дайте съвет за амортисьори...

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

дайте съвет за амортисьори...

Мнение от CyberFiend » 12 дек 2005, 21:19

от известно време се оглеждам на пазара да си сменя амортисьорите на Сиерата (1.8TD, 92г., хечбек). последно се спрях между две фирми/марки - Kanex.bg (Delphi DeCarbon) и Д&Н (SACHS). Та значи проучването даде следните резултати (говоря за обикновени маслени ам.)
- задните са долу-горе на еднаква цена (50-60 лв.)
- предни Delphi DeCarbon - 80 лв.
- предни SACHS - 151 лв.

Е 'тва не мога да го разбера. Четох различни мнения из форума... верно - болшинството от хората са най-доволни от SACHS. Обаче не мисля че Delphi са чак такива боклуци, че да има разлика от 70 лв./амортисьор.

Сиерата едва ли ще я карам повече от година, година и половина max., та се чудя дали си струва да се охарчвам чак толкова. Очаквам вашите мнения и съвети.

10х предварително.

apolo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 дек 2005, 18:41
Модел на автомобила: ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от apolo » 13 дек 2005, 00:26

значи мога да ти дам съвет само за SACHS , и знам че са най-добрите на пазара. за другите нищо не мога да кажа, но ако имаш вазможност по добре си вземи по скъпите. аз в момента още си патя от амотрисьори , не че бяха евтини 85 лева АЛКО , но бяха блокирали още при монтирането, и докато се усетя и ми разгониха фамилията на кръста. та затова ти казвам , по добре по скъпото , но поне няма да съжеляваш после.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 13 дек 2005, 09:27

apolo написа:значи мога да ти дам съвет само за SACHS , и знам че са най-добрите на пазара. за другите нищо не мога да кажа, но ако имаш вазможност по добре си вземи по скъпите. аз в момента още си патя от амотрисьори , не че бяха евтини 85 лева АЛКО , но бяха блокирали още при монтирането, и докато се усетя и ми разгониха фамилията на кръста. та затова ти казвам , по добре по скъпото , но поне няма да съжеляваш после.
Какво разбираш под блокирали амортисьори и как се остановява, аз съм точно с такива АЛКО и сам съм си ги сменял. Кажи че да взема да ги проверя, но досега не съм забелязал никакъв проблем

apolo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 дек 2005, 18:41
Модел на автомобила: ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от apolo » 14 дек 2005, 11:43

ами блокирали амортисьри са когато нямат никакъв ход нагоре надолу , или коогато хода е много малък. аз когато бях да направя теста , и когато започнаха да проверяват задните амортисьори , вместо те да убират вибрациите , цялата кола се тресеше., все едно вместо амортисьор на негово място е заварена една тръба и всяка неравност се предава директно и на купето. трябва да ти кажа че откакто ги смених имам проблеми с кръста , а сега и всеки който кара колата по дълго се оплаква от същото.

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 14 дек 2005, 12:49

apolo написа:ами блокирали амортисьри са когато нямат никакъв ход нагоре надолу , или коогато хода е много малък. аз когато бях да направя теста , и когато започнаха да проверяват задните амортисьори , вместо те да убират вибрациите , цялата кола се тресеше., все едно вместо амортисьор на негово място е заварена една тръба и всяка неравност се предава директно и на купето. трябва да ти кажа че откакто ги смених имам проблеми с кръста , а сега и всеки който кара колата по дълго се оплаква от същото.
ми хубаво де, гаранция нямат ли тез блокирали амортисьор? що не ти ги сменят? аз ако ида да си взема Delphi (да речем, щот ще спестя някой лев) и случайно улуча някакви такива (дефектни), ще има да ги разкарвам да ми ги сменят докато им се изясни... :censur: държавата... всички търгаши... само боклуци продават

apolo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 04 дек 2005, 18:41
Модел на автомобила: ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от apolo » 15 дек 2005, 01:17

днес бях да ми сменят амортисьорите, смениха ги без проблем. оказа се че и двата задни са блокирали и са марка АЛКО, да знаете , избягвайте да вземате от тея амортисьори без гаранция. сега пак ми сложиха АЛКО и положението е по добро, но по принцип тази марка изглежда произвежда твърди амортисьори , имайте го в предвид. като покарам малко ще ви пиша какви са ми по нататашните наблюдения.

vvk79
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 20 юни 2006, 14:19
Модел на автомобила: ford fiesta
Местоположение: Plovdiv
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vvk79 » 20 юни 2006, 14:51

molya nyakoy da me upati kakvi amortiosyori da si kupya za ford fiesta 1.1 predni. proverih v dosta servizi i magazini cenata varira ot 70 do 80 lv/br. ima ispanski brazilski ngliiski i frenski9 masleni i gazovi kakvo bihte me posavetvali da si sloja i kakvo ne

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 20 юни 2006, 19:31

apolo написа:днес бях да ми сменят амортисьорите, смениха ги без проблем. оказа се че и двата задни са блокирали и са марка АЛКО, да знаете , избягвайте да вземате от тея амортисьори без гаранция. сега пак ми сложиха АЛКО и положението е по добро, но по принцип тази марка изглежда произвежда твърди амортисьори , имайте го в предвид. като покарам малко ще ви пиша какви са ми по нататашните наблюдения.
Преди известно време сложих маслени Алко отпред. Марката е испанска и ги правят по немски лиценз. До момента нямам проблеми, а също и на кръста ми не съм забелязал да се отразяват зле. Даже имам чувството, че возията с тях е малко мека и понякога колата се люшка повече, отколкото би трябвало. Но не е сигурно че е от амортисьорите де - има вероятност и тампоните на реактивната щанга да са за смяна.

PS. Към vvk79: колега, пиши на кирилица, ако може!

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 20 юни 2006, 20:40

АЛКО за мен са много добри амортисьори.И предни и задни съм ги сменил с тази марка и нямам никакви проблеми,и изобщо не са по твърди.Ако си внуша,да,ще са по твърди :D
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 21 юни 2006, 09:50

А кои амортисьори возян по-меко газовите или маслените? И кои имат по-дълъг живот - естествено при нормална експлоатация?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 21 юни 2006, 10:41

Маслените возят по-меко, но пък с газови, колата е по-стабилна.

Разгледай ето това :arrow: Информация за видовете амортисьори

:twisted:

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 09 окт 2006, 16:47

Амортисьори KROSNO? Някой да ги знае що са стока са?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 окт 2006, 19:52

Газовите амортисьори са твърди и при нашите пътища става рисковано за пружините.Два газови "kiaba"/не знам дали е точно написано/ предни счупиха и двете пружини на Опел ТДИ-99г.за 5месеца,колата е стабилна но доста твърда отпред.По добро решение е системата "сенсатрак" газово-маслени.Аз съм с такива на SACS и съм доволен не знам колко струват в БГ. но това е важен елемент за безопасноста.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 окт 2006, 20:42

Защо пък смятатате, че амортисьорите чупят пружините?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 окт 2006, 20:58

Двете пружини са счупени на една врътка 15см. /почти еднакво разлика 4-5мм./в долния си край където лягат в амортисьорната поставка и двата са сменяни едновременно пружините дефектират и двете за 10 дена разлика.Същия модел автомобил по същия маршрут на движение но с маслени амортисьори /нови/ за сега здрави пружини.
Не се сетихме но не е късно да премерим височината на пружинната поставка на старите и новите амортисьори имат ли разлика,защото тука всичко трябва да мериш май.

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 09 окт 2006, 23:09

аз съм много доволен от билтщаин 80лв парчето маслени отзад колата е трубче в завоите отпред съм с монро газови(но съм с негативно мнение за марката ама нямам пари да ги сменя)

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 10 окт 2006, 09:03

Аз съм със SACHS да знаеш ще останеш доволен:) :lol:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 окт 2006, 10:45

Аз съм слагал газови на Монро на Фиат Уно отпред. Бях впечетлен от лекотата с която минаваше през спящите полицаи. Някой има ли по-богати впечетления от тази марка?

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 10 окт 2006, 10:54

Скоро смених моите с Рекорд - френски
отзад - маслени
отпред - газово-маслени

на половин цена спрямо Монро:

например задните - 137лв. в D&N, 68.5 - Рекорд

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 10 окт 2006, 11:41

evg2 написа:Газовите амортисьори са твърди и при нашите пътища става рисковано за пружините.Два газови "kiaba"/не знам дали е точно написано/ предни счупиха и двете пружини на Опел ТДИ-99г.за 5месеца,колата е стабилна но доста твърда отпред.По добро решение е системата "сенсатрак" газово-маслени.Аз съм с такива на SACS и съм доволен не знам колко струват в БГ. но това е важен елемент за безопасноста.
Значи опелите си чупят пружини в никакъв случай не е от амортисьорите :wink: а е абсолютно нормално като счупиш едната другата да се натовари повечко и тя да не издържи 8) 8) 8)
Карай бавно, Стигни жив и здарав

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта