ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ ПРИ СТУДЕН ДВГ!!! НОРМАЛНО ЛИ Е?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

ЧУКАНЕ НА КЛАПАНИ ПРИ СТУДЕН ДВГ!!! НОРМАЛНО ЛИ Е?

Мнение от SBobi » 14 дек 2005, 17:12

Здравейте момчета!!! Като запаля сутрин Мондеото и се чува едно леко чукане известно време! След като загрее марко колата изчезва! Аз си мисля че е нормално докато качи и поразмета малко маслото да почукват! Какво ще кажете? Вие как мислите?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 14 дек 2005, 17:44

Препоръчителното масло за Zetec двигателя е 5W30!
По принцип тракането на студен двигател е нормално за почти всички двигатели (не само на Форд), но за Zetec Series1 маслото е от огромно значение. При употреба на друго масло са възможни и други странни ефекти - нестабилна работа на двигателя, придърпване, лошо ускорение и т.н. Всички те са породени от така нареченият ефект "sticky valves" в резултат на неправилното масло.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 14 дек 2005, 18:17

:D Никое чукане,тракане и хлопане от мотора не е нормално!!!Всичко това е свързано с някакво ударно натоварване и значително износване!!!Ако щете вярвайте но дори на 1.4CVH маслото 5в30 пасва идеално :idea: и "премахва" значителен брой странни звуци-особено сутрин!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 14 дек 2005, 18:26

Добре де кажете някоя марка от това вълшебно масло

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 14 дек 2005, 18:34

До disc - Съгласен съм!!! Благодаря за мнението и аз така мисля!!

До всички:
Пример - Сутрин като станете от леглото бе хора я почнете да се движите да клякате да ставате и вижте дали кокалите няма да ви пукат :lol: Същото е и с наще коли!!!!!

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 14 дек 2005, 18:35

Марката е ясна FORD Formula E 5w-40 има го даже и наливно в МП! :D

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 14 дек 2005, 20:19

моята утихна(субективно) след като минах от 10W40 фордовско на 5W30 пак от МотоФое.

Потребителски аватар
PUTER
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 17 фев 2005, 23:11
Модел на автомобила: Американското Мондео (powered by DURATEC)
Местоположение: Out of the country
Status: Извън линия

Мнение от PUTER » 14 дек 2005, 20:58

Добре де,няма ли значение все пак на какъв пробег е колата...
Доколкото знам,ако е на малко км,няма проблем да е 5w30,ама ако е на повечко..по-дебелото масло си е по-добре :roll:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 14 дек 2005, 21:13

PUTER написа:Добре де,няма ли значение все пак на какъв пробег е колата...
Доколкото знам,ако е на малко км,няма проблем да е 5w30,ама ако е на повечко..по-дебелото масло си е по-добре :roll:
Точно така, ама първо пробваш с 5 ако го "пие" слагаш 10, ама за повдигачите на клапаните/?/. Макар, че е възможно да има течове, ковти гумички на клапани, семерини по колената и мн. др. и от там да го "пие" :wink:.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
PUTER
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 17 фев 2005, 23:11
Модел на автомобила: Американското Мондео (powered by DURATEC)
Местоположение: Out of the country
Status: Извън линия

Мнение от PUTER » 14 дек 2005, 21:23

Аз моята си я карам с 10w40 зимата и 10w30 лятото,ама всеки път и слагам различно масло:)) което не е много добре
До преди известно време карах на Castrol,ама от 2 месеца карам на Motorcraft.Та сега ще видя при идната смяна,дали има липса.Миналият път имаше около 300грама:))

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 15 дек 2005, 08:09

Маслото 5 W 30 / Formula E/ е вид, които се препоръчва за коли след 1998 г. в самите каталози / на МП/ не е отбелязано за какъв пробег, а само след коя година.
Най-точно според мен е да се провери по каталозите в МП кое масло се препоръчва за съответния модел. Това, че една кола работи тихо с 5 W 30 не значи, че и друга ще работи тихо само, защото е с това масло.
А по отношение тракането на клапаните, решението е реглаж на клапаните / за колите, при които това е препоръчително да се прави/.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 15 дек 2005, 09:16

:D Аз пък съм на 400000км-и то CVH,джъткам си с 5w30-FUCHS TITAN-пълна синтетика-и за сега нямам абсолютно никакви проблеми-нито с разхода на масло нито с тракането и другите му там шумове,(като изключим двта ми куци цилиндъра,клапаните на които си тракат инстинктивно-ноо...., новата ми главица е почти готова,защото проблема е в старата)!!!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 15 дек 2005, 09:19

@fiestaracing,

Колегата SBobi макар и забавно, мисля че го е казал правилно.



@eleena,

Маслото си изберете сами - по марка, цвят, вкус и мирис :wink:


@NIKJAMa,

Може!


@PUTER,

Колегата aaleks е описал причините да "изчезва" маслото - след като се отстранят, няма проблем да караш с каквото и да е масло (все пак да е подходящо за двигателя ти де!)



@Polly,

Малко не съм съгласен с твърдението за годината и типа масло...
Точно това, че Zetec-a (Series 1) трябва да го караш с 5W30 няма да го намериш в МР, там ще ти препоръчат 10W40. Но опита на англичаните (а те имат такъв) е показателен - посетете един от няколкото английски Форд форума и попитайте за Zetec и клапани. Резултата ще е един и същ. Един от най-популярните английски тюнери (Ян Халуел - Фиеста Френци) го препоръчва също, като "лекарство" за ранните Zetec-и.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 15 дек 2005, 11:20

И аз така знам, за Zetec - 5W30. В МП го предлагат /Formula E/, и наливно /около 7.50лв/, и в разфасовки /с около 2лв. по-скъпо/.
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 01:41, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 15 дек 2005, 11:40

хора, моля ви! 5-30 за Зетек - това е!
Моята е вече на 230 К и не харчи и грам!
Като я взех беше с 10 -40 и работеше като дизел - сега не я чувам!

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 16 дек 2005, 09:49

Изцяло съгласен, че за ранните Zetec-и правилното масло е 5w30. Аз съм с такова, в МП ми го наляха, освен това навясякъде така пише, а и disc е прав, че според англичаните по сайтовете това е маслото за Мондео.
Двигателя си мърка, отникъде не излиза, колкото е сипано, толкова си стои :)
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

SBobi
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 11 дек 2005, 15:05
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от SBobi » 16 дек 2005, 10:07

Еми така като гледам всеобщо мнение е масло 5w30! Все си мсля, че при толко еднакви мнения това не е случайно и това е маслото :D

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 16 дек 2005, 16:40

При преминаване от 10W40 на 5W30 нужна ли някаква промивка на двигателя или е достатъчно да източиш старото малсо?
Аз карам Ескорта с полусинтетика и на студен ДВГ калапните си почукват и от време на време по трудно ускорява.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 16 дек 2005, 17:08

Според мен е невъзможно клапаните да не тракат като е студен двигателя :roll: Каквото и масло да има докато не загреят не знам какво ще ги спре да потракват :lol:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 16 дек 2005, 17:38

_SLiThER_ написа:Според мен е невъзможно клапаните да не тракат като е студен двигателя :roll: Каквото и масло да има докато не загреят не знам какво ще ги спре да потракват :lol:
правилно.има обаче една тънка разлика :D при двг в добро/отлично състояние и подходящо масло тракането е между 0.5 /при чисто нов фокус 1/ и 3-4 /при моя ескорт с 10в40/ секунди. при по-стар двг това време стига до 4-5 минути :oops:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта