Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от peterdi_bg » 05 фев 2019, 23:05

Здравейте.

Както всички тук знаем, все още действащият ЗДвП ни задължава да имаме следните неща в автомобила си:
Чл. 139. (2) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства се оборудват и със:
1. обезопасителен триъгълник;
2. аптечка;
3. пожарогасител;
4. светлоотразителна жилетка.
В новите проекти за закон към тези се добавят резервна гума или система за възстановяване на спукана гума, както и вериги за сняг през зимния период, като е описано и изискване пожарогасителят да е с пломба (т.е. да не е ползван) и да не е с изтекъл срок на годност.

Сега да спомена някои други неща, които не е лошо да имаме в автомобила си, а никой не ни ги иска по закон.

1. Втори триъгълник и жилетка

Незнайно защо, законодателят е пропуснал да предвиди положение, при което ПТП блокира цял двулентов път и има опасност от идващи превозни средства и от двете посоки. А в случаите когато се пътува с две или повече деца е по-добре двамата родители (или спътници) да имат жилетки. За да има смисъл от жилетката, трябва да е вътре в купето а не в багажника.

2. Авариен чук

За разлика от тези които ги има (или ги няма) в автобусите, този вид чукове е оборудван с острие за срязване на предпазни колани. Някои имат и светлоотразителен елемент, но е твърде малък за да върши качествено работа за сигнализиране

Изображение

3. Прожектор или фенер

В досегашния ЗДвП ползването на прожектор / фенер се свързва с принудително спиране на ЖП прелез, когато водачът не може да премести автомобила извън опасната зона (Чл. 54). Както можете да се сетите, прожекторът е полезен и в други случаи, и то не само за сигнализация. За да върши работа, трябва да е достатъчно мощен. Препоръчително е да има режим с ритмично присветване, да може да се окача да виси и да може да се зарежда от запалка. Аз лично ползвам този

Изображение

4. Резервни крушки и предпазители

На мен лично ми се е случвало и у нас и в Гърция да сменям крушка на пътя, а и понякога полицаите които спират за проверка питат за такова нещо.

5. Въже за теглене

Най-здрави според моя личен опит са металните въжета, колани до момента не съм ползвал. Освен с куки има и варианти с шегели, които се оказват по-подходящи за закачане на някои коли и се свалят по-лесно от куките.

6. Компресор за гуми

Гумите на автомобилите ни могат да спадат заради изкривена или ръждива (непочистена при монтажа) джанта, забит пирон или рапидка, както и ако седят много дълго време без да са помпани, какъвто е случаят с резервната гума. За съжаление пазарът у нас изобилства от доста некадърно проектирани и изпълнени модели, най-вече по отношение буксата за зареждане от запалката и запоените кабели към нея. За щастие буксата може да се смени с по-качествена или да сложим щипки за свързване към акумулатора.

7. Ръкавици

Нещо полезно не само през зимата, но и при смяна на гума например.

8. Армирано тиксо

Изображение

9. Кабели за зареждане

Веднага обръщам внимание, че кабелите за зареждане издържат на различно ел. натоварване. Много често връзката между щипката и кабела се загрява, от което може да последва откачането на кабела. Доколкото имам наблюдения, доста от продаваните кабели на пазара имат нужда от допълнително запояване в тази точка.

10. Резервни течности и фуния за наливането им

Тук визирам течност за чистачки, антифриз, масло, спирачна / хидравлична, спрейове за размразяване на стъкла и ключалки и др. А фуния може да ни свърши работа ако например казанчето за чистачките е завряно в калника и се вижда само капачка с диаметър около 2 сантиметра.

11. Телескопичен ключ за джанти

Удълженото рамо улеснява развиването на затегнатите болтове, което понякога е невъзможно с късите ключове от оригиналните комплекти за смяна на гума. Обикновено е с вложка за двата най-масови размера на главите на болтовете.

12. Лопата, нож, гребло за сняг, брадва

Тези са в зависимост от сезона и къде се кара автомобилът.

13. Инструменти

Ключове, комплекти тресчотка или отвертка + вложки, клещи, макетен нож и прочие дреболии.

14. Крик

Споменавам го, тъй като ползвам крик "бутилка" и искам да споделя за тези, които досега не са вдигали кола с такъв: когато се ползва винтът за увеличаване на височината (Поз. 3), не го развъртайте чак докато опре в автомобила, за да можете след това по-лесно да го извадите! В противен случай може да ви потрябва втори крик, за да махнете първия.

Изображение

15. Вериги

Няколко думи за веригите. Масово продаваните "меча стъпка" покриват различни описани в таблица размери гуми, но и аз понякога съм се затруднявал кои да избера заради начина, по който ги пишат на кутията. Последователността на монтажа е - поставяне отгоре върху гумата, затваряне на ринга отвътре, затягане отвън. Рингът и елементите за затягане винаги са с различен цвят от зоната за контакт с пътя. Добре е да се пробват и оттренират преди употреба.

Изображение

Аз лично за сериозни случаи не препоръчвам т.нар. "текстилни вериги", тъй като по принцип са предназначени за монтаж върху летни гуми и се държат като зимни гуми без вериги.

16. Еднотонна / Двутонна тресчотка за изтегляне

Нещо сравнително евтино и подходящо за хората, които не могат да си позволят лебедка. Най-разпространените у нас модели в продажба са със собствено метално въже дълго 3 метра и монтиран скрипец (snatch block), при ползването на който имаме два пъти по-голяма сила на теглене за сметка на два пъти по-малко разстояние и по-ниска скорост на процеса. Комбинирането с други въжета за удължаване е възможно при положение, че са достатъчно здрави и могат да се закрепят надеждно към куките. Ползването на машинката изисква стабилна стационарна точка, към която да се закачим (дърво, стълб, друг автомобил и тн). Освен модели с метално въже, има и такива с колан, повечето от които също са с дължина до 3 метра.

Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от S_C » 06 фев 2019, 01:25

Добро оборудване ако смяташ да се пускаш на Дакар примерно. Тук в БГ сега сега започват обсъжданията за най-добрите летни гуми втора употреба. Друг свят, с друго устройство, ценности и приоритети.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от bizu » 06 фев 2019, 09:52

Да добавя, трябва и теглич!
Иначе няма да имате къде да си закачите ремаркето за всичките по-горе изброени неща :D

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от peterdi_bg » 06 фев 2019, 10:29

S_C написа:
06 фев 2019, 01:25
Добро оборудване ако смяташ да се пускаш на Дакар примерно
От изброените неща в колата си имам 15. За 11 години по родните пътища съм ползвал 12, даже по няколко пъти. Точно защото не сме на рали Дакар и изведнъж се оказваме неподготвени уж насред цивилизацията, а всъщност насред нищото. Да не говорим, че през зимата освен гореизброеното е добре да караме със себе си резервно гориво, спални чували, газов котлон, храна и вода :wink:
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

bizu
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 13 фев 2008, 00:01
Модел на автомобила: Ford C-Max 2009 2.0i 145Hp LPG
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от bizu » 06 фев 2019, 18:43

Радвам се, че не ти определяш закона :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от HACKO » 06 фев 2019, 18:48

Повечето неща си ги нося в комбито, обаче смятам че да се приеме със закон наличието им във всяка кола, ще бъде огромна грешка. За човек който няма технически познания и не различава гаечен ключ от клещи, да не говорим за начина им на употреба, това ще бъде напълно излишен товар. Също така и повод за нерегламентиран разговор с контролния орган при положение, че напълно оправдано реши да не вози нещо с което не може да си служи.
Същото както и аптечката, вижте какво съдържа немска аптечка и после наредбата какво трябва да има в нашата. Пълно безумие за повечето неща трябва да си поне Фелдшер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от S_C » 07 фев 2019, 00:59

"Течност за чистачки, антифриз, масло, спирачна / хидравлична"...все едно виждам багажника на Москвича на баща ми от едно време. Плюс кондензатор за делкото, платно за бензинова помпа и комплект свещи (с предварително настроени луфтове-проверяваше си ги всяка седмица по график дали са на точен луфт, все едно нещо ще им стане като стоят в багажника). Една година сме тръгнали за сватба, настигаме една от познатите коли нещо закъсала край пътя...той отива, гледаха под капака, бъркаха, чудят се и по едно време нашия вади от джоба на бялата риза ключе осмица и започват да настройват нещо по карбуратора. Идваше ми да се самозакопая в земята до кръста и да се пребия сам с камъни.
Нож е забранено да се носи по колите в много дъжави. Например съседна Гърция. Не знам какво е наказанието, но не е глоба-нещо по техния наказателен закон е, водят го незаконно притежание на оръжие.

Замисли се дали не е по-добре да инвеситраш в карта за пътна помощ, вместо да си пълниш колата с боклуци.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от dimkar » 10 фев 2019, 16:11

Интересно, това всичкото оборудване в микробус ли се кара или в обикновен седан... :lol:

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от peterdi_bg » 22 фев 2019, 11:44

S_C написа:
07 фев 2019, 00:59
Замисли се дали не е по-добре да инвеситраш в карта за пътна помощ, вместо да си пълниш колата с боклуци.
Темата по принцип е за обмен на идеи, така че всяка гледна точка е добре дошла.

Разбирам те само понеже няма как да знаеш, че много често по работа съм бил някъде на 50-60 км от най-близкия "жив" град, на 20 км от асфалт и въобще на места бая далеч от цивилизацията. Да имаш в себе си необходимото най-малко ти пести време, щото може цял ден да звъниш и да търсиш кой ще се навие да те спасява. А за кола с 4-5 човека освен пътната помощ трябва да викаш и втора кола да качи хората.

Нямам нищо против репатраците, но на тях им е много по-изгодно да те качат и закарат в сервиз, отколкото да помагат на място, особено ако трябва да карат 50 км до мястото и още толкова обратно и заради това да ти искат 200 лева за смяна на гума например.

Естествено нямам намерение да твърдя че всеки трябва да си таралянка всичките неща в багажника особено ако няма къде или пък не може да ги ползва. Но съм забелязал, че често дори хора които си носят подобни неща - или не са им в изправност (кабелите за подаване на ток например) или не им вършат работа за конкретния случай - ключа за развиване на гуми е много къс, или въжето не може да се закачи за колата щото куката е голяма или такива неща.

За мястото - повечето от тия неща, като изключим пожарогасителя, крика и веригите, може да не заемат много място. Който кара по баирите и през зимата просто трябва да си предвиди повече място за повече неща които в града са просто излишни.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от HACKO » 22 фев 2019, 18:08

Едно е предвидливо да си носиш нужните инструменти и принадлежности ако можеш да си служиш с тях, а съвсем друго да ти го вменят със закон. Останах с впечатление, че това е предложение на Института за пътна безопасност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от kito » 22 фев 2019, 22:13

Това са пълни простотии, наистина ли е идея само на този измислен институт или ще го прокарват реално като закон?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от S_C » 23 фев 2019, 04:28

Това с отдалеченостите от цивилизацията е вече друга хипотеза-за там си предварително наясно, че ще се вреш по шубраците и трябва да си готов за извънредни ситуации.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от peterdi_bg » 23 фев 2019, 11:00

Няма такова предложение за промяна в закона, поне не от страна на Института за пътна безопасност. Просто си говорим и обменяме опит и мнения.

Това с идеята за задължителна резервна гума или система за възстановяване на спукана гума, вериги за сняг през зимата и изискването пожарогасителят да е с пломба са дадени в новия законопроект, предложен от властта.

S_C, точно за това говоря - някой път уж сме подготвени, пък се оказва че не сме щото някое от нещата не ни върши работа или не знаем как се ползва, или се чупи защото е боклук.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от pepy1 » 23 фев 2019, 12:47

Точно, затова всякакво оборудване се купува ако ти трябва, не просто за да го имаш
времето е като парите-никога не стига

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от kito » 24 фев 2019, 22:03

Всякакви безполезни НПО-та като този институт е хубаво да бъдат затворени със закон, включително БХК. Ужас са, а правителството за съжаление е още по-зле и от тях. Ще те карат в 21-ви век да имаш 362718189291 неща в багажника, защото може да ти потрябват някога. Всичко, което ти трябва е нормална заплата, която да ти позволи да имаш супер читав автомобил, а ако и той все пак се прецака да се обадиш спокойно на пътна помощ и да не мислиш за простотии.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от freeway » 24 фев 2019, 22:47

И къде отива емоцията от шофирането, ако в багажника нямаш куфар с инструменти, някоя и друга резервна част и непрекъснато очакваш нещо да ти се случи на път? :)

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от peterdi_bg » 26 фев 2019, 10:53

kito написа:
24 фев 2019, 22:03
Всякакви безполезни...
Моля да не се отклоняваме в безсмислени дискусии. И припомням, че тук не говорим само за проблеми с нашите автомобили, а говорим също и за попадане в екстремни условия - катастрофи, лошо време, всякакви неприятни ситуации. Тук във форума има хора които карат само на асфалт, но има и хора които имат джипове и карат офроуд, ходят на лов, или пък обикалят по забравените от всички села из затънтените планински краища където човек често може да разчита само на себе си. Защо да не обменяме идеи че после на всички да ни е по-лесно и безболезнено.

Освен това си спомням как навремето посред първокласен път - уж в "цивилизована" среда - започна едно търсене на вериги по бензиностанциите, които пък заради лошото време нямаха ток, после се оказа че хората не знаят как да си сложат веригите защото им е за първи път. Това с крика дето го писах по-горе съм го сърбал лично, защото и аз като всички трябва тепърва да се уча кое как се прави и защо така се прави. 4 или 5 пъти съм давал ток на хора, които имат кабели но са прекъснати или се откачат от щипката по време на употреба. Защото никой аджеба не се сеща че (1) има различни видове кабели според това на колко издържат и (2) това което ни продават масово по хипермаркетите е пълен боклук и има нужда най-малкото от поддръжка, за да работи изобщо. А даже не смея да отварям темата за бушоните които ни се продават по същите хипермаркети и колко всъщност пазят инсталацията от претоварване и пожар.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Babbalou11
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 08 май 2019, 17:35
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от Babbalou11 » 08 май 2019, 17:38

peterdi_bg написа:
05 фев 2019, 23:05
Здравейте.

Както всички тук знаем, все още действащият ЗДвП ни задължава да имаме следните неща в автомобила си:
Чл. 139. (2) Движещите се по пътя три- и четириколесни моторни превозни средства се оборудват и със:
1. обезопасителен триъгълник;
2. аптечка;
3. пожарогасител;
4. светлоотразителна жилетка.
В новите проекти за закон към тези се добавят резервна гума или система за възстановяване на спукана гума, както и вериги за сняг през зимния период, като е описано и изискване пожарогасителят да е с пломба (т.е. да не е ползван) и да не е с изтекъл срок на годност.

Сега да спомена някои други неща, които не е лошо да имаме в автомобила си, а никой не ни ги иска по закон.

1. Втори триъгълник и жилетка

Незнайно защо, законодателят е пропуснал да предвиди положение, при което ПТП блокира цял двулентов път и има опасност от идващи превозни средства и от двете посоки. А в случаите когато се пътува с две или повече деца е по-добре двамата родители (или спътници) да имат жилетки. За да има смисъл от жилетката, трябва да е вътре в купето а не в багажника.

2. Авариен чук

За разлика от тези които ги има (или ги няма) в автобусите, този вид чукове е оборудван с острие за срязване на предпазни колани. Някои имат и светлоотразителен елемент, но е твърде малък за да върши качествено работа за сигнализиране

Изображение

3. Прожектор или фенер

В досегашния ЗДвП ползването на прожектор / фенер се свързва с принудително спиране на ЖП прелез, когато водачът не може да премести автомобила извън опасната зона (Чл. 54). Както можете да се сетите, прожекторът е полезен и в други случаи, и то не само за сигнализация. За да върши работа, трябва да е достатъчно мощен. Препоръчително е да има режим с ритмично присветване, да може да се окача да виси и да може да се зарежда от запалка. Аз лично ползвам този

Изображение

4. Резервни крушки и предпазители

На мен лично ми се е случвало и у нас и в Гърция да сменям крушка на пътя, а и понякога полицаите които спират за проверка питат за такова нещо.

5. Въже за теглене

Най-здрави според моя личен опит са металните въжета, колани до момента не съм ползвал. Освен с куки има и варианти с шегели, които се оказват по-подходящи за закачане на някои коли и се свалят по-лесно от куките.

6. Компресор за гуми

Гумите на автомобилите ни могат да спадат заради изкривена или ръждива (непочистена при монтажа) джанта, забит пирон или рапидка, както и ако седят много дълго време без да са помпани, какъвто е случаят с резервната гума. За съжаление пазарът у нас изобилства от доста некадърно проектирани и изпълнени модели, най-вече по отношение буксата за зареждане от запалката и запоените кабели към нея. За щастие буксата може да се смени с по-качествена или да сложим щипки за свързване към акумулатора.

7. Ръкавици

Нещо полезно не само през зимата, но и при смяна на гума например.

8. Армирано тиксо

Изображение

9. Кабели за зареждане

Веднага обръщам внимание, че кабелите за зареждане издържат на различно ел. натоварване. Много често връзката между щипката и кабела се загрява, от което може да последва откачането на кабела. Доколкото имам наблюдения, доста от продаваните кабели на пазара имат нужда от допълнително запояване в тази точка.

10. Резервни течности и фуния за наливането им

Тук визирам течност за чистачки, антифриз, масло, спирачна / хидравлична, спрейове за размразяване на стъкла и ключалки и др. А фуния може да ни свърши работа ако например казанчето за чистачките е завряно в калника и се вижда само капачка с диаметър около 2 сантиметра.

11. Телескопичен ключ за джанти

Удълженото рамо улеснява развиването на затегнатите болтове, което понякога е невъзможно с късите ключове от оригиналните комплекти за смяна на гума. Обикновено е с вложка за двата най-масови размера на главите на болтовете.

12. Лопата, нож, гребло за сняг, брадва

Тези са в зависимост от сезона и къде се кара автомобилът.

13. Инструменти

Ключове, комплекти тресчотка или отвертка + вложки, клещи, макетен нож и прочие дреболии.

14. Крик

Споменавам го, тъй като ползвам крик "бутилка" и искам да споделя за тези, които досега не са вдигали кола с такъв: когато се ползва винтът за увеличаване на височината (Поз. 3), не го развъртайте чак докато опре в автомобила, за да можете след това по-лесно да го извадите! В противен случай може да ви потрябва втори крик, за да махнете първия.

Изображение

15. Вериги

Няколко думи за веригите. Масово продаваните "меча стъпка" покриват различни описани в таблица размери гуми, но и аз понякога съм се затруднявал кои да избера заради начина, по който ги пишат на кутията. Последователността на монтажа е - поставяне отгоре върху гумата, затваряне на ринга отвътре, затягане отвън. Рингът и елементите за затягане винаги са с различен цвят от зоната за контакт с пътя. Добре е да се пробват и оттренират преди употреба.

Изображение
Rachat de crédit
Аз лично за сериозни случаи не препоръчвам т.нар. "текстилни вериги", тъй като по принцип са предназначени за монтаж върху летни гуми и се държат като зимни гуми без вериги.

16. Еднотонна / Двутонна тресчотка за изтегляне

Нещо сравнително евтино и подходящо за хората, които не могат да си позволят лебедка. Най-разпространените у нас модели в продажба са със собствено метално въже дълго 3 метра и монтиран скрипец (snatch block), при ползването на който имаме два пъти по-голяма сила на теглене за сметка на два пъти по-малко разстояние и по-ниска скорост на процеса. Комбинирането с други въжета за удължаване е възможно при положение, че са достатъчно здрави и могат да се закрепят надеждно към куките. Ползването на машинката изисква стабилна стационарна точка, към която да се закачим (дърво, стълб, друг автомобил и тн). Освен модели с метално въже, има и такива с колан, повечето от които също са с дължина до 3 метра.

Изображение
какво е всичко това

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от pepy1 » 08 май 2019, 18:13

Ми то е написано! Автора на темата е описал какво е задължително, и какво той ползва за негово удобство. Както и потребители, които не ползват неговите екстри.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: Необходими принадлежности - задължителни по закон и препоръчителни. Кой какво ползва?

Мнение от valio57 » 06 юли 2019, 18:09

Всички тези неща които са изредени са полезни но не постоянно и не за всички водачи. Аз например имах всичко това в Дачията. Счупи ми се пружинката на чукчето и останах насред магистралата Пловдив-София. Добре че имах в багажника чукчета от други превозни средства. Смених пружинката за около час и половина и продължих пътя си. Даже при нас спря пътна помощ. Нямаше никакъв инструмент при себе си господина от пътна помощ освен колесара за транспортиране на колата до сервиз. Изчака да види дали ще се справя. Отиде си чак след като запалих колата. Каза че щял да ми вземе 300 лева до София. Иначе инструмена в повече деиствително не е за всеки. Не всеки знае да ги употребява по предназначение.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта