Прецака ми се помпичката за ръчно подкачане на нафтата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Прецака ми се помпичката за ръчно подкачане на нафтата

Мнение от gogo_21011 » 19 юли 2007, 17:42

Прецака ми се помпичката за ръчно подкачане на нафтата, онова гуменото голямото протече като лейка и от там системата се насмука като змей с въздух, та откачих маркучите и си сложих обикновенно филтърче за нафта, 2 лв. Като гледам е в пъти по-малко от оригиналното, ама...за сега толкова!
Та въпроса ми е това не е много редно, но освен по-честата смяна на това филтърче какво може да стане?? Поне докато си намеря друга стойка на филтъра, ако въобще ги има!
Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 20 юли 2007, 09:05

Колега, я виж тук:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... A%F2%EE%F0" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 20 юли 2007, 09:26

Благодаря на Атанас, а това цялото нещо как се казва, че като отида в магазина и ме питат каква търся, а аз почвам, ми онова гуменото дето на него се слага филтъра за горивото и нико не ме разбира!? Тази цялата стойка има ли си име?? А и ако някой е вземал такава от Варна много ще съм му благодарен ако ми каже къде да търся!

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 20 юли 2007, 10:40

Намерих си необходимите чати! Благодаря на всички.
Модераторите може да изтрият темата!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 14:47

gogo_21011 написа:Модераторите може да изтрият темата!
Щоооо?! :shock:

Малко подробности няма ли да дадеш?
Може някой някой ден да не го мързи и да е достатъчно грамотен да си изрови темата и да си помогне.
Теми тук трудно се трият :)
Така, че давай подробности по решението :)

П.С.
Ще и сменя заглавието. Ако имаш нещо против пиши ЛС.

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 23 юли 2007, 09:44

Ами взех ремонтния комплект който са показали колегите на горните снимки! Няма да го показвам и аз! Само да уточня взех го от "Косер" за 21.35 лв. във Варна. Също така преди да отидете да го купувате да имате в предвид че са два размера на самото гумено бутонче(дето помпиш), така че е добре предварително да го видите дали е от големите или малките! Моето в случая беше от големите! В ремонтния комплект влизат :
1. Металната планка, със уши които се подгъват при сголбяването
2. Пластмасов бутон, който стърчи навън и се натиска с пръст.
3. Под него има пласмасово кръгче, което натиска гумената мембрана.
4. Гумена мембрана(тя се къса най-често).
5. Пружина.
6. Две гумени клапанчета(слагат се на помпата да не връща гориво докато помпиш)
7. Една метална джаджа с много странна форма, като се разглоби помпата няма как да се сбърка къде стой.
6. Три медни шайби за уплътнение.

Процедура по отремонтиране на каучуковата мембрана.
1. Откачат се двата маркуча за нафтата.(запомнете кой къде е бил вързан, че да няма проблеми после).
2. Сваляне на въздушния тръбопровод от кутията на въздушния филтър(две скоби с болтчета) при мен пречеше и не можех да извадя горивния филтър.
3. Развиване на двете болтчета 13 номер, с тях е хваната стойката на филтъра.
4. Сваляне на целия филтър( преди да развиете болта и да разглобите филтъра може да понапомпате с помпичката за да изкарате горивото в някакъв съд, че да не се цапате много! :) )
4. Отвиване на горния болт 11 или 12 беше :( и разглобяване на филтъра от стойката( дръжте го изправен, че да не се олеете с нафта) .
5. Работим вече само с горната част на стойката.
6. С отверка, внимателно отваряме(изправяме) ушите на металната планка, те са огънати около стойката така че да задържат металната планка към стойката( като го свалите ще разберете за кое става въпрос) мисля че са някъде към 6 бр.
Съвет : оставете поне едно ухо неогънато, при монтаж на същата планка много ще ви улесни като го вкарате и задържите ако не е огънато.
7. Иска стискане докато изправяте ушичките, че цялото това нещо е под напрежение от пружината вътре, и внимавайте да не се разхвърчат части навсякъде, не е кой знае какво усилието но....
8. Вече имате достъп до частите вътре в стойката.(старайте се да запомните кое как е било)
9. Почистете вътре и сменяйте( в случая смених само гумения клапан, най голямото гумено колелце от ремонтния комплект.
10. При сглобяването външния борд на гумения клапан играе роля и на уплътняваш пръстен, профила на външната ламарина с ушите е направен така че да уплътни добре всичко, за целта добре го наместете преди да сложите металната ламарина отгоре.
11. Аз сложих старата ламаринка, защото успях да изправя всички ушенца без да счупя или пукна нито едно. При това си оставих едно огънато за по-лесно монтиране.
12. Слагате ламаринката и стискате с нещо, аз стисках с една ръка и беше трудно, най-добре някой да го държи стиснат а вие да огъвате едно по дно ушенцата с клещи.
Забележка : При тази процедура забелязах, че дори и да съм огънал срещуположни ушенца и ламарината да се държи вече добре и здраво за корпуса все пак при силно стискане с ръка все още имаше къде да се прибере ламарината към тялото на стойката на помпата, така, че е добре при всяко стискане на ушенцето да се държи и натиска ламарината.
13. Монтирате филтъра на стойката и му стегнете болта.( не стягайте прекалено много, че е възможно да изплюе някое от уплътнетията)
14. Монтирате на колата, закачате маркучите за нафтата, закачате и тръбата за въздуха(ако сте я свалили).
15. Преди да закачите маркуча който отива за помпата помпите докато започне да изхвърча нафта, слагате маркуча и напомпвате още малко, докато стане твърд бутона, същевременно гледате да не тече(вазпръсква на пара нафта от някъде, ако разпръсква или тече нищо на сте направили и всичко наново).
16. Сядате зад волана и завъртате стартера, след известно въртене трябва да запали, възможно е да запали и след това да изгасне, или да държи неустойчиви обороти в началото докато се обезвъздуши всичко.Може да форсирате няколко пъти.
Тест на процедурата.
Ако при натискане на педала на газта колата се форсира нормално всичко е наред, ако палите без проблем и без много въртене няма проблем. Оставете колата 15-20 мин. и след това отново се опитайте да запалите, ако успеете значи не дърпа въздух от някъде и да и пада горивото, най добре оставете вечерта а сутринта опитайте да запалите трябва да запали от раз при изправен ДВГ.

Това е, дано да ви стане ясно, поне в общи линии. :) Успех.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта