам оплакване/ все пак да им се генерират и вкарат нови кадаве отговарящи на текущото им састояние.Така ако някой от параметрите е бил в гранично състояние и компютъра не може да го коригира, вече ще може и може би нямя да си губи кода.
Просто си разсъждавам.
Най вече искам да коментира идеята за генериране на нови кодове на вече поработили инжектори.
Идеята е следната:
-Кода се генерира при производството или след основен ремонт на дюзата и той се определя от механичните параметри на конкретната дюза.
В процеса на работа механичните параметри се променят и вече не отговарят на записания код.
Не е ли по-добре/ въпреки че от моите нямам оплакване/ все пак да им се генерират и вкарат нови кадаве отговарящи на текущото им састояние.Така ако някой от параметрите е бил в гранично състояние и компютъра не може да го коригира, вече ще може и може би нямя да си губи кода.
Просто си разсъждавам.
Последна промяна от Miri4 на 27 апр 2019, 10:50, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Грешиш....аз имам същия проблем с генератора ,при мен е 130 Амперов ,четките задраха пръстените,дадох да му ги сменят.След смяната , напрежението играе 1.5-2 волта ,на празен ход 14.4-14.7 на обороти пада до 13 волта.Miri4 написа: Penyo63 -Това за волтметъра го казах в смисъл, че ако има дефектен диод в алтернатора /изгорял или случайно прекъсващ/ напрежението няма да достига нормална стойност или ще пропада,което може да се хване и с волтметър
Няма реле регулатор,в динамото има компютърен модул,на който еку му казва какво да прави.Смених диодната плочка за всеки случай,имам и нов модул.Оказа се че след смяната на пръстените,същите имат леко радиално биене,и не контактуват по цялата повърхност.
Но на мен не ми пука,аз съм със Сименс,плуг анд плей....няма номера и т.н
Та,при пробил диод,модула ще компенсира напрежението,но тока ще падне и то доста,от там ще имаш недозареждане на акумулатора и това лятото няма да го усетиш.
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Колега Roninn ,
Да - при теб проблема е бил лош контакт на четките и от там при натоварване на генератора не може да компенсира.
При мен на ПХ и макс. товар напрежението е в норма. Т .е. не виждам проблем в генератора поне за сега.
Да - при теб проблема е бил лош контакт на четките и от там при натоварване на генератора не може да компенсира.
При мен на ПХ и макс. товар напрежението е в норма. Т .е. не виждам проблем в генератора поне за сега.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Като гледам схемата в AutoData, най-вероятно модулът за управление на инжекторите пази информацията за кодовете, тъй като той следи датчиците на валовете, детонационен, температура и налягане на гориво и на него е поверено управлението на налягане в рейката и инжекторни времена. Той се храни само от една верига - F12 (15A) и K251, на която евентуално можеш да монтираш LC филтър и да му провериш черно-жълтия проводник към маса за корозия.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Каквито и кодове да се запишат в паметта,ако има причина да ги "забрави"
пак ще ги забрави.
пак ще ги забрави.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- Penyo63
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
- Модел на автомобила: jaguar x type
- Местоположение: с. Синапово
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Колеги, ако на един генератор му се махне регулатора, може да генерира около 70 волта напрежение. Това съм го пробвал. Приемаме, че при определени обстоятелства лош контакт вътре в генератора, лоша маса или кой знае какво се образува пик на напрежение достигаш 70 волта максимум. Достатъчно да бъгне компа или той или някой от хармониците му. Явно не може да го изгори, защото е с малко времетраене. Да се слага LC филтър- неудачно по две причини: първата Опитах се да изчисля филтъра и да видя какво се продава от китайците в Али експрес ударих на камък, Няма предлагане за такива амперажи. Второ самия филтър ще внесе своя корекция на сигнала,може да стане и по лошо. За мен най-правилно и евтино е да се монтира неелектролитен кондензатор със стойност 1-3 микрофарада, поне 200 волта, преди плюса на батерията. Това го казвам като начало на експеримента, а не че резултата е факт. Колега Мирич работа не е проста и колкото навлизаш в проблема виждаш, че е трудно решим. Ако решението е смяна на генератора с нов, това е за мен най-правилното нещо.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 мар 2018, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2.5 1.6 Ti-VCT
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Общо взето излиза, че трябва да се провери електрическата система. Аз все си мисля, че е някоя буксичка, която не прави добър контакт и просто за момент всичко се "бъгва" и бам.
А дали е възможно да взима въздух и да губи налягане?? Тогава обаче дали грешките не би трябвало да са различни, защото тези които записва не говорят за никакво налягане...
А дали е възможно да взима въздух и да губи налягане?? Тогава обаче дали грешките не би трябвало да са различни, защото тези които записва не говорят за никакво налягане...
- Miri4
- потребител
- Мнения: 367
- Регистриран: 05 май 2009, 20:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus Mk1 1.8 TDCi 115 hp. - Отново авариен режим, отново същите грешки
Борбата продължава. Благодаря на колегите за идеите.Друго си е да мислят повече мозъци. Въпреки ,че темата е за изследователския екип на Форд няма да се предаваме.
Колега Penyo63 ако приемем ,че кодовете се губят от висок кратък импурс с неизвестен произход то LC филтъра няма да помогне.Знаем че правоъгълния импулс се разлага на безброй хармонични и няма филтър който да го спре.Освен това той може да породи и други проблеми. За това се отказвам от тая идея.Идеята за неелектролитен кондензатор ми харесва и ще я направя. Благодаря.
Колега OgiDogi ако приемем ,че кодовете се пазят в IDM модула мисля да сложа след F12 един мощен и бърз ценер диод на 15-16 в.А ко до него достигне висок импулс той ще пробие и ще го отведе към маса.Според мен това е най-бързия "бушон" . В най-лошия случай ще изгори ценера и след него и предпазителя.Така ще ги направя конструктивно , че ако ми се случи на път -сменям предпазителя и продължавам.
Още веднъж -благодарности.
Колега Penyo63 ако приемем ,че кодовете се губят от висок кратък импурс с неизвестен произход то LC филтъра няма да помогне.Знаем че правоъгълния импулс се разлага на безброй хармонични и няма филтър който да го спре.Освен това той може да породи и други проблеми. За това се отказвам от тая идея.Идеята за неелектролитен кондензатор ми харесва и ще я направя. Благодаря.
Колега OgiDogi ако приемем ,че кодовете се пазят в IDM модула мисля да сложа след F12 един мощен и бърз ценер диод на 15-16 в.А ко до него достигне висок импулс той ще пробие и ще го отведе към маса.Според мен това е най-бързия "бушон" . В най-лошия случай ще изгори ценера и след него и предпазителя.Така ще ги направя конструктивно , че ако ми се случи на път -сменям предпазителя и продължавам.
Още веднъж -благодарности.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта