Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Бъркаш доста за сондата, ако говорим за циркониевите на Фокус 1 , 2 .
Най- лесно ще разбереш, ако намериш кола с едножичкова сонда. Тя е без подгрев и може да се пробва без допълнителни кабели. Връзваш един мултицет и ще видиш какво ще покаже. Симулира се различна смес и ...
Същото може и с три изводна и с четири , но трябва да се захрани подгряването и да се ползват другите изводи.
Поздрави.
Най- лесно ще разбереш, ако намериш кола с едножичкова сонда. Тя е без подгрев и може да се пробва без допълнителни кабели. Връзваш един мултицет и ще видиш какво ще покаже. Симулира се различна смес и ...
Същото може и с три изводна и с четири , но трябва да се захрани подгряването и да се ползват другите изводи.
Поздрави.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Циркониевата с един електрод си е генератор на напрежение, който използва йонизацията при различната концентрация на кислород в изгорелите газове спрямо атмосферата. Започва да работи коректно при температура над 300° С (която принуждава електроните да затрептят по-интензивно и да са близо до "изхвърчане от орбита", при което се получава йонизацията) и е сравнително мудна при превключванията. Може и такива да се използват при първите фокуси, "модернизирани" с подгряване за по-бързо достигане на работна температура при студен двигател.fordmaniac написа: ↑24 ное 2021, 19:53Бъркаш доста за сондата, ако говорим за циркониевите на Фокус 1 , 2 .
Най- лесно ще разбереш, ако намериш кола с едножичкова сонда. Тя е без подгрев и може да се пробва без допълнителни кабели. Връзваш един мултицет и ще видиш какво ще покаже. Симулира се различна смес и ...
Същото може и с три изводна и с четири , но трябва да се захрани подгряването и да се ползват другите изводи.
Поздрави.
Титановите, които се използват в съвременните автомобили, са по-бързо превключващи - позволяват по-прецизен контрол на вредните емисии, за да отговарят на EURO3-4-5. Изискват външно подхранване и работят по описаният по-напред начин - променят проводимостта си, а от там и параметрите на електрическата верига и респективно падовете на напрежение, които се измерват от компютъра.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Дали е с подгрев или не, циркониевата сонда сондата е еднакво бърза ( хич не прилича на мудна ) . Без подгрев единствено по-бавно влиза в работен режим.
Най - голямата разлика на титаниевите е че са резистивни и работят на 5 V , удобно, щото е TTL ниво.
А кои са съвременни и OLD не знам, ама във Фокус 1.6 125 к.с. 2011-16 с два катализатора е с 4 сонди циркониеви. ?! Кое ли ЕВРО е
А в темата питат за " дърти " Фокуси за втора сонда, бърза проверка: дава сигнал от 0,1 до 0,9 V , а това си е циркониева и няма как, ако е в изправност тя и компютъра, на пина напрежението да прескочи 1.0 V . А при откачена букса вече писах.
Поздрави.
Най - голямата разлика на титаниевите е че са резистивни и работят на 5 V , удобно, щото е TTL ниво.
А кои са съвременни и OLD не знам, ама във Фокус 1.6 125 к.с. 2011-16 с два катализатора е с 4 сонди циркониеви. ?! Кое ли ЕВРО е

А в темата питат за " дърти " Фокуси за втора сонда, бърза проверка: дава сигнал от 0,1 до 0,9 V , а това си е циркониева и няма как, ако е в изправност тя и компютъра, на пина напрежението да прескочи 1.0 V . А при откачена букса вече писах.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
не е добре моята с 1.2Vfordmaniac написа: ↑25 ное 2021, 18:03
А в темата питат за " дърти " Фокуси за втора сонда, бърза проверка: дава сигнал от 0,1 до 0,9 V , а това си е циркониева и няма как, ако е в изправност тя и компютъра, на пина напрежението да прескочи 1.0 V . А при откачена букса вече писах.
Поздрави.

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Следваш логиката и се насочваш към смяна на компютър...Ради-1 написа: ↑26 ное 2021, 15:36не е добре моята с 1.2Vfordmaniac написа: ↑25 ное 2021, 18:03... няма как, ако е в изправност тя и компютъра, на пина напрежението да прескочи 1.0 V ......
Без сонда: опорно напрежение 0.45V
Изправна сонда: 0-1 V
Над 1V - нов компютър, че твоят подава повече напрежение
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
При мене с нова ламбда сонда преди катализатора волтажа е от границите 0,45-0,9V разликата е че колата ускорява по бързо от преди. Старата ламбда като я отвих върха и беше побелял предполагам че е оригиналната от завода и никога не е сменяна.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
доста по скъпо за проба, отколкото ламбда сонда



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Има и по-евтин вариант, изхвърляш четеца и си караш колата без да те интересува какво е показанието на сондата. Щом върви и разхода ти харесва, какво ти пука?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Аз бих проверил напрежението с волтметър или осцолоскоп. Имам две-три чанти с "четци" и "диагностики", но последната дума казвам като проверя с измерителен уред.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Четецът казва, какво вижда компютърът и съответно пък - компютърът реагира според видяното и изобщо не му пука, какво пък ти виждаш с уредаnogopechen написа: ↑27 ное 2021, 23:17Аз бих проверил напрежението с волтметър или осцолоскоп. Имам две-три чанти с "четци" и "диагностики", но последната дума казвам като проверя с измерителен уред.

-
- потребител
- Мнения: 68
- Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
- Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Понякога компютъра не "вижда" реалните показания. Има много варианти за развитие на проблема с ламда сондата.
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
И при мене има такова разминаване но със зареждането компютъра показва че зареждането ми е диапазона 15,5-16V а реално с мултицет е 14,4-14,5
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Относно темата за светването на чек-енджина споделям моят опит, който е за Фокус-2 1.8 бензин. Чек-а светеше няколко дни, после няколко дни не светваше. Веднага след закупуването на колата ми направи впечатление, че горният капак на възд. филтър не може да се стегне добре с оригиналните му болтове, защото резбата им в долната коруба беше "изядена"-вероятно от презатягания. Мислих разни варианти и накрая стегнах добре капака към корубата със свински опашки, които си режа при всяка смяна на възд. филтър. От тогава чек-а не е светнал вече половин година, разхода на газ спадна драстично(твърдо 10/100 газ градско-извънградско същото), а откакто и напръсках с контактен спрей вътре в датчика на дроселовата клапа и оборотите забравиха да се заиграват, което чат-пат се случваше. Дотогава излизаше грешка бедна горивна смес-как няма да е бедна, като се е засмуквал въздух извън из под капака?!
И в началото смених свещите с Денсо двойно иридиеви-демек на двата електрода.
Вероятно за конкретният проблем няма да съм полезен, но за други подобни свързани със светването на въпросният символ може и да помогна, надявам се.
И в началото смених свещите с Денсо двойно иридиеви-демек на двата електрода.
Вероятно за конкретният проблем няма да съм полезен, но за други подобни свързани със светването на въпросният символ може и да помогна, надявам се.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Аз пък неразбирам каква драма имате с втората сонда??? Тя не оказва каквото и да е влияние на горивната смес или на разход вървеж и т.н. Единствено ти показва колко ти е износен катализатора, а това мога да то го кажа и без нея, да на тия години катализаотра е аут! Нов струва колкот цялата ти кола, заместител около 300 лв. с неясен резултат и живот. Изход, режеш махаш, шлауха за втората сонда да я лъжеш, че имаш катализатор и караш докато не те спрат в някой пункт за ГТП. Това последнот няма да се случи скоро 

-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
при мен на диагностика с елм или с волтметър в запалката показва 0.3v повече от показанията на борд компютъра или мултицета
дразни ме че свети чек енджин лампата. Иначе на прегледа показанията бяха добри, но в талона нямам евро категория за това не съм "еко"
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
.......
То и моят автомобил е в нормите не пуши даже не харчи масло има наличен катализатор ама прецениха че е ЕВРО -1
Това са показанията на ламбда сондата https://youtu.be/DDBX0vyWjvw
Това са показанията за зареждане по точно алтернатора https://youtu.be/XgHxkguncF8
То и моят автомобил е в нормите не пуши даже не харчи масло има наличен катализатор ама прецениха че е ЕВРО -1
Това са показанията на ламбда сондата https://youtu.be/DDBX0vyWjvw
Това са показанията за зареждане по точно алтернатора https://youtu.be/XgHxkguncF8
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
@aspasia като гледам твоята сонда прави по добри, ако така мога да се изразя, махове от моята
-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Това е в градско каране ще направя и извънградско как се държи.
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Използването на различни по качество и цена диагностични устройства води до различни показания.Въпрос на личен избор е какво ще се използва и доколко му се доверяваме.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Светна check engine-FOCUS 1.6-катализатор РЕШЕН
Тъй като успях да намеря ламбда сонда(единствената която съм срещал по обяви) реших да я сменя. След минати 60 км чек енджин не е светвал а волтажа беше макс 0.9. Весели празници на всичкиOgiDogi написа: Без сонда: опорно напрежение 0.45V
Изправна сонда: 0-1 V

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта