Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
drido
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от drido » 30 ное 2016, 20:40

Здравейте колеги!
Колата е Фокус МК1 1,6 101 кс,
На техническият преглед ми засякоха прекалено бедна смес.Свалих свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички) ми направи впечетление ,че са бели на цвят.
Другият проблем който също ми показва ,че сместа е бедна е ,че сутрин под 0 пали от втория третия път.
Иначе не играят ниските обороти и двигателя си работи равномерно което ме кара да изключа зацапан дросел или ,че смуче въздух от някъде.
Незнам къде да търся проблема.Върти ми се клапан за празен ход или темп. датчик но ги проверих и не видях проблем в тях.
Някой сблъсквал ли се е с този проблем на този мотор.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от OgiDogi » 30 ное 2016, 20:46

drido написа:Здравейте колеги!
Колата е Фокус МК1 1,6 101 кс,
На техническият преглед ми засякоха прекалено бедна смес.Свалих свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички) ми направи впечетление ,че са бели на цвят.
Другият проблем който също ми показва ,че сместа е бедна е ,че сутрин под 0 пали от втория третия път.
Иначе не играят ниските обороти и двигателя си работи равномерно което ме кара да изключа зацапан дросел или ,че смуче въздух от някъде.
Незнам къде да търся проблема.Върти ми се клапан за празен ход или темп. датчик но ги проверих и не видях проблем в тях.
Някой сблъсквал ли се е с този проблем на този мотор.
Ако няма проблем с пукнати маркучи или засядащ клапан за празен ход, бедна смес при работа на бензин означава само дефектен кислороден датчик (ламбда сонда) - непрекъснато казва на компютъра, че сместа е богата и той реагира с намаляване на горивото.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

drido
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от drido » 30 ное 2016, 23:19

Има логика но ламбда сондата не участва при студен старт а проблема го има и тогава според мен. А и като я гледах на компа си показваше стойности в нормите.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от OgiDogi » 01 дек 2016, 06:29

drido написа:Има логика но ламбда сондата не участва при студен старт а проблема го има и тогава според мен. А и като я гледах на компа си показваше стойности в нормите.
В такъв случай, колкото и да си уверен - смуче въздух от някъде и компютърът държи обороти в границите чрез понижена порция гориво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от fordmaniac » 01 дек 2016, 08:31

Има нужда да се направи диагностика, вариантите са доста.
drido написа:свещите и освен че забелязах масло по резбата (гумички)
Гумички до сега на 1.6 не са спирали разход на масло.
drido написа:като я гледах на компа си показваше стойности в нормите.

Поздрави

drido
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от drido » 01 дек 2016, 19:43

Това за гумичките ме озадачи.Това означава ли ,че като ги сменя няма да има ефект? Защото доливам по 500мл на 300-400 км.

Иначе на диагностиката не показа нищо защото няма записана грешка.Гледах живите данни и всичко си е в параметрите. Тия дни ще взема един стартов спрей и ще по пръскам малко около възуховодите да видя дали няма някъде да дигне оборотите.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от OgiDogi » 02 дек 2016, 06:35

drido написа:Това за гумичките ме озадачи.Това означава ли ,че като ги сменя няма да има ефект? Защото доливам по 500мл на 300-400 км...
Ти на това "доливане" ли му казваш? То си е направо непрекъсната смяна в движение. По груби сметки, за 10 000 км сменяш маслото 2.5 пъти. Подобно горене може да стане само при спечени маслени сегменти и вероятно точно това има предвид fordmaniac - със смяна на гумички най-много да намалиш разхода на масло с едни 100-200 ml / 1000 km (респективно - с 1-2 литра между смените).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

drido
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 19 окт 2015, 00:48
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от drido » 10 дек 2016, 18:12

Мене за маслото друго ме озадъчава - аспуха е сух и грам не пуши колата.
А от гумички съм виждал такъв разход на масло колега OgiDogi в комбинация с доста голям облък бял дим.И след смяната им колата не пипаше маслото. Но както и да е не за това е темат ми.

Днес огледах навсякъде по въздуховодите и вакумите в комбинация с пръскане по тях със стартов спрей и никакъв ефект.Оборотите грам не мръднаха.
След това пак я закачих на компа и позагледах по-подробно ламбда показателите. Варираха доста актуално в диапазон 0.2-0.9 V като по учебник а газ анализатора на аспуха показваше стойности 0.1-0.2.
При това разминаване може ли лабда сондата ми да отчита некоректно и ЕКУ да си мисли ,че всичко е наред? Не би ли трябвало да я засече по други признаци от данните на датчика кол. вал, дебитомер и т.н.т или надценявам възможностите на ЕКУ -то?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от OgiDogi » 10 дек 2016, 19:25

drido написа:... а газ анализатора на аспуха показваше стойности 0.1-0.2...
0.1-0.2 какво, салам? А останалите съставки на изгорелите газове?

На изправен двигател, за автомобил с работещ каталитичен конвертор, в изгорелите газове трябва да има горе-долу следните неща:
СО < 0.5 %
СО2 > 13 %
НС < 15 ppmVol
O2: 0.5 - 1.0 %

Първите две (като се вземе под внимание и кислорода) показват качеството на горивната смес - при бедна смес, поради недостатъчно гориво, въглеродният двуокис не може да стигне нужните стойности и съответно се наблюдава и високо съдържание на кислород. Примерно: СО = 0.05%, СО2 = 8.8% и О2 = 4.5% (за работа с бедна горивна смес) или СО = 0.1%, СО2 = 14%, О2 = 0.8% (за нормално съотношение гориво/въздух и пълно изгаряне). При евентуални пропуски в изпускателната система, може да се наблюдават силно завишени стойности за съдържанието на О2 и респективно - занижени стойности на останалите газове, което като цяло ще даде грешна информация за измерването и реалният състав на изгорелите газове. Завишено съдържание на НС говори за сериозни пропуски в запалването - свещи, кабели, бобина, палец/капачка (ако има).
Ежедневно работя с 4 компонентен газ-анализатор, на който за съжаление кислородният датчик даде фира, но и останалите 3 компонента дават достатъчно информация. Особено СО2 - при силно обеднена смес няма достатъчно въглерод от горивото, а при силно обогатена не достига кислород за получаването му и за негова сметка се вдига СО.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от Ради-1 » 23 яну 2021, 10:07

OgiDogi написа: Ако няма проблем с пукнати маркучи или засядащ клапан за празен ход, бедна смес при работа на бензин означава само дефектен кислороден датчик (ламбда сонда) - непрекъснато казва на компютъра, че сместа е богата и той реагира с намаляване на горивото.
Оги, имам един въпрос по казаното от теб - тъй като и аз имам грешка за бедна смес, която се появява веднага след ресет на адаптациите и отклонението е над 20 процента, възможно ли е причината да е смесо образуващата сонда, при положение, че няма грешки за нея на обд диагностика? Никой от тези кодове не излиза.

Изображение

Клапана за празен ход го чистих, според мен не засяда, но ще го погледна. Няма разлика в поведението на колата

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от deathstorm » 23 яну 2021, 19:26

Прекалено бедна смес може да записва по още редица причини - слаба производителност на бензиновата помпата, запушени бензинови инежктори, грешни показания на дебитомера. Ако има режими в които ламбда сондата превключва нормално едва ли проблема е в нея. Какво значи грешката се появява веднага след ресет на адаптациите? Би трябвало при ресет грешката да изчезва временно докато се натрупа отново корекция.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от OgiDogi » 23 яну 2021, 21:33

Ради-1 написа:
23 яну 2021, 10:07
Изображение
Тези грешки говорят по-скоро за дефектирала/изтощена сонда - верига на подгряване, бавна реакция, ниско напрежение...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от Ради-1 » 24 яну 2021, 10:39

deathstorm написа:Какво значи грешката се появява веднага след ресет на адаптациите? Би трябвало при ресет грешката да изчезва временно докато се натрупа отново корекция.
След разкачане на акумулатора, чакане известно време и свързване, корекцията се натрупва моментално. Така че изключихме проблем в газовите настройки
За инжекторите сипах една добавка на бардал преди няколко месеца. Мисля, че имам маф сензор, а не дебитомер. Засега смятам да сваля първата ламбда и да я почистя с бензин, макар, че е минала отдавна 150 хил км, колкото и дават за смяна

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от zz_stefanov » 24 яну 2021, 15:37

Каква е разликата между MAF сензор и дебитомер.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от Ozzie » 24 яну 2021, 16:11

едното мери въздуха на обем, другото на килограм
(ако не ме лъже паметта :lol: )
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от HACKO » 24 яну 2021, 22:13

Ozzie написа:
24 яну 2021, 16:11
едното мери въздуха на обем, другото на килограм
(ако не ме лъже паметта :lol: )
Не, едното MAP мери налягане (в случая вакуум), а другото MAF масата на постъпилия въздух.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от Ozzie » 24 яну 2021, 23:08

@HACKO
:drink:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от Ради-1 » 25 яну 2021, 16:36

HACKO написа:
Ozzie написа:
24 яну 2021, 16:11
едното мери въздуха на обем, другото на килограм
(ако не ме лъже паметта )
Не, едното MAP мери налягане (в случая вакуум), а другото MAF масата на постъпилия въздух.
Може ли да запаля колата с разкачена букса на мафа? Би трябвало веднага да запише грешка, ако сензора е изправен, а ако не е - да няма разлика.. Или бъркам

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от deathstorm » 25 яну 2021, 18:19

zz_stefanov написа:
24 яну 2021, 15:37
Каква е разликата между MAF сензор и дебитомер.
Никаква, колегата е имал предвид MAP.
Ради-1 написа:
25 яну 2021, 16:36
Може ли да запаля колата с разкачена букса на мафа? Би трябвало веднага да запише грешка, ако сензора е изправен, а ако не е - да няма разлика.. Или бъркам
Може да запалиш с откачена букса на MAF (дебитомер), но компа веднага ще мине в авариен режим и нищо няма да разбереш. Няма да гледа ламбда сонда, няма да влезе в Closed Loop съответно няма да прави корекции. Може обаче да работи по-добре, ако пробелма е в MAF-a. Имайки предвид колко записани грешки имаш за лабмда сонда най-вероятно в нея е проблема. Подгрева и не работи, бавна реакция, а и казваш, че е на 150к - не е лошо да я смениш. А и в крайна сметка с MAF(дебитомер) ли е колата или с MAP? Щото знам че тия мотори ги има и с двата варианта. Лесно се познава - MAF-a стои на въздоховода между въздишния филтър и дросела. MAP-a е някъде по смукателния колектор.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус МК1 - прекалено бедна смес

Мнение от Ради-1 » 25 яну 2021, 18:46

На всмукателния колектор до алтернатора е.

Надявах се да я запаля и покарам без въпросния датчик за да проверя какво казва диагностиката и има ли разлика в поведението на колата.
Но мисля че не си ме разбрал - нямам никоя от тези грешки, свързани с ламбдата. Това е снимка на всички възможни грешки за нея и питането ми беше може ли дефект в ламбдата да обеднява сместа, да запише съответната грешка затова и причина да е тя

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 82 госта