Историята на Форд Скорпио
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Историята на Форд Скорпио
S C O R P I O
Една страст, една марка, един модел
Здравейте приятели.Както сте разбрали аз съм един от най-запалените фенове на модела скорпио.Вложил съм много средства ,и продължавам да влагам в моя “скорпион”.Мога смело да кажа, че никога не ме е оставял на пътя.Вече близо над 20 години от датата на производство, колата си работи перфектно.По западните стандарти тя вече се води “млад ретро” автомобил.
Малко историческа информация за модела -
Годината е 1985, един елегантен автомобил с издължена задница,ниска предница,огромно товарно пространство и серийна ABS доказва че близо до Рейн са сложили край на порядъчността и скуката: неговото име е Форд Скорпио.

Свидетели сме на радикално скъсване с традициите и табутата – голяма стъклена част 3м2 , възходяща странична линия и фини пропорции между ниската предницата и издължената задницата без спойлер., която се нарича “аеро задница” – това е дйзайнът на автомобилното бъдеще, коефицента на въздушно съпротивление е Сх =0,33!
Купето е тип хетчбек с 5 врати, задвижването е традиционно – надлъжно разположени двигатели задвижващи задните колела.
Новото Scorpio е доста апетитно – предлага цял списък от екстри –нагреваемо предно стъкло, 5-степенна механична или 4-степенна автоматични скоростни кутии с електронно управление, регулиращ се по височина и дълбочина волан, бордови компютри, климатик (и за американските версии електронно регулируем климатик!!!!), цяла група ел. пакети ,както и електро хидравличен коректор на пътния просвет, темпомат.

Короната на изкуството на Кьолн си остава антиблокиращата система ABS – досега нйкой не е предлагал серийно този “деликатес”, нито от Мерцедес, нито от БМВ нито от Ауди.Темата сигурност продължава с 5-те броя триточкови инерционни колани с електронно регулиране и 5-бр подглавници, нагреватели в огледалата и задна стъклочистачка, пръскачки на фаровете и фарове за мъгла.
Двигателите стартират от 1.8 карбуратор, 2.0 карбуратор ,2.0 инжекция и мощния 2.8 инжекцион.А нивата на обзавеждане три вида: CL стандарт ,GL лукс и Ghia супер лукс.
Салон и оборудване, видове
CL стандарт – всичко в интериора се управлява ръчно без хидравлика на волана(само във вариант V6),регулиране на волана в 2 посоки,без средна конзола, без оборотомер, централно заключване.
GL лукс – плюшен салон,оборотомер,блок допълнителни контролни лампи,електронен часовник,хронометър,дата, час.Предни ел. стъкла, тонирани стъкла,регулиране на шофьорската седалка във височена и лумбално.Като допълнение може да се поръча – ел. стъкла отзад, ел. огледъла, ел. коректор на фаровете, фарове за мъгла.
Ghia супер лукс – като допълнение към GL лукс –велурена тапицерия и дървена облицовка на таблото,предни и задни ел.стъкла, ел. задвижване на задната седалка, 9 степени не регулиране на чистачките, тонирани стъкла, ел. люк, бордови(трип) компютър, нагревател на челното стъкло, кожен салон, ел. седалки, коректор на фаровете, умиватели на фаровете,темпомат,задно пневмо окачване, климатик.
Merkur – специална марка зя САЩ ( XR4Ti )Комплектувана само с двигатели 2,8 и 2,9 с автоматична трансмисия и всички възможни екстри.
Всичко по интериора е електрическо, включително и климатик с електронно управление.Фаровете са други по стандарт САЩ -80те, заден спойлер с вграден стоп сигнал.Произвеждана през 1988-89г. общо 13 000бр.
През различните години се появяват и разлики в оборудванията.

Освен това “скорпиото” предлага и много пространство.Сядате и се чувствата като у дома си.Максималната дължина на багажника е 170 см. а максималния товарен обем е 833 литра.
Конкуренцията е смаяна и като капак идва и шока от цената на базовия модел с 1,8 литров двигател и ниво на обзавеждана CL. А тя е 24 560 DM.За сравнение базовото Ауди 100 струва с 840 DM повече.Топ модела с всички екстри ,2,8 литра,автоматична скоростно кутия и 4х4 задвижване струва над 50 000 DM.
Не минава и много време и Скорпио е обявен за “Кола на годината” от квалитетното международно жури.Това е едно огромно признание за Форд Германия и кара всички представители от горния сегмент на средния клас да се съобразяват с новия модел.
Веднага след това на сцената излиза и пълноприводна версия 4х4 в комбинация само с топ двигателя 2.8.


Този вариант съчетава в себе си великолепни динамични качества така и свръх стабилност на пътя – без значение дали под колелата има снаг, пясък,кал или вода.
Продажбите растат и моделите се обновяват с поредица от леки фейслифти.Появяват се
двигатели 2.5 D,2.5TD, 2.4i и 2.9i като последните са комбинирани с катализатори (което води до намаляване на конските сили ).
Така идва 1990 година и за да отговори на потребностите на клиентите Форд пуска Скорпио седан и запазва хетчбек версията, като по-нататък се появява и вариат комби.
През 1992 стартира външен фейслифт с който са променени предните фарове и задните стопове , броните, а отвътре доста е променен стила на арматурното табло и превключвателите,появяват се въздушни възглавници и нови двигатели, които са всъщност

двигатели Kw/PS Тип Горивна с-ма
1.8 HC 66/90 OHC ESC II
2.0 HC 77/105 OHC ESC II
2.0 HC 74/100 OHC ESC II
2.0 LC 74/100 OHC EEC IV
2.0HC 85/115 OHC EEC IV
2.0 HC 80/109 OHC EEC IV
2.0 HC 93/126 DOHC EEC IV
2.0 HC 88/120 DOHC EEC IV
2.4 HC 92/125 V6 EEC IV
2.4 HC 96/130 V6 EEC IV
2.8 HC 110/150 V6 EEC IV
2.8 HC 107/145 V6 EEC IV
2.8 HC 105/143 V6 EEC IV
2.8 HC 150/204 V6 EEC IV
2.9 MC 107/145 V6 EEC IV
2.9 HC 110/150 V6 EEC IV
2.9 HC 143/195 V6 EEC IV
2.5 51/69 Дизел
2.5 68/92 Дизел
2.5 85/115 Дизел
Различни поколения и плавни модернизации :
1.Плавна модернизация 1986-1987- поява на мотори с обем 2900 и 2400 см2 ,поява на нови дръжки от вътрешната страна на купето, премахване на отделния резервоар за измиване на задното стъкло, задействане на “кик-дауна” по електронен път, спира се производството на 1800 см2
2.Малка модернизация 1988-1989 –поява на катализатори и замяна на стария датчик въздух с нов МАР сензор,с появата на мотор DOHC започва да се монтират с скоростни кутии МТ 75.
3.Сериозна модернизация 1990 – Представяне на версия Седан, броните започват да се боядисват в цвета на купето, нова радиаторна решетка, паява на аеродинамечни огледала, доста леки промени в електрическата и електронната част.Двигателита ОНС изчезнали от производство.Появил се двигател “Косуърд 2,9”
4.Сериозна модернизация 1992 – Изменя се формата на предните калници, броните, предния капак, радиаторната решетка, задните стопове,частично се променя салона, предното табло (торпедото)
, средната конзола, страничните кори, нови бутони, нов тип скоростомер,нов селектор на скоростната кутия.Представено е нов тип купе –Универсал (вагон).Окачването , както и моторите ни се променят.Поява на съществени разлики в електрическата част.
5.Малка модернизация 1993 –малки промени в салона,изменение алгоритъма на
работа на вентилатора при DOHC във вариант с климатик.Поява на въздушни възглавници.
6.Смяна на модела 1995
фар то 1985-1992
фар от версия меркур
фар от 1992-1994
стоп от 1985-1992
стоп от 1992-1994
допълнителен стоп от "Меркур"
Към края на 1994 година Форд разбира че конкуренцията ги притиска и трябва да се смени модела с нещо радикално ново…..
Ползвайки старото шаси и сменяйки коренно формата, форд пуска през 1995г. нов моде Скорпио от второ поколение.Визията е заимствана изцяло от Американския пазар макар че колата ще се произвежда в Европа – Германия за европейския пазар.


Отпред изпъкнали очи ,отзад цяла светлинна лента – форд скорпио иска да се откъсне от “стадото” иска да изпъкне над другите.Рекламите следват лозунга – “ единствен като никой друг до сега”.
Салон и оборудване, видове
CLX / Executive – Въздушна възглавница за шофьора и пиро-донатягане на предните колани, централно заключване, подгряване на задното стъкло, тонирани стъкла,ръчни огледала, ръчни стъкла, шофьорската седалка може да се поръча с ел. регулиране във височина.Люк без ел. управление,часовник.
Опции – фарове за мъгла, омивател на фаровете,traction control при 16V,темпомат, климатик, ел. люк, “Парктроник” ,въздушна възглавница за пасажера, ел. регулиране и подгрев на огледалата, спортни седалки от “Recaro”, кожен или кожен с дървена облицовка волан.
GLX / Ghia – Всички по-горе изброени екстри плюс :подгряване на предното стъкло, 9 скоростен интервал чистачки, бордови(трип) компютър, регулиране на лумбалната опора на шофьорската седалка, графична сигнализация.
Ghia / Ultima – допълнително осветление във вратите и пода, темпомат, фарове за мъгла, CD-changer, управление на радиото от волана, ел. седалки (с опция за памет на 3 позиции и памет на страничните огледала), двузонен климатик с електронно управление, електро-хромно огледало за обратно виждане, кожен салон, трети стоп, странични въздушни възглавници(1997г), аларма с дистанционно управление.
Но вместо да пробият пазара както преди 10 години форд се излагат, като намаляват броя на екстрити.Усложняват окачването като го правят по-спортно което рефлектира върху возията.Двигателите пак са усъвършенстваните стари – променена е системата за управление на двигателя –увеличени са малко конете.Разхода на 2000 кубиковия 16 кслапанен двигател в рамките на града е 11,8 л/100км.Топ двигателите 2,9 12V и 2.9 24V се предлагат само с автоматична скоростна кутия.
Двигатели Kw/PS Тип Горивна с-ма
2.0 85/115 DOHC EEC V
2.0 100/136 DOHC EEC V
2.3 107/145 DOHC EEC V
2.9 110/150 DOHC EEC V
2.9 152/207 DOHC EEC V
2.5 85/115 TD
Като цяло качеството на сглобките и механизмите намалява.Електрониката и датчиците стават по-капризни.Няма версия 4Х4.Въпреки опциите като: тройна памет на шофьорската седалка и огледалата ,електронен климатик, тракшън контрол и заден паркинг асистент продажбите намаляват и намаляват.Колата не оправдава очакванията.
От конкуренцията предлагат повече екстри и качество, а и като цена Скорпио вече е доста скъпо.Топ модела с 2,9 литров 24 клапанов двигател струва през 1995г 65 000 DM.
През 1997 се прилага фейслифт, но нищо не се получава и през 1998 колата слиза от производство.Похарчини са милиони марки а инвестицията не се възвръща.От звездния небосклон пада една звезда.Форд остава без топ модел.Неговото място е заето от някогашните противници- БМВ вече е направило своята 5 серия доста апетитна, някогашния аутсайдер Ауди демонстрира истински “напредък чрез техника” със своите алуминиеви А6, Е класата вече не е онази ръбеста кутия, а и производителя на народни автомобилни наближава тава автомобилно трио със мощния си вятър - Пасат !
След спирането на Скорпио форд усъвършенства Мондео като увеличава размерите му непрекъснато и се опитва с него да запълни празното пространство в горния клас.За жалост до сега (2011г) опитите не са успешни.
Да се надяваме че скоро Форд ще ни изненада и ще възроди (както доста други производители) своята легенда Скорпио………….
Инж. М. Траянов
Използвал материали от: “AutoBild” Германия 2011
“Наука и техника за младежта” 1985
“Наука и техника за младежта” 1986
“Ford werke AG “1985
“Зарулем” 1988
http://www.fordscorpio.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordscorpio.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Една страст, една марка, един модел
Здравейте приятели.Както сте разбрали аз съм един от най-запалените фенове на модела скорпио.Вложил съм много средства ,и продължавам да влагам в моя “скорпион”.Мога смело да кажа, че никога не ме е оставял на пътя.Вече близо над 20 години от датата на производство, колата си работи перфектно.По западните стандарти тя вече се води “млад ретро” автомобил.
Малко историческа информация за модела -
Годината е 1985, един елегантен автомобил с издължена задница,ниска предница,огромно товарно пространство и серийна ABS доказва че близо до Рейн са сложили край на порядъчността и скуката: неговото име е Форд Скорпио.


Свидетели сме на радикално скъсване с традициите и табутата – голяма стъклена част 3м2 , възходяща странична линия и фини пропорции между ниската предницата и издължената задницата без спойлер., която се нарича “аеро задница” – това е дйзайнът на автомобилното бъдеще, коефицента на въздушно съпротивление е Сх =0,33!
Купето е тип хетчбек с 5 врати, задвижването е традиционно – надлъжно разположени двигатели задвижващи задните колела.
Новото Scorpio е доста апетитно – предлага цял списък от екстри –нагреваемо предно стъкло, 5-степенна механична или 4-степенна автоматични скоростни кутии с електронно управление, регулиращ се по височина и дълбочина волан, бордови компютри, климатик (и за американските версии електронно регулируем климатик!!!!), цяла група ел. пакети ,както и електро хидравличен коректор на пътния просвет, темпомат.

Короната на изкуството на Кьолн си остава антиблокиращата система ABS – досега нйкой не е предлагал серийно този “деликатес”, нито от Мерцедес, нито от БМВ нито от Ауди.Темата сигурност продължава с 5-те броя триточкови инерционни колани с електронно регулиране и 5-бр подглавници, нагреватели в огледалата и задна стъклочистачка, пръскачки на фаровете и фарове за мъгла.
Двигателите стартират от 1.8 карбуратор, 2.0 карбуратор ,2.0 инжекция и мощния 2.8 инжекцион.А нивата на обзавеждане три вида: CL стандарт ,GL лукс и Ghia супер лукс.
Салон и оборудване, видове
CL стандарт – всичко в интериора се управлява ръчно без хидравлика на волана(само във вариант V6),регулиране на волана в 2 посоки,без средна конзола, без оборотомер, централно заключване.
GL лукс – плюшен салон,оборотомер,блок допълнителни контролни лампи,електронен часовник,хронометър,дата, час.Предни ел. стъкла, тонирани стъкла,регулиране на шофьорската седалка във височена и лумбално.Като допълнение може да се поръча – ел. стъкла отзад, ел. огледъла, ел. коректор на фаровете, фарове за мъгла.
Ghia супер лукс – като допълнение към GL лукс –велурена тапицерия и дървена облицовка на таблото,предни и задни ел.стъкла, ел. задвижване на задната седалка, 9 степени не регулиране на чистачките, тонирани стъкла, ел. люк, бордови(трип) компютър, нагревател на челното стъкло, кожен салон, ел. седалки, коректор на фаровете, умиватели на фаровете,темпомат,задно пневмо окачване, климатик.
Merkur – специална марка зя САЩ ( XR4Ti )Комплектувана само с двигатели 2,8 и 2,9 с автоматична трансмисия и всички възможни екстри.

През различните години се появяват и разлики в оборудванията.

Освен това “скорпиото” предлага и много пространство.Сядате и се чувствата като у дома си.Максималната дължина на багажника е 170 см. а максималния товарен обем е 833 литра.
Конкуренцията е смаяна и като капак идва и шока от цената на базовия модел с 1,8 литров двигател и ниво на обзавеждана CL. А тя е 24 560 DM.За сравнение базовото Ауди 100 струва с 840 DM повече.Топ модела с всички екстри ,2,8 литра,автоматична скоростно кутия и 4х4 задвижване струва над 50 000 DM.
Не минава и много време и Скорпио е обявен за “Кола на годината” от квалитетното международно жури.Това е едно огромно признание за Форд Германия и кара всички представители от горния сегмент на средния клас да се съобразяват с новия модел.
Веднага след това на сцената излиза и пълноприводна версия 4х4 в комбинация само с топ двигателя 2.8.


Този вариант съчетава в себе си великолепни динамични качества така и свръх стабилност на пътя – без значение дали под колелата има снаг, пясък,кал или вода.
Продажбите растат и моделите се обновяват с поредица от леки фейслифти.Появяват се
двигатели 2.5 D,2.5TD, 2.4i и 2.9i като последните са комбинирани с катализатори (което води до намаляване на конските сили ).
Така идва 1990 година и за да отговори на потребностите на клиентите Форд пуска Скорпио седан и запазва хетчбек версията, като по-нататък се появява и вариат комби.
През 1992 стартира външен фейслифт с който са променени предните фарове и задните стопове , броните, а отвътре доста е променен стила на арматурното табло и превключвателите,появяват се въздушни възглавници и нови двигатели, които са всъщност

двигатели Kw/PS Тип Горивна с-ма
1.8 HC 66/90 OHC ESC II
2.0 HC 77/105 OHC ESC II
2.0 HC 74/100 OHC ESC II
2.0 LC 74/100 OHC EEC IV
2.0HC 85/115 OHC EEC IV
2.0 HC 80/109 OHC EEC IV
2.0 HC 93/126 DOHC EEC IV
2.0 HC 88/120 DOHC EEC IV
2.4 HC 92/125 V6 EEC IV
2.4 HC 96/130 V6 EEC IV
2.8 HC 110/150 V6 EEC IV
2.8 HC 107/145 V6 EEC IV
2.8 HC 105/143 V6 EEC IV
2.8 HC 150/204 V6 EEC IV
2.9 MC 107/145 V6 EEC IV
2.9 HC 110/150 V6 EEC IV
2.9 HC 143/195 V6 EEC IV
2.5 51/69 Дизел
2.5 68/92 Дизел
2.5 85/115 Дизел
Различни поколения и плавни модернизации :
1.Плавна модернизация 1986-1987- поява на мотори с обем 2900 и 2400 см2 ,поява на нови дръжки от вътрешната страна на купето, премахване на отделния резервоар за измиване на задното стъкло, задействане на “кик-дауна” по електронен път, спира се производството на 1800 см2
2.Малка модернизация 1988-1989 –поява на катализатори и замяна на стария датчик въздух с нов МАР сензор,с появата на мотор DOHC започва да се монтират с скоростни кутии МТ 75.
3.Сериозна модернизация 1990 – Представяне на версия Седан, броните започват да се боядисват в цвета на купето, нова радиаторна решетка, паява на аеродинамечни огледала, доста леки промени в електрическата и електронната част.Двигателита ОНС изчезнали от производство.Появил се двигател “Косуърд 2,9”
4.Сериозна модернизация 1992 – Изменя се формата на предните калници, броните, предния капак, радиаторната решетка, задните стопове,частично се променя салона, предното табло (торпедото)

5.Малка модернизация 1993 –малки промени в салона,изменение алгоритъма на
работа на вентилатора при DOHC във вариант с климатик.Поява на въздушни възглавници.
6.Смяна на модела 1995






Към края на 1994 година Форд разбира че конкуренцията ги притиска и трябва да се смени модела с нещо радикално ново…..
Ползвайки старото шаси и сменяйки коренно формата, форд пуска през 1995г. нов моде Скорпио от второ поколение.Визията е заимствана изцяло от Американския пазар макар че колата ще се произвежда в Европа – Германия за европейския пазар.


Отпред изпъкнали очи ,отзад цяла светлинна лента – форд скорпио иска да се откъсне от “стадото” иска да изпъкне над другите.Рекламите следват лозунга – “ единствен като никой друг до сега”.
Салон и оборудване, видове
CLX / Executive – Въздушна възглавница за шофьора и пиро-донатягане на предните колани, централно заключване, подгряване на задното стъкло, тонирани стъкла,ръчни огледала, ръчни стъкла, шофьорската седалка може да се поръча с ел. регулиране във височина.Люк без ел. управление,часовник.
Опции – фарове за мъгла, омивател на фаровете,traction control при 16V,темпомат, климатик, ел. люк, “Парктроник” ,въздушна възглавница за пасажера, ел. регулиране и подгрев на огледалата, спортни седалки от “Recaro”, кожен или кожен с дървена облицовка волан.
GLX / Ghia – Всички по-горе изброени екстри плюс :подгряване на предното стъкло, 9 скоростен интервал чистачки, бордови(трип) компютър, регулиране на лумбалната опора на шофьорската седалка, графична сигнализация.
Ghia / Ultima – допълнително осветление във вратите и пода, темпомат, фарове за мъгла, CD-changer, управление на радиото от волана, ел. седалки (с опция за памет на 3 позиции и памет на страничните огледала), двузонен климатик с електронно управление, електро-хромно огледало за обратно виждане, кожен салон, трети стоп, странични въздушни възглавници(1997г), аларма с дистанционно управление.
Но вместо да пробият пазара както преди 10 години форд се излагат, като намаляват броя на екстрити.Усложняват окачването като го правят по-спортно което рефлектира върху возията.Двигателите пак са усъвършенстваните стари – променена е системата за управление на двигателя –увеличени са малко конете.Разхода на 2000 кубиковия 16 кслапанен двигател в рамките на града е 11,8 л/100км.Топ двигателите 2,9 12V и 2.9 24V се предлагат само с автоматична скоростна кутия.
Двигатели Kw/PS Тип Горивна с-ма
2.0 85/115 DOHC EEC V
2.0 100/136 DOHC EEC V
2.3 107/145 DOHC EEC V
2.9 110/150 DOHC EEC V
2.9 152/207 DOHC EEC V
2.5 85/115 TD
Като цяло качеството на сглобките и механизмите намалява.Електрониката и датчиците стават по-капризни.Няма версия 4Х4.Въпреки опциите като: тройна памет на шофьорската седалка и огледалата ,електронен климатик, тракшън контрол и заден паркинг асистент продажбите намаляват и намаляват.Колата не оправдава очакванията.
От конкуренцията предлагат повече екстри и качество, а и като цена Скорпио вече е доста скъпо.Топ модела с 2,9 литров 24 клапанов двигател струва през 1995г 65 000 DM.
През 1997 се прилага фейслифт, но нищо не се получава и през 1998 колата слиза от производство.Похарчини са милиони марки а инвестицията не се възвръща.От звездния небосклон пада една звезда.Форд остава без топ модел.Неговото място е заето от някогашните противници- БМВ вече е направило своята 5 серия доста апетитна, някогашния аутсайдер Ауди демонстрира истински “напредък чрез техника” със своите алуминиеви А6, Е класата вече не е онази ръбеста кутия, а и производителя на народни автомобилни наближава тава автомобилно трио със мощния си вятър - Пасат !
След спирането на Скорпио форд усъвършенства Мондео като увеличава размерите му непрекъснато и се опитва с него да запълни празното пространство в горния клас.За жалост до сега (2011г) опитите не са успешни.
Да се надяваме че скоро Форд ще ни изненада и ще възроди (както доста други производители) своята легенда Скорпио………….
Инж. М. Траянов
Използвал материали от: “AutoBild” Германия 2011
“Наука и техника за младежта” 1985
“Наука и техника за младежта” 1986
“Ford werke AG “1985
“Зарулем” 1988
http://www.fordscorpio.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordscorpio.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от mladen1984 на 05 ное 2011, 20:54, променено общо 1 път.

- Sierrata
- потребител
- Мнения: 365
- Регистриран: 27 май 2007, 13:04
- Модел на автомобила: Ford Sierra XR4i Cosworth
- Местоположение: Нова Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Историята на Форд Скорпио
Koлега евала за пълното разнищване на историята, както каза сам че си един най-запалените по този модел не мога да си обесня за мотора 2.8 който е предлаган ''204'' коня какъв е що е. Ако пуснеш малко информация ще съм изключително благодарен
p.s. Аз притежавам XR4i който е 2.8 но механична инжекция
Поздрави!
p.s. Аз притежавам XR4i който е 2.8 но механична инжекция
Поздрави!

Only cosworth is my God
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Историята на Форд Скорпио
Когато купихме колата от Германия тя дойде с документ показващ мощността, модификацията и т.н.За самия двигател никъде почти никъде не съм намерил информация.Само преди доста време попаднах на една обява за продажба на скорпио пак в Германия с същата мощност.Водя кореспонденция с "Ford Werke AG" и при запитване за този двигател ми бе отговорено че е възможно през гадините на производство да са пуснати малки бройки двигатели с мощности различни от общоизвестните.Даже има и варианти 3,0 литра(200к.с.)
Фабричния номер на скоростната кутия също е специфичен.
Засичал съм ускорението със старт от място и то е под данните на стандартния 2,8, и то с автоматична скоростна кутия,максималнат скорост за нормалния 2,8(около 205км/ч)а при мен са достигна над 220км/ч на прав участък(магистрала).
Намеря ли информация за този двигател ще я публикувам веднага!
Поздрави
Фабричния номер на скоростната кутия също е специфичен.
Засичал съм ускорението със старт от място и то е под данните на стандартния 2,8, и то с автоматична скоростна кутия,максималнат скорост за нормалния 2,8(около 205км/ч)а при мен са достигна над 220км/ч на прав участък(магистрала).
Намеря ли информация за този двигател ще я публикувам веднага!
Поздрави

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Историята на Форд Скорпио
Много интереса тема, поздравления! 

- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Историята на Форд Скорпио
много приятна статия,и аз съм им фен на скорповете.за няколко месеца карах такава кола.голяма возия има,просторна е,стабилна абе прекрасна кола с две думи 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Историята на Форд Скорпио
Едно интересно клипче за форд скорпио
http://www.youtube.com/watch?v=tkHn3Qgj ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=tkHn3Qgj ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 02 сеп 2022, 12:16
- Местоположение: Dupnitca
- Status: Извън линия
Re: Историята на Форд Скорпио
Здравейге,прочетох че сте писали за Скорпио имам Меркур Скорпио което някога го бракувах преди години , децата искат да го пуснат пак в движение но в оригинален вид ,аз го взех обрано от митница и го пуснах да го карам с мотор и скостите от Гранадата по това време фордаджиите в БГ не бяха чували за ефи 2.9 с автомат сега го има но др оборудване не намирам /фарове джанти конзола люк/шибедах ,др/имате ли информация за някой в бг да има части за меркур ,БЛАГОДАРЯ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта