как се управлява автоматик/типтроник

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

как се управлява автоматик/типтроник

Мнение от jojo » 30 юли 2007, 20:06

хора я кажете как се кара автомобил с автоматик или типтроник.имах възможност да покарам една с класа,ама беше типтроник и честно не знам как се борави със скоростите отказах.айде ако знаете споделете та да не съм толкоз неук.как се борави с тези степени P,N,D,W,S.ще съм много радостен ако ми кажете как се управляват този вид автомобили,че като има възможност вече наистина да се покефя с подобна кола особенно в някое задръстване.мерси :D

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 30 юли 2007, 20:47

По мои спомени са както следва:
P = park
D= drive
R= reverse
N= neutral

За другите буквички не съм сигурен. :P
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 юли 2007, 21:09

Ша ми позволиш малко OffTopic но не мога се държа :)
На Априлци като щеше се подпали Тауруса на един Плевенчанин заради "майстори" ...
Начи няколко прехода с моята да събера народ и некви неща там да прайм нещо да го задвижим и накрая аз да вляза да управлявам Таурса да го забутат на сянка и да го почват.
А той автоматик и е като автобус.
Качих се аз и спек, вътре можеш са загубиш и 2 пеедала и скоростния лост горе (имам опит с Вартбург но ... )
И тръгнах да бегам но буквално ме натъпкаха с крак вътре викат "нема де да бегаш върти геврека" :D
И найш кви упорти и яки копеуета уе ? Аз омешах де искат я бутнат и като бутам едни спрачки в байра и те я движат смятай кви са ИзрУди :)
Нямам идея как се кара тва чудо :shock:

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 30 юли 2007, 21:57

Tiptronic е автоматична скоростна кутия, която има варянт ръчно водача да избира на коя предавка да е колата и респективно сам да сменя скоростите по собствено желание. Един "чист" автоматик, ако мога така да се изразя, взима сам решение кога да превключи предавка както нагоре, така и надолу.
Кола с типтроник ще има одтелен "слот" в който влоиза скоростния лост само с две опций : + и -. Обикновення автомат има само една ос по която се движи лоста.
Значи трябва да има там някъде и този слот с + и -.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13108
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 юли 2007, 22:02

Готино е отначало е малко особено но се свиква. Проблема идва от левия крак, трябва да го сложиш някъде в страни и ако се налага да го вържеш, докато свикнеш да не посягаш с него да търсиш съединителя щото отива на спирачката и може да захапеш волана.
Паци, ей тоя върховен момент съм го пропуснал.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 30 юли 2007, 23:29

какво има да знаеш, ръгаш D и караш :D не е голяма философия, ако искаш сам да си ръчкаш- както ти казаха колегите + и -. принципно има и спортен режим S, а W е зимен 8)

shark4uk
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 30 юли 2007, 12:17
Модел на автомобила: Escort 1.8TD, 97, Duratec-intercooler
Местоположение: UK
Status: Извън линия

Мнение от shark4uk » 31 юли 2007, 00:10

Точно са написали колегите, не забравяй винаги когато спреш да я слагаш на паркинг, има опасност да тръгне. Палиш винаги на паркинг, то на друго няма и да можеш де. Имаш опция да я караш и като с ръчни скорости 1 2 и 3, но тва си е пълна глупост. Удоволствието е страшно, но както казва колегата леко с левия крак, той набива спирачката като съединител и може се изтрепа. Аз преди много години когато за пръв път се качих на автоматик на 140 щях да извадя жената през предното стъкло, така че, вързвай левия крак и го дръж далече 8)

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 31 юли 2007, 01:38

па трудно е после. Забравяш за съединителя и ка то спираш гаснеш.... м-да. Но е готино по сфетофарите докато другите включат на първа ти си на следвашия....
а сега сериозно - трябва ти само D и P . За да извадиш ключа трябва да се на Р. И наистина не натискай с левия крак спирачка - колата спри на мясти и дано си с калона, защото ще минеш през прозореца гарантирано!

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 14 авг 2007, 11:12

колеги,благодаря за подробната информация,но за жалост или не аз съм с личния си автомобил на стойност мах 1500лв,и много рядко ми се удава възможност да се порадвам на подобни автомобили.но е хубаво да знаем и за тях.а на по старите автомобили с автоматици съм виждал да пише 1,2,3 и отново n,p,s+r би трябвало и там да означават същото.на G класата по спомени от наблюдения мисля че бяха доста повече степени (говоря за 1991г модел),но аз лично си го обяснявам с двойното предаване и блокажите,но все пак вие виждате че тази тема за автоматици не е все още в мойте води.още веднъж благодаря за отговорите

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 09 сеп 2007, 19:56

P,R,N,D,3,2,1 обикновено, на Ауди се бута вдясно лоста на D, и става + и -. Сладка работа автоматика! :) Удоволствие е! Сигурно има и S и W, но не съм карал такова. Обикновено спорта и зимното трябва да са бутони. Аз доста време карах един Kyron и едно Sunny автоматици... раждах се в тези задръствания! :)

Паци, няма се дърпаш уей! :)
Прикачени файлове
m024.jpg
Ауди типтроник
Изображение Изображение

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта