Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13103
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Ами палят, аз като заклет "Бензанджия" нямам никакъв навик да подгрявам. На служебната просто въртя ключа от нулево положение директно на стартер и пали. До миналата Зима палеше безотказно на всякаква температура, сега понякога при първото палене само припалва, тогава се сещам да подгрея и пали веднага. Колата е VW Мултиван на 9г и 180 000 Км, през това време не е правена никаква профилактика на горивната система, освен смяна на горивен филтър.otoyol написа: ↑17 яну 2018, 21:38..... А тези, които твърдят, че изряден комън рейл с изряден стартер и акум. палят без подгревни свещи, на студ -10 ... -15 гр., моля ви я споделете как става тоя номер - нима пали, както на 0 градуса или на + 10 градуса ??? Питам от любопитство ! Не споря, че ще запали без свещи на такъв сериозен студ, но надали ще е от раз !??
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Акумулатора го купувам минимум 75Ач да е за да върти добре. Сервизирах си стартера което помогна допълнително и си чакам да цъкне релето. На много ниски температури се качвам и завъртам мотора няколко оборота за да дигне помпата налягане и потгрявам 2 пъти , за сега не е отказала да запали дори в Родопите на -21 градуса миналата зима. Резервоара минимум до половината с хубава нафта зиме и няма проблеми.
П.П. - фикуса е на 332 000км 1.8 ТДЦИ 115
П.П. - фикуса е на 332 000км 1.8 ТДЦИ 115
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Можеш 120 ач акумулатор да сложиш, все тая. Добрия дизел пали от раз , без 2-3- ххх подгрева. Важно е стартовия ток да е мин 640 Ач, ако колата е читава ще си запали.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: RE: Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Много компетентно се изказвашivo_63 написа:Колега , комън - рейла пали и без подгрев , ако всичко му е наред . Подгрева започва да работи на -5 градуса , иначе само индикатора мигва. Има таблица на колко градуса , колко дълго грее, за твое съжаление при - 5 грее около 2 секунди. Миналата седмица ми смениха и четирите подгревни свещи - даже не бях разбрал , че всичките са изгорели. Оправи си акумулатора, виж как ще пали и ако продължава да хълца върви в сервиз.
Горе-долу така изглежда:
-30С-20s.
-10С- 5s.
0C-0,5s.
18C-0s.
На русенските температури сега трябва да ти пали от раз. Калпава нафта , тръгнали дюзи, ниско налягане и т.н. , там някъде ти е проблема.
Без свещи на -1 пали ама отзад не може да видиш нищо,и дизела е на 150 000 купуван от бг.
На -15 я камилата я камиларя.Имам джип който на масло пали на -17 Със работещи свещи,.
Искам да ми покажеш на -15 без свещи как ще запалиш пък аз ще черпя не еклери.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Да де говорим за добри дизели не HDI -то дето си самозапушва дпф-а и му текват дюзите Пък и колегата пита в темата кой какво прави при много ниски температури , а не на кой му е по-голям ама ..... мераклия си
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Никой досега не каза с каква нафта пали. Аз 3 години карам само с Екто Дизел и ме е яд, че точно миналата зима, когато бяха големите студове, реших да мина на Макс Моушън, а точно тогава ми умря акумулатора, с който купих колата и беше в незнайно състояние (явно много зле), и не можах да разбера заради ли него ли палих трудно или заради нафтата. При най-ниските температури бяха големи гърмежи няколко секунди след палене, все едно работеше на 1 цилиндър. После се оправяше.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Карам с дизел от Еко, обикновен , акумулатора ми е 60 Ач, на сегашните температури няма какво да се каже. Другата седмица ще е -12 -15 в Русе , тогава ще кажа как е . Несериозно е да се говори , че всичко опира до акумулатора. За какви проблеми с ДПФ и дюзи пишете не знам. ДПФ нямам, на предната ми кола беше ликвидиран, дюзите ми са наред , стендовани веднага след покупката на бараката.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4779
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Пробвай с някяква зимна добавка за дизел, заради водата в него или заради стягането му от ниските температури. Виждал съм уж зимен дизел, който при -3-5 градуса е гъст като боза. друг вариант е на резервоар дизел да сипеш литър бензин. Ние само се оплакваме от няма -10 градуса, ами тези какво да кажат:
Колкото и да ти е в ред двг, ако е калпава нафтата няма да пали и работи добре.
Колкото и да ти е в ред двг, ако е калпава нафтата няма да пали и работи добре.
времето е като парите-никога не стига
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Два пъти ми е замръзвал и бензин. То като стане ----- всичко замръзва. При сегашните температури / - 4 -6 /, ако не пали или пали трудно си е проблем.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Няколко пъти вече пробвам с предварително възбуждане на акумулатора няколко часа преди старт ... или с друг читав такъв. Завърти ли нормално - пали си на 2 об., както топъл мотор. Но, тръгне ли да върти умряло - не му харесва (чуди се малко, припалва 1-2 пъти и т.н....). Това е. Трябва нов акумулатор, ама като спре да пали напълно - тогава, че сега има други разходи... Мерси на всички отзовали се !
- m_fokus
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 14 юли 2010, 14:19
- Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 ZETEC SE
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCI - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
С добре работещ алтернатор и чисто нов акумулатор със стартов ток 750а, палих трудно, а понякога въобще не палих. След смяна на егр и ресет, засега няма проблеми.
По-голям късмет е да попаднеш на читав майстор, отколкото на читава жена
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Всичко е от калпавите горива у нас колеги! Бяхме на гости на роднини за празниците в Норвегия и двамата са с дизели и не са пипали добавка само си зареждат нормална нафта и сутрин си палят и хайде на работа. Температурата варираше от -5 до - 35 сутрин а всички се мятат на колите и дим да ги няма!!! Калпави горива за които няма контрол това е ! Там видях Канго дизел, Авензис, едно Поло , Фокус тдди и сумати други дизели и бензини и всички палят и беж!!! А карат яко кола рядко под 300-400 000 ако не е нова!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 20 яну 2010, 00:12
- Модел на автомобила: Peugeot 308 1.6 VTi / Mazda 6 2.2 MZR-CD / Ford Kuga 2.0 TDCi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
За да запали един автомобил нормално, е нужен ток, компресия, искани минимални обороти на стартера и точното количество гориво и въздух ... в зависимост дали е бензин или дизел ... при бензин и искра, при дизела при ниски температури и подгрев. Какво се случва когато акумулатора е "заминал" ... при 8-9 волта кое да работи правилно ... стартер ли, подгрев ли, датчиците ли да дават коректна инфотмация към компютъра и той да работи коректно с тази информация или ... ? След като всичко по горе е наред вече според показанията на някои възли те могат да възпрепядстват допълнително паленето ... в противен случай коментирането на възможните причини е безмислено. Има случай в които автомобила с по-дълъг подгрев при 0 градуса пали по добре от колкото при 10 градуса, но там пак възможните причини са доста.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Лично при мен и на такъв студ и на по-голям студ, реотанчето светва и изгасва веднага, за секунда-две найййй-много. Някои колеги казват същото и за други фокуси... При други дизели пък реотанчето свети малко повечко време. Наясно съм, че като угасне индикацията, това значи, че може да въртиш ключа да стартираш. Но едно е да ти угасне индикацията след 1-2 сек. греене, друго е да ти изгасне след поне 4-5-6 сек. греене ! Явно е дефект на индикатора или цялата подгряваща система при мене, или "заложен дефект" при фокусите ?! Не знам ! Не може да се нагреят тия свещи до нужната темп. за максимум 2 секунди ! Абсурд ! Защо например при VW, Audi (помпа-дюза), индикацията работи поне 4-5-6 сек., а в по-големи студове и още повече ?! Реално самият подгрев преди да се стартира, си изключва общо след около 6-7 секунди работа, ама нали идеята е да се гледа индикацията, а не да се ослушваш и да чакалиш релето да направи "цък". Аз досега винаги в студеното, на първи старт чакам да цъкне релето... Вярно, че като почнеш да въртиш стартера, вече напрежение към свещите няма и те почват да изстиват... Затова във другите форуми (пак ще дам пример с Audi и Vw), казват, че палят една идея по-зле, ако чакат да цъкне релето... И палят много добре, ако завъртят веднага след изгасване на индикатора (в което има логика - свещите са се нагрели до оптимална достатъчна темп. и като завъртиш стартер, те не изстиват, а продължават да си поддържат работата, т.е. температурата...). От скоро правя следния опит: Давам контакт, чакам да чуя релето, връщам ключа, пак давам контакт, пак се включват свещите и на 2-рата секунда въртя - ето така паля една идея по-бързо и по-добре... Въртиш на вече напълно загрели свещи и още по-важно - докато въртиш, те работят, т.е. поддържат си температурата, не изстиват.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Питаш и сам си отговаряш , помпа-дюза е различно от комън рейл. Не е дефект на форд , а всички комъни са така, при температура до -5 само присветва реотана. Под -5 - задържа в зависимост колко надолу са температурите. Нищо ти няма на индикатора, трудното палене е от друго, рано или късно ще се разбере.
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 21 яну 2016, 20:56
- Модел на автомобила: Ford Focus 1, 1.8 TDCI, 115 h.p.
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
И при минус 9 градуса индикатора ми само премигва за секунда !!! Мненията ви и разсъжденията ви са в посока, че едва ли не, на комън рейла много-много не му трябва подгрев, заради същността на процеса на впръскване и принципа на работа и т.н. До тук хубаво ! Защо тогава и на горещ мотор преди старт тия пусти свещи работят ? Повечето казват, че е нормално за фокус ! Не може обаче никой да ме убеди, че е така ! За какво му е греене на горещ мотор преди старт ???? За мене това е жив абсурд ! Пак да се уточня - говорим за греенето преди стартиране ! И то на горещ мотор !!!! За последващия подгрев след стартиране НЕ говоря - то съвсем друга тема, и със съвсем друга цел (екологии и т.н.). Питал съм и в МОТО-ПФОЕ и на др. места - всеки казва, че било нормално ! Или не им се занимава/мисли и т.н. или не разбират от фордове !
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Едно е колко време свети индикатора , друго е колко време греят свещите.
- sangals
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
- Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006 - Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Много хубав русенски дебат!! ))
Да вземем и да го пренесем на някоя сбирка?!
otoyol ... колега, към теб е отправена покана за сбирка на русенския клуб )
Ще пиша в русенската тема.
Да вземем и да го пренесем на някоя сбирка?!
otoyol ... колега, към теб е отправена покана за сбирка на русенския клуб )
Ще пиша в русенската тема.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Стартиране на дизелов двигател в хладно/студено време
Оги , като обявим ден за среща ела, ще се запознаеш с хубави хора и ще можеш да пробваш и моя фокус , че и други коли има, Венци ако дойде е с Цмах. Ще се ориентираш малко , пък и някой колега може да помогне .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта