ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ ПРИ СТУДЕН ДВГ!!! НОРМАЛНО ЛИ Е?
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ ПРИ СТУДЕН ДВГ!!! НОРМАЛНО ЛИ Е?
Здравейте момчета!!! Като запаля сутрин Мондеото и се чува едно леко чукане известно време! След като загрее марко колата изчезва! Аз си мисля че е нормално докато качи и поразмета малко маслото да почукват! Какво ще кажете? Вие как мислите?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Препоръчителното масло за Zetec двигателя е 5W30!
По принцип тракането на студен двигател е нормално за почти всички двигатели (не само на Форд), но за Zetec Series1 маслото е от огромно значение. При употреба на друго масло са възможни и други странни ефекти - нестабилна работа на двигателя, придърпване, лошо ускорение и т.н. Всички те са породени от така нареченият ефект "sticky valves" в резултат на неправилното масло.
По принцип тракането на студен двигател е нормално за почти всички двигатели (не само на Форд), но за Zetec Series1 маслото е от огромно значение. При употреба на друго масло са възможни и други странни ефекти - нестабилна работа на двигателя, придърпване, лошо ускорение и т.н. Всички те са породени от така нареченият ефект "sticky valves" в резултат на неправилното масло.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Точно така, ама първо пробваш с 5 ако го "пие" слагаш 10, ама за повдигачите на клапаните/?/. Макар, че е възможно да има течове, ковти гумички на клапани, семерини по колената и мн. др. и от там да го "пие"PUTER написа:Добре де,няма ли значение все пак на какъв пробег е колата...
Доколкото знам,ако е на малко км,няма проблем да е 5w30,ама ако е на повечко..по-дебелото масло си е по-добре

Небойте се роби Спартак е с вас!
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Маслото 5 W 30 / Formula E/ е вид, които се препоръчва за коли след 1998 г. в самите каталози / на МП/ не е отбелязано за какъв пробег, а само след коя година.
Най-точно според мен е да се провери по каталозите в МП кое масло се препоръчва за съответния модел. Това, че една кола работи тихо с 5 W 30 не значи, че и друга ще работи тихо само, защото е с това масло.
А по отношение тракането на клапаните, решението е реглаж на клапаните / за колите, при които това е препоръчително да се прави/.
Най-точно според мен е да се провери по каталозите в МП кое масло се препоръчва за съответния модел. Това, че една кола работи тихо с 5 W 30 не значи, че и друга ще работи тихо само, защото е с това масло.
А по отношение тракането на клапаните, решението е реглаж на клапаните / за колите, при които това е препоръчително да се прави/.
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия

fiestaracing-just race!!!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
@fiestaracing,
Колегата SBobi макар и забавно, мисля че го е казал правилно.
@eleena,
Маслото си изберете сами - по марка, цвят, вкус и мирис
@NIKJAMa,
Може!
@PUTER,
Колегата aaleks е описал причините да "изчезва" маслото - след като се отстранят, няма проблем да караш с каквото и да е масло (все пак да е подходящо за двигателя ти де!)
@Polly,
Малко не съм съгласен с твърдението за годината и типа масло...
Точно това, че Zetec-a (Series 1) трябва да го караш с 5W30 няма да го намериш в МР, там ще ти препоръчат 10W40. Но опита на англичаните (а те имат такъв) е показателен - посетете един от няколкото английски Форд форума и попитайте за Zetec и клапани. Резултата ще е един и същ. Един от най-популярните английски тюнери (Ян Халуел - Фиеста Френци) го препоръчва също, като "лекарство" за ранните Zetec-и.
Колегата SBobi макар и забавно, мисля че го е казал правилно.
@eleena,
Маслото си изберете сами - по марка, цвят, вкус и мирис

@NIKJAMa,
Може!
@PUTER,
Колегата aaleks е описал причините да "изчезва" маслото - след като се отстранят, няма проблем да караш с каквото и да е масло (все пак да е подходящо за двигателя ти де!)
@Polly,
Малко не съм съгласен с твърдението за годината и типа масло...
Точно това, че Zetec-a (Series 1) трябва да го караш с 5W30 няма да го намериш в МР, там ще ти препоръчат 10W40. Но опита на англичаните (а те имат такъв) е показателен - посетете един от няколкото английски Форд форума и попитайте за Zetec и клапани. Резултата ще е един и същ. Един от най-популярните английски тюнери (Ян Халуел - Фиеста Френци) го препоръчва също, като "лекарство" за ранните Zetec-и.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз така знам, за Zetec - 5W30. В МП го предлагат /Formula E/, и наливно /около 7.50лв/, и в разфасовки /с около 2лв. по-скъпо/.
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 01:41, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Изцяло съгласен, че за ранните Zetec-и правилното масло е 5w30. Аз съм с такова, в МП ми го наляха, освен това навясякъде така пише, а и disc е прав, че според англичаните по сайтовете това е маслото за Мондео.
Двигателя си мърка, отникъде не излиза, колкото е сипано, толкова си стои
Двигателя си мърка, отникъде не излиза, колкото е сипано, толкова си стои

Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
правилно.има обаче една тънка разлика_SLiThER_ написа:Според мен е невъзможно клапаните да не тракат като е студен двигателяКаквото и масло да има докато не загреят не знам какво ще ги спре да потракват


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта