Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Всичко написано от мен се базира на опит от години ремонти на автомобили.
Ще почна от зад напред.
Машините са създадени, за да се ползват, а не да се съсипват. Ако умишлено си я съсипваш и повреждаш, няма какво да се каже.
Преди да пишеш, намери закона и го прочети, щото аз съм го чел когато станаха задължителни светлините само за зимния период. При непознаване на закона се броят за интерпретации. Един жокер : намери кола с заводски истински фарове от последните години, на която и свети нещо по габарити и прочие.
Пазенето на крушки и фарове на законодателя му е ..., ама на лобито на вносителите на крушки и акумулатори им е важно.
Карах в Испания 1800 километра без да светят всички коли като коледни елхички и няма разлика в това дали се виждат ( пък имали по-малко катастрофи ?! ).
Никой автомобил не е разчетен да свети постоянно и от там са проблемите на инсталациите. Особено лятото с жегата се добавя и температурата на лампата.
По точка 1. като прочетеш закона, може да разбереш разликата между дневни светлини и светлините на колата за движение по тъмно.
Малко лична статистика откакто са задължителни светлините. Два автомобила с запалена инсталация : Поло с 18 кабела от контактен ключ и ключ светлини стопени до общо медно блокче; Фокус 1 с над 60 метра подменени кабели, разделителни диоди и релета ( прави го електричар ).
Копчета за светлини поне 10, инсталации във фаровете с буксата над 20, стопени фасунги задни на габарит-стоп на Фокус 1 и 2 ... Дали не ме послушаха после да им сложа модули?!
Изгорелите крушки всеки сам може да брои.
Единственият вариант по мой опит за опазване на крушки, инсталации и помътняване на рефлектори и пластмасовите капаци ( не мога да ги нарека стъкла за фар ) с най-малка намеса по кабелите е с модул на 35% на дългите. Ако колата има завиващи адаптивни фарове веднага трябва да се сложи, щото заминават моторчетата за въртене на очичките.
А ако колата е със сензор под огледалото за включване на светлините по тъмно и позиция А на копчето, става супер: през деня е на дневни, а на смрачаване си включва сама всичко останало, пълен автомат.
Поздрави.
Ще почна от зад напред.
Машините са създадени, за да се ползват, а не да се съсипват. Ако умишлено си я съсипваш и повреждаш, няма какво да се каже.
Преди да пишеш, намери закона и го прочети, щото аз съм го чел когато станаха задължителни светлините само за зимния период. При непознаване на закона се броят за интерпретации. Един жокер : намери кола с заводски истински фарове от последните години, на която и свети нещо по габарити и прочие.
Пазенето на крушки и фарове на законодателя му е ..., ама на лобито на вносителите на крушки и акумулатори им е важно.
Карах в Испания 1800 километра без да светят всички коли като коледни елхички и няма разлика в това дали се виждат ( пък имали по-малко катастрофи ?! ).
Никой автомобил не е разчетен да свети постоянно и от там са проблемите на инсталациите. Особено лятото с жегата се добавя и температурата на лампата.
По точка 1. като прочетеш закона, може да разбереш разликата между дневни светлини и светлините на колата за движение по тъмно.
Малко лична статистика откакто са задължителни светлините. Два автомобила с запалена инсталация : Поло с 18 кабела от контактен ключ и ключ светлини стопени до общо медно блокче; Фокус 1 с над 60 метра подменени кабели, разделителни диоди и релета ( прави го електричар ).
Копчета за светлини поне 10, инсталации във фаровете с буксата над 20, стопени фасунги задни на габарит-стоп на Фокус 1 и 2 ... Дали не ме послушаха после да им сложа модули?!
Изгорелите крушки всеки сам може да брои.
Единственият вариант по мой опит за опазване на крушки, инсталации и помътняване на рефлектори и пластмасовите капаци ( не мога да ги нарека стъкла за фар ) с най-малка намеса по кабелите е с модул на 35% на дългите. Ако колата има завиващи адаптивни фарове веднага трябва да се сложи, щото заминават моторчетата за въртене на очичките.
А ако колата е със сензор под огледалото за включване на светлините по тъмно и позиция А на копчето, става супер: през деня е на дневни, а на смрачаване си включва сама всичко останало, пълен автомат.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 28 мар 2019, 14:41
- Модел на автомобила: Ford C-Max Durateck 2.0
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Здравейте на всички. ЧНГ на патерица. Да сте здрави и късметлии. Мислех да пиша на "маниака" на лични, но тъй като във форума ( по мое мнение) се пише малко, а и въпроса ми може да е полезен на лаици като мен, реших да питам тук.fordmaniac написа: ↑22 дек 2019, 13:39............
Единственият вариант по мой опит за опазване на крушки, инсталации и помътняване на рефлектори и пластмасовите капаци ( не мога да ги нарека стъкла за фар ) с най-малка намеса по кабелите е с модул на 35% на дългите. Ако колата има завиващи адаптивни фарове веднага трябва да се сложи, щото заминават моторчетата за въртене на очичките.
А ако колата е със сензор под огледалото за включване на светлините по тъмно и позиция А на копчето, става супер: през деня е на дневни, а на смрачаване си включва сама всичко останало, пълен автомат.
Поздрави.
Колата е C-MAX , съпротивителната жица е налична, но таблото с бушоните и релетата не е опроводено. Заинтересувах се от идеята за 35% светене на дългите светлини. Това според мен наистина икономисва крушки, а и най важното избягва досадното включване на фаровете всеки път. Колата има положение AUTO. Като се монтира модула (DRL с 35%)за дългите - те светват автоматично след като се запали колата. Ако превключвателя се остави постоянно на AUTO, след като се стъмни - се палят късите. Какво става обаче с дългите? Те гасят ли се? Ако превключвателя е в друго положение - например габарити - пак какво става с дългите? Извинете ме за лаишките въпроси, моля.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Да, когато колата автоматично си включи фаровете (навън е станало достатъчно тъмно), модула "разбира" това и се изключва (съответно изключва и дългите, които са били на 35%). Най-просто обяснено: когато габаритите работят - модула не работи. Общо взето оставяш си ключа за светлините на AUTO и забравяш за форове.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Модула се изключва при святкане на габаритите и от там нататък си работи в оригинал.
С AUTO и датчик на предното стъкло става разкош, примерно влизаш в тунел, включват се AUTO нощните светлини ( къси и габарити ) , модула се изключва, излизаш от тунела, нощните са изключват и продължаваш на модул на 35% . Пълен автомат!
Поздрави.
С AUTO и датчик на предното стъкло става разкош, примерно влизаш в тунел, включват се AUTO нощните светлини ( къси и габарити ) , модула се изключва, излизаш от тунела, нощните са изключват и продължаваш на модул на 35% . Пълен автомат!
Поздрави.
- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
И аз да се запиша с LED DRL.
При мен няма заготовка за дневни светлини в модула в купето. Благодаря на колегата който даде съвета за вземането на сигнал от предпазител 32 в коша на двигателя viewtopic.php?p=379766#p379766 . Понеже този предпазител е след F9 и релето Р14 подаващи захранване към електриките по двигателя, реших да не вземам директно от там захранване, а да снема през по слаб предпазител само сигнал за задействане на реле.
Колата е с режим AUTO на светлините. Схемата съм я реализирал с две превключващи релета, като съм свързал последователно нормално отворения контакт на едното с нормално затворения на второто. Релето с нормално отворения контакт се управлява от F32 с което се включват светлините при подаване на контакт. Релето с нормално затворения контакт се управлява от извод на късите светлини с което се изключват светлините при включени фарове.
Бях го направил да следи габаритите, но се оказа, че при режим AUTO след загасяне на фаровете, габаритите се гасят с около десетина секунди закъснение през което време отпред нито фаровете, нито DRL светят.
Схемата се захранва през предпазител от една от свободните шпилки с 12V в кутията с предпазителите при двигателя.
При мен няма заготовка за дневни светлини в модула в купето. Благодаря на колегата който даде съвета за вземането на сигнал от предпазител 32 в коша на двигателя viewtopic.php?p=379766#p379766 . Понеже този предпазител е след F9 и релето Р14 подаващи захранване към електриките по двигателя, реших да не вземам директно от там захранване, а да снема през по слаб предпазител само сигнал за задействане на реле.
Колата е с режим AUTO на светлините. Схемата съм я реализирал с две превключващи релета, като съм свързал последователно нормално отворения контакт на едното с нормално затворения на второто. Релето с нормално отворения контакт се управлява от F32 с което се включват светлините при подаване на контакт. Релето с нормално затворения контакт се управлява от извод на късите светлини с което се изключват светлините при включени фарове.
Бях го направил да следи габаритите, но се оказа, че при режим AUTO след загасяне на фаровете, габаритите се гасят с около десетина секунди закъснение през което време отпред нито фаровете, нито DRL светят.
Схемата се захранва през предпазител от една от свободните шпилки с 12V в кутията с предпазителите при двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 08 дек 2022, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 100 HP - (2008)
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Здравейте, има Фокусче от 2008 г., при мен не са окабелени гнездата на необходимите предпазители и реле R15. Имам 2 датчика на стъклото (зад огледалото – за дъжд и светлина) и бутон Auto на ключа за фаровете. Може ли да се даде на късо датчика за светлина и по този начин да се включват светлините и през светлата част на деня?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Не го окъсявай, просто го затъмни, така си мисли че се е стъмнило и фаровете светват. На първо време за проба може да залепиш Черен изолирбанд над датчика направо върху стъклото и ако стане тогава свали датчика от стъклото и го затъмни. На Субару се получава, тука се изказа мнение, че системата ползва един и същ датчик за дъжд и светлина и не става. Така че може да опиташ, може и да стане. 2 см изолирбанд не струва нищо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Сензорите предават стойност в цифрова форма. Не си играйте по жиците с окъсяване. Мисля че с изключването на куплунга става все едно че нямате ауто на светлините и чистачките стават само на интервал.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Преди да правиш глупости, прочети какво съм писал: viewtopic.php?p=589235#p576786
Функцията " Автоматични чистачки " я губиш, щото ползва същият датчик.
Особено на колите със завиващи фарове е изключително вредно да са включени и през деня! Вече сменях фар с умрял мотор за посока.
Поздрави.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Дори да излъжеш модула с тиксо, това ще ти включи всички светлини заедно с късите (габарити предни задни, осветление на купето, осветление на номера) което според мен е излишно през деня. Един модул за дневни светлини на 30-40% на дългите (или късите) е най-доброто решение от към дълголетие на светлините и ефективност. Аз съм с такъв и копчето не е мърдало от позиция Авто от години. Крушки съм сменял, но не защото са изгорели, а защото на оранжевите и червените на стоповете и мигачите им пада "оцветката".
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 08 дек 2022, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 100 HP - (2008)
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Прочетох внимателно всички мнения. Прав си с това което си написал, но аз имам мое мнение, което е различно от твоето. Скоро пътувах до Австрия и много коли караха в мъгла само на дневни предни светлини. Също така карат на мрачно и дъждовно време. Отпред свети отзад нищо. На теб така ти харесва и вярваш в това. ОК, както каза – дългогодишен опит. Аз искам да свети и таблото и габаритите отзад – това ми казва моя опит.fordmaniac написа: ↑08 дек 2022, 19:28Преди да правиш глупости, прочети какво съм писал: viewtopic.php?p=589235#p576786
Функцията " Автоматични чистачки " я губиш, щото ползва същият датчик.
Особено на колите със завиващи фарове е изключително вредно да са включени и през деня! Вече сменях фар с умрял мотор за посока.
Поздрави.
Помислих си, че е най лесно да излъжа датчика. Като сложа ръка на стъклото фаровете се включват. Преди да правя глупости си позволих да попитам. Нямам завиващи фарове и имам допълнително слаган ксенон. Не съм сигурен дали ще мога да извадя датчика без да прецакам нещо и не знам дали ще променя работата на чистачките със затъмняване. До колкото разбрах датчика стои в някакъв гел и ме е страх да го вадя, за това се замислих за даване на късо. Но това е тъпо ако някой не беше казал, че става. Още повече не съм сигурен кой от двата датчика е за светлина.
Ако не става така, явно ще се слага модул.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Точно затова е предварителния тест със тиксо върху стъклото, затъмняваш само единия за да разбереш кой е за чистачките и кой за фаровете и дали са поотделно, а после каквото решиш. Както казах, направил съм го на Субаруто, там няма никакъв гел и блока със сензорите може да се откопчае от стъклото. Не знам при Форд как е закрепен, но имаш очи разгледай го.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
А не е ли по-лесно, когато падне мъгла или просто се стъмни, водачът да завърти врътката, с която се пускат фаровете по принцип и да не се тормози излишно кое свети и кое не. Аз така правя от 1986 година насам и никога не съм имал проблеми.
Знам всички вицове за Форд 

- zz_stefanov
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
d.daniel, сензорите са в общ модул с един извод. Просто на сензора на дъжд му е необходим и сензор за светлина за да компенсира околната осветеност. Същият се използва и за управление на автоматичните светлини. Информацията се подава в цифров вид по шина за данни.
Няма смисъл да си играйкаш там.
Няма смисъл да си играйкаш там.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Много обичам, като ми приписват мнение!!!!! И от де разбра, че това ми харесва и """ ВЯРВАМ """ ???????
Дневните светлини за за през деня, и моята кола е с автоматични нощни, ама в мъгла си ги включвам ръчно фаровете!!! В останалото време е на автомат позиция. Напълно автоматизираните фарове не изключват мислещо същество зад волана!
ЩО ? С къв опит е свързано? Колко стопени фасунги си виждал, разкапани инсталации, прогорени рефлектори?
Никой не може да ти пречи да си съсипваш сам колата, често виждам такива коли.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 08 дек 2022, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 100 HP - (2008)
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Благодаря за отговорите. Няма да пипам датчика. Ще слагам допълнителен модул.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 08 дек 2022, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Duratec 100 HP - (2008)
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Започна да ми харесва идеята да ми работят само фаровете през деня (без нищо друго), а на тъмно Auto-то да включва задните габарити и осветлението по таблото. Да ама НЕ.
Взех модул. (пишеше mosvet 2x55w, но дойде с един кабел към фаровете 110w)
Дадох му :
1 постоянен плюс
2 плюс след контактен ключ
3 маса
4 свързах един кабел за късите
Резултата е, че светна всичко - късите светлини, табло, задни габарити, осветление на задния номер .
Така ли да го оставя или някой може да ми каже как да го свържа?
Между другото да кажа, че имам ксенон на късите, слаган допълнително и лед на дългите.
Взех модул. (пишеше mosvet 2x55w, но дойде с един кабел към фаровете 110w)
Дадох му :
1 постоянен плюс
2 плюс след контактен ключ
3 маса
4 свързах един кабел за късите
Резултата е, че светна всичко - късите светлини, табло, задни габарити, осветление на задния номер .
Така ли да го оставя или някой може да ми каже как да го свържа?
Между другото да кажа, че имам ксенон на късите, слаган допълнително и лед на дългите.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
Не е ли по лесно да си сложиш отделно дневни светлини?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX
За да светят само късите, трябва да сложиш диоди на оргиналния кабел преди мястото на свързване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта