МНОГО важна тема! - разход

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

МНОГО важна тема! - разход

Мнение от racer11 » 09 май 2005, 11:26

Ето ме и мен на линия след дъъълга почивка по празниците :)

А сега веднага по въпроса. Сигурно се чудите защо е толкова важна тази тема. Еми защото с 15 минути работа си намалих разхода с 2-3л/100, колата върви мноого повече и вече не мирише на бензин. Т.е. с 1 куршум 3 заека :D Сега да споделя ноу-хау.
Повечето инжекционни ескорти /може би всички/ имат една умна система - за изгаряне на бензиновите пари от резервоара. Тя е много проста - парите от резервоара се съхраняват в съд с активен въглен и през клапан /който се отваря само при топъл двигател/ отиват за изгаряне в смукателния колектор. "Отиването" става чрез "засмукване" породено от вакума в смук колектор. Проблема при тази система е че маркучите съм съда с активен въглен и от него съм смук. колектор са пластмасови и обичат да се чупят при небрежно отношение към тях :D При мен се беше счупил маккуча от съда към колектора.
Резултат
1. При отваряне на клапана на съда бензиновите пари те отиват навсякъде другаде, но не и в колектора и издават "приятна" миризма;
2. В следствие на това разхода чуствително се повишава;
3. Губи се мощност, защото се намалява вакума в смук. колектор, а МАР датчика отчита това и съответно ЕКУ-то не реагира адекватно при повишено натоварване на двигателя. Малко объркано го казах това последното, но се надявам че стана ясно.

След ремонт на маркуча /малко супер бонд :D/ горните 3 проблема изчезнаха безследно и сега съм един още по-щастлив форд-фен :)

Така, че ако имате някой от горните симптоми - вече знаете още една възможна причина.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 май 2005, 11:43

Moжеш ли да цъкнеш една снимка на въпросния маркуч от къде идва и за къде отива? :oops:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 май 2005, 11:44

ще се постарая да взема снимка от хайнес :D

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 май 2005, 11:49

За тези ли става въпрос?
Прикачени файлове
DSCI0217.jpg
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 май 2005, 14:14

този малкия маркуч, който излиза от колектора, опред в дясно трябва да е. на моя двигател е там.[/img]

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 май 2005, 14:16

на тази снимка е показан съда с активен въглен. намира се зад десния /в посока на движението/ фар. от него могат да се проследят маркучите.
Прикачени файлове
untitled11.jpg

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 май 2005, 14:22

само да поясня ако не е ясно. "А" е самия съд, "В" е клапана, "С" е някакъв болт и "D" е маркуча към колектора. при мен по някое време този маркуч се съединява /но не в 1 общ маркуч/ с този от резервоара.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 май 2005, 20:32

Защо пък с активен въглен :shock: ?
Небойте се роби Спартак е с вас!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 10 май 2005, 11:48

aaleks написа:Защо пък с активен въглен :shock: ?
нямам идеял може би е необходим за съхранение на парите.

Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от miromtkz » 28 ное 2005, 12:13

Само да попитам нещо, при мен клапана беше изрязан, имате ли идея дали това е голям проблем, и колко струва нов клапан. Стария незнам дали работи. А и този активен въглен е на 15 години, не знам дали е още активен.
п.с. Станах пословичен с липсата на моите ниски обороти
Skype name: miromtkz
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 16 дек 2005, 15:22

Момчета само да ви питам цялата тая система има ли я при Мондео? Предполагам, че трябва да я има ама нещо не я откривам! Как мислите вие?

styncho
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 27 сеп 2005, 21:05
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V
Status: Извън линия

Мнение от styncho » 18 дек 2005, 20:45

Мноооого голям проблем - разхода ми от 6 месеца е над 13-14/100 газ.Смених свещи,кабели и мембрани и разхода не се промени.Какво да правя???
Форда е ескорт 1.6 16V.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 19 дек 2005, 11:43

SBobi написа:Момчета само да ви питам цялата тая система има ли я при Мондео? Предполагам, че трябва да я има ама нещо не я откривам! Как мислите вие?
100 % я имар но не знам къде е.хайнес?

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 19 дек 2005, 13:49

:idea:
Прикачени файлове
EGR.doc
Описание на ЕГР системата за рециркулация на отработените газове-на руски:)
(37 KБ) Свален 787 пъти
EGR Moni.JPG
EGR 2.doc
Описание на ЕГР системата за рециркулация на отработените газове-на руски:) 2
(75 KБ) Свален 756 пъти
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 19 дек 2005, 14:00

това не е същата система.тази, за която говоря се нарича EVAP

Ето нейния принцип на работа на английски:

Evaporative emissions control (EVAP) system
General description
1 This system is fitted to minimise the escape
of unburned hydrocarbons into the
atmosphere. Fuel evaporative emissions
control systems are limited on vehicles
meeting 15.04 regulations; carburettor float
chambers are vented internally, whilst fuel
tanks vent to atmosphere through a combined
roll-over/anti-trickle-fill valve. On vehicles
meeting the more stringent emissions
regulations, the fuel tank filler cap is sealed,
and a charcoal canister is used to collect and
store petrol vapours generated in the tank
when the vehicle is parked. When the engine
is running, the vapours are cleared from the
canister (under the control of the ECU via the
canister-purge solenoid valve) into the inlet
tract, to be burned by the engine during
normal combustion.
2 To ensure that the engine runs correctly
when it is cold and/or idling, and to protect
the catalytic converter from the effects of an
over-rich mixture, the canister-purge solenoid
valve is not opened by the ECU until the
engine is fully warmed-up and running under
part-load; the solenoid valve is then switched
on and off, to allow the stored vapour to pass
into the inlet.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 20 дек 2005, 00:52

Може :)
То щото видях, че човека питаше какво има при мондео,или може би аз го изтълкувах неправилно :lol:
Успех!
Изображение

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 20 дек 2005, 01:23

А между другото,четейки горното,разбирам че предназначението на тази система е същото като на ЕГРа при Мони.Значи клапана на ЕГРа се отваря при загрят двигател също като при гореописаната си-ма,защото при студен двигател ще стане прекалено богата сместта.И връща част от недоизгорелите газове обратно в смукателният колектор.
След 1999 г. /мисля/,при Мондео спира поставяне на ЕГР,защото се оказва че създава по-вече проблеми отколкото полза за двигателя. Появява се придърпване при рязко подаване на газ,чувство за намалена мощност,усещане като при турбо лаг/подаваш газ,а колата заглъхва първоначално/ и др. Както знаем свежият въздух/кислород/ е много важен за ДВГ.
Братушките отдавна са му намерили цаката,като го махат/клапана/ и затапват отвора по най-различни начини :lol:
Не случайно и едната от двете статии горе е озаглавена:
Что такое EGR и как с ним бороться.
Успех :wink:
Изображение

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 20 дек 2005, 10:47

такааа

много умни тез фордове бре! при ескорта няма EGR /поне така пише в хайнес,въпреки че моя има!/.но пък има Pulse -air system, която прави точно обратното на EGR - вкарва свеж въздух в изп. колектори.Така катализатора достигал по-бързо работна температура.

Та вижте сега какво става:

При студен двг действа Pulse -air system, след това се включва EGR, а накрая и EVAP!

И се получава една циркулация на газове и пари... направо мани-бегай :D

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 20 дек 2005, 22:01

И се получава една циркулация на газове и пари... направо мани-бегай Very Happy
:lol: :lol: Те и Руснаците това правят,първо махат ЕГР и тогава бегат :lol:
Хо,хо,хо-Весела коледа :!: :wink:
Изображение

Потребителски аватар
seka4a
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 21 юли 2006, 11:26
Модел на автомобила: FIORD/FIESTA 1.6 I 16v 96г.
Местоположение: v.tarnovo
Контакти:
Status: Извън линия

здрасти

Мнение от seka4a » 21 юли 2006, 14:02

да ти кажа при мен имаше проблем, спицялно с миризмата на бензин и слочаино го открих.от страната на капачката на резевара под калника има някво черно тяло сакрепено за купето една трабичка която идва от резервара минава прес него.след извесно каране оставих че нещто саска и мирише на гориво акоазасе че едната трабичка е спукана след помяна миризмата исчезна и след това при отваряне на капачката на резервара се появи и вакума които споменаваш

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта