Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
-
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 14 юни 2021, 07:05
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Здравейте,
отскоро съм собственик на Фокус 1.5тдци 2016г. на малък пробег - 50 000км. Когато закупих колата (Май т.г.) я закарах да я обслужат през месец Юни в Мото-Пфое, Стара Загора. Пожелах да ми сменят само горивния филтър, масления филтър и маслото. Останалите два филтъра (въздушен и купе) си ги подмених сам. След може би месец след посещението ми направи впечатление, че при педала на съединителя се е появил малък луфт (празен ход). Светна ми лампата да проверя спирачна течност (зная, че помпата я ползва) и установих ниво около или малко под минимума. Съответно си закупих и долях. Но празният ход на педала си остана. Реших да отида един Петък, не помня точната дата, да попитам в Мото-Пфое. Оказа се, че имаха някакъв юбилей и не работеха точно този ден. Имаше един сервизен работник, който ме видя, че съм пред сервиза и излезе. Обясних му, за какво става реч. Той го пробва и вика "няма проблем"... Покарах още малко така и се появи още един кофти ефект - понякога педалът не се връща докрай, след като превключа предавка. Изгледах различни видеа в интернет и прочетох тук-таме. В единия от клиповете човекът обясняваше, че при смяна на помпата, която е на педала (основната) се източва течността от казанчето до линията на минимума. Не зная дали логиката ми е вярна, но значи ли това, че именно от това ниво нагоре се "захранва" със спирачна течност помпата на съединителя? После човекът след като я подмени с нова, наля догоре течност и обезвъздуши от един щуцер някъде над скоростната кутия. Има ли вариант да е засмукало въздух, когато нивото е било ниско и затова да ги прави тези мизерии, според вас? Доста се кьорих да го видя този щуцер ама... пусти нови автомобили - всичко е така наблъскано, че... си иска разглобяване може би, за да го фиксирам къде е.
Та някой може ли да ме ориентира в ситуацията, как да постъпя. Предпочитам, ако не е нещо много сложно и специално да си го оправя сам, вместо да я карам в Мото-Пфое.
Мерси предварително.
отскоро съм собственик на Фокус 1.5тдци 2016г. на малък пробег - 50 000км. Когато закупих колата (Май т.г.) я закарах да я обслужат през месец Юни в Мото-Пфое, Стара Загора. Пожелах да ми сменят само горивния филтър, масления филтър и маслото. Останалите два филтъра (въздушен и купе) си ги подмених сам. След може би месец след посещението ми направи впечатление, че при педала на съединителя се е появил малък луфт (празен ход). Светна ми лампата да проверя спирачна течност (зная, че помпата я ползва) и установих ниво около или малко под минимума. Съответно си закупих и долях. Но празният ход на педала си остана. Реших да отида един Петък, не помня точната дата, да попитам в Мото-Пфое. Оказа се, че имаха някакъв юбилей и не работеха точно този ден. Имаше един сервизен работник, който ме видя, че съм пред сервиза и излезе. Обясних му, за какво става реч. Той го пробва и вика "няма проблем"... Покарах още малко така и се появи още един кофти ефект - понякога педалът не се връща докрай, след като превключа предавка. Изгледах различни видеа в интернет и прочетох тук-таме. В единия от клиповете човекът обясняваше, че при смяна на помпата, която е на педала (основната) се източва течността от казанчето до линията на минимума. Не зная дали логиката ми е вярна, но значи ли това, че именно от това ниво нагоре се "захранва" със спирачна течност помпата на съединителя? После човекът след като я подмени с нова, наля догоре течност и обезвъздуши от един щуцер някъде над скоростната кутия. Има ли вариант да е засмукало въздух, когато нивото е било ниско и затова да ги прави тези мизерии, според вас? Доста се кьорих да го видя този щуцер ама... пусти нови автомобили - всичко е така наблъскано, че... си иска разглобяване може би, за да го фиксирам къде е.
Та някой може ли да ме ориентира в ситуацията, как да постъпя. Предпочитам, ако не е нещо много сложно и специално да си го оправя сам, вместо да я карам в Мото-Пфое.
Мерси предварително.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
На педала на съединителя има една възвратна пружина. Доста често се случва тя да изхвърчи и да падне в краката на шофьора. След това се получава точно такъв малък луфт и педалът не се връща съвсем докрай. Понеже пружината се монтира доста трудно, възможно е ако е паднала да не са я сложили обратно. Съветът ми е да провериш първо дали си е на мястото и тогава да търсиш други проблеми. Проверката не е много лесна, защото е на трудно достъпно място в горната част на педала, но все пак е по-добре, отколкото да свалиш скоростната кутия и да се окаже, че там няма проблем
-
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 14 юни 2021, 07:05
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Мерси за отговора.
Тази пружина е друга, не тая, която е долу (виж снимката), така ли? Аз мислех,че само тя е тази, която връща педала. Тази жълтата я поръчах, помислих, че моята оригиналната е вече поомекнала, но не се оказа там ключът за бараката. Ако имаш (нали може на "ти") снимка на въпросната пружина - може ли да я видя? Някъде по-отгоре стои така ли? Тази с жълтото стои отдолу на педала и се вади лесно.
Изгледах и това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=L7FI8Wa ... LTHINGSJIM
Тук сваля целия педал с помпата заедно, но друга пружина не виждам на него сякаш.
Тази пружина е друга, не тая, която е долу (виж снимката), така ли? Аз мислех,че само тя е тази, която връща педала. Тази жълтата я поръчах, помислих, че моята оригиналната е вече поомекнала, но не се оказа там ключът за бараката. Ако имаш (нали може на "ти") снимка на въпросната пружина - може ли да я видя? Някъде по-отгоре стои така ли? Тази с жълтото стои отдолу на педала и се вади лесно.
Изгледах и това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=L7FI8Wa ... LTHINGSJIM
Тук сваля целия педал с помпата заедно, но друга пружина не виждам на него сякаш.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1746
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
При теб трябва да е точно тази, която си поръчал. Ако си е на мястото, значи проблемът не е в нея. На скрийншота от видеото се вижда къде стои.
Има версия на пружината, която стои в горната част на педала и тя се поставя и сваля трудно. На снимката се вижда отворът в който се закача. Явно при теб е по-новата версия.
-
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 14 юни 2021, 07:05
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Мерси за включването.
Снощи се поизмъчихме малко с баща ми, но май ще излезе проблема в това, че е имала въздух в системата. Днес вече няма дерт с педала на съединителя. Връща си се нормално. Успяхме с една спринцовка щрез щуцера да я обезвъздушим в посока към казанчето нагоре, като й вкарвахме течност. Надявам се да няма проблеми вече.
Снощи се поизмъчихме малко с баща ми, но май ще излезе проблема в това, че е имала въздух в системата. Днес вече няма дерт с педала на съединителя. Връща си се нормално. Успяхме с една спринцовка щрез щуцера да я обезвъздушим в посока към казанчето нагоре, като й вкарвахме течност. Надявам се да няма проблеми вече.
-
- потребител
- Мнения: 1416
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Съединителя се обезвъздушава супер елементарно щом имаш помощник само сте си изгубили времето с тези спринцовки. Процедурата е супер елементарна напомпваш на съединителя 3-4 пъти натискаш го до долу отваряш щуцера изтича течността и затваряш след 5-6 пъти си готов.
-
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 14 юни 2021, 07:05
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Може и така да е. Но ето, какво пише в сервизното ръководство за модела:
http://www.ffguide.net/clutch_system_bleeding-1024.html
http://www.ffguide.net/clutch_system_bleeding-1024.html
-
- потребител
- Мнения: 1416
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фокус Мк3 - проблем с помпата на съединителя
Че това е същото дето ти го написах в това ръководство с тази помпа просто помощника е излишен съединителя се обезвъздушава като спирачките. Този уред го използват и за спирачната система за смяна на течност или обезвъздушаване.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта