Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
rcancer
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
Status: Извън линия

Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Мнение от rcancer » 14 дек 2010, 22:20

Здравейте,

Изчетох всичко, което излезе чрез търсене за въпросната клапа, но за ескорт няма такава тема.
Става дума за клапата, която превключва от къде се взема въздуха. При завъртане на ключа наляво би трябвало да върти въздуха в купето, а надясно от вън. През лятото ми беше спрял да върти вентилатора на 3-та степен и майсторите ми казаха че са сменили кабела - бил изгорял поради голям товар. Сега стана студено и прозорците постоянно са запотени. Преди (миналата година) когато завъртах да взема отвън въздух - запотяването изчезваше. Сега не е така и никак не е комфортно, а да не казвам, че е опасно.

Въпроса ми е някой знае ли как да проверя дали тази клапа наистина не работи, как да стигна до нея за да проверя в какво положение е. Дали може да се достигне до нея без да се сваля таблото и т.н. Според мен тя е електрическа защото няма никакви жила в таблото към въпросния превключвател.

Всяка информация ще е от полза.

Благодаря предварително!

Поздрави,
Камен

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Мнение от tropper » 15 дек 2010, 12:23

Всяка информация ще е от полза.
Здравей колега!

Давам инфо за Мондео МК1 с надеждата, че и при теб устройството е подобно и може да ти помогне.

При мен клапата се вижда като се свали жабката. Намира се точно над вентилатора и се вижда кога превключва. Самата клапа се управлява от вакуумен клапан, който се намира горе вдясно на вентилатора.

1) При моделите без климатик този клапан взима вакуум директно от копчето за посока на духането (средното). При изключено положение на копчето вакуума се насочва към тази клапа и тя се затваря, така че да е на позиция "вътрешна циркулация". При включено положение този вакуум се загубва (отива към другите клапани, които отговарят за посоките) и клапата преминава в позиция "външен въздух".
2) При моделите с климатик (т.е. с две посоки на степените на вентилатора) в посоката наляво (за вътрешна циркулация) от копчето излиза +12В за електромагнитен клапан. При оригинална комплектовка този клапан се намира в г*за на географията. Буквално. Т.е. някъде зад централната конзола, но зад парното - от към двигателя. До него трябва да стига некомутиран(независим) вакуум, вакуум от копчето за посоките и кабели: +12 от копчето на скоростите на вентилатора и маса. От него излиза един вакуум, която минава по горната задна част на тялото на парното и стига до вакуумния клапан за клапата вътрешен/външен. Ролята на електромагнитния клапан е
- когато няма сигнал от копчето за скоротите да свързва линията "вакуум от копче" - "вакуум към клапа", за да не духа студ отвън, когато си на "изключено"
- когато има сигнал от копчето за скоростите да свърже линията "независим вакуум" - "вакуум към клапа", за да преминеш към вътрешна циркулация.


Ако горното описание отговаря на случая при теб, то си мисля че по някаква причина електрическия клапан стои постоянно включен.

Успех _friends_
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Мнение от Nebhotep » 15 дек 2010, 15:41

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B5#p309725" onclick="window.open(this.href);return false;

rcancer
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
Status: Извън линия

Re: Клапата за въздух - вън/вътре. Ескорт 1,8ТДИ '98

Мнение от rcancer » 15 дек 2010, 16:24

Здравейте отново,

Благодаря ви и на двамата, но втория коментар ще свърши отлична работа. Още утре ще пробвам описаното в линка... защо не съм го видял не мога да кажа ... Може би защото отначало не се говори за Ескорт.

Страшни сте!

Поздрави!
Камен

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта