Обсъждане на Fiesta MK6/MK6.5

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 12 фев 2007, 09:30

ImpossibleMan написа:Монтьора ми каза, че не било от окачването, а от нещо разхлабено. Щях да влизам в сервиза, но точно тогава имах работа и се отказах. Четох в предпоследния брой на Ауто Билд за Форд C-MAX, че имал някакъв шум отзад в дясно, където е и моя. Оказало се разхлабена топлоизолация на гърнето ( нямам си и напредстава какво представлява) cenzor, благодаря за идеята, гледах да не би да тракат коланите, но не можах да разбера нищо. При теб при мокро ли се появява или постоянно трака. И да те питам още нещо. Имаш ли тракащ шум понякога от съединителя или скоростната кутия, когато си на празен ход на сфетофар например. като натисна и пусна съединителя понякога се оправя, понякога не. И затова ходих в сервиза, но ми казаха, че било нещо нормално за Форд. Били някакви луфтове при сглобка или нещо такова. Абе аз за 1.всеки шум посещавам сервиза, ама досега нищо. Това го свързах и с ударното превключване на по-висока предавка - обикновено 4-та и 5-та. Оказа се, че подавам малко по-рано газ, затова се получава един тъп удар. Като превключвам без газ, всичко е наред. И при предния ми ЗАЗ 968М го имаше това, но се оказа разхлабена скоростна кутия, на която единия болт беше скъсан. Затова се притесних и сега - да не би да има нещо разхлабено. Е, поне не става по-лошо, освен онова свирене отзад, което отначало беше през по-големи интервали и то само като минавам през по-големи неравности, а после се чуваше даже и на нов асфалт, минавайки през малките неравности. Имам още 5 месеца до посещение в сервиза и май чак тогава ще видя тия работи какви са.
:D Подред
1. Шумът го има само при минаване през неравности, без значение - мокро или сухо.
2. Тракащ шум от съединителя май нямам , поне не съм чувал такъв. я погледни тук, май има решение
Единствено имам леко скърцане от спирачките понякога ( май в началото докато е студена колата). Не знам дали е нормално това.
:roll:
3. За потропването - намерих нещо със снимки натисни тук. Това е малко по-различно от колана, но можеш и него да погледнеш. :D
Изображение

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 24 мар 2007, 16:42

cenzor написа: 3. За потропването - намерих нещо със снимки натисни тук. Това е малко по-различно от колана, но можеш и него да погледнеш. :D
Изображение

При мен проблема го оправих със скърцането. Оказа се точно т.3 - затиснах малко парчета изк. кожа на двете скоби на седалките и готово. :D
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 24 мар 2007, 17:13

Сега, ако някой ще се заяжда, нека го повозя с Фиесата след дъжд, да види какво е това скърцане и свирене. Имаш чувството, че тикаш ръждясала ръчна количка с тухли в нея :) точно това май е определението. Нали се сещате как скърца Ръчната количка? cenzor, съмнява ме това да е от колани или седалки, щото няма как да се намокрят.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от chaosdd » 27 мар 2007, 11:41

cenzor написа:Да, старият е МК6 от 2002 до 2005 ( мисля), новият е МК6.5 ( а някъде е МК7).
Доколкото аз съм виждал разликте освен вътре в дизайна на таблото са и фарове, стопове , бордкомпютър , километража и другите уреди са различни.

За друго не се сещам.
Тази Fiesta излезе средата на 2002. Face-lift-а е от самия край на 2005, реално до пазара стигна началото на 2006. Промените са в интериора - основно е преработен, най-вече таблото. Много по-качествено е. Отвън е ясно - нови предни и задни светлини и брони.
В техическо отношение, единствената разлика е, че предаването на данните м/у различните модули, става по нов начин с високоскоростен CAN bus. Окачване, и пр. - няма разлика.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 27 мар 2007, 11:50

chaosdd написа:
cenzor написа:Да, старият е МК6 от 2002 до 2005 ( мисля), новият е МК6.5 ( а някъде е МК7).
Доколкото аз съм виждал разликте освен вътре в дизайна на таблото са и фарове, стопове , бордкомпютър , километража и другите уреди са различни.

За друго не се сещам.
Тази Fiesta излезе средата на 2002. Face-lift-а е от самия край на 2005, реално до пазара стигна началото на 2006. Промените са в интериора - основно е преработен, най-вече таблото. Много по-качествено е. Отвън е ясно - нови предни и задни светлини и брони.
В техическо отношение, единствената разлика е, че предаването на данните м/у различните модули, става по нов начин с високоскоростен CAN bus. Окачване, и пр. - няма разлика.
:D Значи съм бил прав за годините на излизане. :)

По четене из форумите - можело директна замяна на задните светлини( от новата на старата да се закачат), а за смяна на фаровете - трябвало малко преработване на буксата.

Иначе- някаква помою по въпроса за скърцането на колегата. При мен се оправи( по лесен начин и с доста четене на FiestaST forum), но при него - май не е.
:?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
desislavst
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 15 фев 2007, 17:23
Модел на автомобила: Ford Fiesta Sport 2005 1.25 16V
Местоположение: Кюстендил
Контакти:
Status: Извън линия

Ford Fiesta Sport MK6

Мнение от desislavst » 06 апр 2007, 14:03

Привет колеги!
От скоро се "закачих" за форума и смея да кажа, че вече съм прочел почти всичко :-) Собственик на Форд съм от около 3-4 години, досега беше Фиеста МК3 1.3mi, '93 Newport модификация. От 4 месеца я смених за... Фиеста отново :-) Този път е MK6 2005 1.25 16V 75hp. Взех я употребявана на невероятните 9500 км (да, 9 500) и те са реални, защото имам и сервизна книжка, а колата грее като нова. Бих я определил като Фиеста Спорт модификацията, заради 16" лети джанти с 195/45 Континентал гумите и многото екстри отвътре и отвън. Смених гумите с Мишлен 205/45/16, защото старите бяха свалени от друга кола и бяха в отвратително сътояние. Колата е внесена от Италия, била е с удар отзад, но е сменен целия капак с оригинален от МП. Има няколко неща, който трябва да се доизпипат, но като цяло колата е перфектна като за 2005 на 9500км за близо 11000лв. Ето накратко проблемите с които се сблъсках (вече и направих 15 000км за 4 месеца :-) ) :
1.Скърцането на пластмасите - няма какво да добавя, има го на всички, дано сега когато се затопли времето да спре :-)
2.Крушката на 3-тия стоп - обиколох целия град, но навсякъде ми казват, че за първи път виждат такава - ще търся в МП
3.Климатика - не се е налагало да го ползвам досега, но мисля, че не работи - поне не прави студено, когато е включен. Предполагам, че е за пълнене с фреон...
4. Датчика за отворен багажник - явно правеше лош контакт, но когато е притиснат напълно към ключалката смята, че е затворен и всичко е ОК с малко тиксо ;-)
Това мисля е всичко, държа да отбележа, че колата пристигна с тези проблеми и за тези 15000 км, който и направих не се е налагало да правя абсолютно нищо по нея.
Отностно екстрите - определено следващата кола няма да е Фокус Старт, а Фиеста Фул :-) Определено бих взел по-малкия модел за сметка на удобствата.
Това е засега , с пожелание за много безпроблемни километри :-)

Потребителски аватар
sashom
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sashom » 08 май 2007, 20:47

Да се разпиша тук и аз. Откакто я имам (5 месеца ) съм навъртял 20 000 км. Смея да кажа, че преминахме (дотук) успешно по всякакви пътища. От това, че вече знаем на изуст всички гънки на магистралата до Пловдив, до наподобяващите на лунен пейзаж селски пътища на места които едва ли някой все още минава :). Като цяло имаше доста , макар и единични, удари и то доста силни по окачването, но да чукам на дърво както се казва, засега всичко е наред. Като механика колата се държи повече от отлично имайки предвид, че поставям под съмнение дали от Форд са я подлагали на такива тестове каквито видя в краткото ни съжителство досега :). Изключително съм доволен от разхода - с 60 лева изминахме 970км . при едно от пътешествията из страната. Вярно почти не надвишавах 100 км. но за мен това не е от значение. Засега сме посещавали сервиза единствено за смяна на уплътнение на багажника, при което беше повдигната лего задната врата и вече не го изяжда. Неприятно впечатление ми направи включването на задна предавка. Когато се оплаках в сервиза ми отговориха , че било нормално защото нямала синхронизатор. Идвами на акъла да попитам 'какво подяволите ме интересува има или няма синхронизатор, като в 80% от случаите немога да включа на задна предавка от първият път'. Но така или иначе свикнах с този недостатък. От скоро се почвиха много нприятно скърцаня от гнездото на фабричния касетофон и някъде оред или в предните врати. Последното още не съомявам да го локалозирам, но по всичко личи че не е 'хардуерен' дефект а можеби отхлабили се кабели или кой знае какво друго. Нещо друго неприятно е лекото отваряне на задните прозортци без човешка намеса. няколко пъти ги заварям отворени около половин сантиметър без вобще някой да се е качвал отзад. Засега това са негативите. Можеби тази седмица ще посещавам сервиза за прегледа на 20 000 км. който ми е задължителен и ще видим дали те няма да открият нещо по-фрапиращо. Като цяло съм доволен от избора си ...
Прикачени файлове
Fiestichka11.jpg
Последна промяна от sashom на 08 май 2007, 21:06, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 08 май 2007, 20:57

Привет колега!

За здната предавка има два елементарни начина за включване( то го пише и в упътването някъде):
1. Колата трябва да е изцяло спряла. Включваш първа за секунда , след това задна . Работи без ядове.
или
2. Натискаш съединителя за около 3 секунди и тогава задна.

Пробвай и виж кое ще ти е по-удобно.
Иначе и за мен колата е много стабилна на пътя, вози малко твърдо, но пък стабилно.
Икономична е наистина, с около 100 харчи 5.5/100 , с климатик около 6.5. :D :D
Твоята с тези 60лв /970км, тоест 3.8литра/100 , явно си с 1.4 TDci ...:D

П.с. Оптимизирай си снимката, че бързо ще ти замине лимита. :D
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
sashom
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sashom » 08 май 2007, 21:01

Да, за триковете за задната се усведомих вече, но мисълта ми е друга - за мен не е нормално чисто нова кола да не може да включва от пирвия пут дадена предавка и на всичко отгоре в сервиза да ми кажат , че е нормално :))... но както и да е...

пс: мерси за съвета ! сега ще я оправя ...

Потребителски аватар
sashom
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sashom » 28 май 2007, 20:04

Такааа, ето и първият по-сериозен проблем при мен. На огледа на 19970км. в сервиза се видя, че ми тече масло от картера. То не е точно теч, тоест не капе по земята, но пък е достатъчно да прекара тази нощ в сервиза :(... Доколкото разбрах ще ч лпят нещо с силикон. Утре ще ходя да си я взема и ще едит-на поста с повече подробностти :(...

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 28 май 2007, 20:11

sashom написа:Такааа, ето и първият по-сериозен проблем при мен. На огледа на 19970км. в сервиза се видя, че ми тече масло от картера. То не е точно теч, тоест не капе по земята, но пък е достатъчно да прекара тази нощ в сервиза :(... Доколкото разбрах ще ч лпят нещо с силикон. Утре ще ходя да си я взема и ще едит-на поста с повече подробностти :(...
:? Уф, че неприятно.. Добре, че е в гаранция...
Между другото- ти установил ли си преди това, че маслото ти намалява , или просто в сервиза го установиха?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
sashom
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 19 юли 2006, 15:59
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 TDCI 68к. 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от sashom » 28 май 2007, 20:19

не то аз чесно да си призная не съм го и проверявал. То те ми казаха гледай си само спирачната течност и така... Но пък и то не тече, просто целия е омаслен отвън и тамън почва да прокапва... неприятно но факт... много с енадявам да я оправят както си трябжа и да нямам повече ядове с това... наистина хубавата страна на нещата е, че съм още съвсем в началото на гаранцията, дано това не значи, че ще прекарам голяма част от нея в сервиза де... защото това в момент аникак не е малък проблем...


ЕДИТ !!! ... Готова е . Сменена е гарнитура на картера и уплътнение някъде около скоростната кутия. Звучи страшничко, ако не друго поне работят бързо в сервиза. Да видим сега кога ще го посетя отново :)...

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 05 юни 2007, 22:18

Да му се невиди, почти изчезна онова поскърцване, макар пак да се появява след дъжд за доста по-кратко време. Все си мисля, че може да е от окачването, защото почти винаги се появява при преминаване на планински проходи и каране в планината. Ама главното си остава - да има дъжд. А може би е свързано и с пясъка и лугата през зимата. Сега мокър пясък или пепел се намира по-рядко. А за твърдото окачване ще кажа, че от месец два насам карам с налягане в гумите 2.1 отпред и 1.8-1.9 отзад така, както е предписано от производителя при пътуване с 1-3 човека. Возията стана доста по-мека. При покупката на колата налягането в гумите бе 2.5 отпред и 3 атмосфери отзад. Така я карах доста време. За жалост и разхода се качи малко като изпихнах гумите, но предпочитам да се возя комфортно, отколкото да спестя двеста триста грама бензин. А за случаи, когато трябва да натоваря колата максимално съм си взел едно компресорче. Абе доволен съм от колата вече 14000 км. Миналата седмица ме стреснаха едни колеги, че ми тракало яко карето, когато въртях гуми в един завой. Аз не го усетих това, но имаше доста пясък и камъчета, а и ограничителя на оборотите мисля, че може да се е включил, та затова да се е получил тоя ефект. На другия ден въртях и слушах, ама не усетих нищо. Та какво мислите - дали може тоя ефект да се е получил от моментното прекъсване на мотора - нещо като тракшън контрола?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 юни 2007, 22:38

ImpossibleMan написа:нещо като тракшън контрола?
Ах изрудиии :evil:
Дразнете ме вие и ша ви избия :twisted:
Колегата дет я има същата като моята има тракшън и на него му реагира в завойте
Ае успокоявам се че имам едни обяснения и може да е за зле ама ...
Като са го сложили хората там да действа начи сигурно е от полза.
Иска оня се дърпаме. Ще му угодим някой ден ама и камера да намерим.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 05 юни 2007, 23:14

paci написа:
ImpossibleMan написа:нещо като тракшън контрола?
Ах изрудиии :evil:
Дразнете ме вие и ша ви избия :twisted:
Колегата дет я има същата като моята има тракшън и на него му реагира в завойте
Ае успокоявам се че имам едни обяснения и може да е за зле ама ...
Като са го сложили хората там да действа начи сигурно е от полза.
Иска оня се дърпаме. Ще му угодим някой ден ама и камера да намерим.
Ако ще е из планината се откажи ;) Аз правих доста гонки в Родопите. Една Фабия просто не издържа по заледените завои и за нула време бях 2 завоя напред. Последния път с една Ксантия се сдърпах. На всичко отгоре оня познаваше пътя, а аз съм карал 4-5 пъти по него и разчитах на навигатора си - жена, но с бензин в кръвта. вика ми оная - изпревари го тоя полковник с мерцедес, дето се прави на... И аз го изпреварих, ама оная Ксантия с мощния мотор се залепи зад мен и му бягах само в завоите. Не е истина как вземаше завоите Фиестата - поднасянето беше най-малкото. нямам АБС, нямам ЕСП, само двете ми ръце и двата крака ;) + товар до козирката нагоре в баира ;)Изпревари ме малко преди финала, щото кво да правя с тия 75 коня?
Ама аз питах само дали TC би реагирало по същия начин - тоест да се чуе претракване. Чел съм, че това е така, но на живо не съм го изпитвал.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 26 юли 2007, 16:52

Колеги, сега се сетих да попитам. При вас с Фиестите - педала за газта има ли луфт ?

При мен може леко да се вдигне нагоре ( с около 2 сантиметра), както и с почти сантиметър наляво-надясно ?!
Под нагоре имам предвид в посока обратна на тази , в която го натискате ( надолу).

:roll: :?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 юли 2007, 17:23

Моя беше леко почнал да слиза и ГО вдигнах.
На колегата със същата ката моята беше дОоста слязъл и неговия ГО вдигнахме.
Огледай темата ми и виж ако има сходство при тебе действай. Ако няма, огледай и идвай да питаш, а ако нещо не ти ти е ясно в темата ми (в което съм сигурен :) ) пак ела питай :)

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%F2%E0

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 26 юли 2007, 17:29

paci написа:Моя беше леко почнал да слиза и ГО вдигнах.
На колегата със същата ката моята беше дОоста слязъл и неговия ГО вдигнахме.
Огледай темата ми и виж ако има сходство при тебе действай. Ако няма, огледай и идвай да питаш, а ако нещо не ти ти е ясно в темата ми (в което съм сигурен :) ) пак ела питай :)

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%E7%F2%E0
Довечера ще го видя. А каква е причината , за да стане така? Нещо се е износило или .. друго? :?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 27 юли 2007, 00:36

Здравей колега. Не знам, дали твоята газ е електронна като моята, щото гледам, че си с 1.3 мотор. Моят педал няма абсолютно никакъв луфт след 15000 км. Единствено ме дразни бавното реагиране на електрониката, когато подам газ. В баир много кофти, не зацепва веднага двигателя. А някой да знае причината стрелката на горивомера да се разхожда сама? Веднъж преди време ми се случи това на дълъг път, като падна с четвърт деление, но впоследствие се възстанови. Сега, последния път като зареждах, отначало всичко бе добре, но на втория ден стрелката падна с четвърт деление пак и така си остана известно време. Интересното е, че сега ми показва гориво за около 540 километра, но никога не е било така. Никога показанието не е падало под 620-630 км . Още по-интересно е, че четвърт деление ми показва налично гориво за 150-160 км, което е нормално. Все се питам, дали проблема е в горивомера или някъде на друго място. Утре ще зареждам и ще видя реално как стоят нещата. Уж проблрма с горивомера бил оправен при mk6.5, ама явно не е.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 27 юли 2007, 10:07

@impossibleman
С тая Фабиа си случил късмет, че не е карал някой като мен :wink: Фабийката е вземала разстоянието Пловдив - Рудозем (по директния път от Смолян, а не през Мадан) за час и петнадесет.

Между впрочем най-вероятно ти скърца тампон на стабилизиращата щанга, не е болка за умиралка.
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта