как засичате разхода на гориво?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

как засичате разхода на гориво?

Мнение от Warren-G » 24 фев 2007, 13:53

как засичате разхода на гориво?

със Шкодилака - свършва бенза, наливах

с Фиестата - свърши бенза , щраквах на газ и обратното

но с Ескорта не знам , говори се ако се остави бензиновата помпа без гориво се скапвала. пък резервоара е 55 л х 1.75лв/л :? и после пак да го допълвам догоре... :roll:

:?:
Последна промяна от Warren-G на 25 фев 2007, 17:38, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 24 фев 2007, 17:07

Аз с лампата на горивото мога да си следя разхода на гориво. Като светне постоянно сипвам 5-6 литра и гледам колко ще изкарам до следващото светване.

Другия вариант е да сипеш до горе, изминаваш 100 км и доливаш. Трети вариант - сипваш до горе и караш докато изгасне като преди това си си оставил в една тубичка от минерална вода гориво което да долееш ;)

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4779
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 24 фев 2007, 18:58

Svetlix написа:.....Другия вариант е да сипеш до горе, изминаваш 100 км и доливаш. ;)
най добрия вариант
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 24 фев 2007, 20:38

pepy1 написа:
Svetlix написа:.....Другия вариант е да сипеш до горе, изминаваш 100 км и доливаш. ;)
най добрия вариант
с най-голяма инвестиция :roll:
Svetlix: Аз с лампата на горивото мога да си следя разхода на гориво. Като светне постоянно сипвам 5-6 литра и гледам колко ще изкарам до следващото светване.
е, па аз нямам такава... :roll:

аз си мисля че проблема не е че бензиновата помпа остава без бензин, ами че засмуква накрая утайките и се запушва?
а дали има пробка на резервоара да го промия ?

Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от megaCom » 24 фев 2007, 21:46

резервоара по принцип си има утайник...действай смело
Изображение

CLX
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 18 мар 2005, 21:29
Модел на автомобила: Escort 1,8D 91 Combi
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Мнение от CLX » 24 фев 2007, 22:20

Реши се някой път. Напълни го догоре, пък после на заплата само допълваш (ако минаваш по-малко километри отколкото може да изгориш един резервоар разбира се), но като каза че си на газ няма проблем. Пък и да закъсаш някъде(да не дава оня отгоре) поне за гориво няма да е.

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 25 фев 2007, 17:01

megaCom написа:резервоара по принцип си има утайник...действай смело
искаш да кажеш че няма опасност да попаднат утайки в бензиновата помпа и не е проблем да остане суха помпата?

DigiPro бил чувал че четките на бензиновата помпа се охлаждали от бензина...?

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tomny » 25 фев 2007, 20:11

Warren-G написа:
megaCom написа:резервоара по принцип си има утайник...действай смело
искаш да кажеш че няма опасност да попаднат утайки в бензиновата помпа и не е проблем да остане суха помпата?

DigiPro бил чувал че четките на бензиновата помпа се охлаждали от бензина...?
Аз веднъж съм сменял бензинова помпа по тази причина. Така се беше запекла, че едвам я измъкнах от държача. А резервоара не беше съвсем празен. От тогава това е най-важната лампа в колата. :) Всичко това е с уговорката, че става дума за Фиат, който може би е малко по-нежен от Форда, а и може би й е било дошло времето, ама повече такива експерименти няма да правя :). Ето на какво беше заприличала:
Прикачени файлове
DSC00111.JPG

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 25 фев 2007, 20:14

Абе аз така си карах до скоро само на лампа и изведнтж колата ми изгасна както си потеглях малко по-рязко :twisted: ... беше близко до нас, до дърпахме я до нас вкарах я в гаража и почнах разучаване от какво изгасна и накрая стигнах до бензиновата помпа, свалих я, зазглобих, за да стигна точно до нея и като и подадох 12V и първо изобщо не иска да тръгне :cry: ама изведнъж тръгна :) и се оправи, била е запушена точно от тези утаячни боклуци по резервоара и от тогава не карам на лампа, щом светне и зареждам.
Та поуката ми е, не карайте с малко бензин, защото после помпите струват майка си и баща си :cry: :idea: Или ако имате малко бензин не ръчкайте колата, защото тогава точно всмуква май-много бензин, а като е малко той почва да свършва и всмуква и боклуците по дъното :idea:
Иначе преди си мерих по лампата и не се мери губаво, всеки път различно... веднъж премерих до горе,минах 100км. и пак от същата бензиностанция пак до горе и тогава ми хареса средния рзхор... попдинцип като мерих по лампата ми излизаше 9-10-11 а на пълен резервоар и после пак пълен ми излезна 7,5 :) .
А пък и лично на ескорта стрелката като прекрачи последната четвърт и не показва никак вярно... ако е по на горе, тогава що горе показва, ама в края не може да й се вярва, така е и при пежото де :? :roll:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 26 фев 2007, 22:07

бих желал някой да ме светне какво точно се получава че се скапва помпата, когато свърши бензина. причината -че се задръства с утайки, или пък недостатъчно охлаждане ....?

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 26 фев 2007, 22:32

Правилно е чул DigiPro охлажда се с горивото помпата

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 26 фев 2007, 22:41

Warren-G, според мен и от двете по малко *072* :roll:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 26 фев 2007, 23:46

проверете в книжките, там е написано как се кара. моята е на немски и не мога да разбера точно какво е. но предполагам е обяснено на западните потребители с колко най-малко бензин да карат. (причините са ясни предполагам)
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 27 фев 2007, 00:09

licho написа:проверете в книжките, там е написано как се кара. моята е на немски и не мога да разбера точно какво е. но предполагам е обяснено на западните потребители с колко най-малко бензин да карат. (причините са ясни предполагам)
Хе хе хе точно това е че в германия знаеш че сипваш каквото е написано, а не приятел бензинджия да ти казва ти си луд що сипваш А95 сипвай А92 от една една и съща цистерна пълним и двете колонки. Така че не се знае с какви боклуци е натъпкан вече резервоара ти.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1746
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 27 фев 2007, 08:23

Наистина,най-добрия метод за засичане на разхода е от пълно до пълно,защото всеки друг метод е много неточен,заради това,че резервоара е много широк и плосък и горивото се движи наляво и надясно в големи граници.А малка промяна на нивото,при голямата площ на резервоара,прави доста голям обем течност,която води до по-голяма грешка.Ако резервоарът беше висок и тесен,тогава можеше да се отчита точно,но при повечето автомобили не е така.А колкото до отчитането със свършване на горивото,мисля че процентът на грешка остава същият,защото никой не знае кога точно и при какъв наклон на автомобила, помпата е засмукала въздух.Така,че по-добре е да не стигате до дъното на резервоара,защото там не е много чисто и всеки знае какви са рисковете.Вярно е също и че помпата се охлажда от горивото,но това важи за цялата помпа,а не за четките,защото тя е херметична и те нямат контакт с горивото(иначе би станало много интересно,ако преискрят :-) Основният проблем е засмукването на боклуците от дъното на резервоара,които водят до запушване и евентуална подмяна на помпата.

Потребителски аватар
megaCom
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от megaCom » 27 фев 2007, 10:11

не говоря за "сухо"каране а за утайки....свършвал ми е бензина не веднъж(карам предимно на газ)и не съм имал запушвания....да не би да карам по-специален форд,или може би италиянката от която купх колата е чистила резервоара...едва ли...
Изображение

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 27 фев 2007, 13:36

поизясниха ми се нещата от тук и от тук , където бях пуснал същата тема

10х на всички за отговорите ;)

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта