Лампа за вентилатора на радиатора

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
busat
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 09 дек 2006, 09:26
Модел на автомобила: Escort 1.6 D
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Лампа за вентилатора на радиатора

Мнение от busat » 10 яну 2007, 07:44

Преди нова година ходих в Атина с моя Ескорт 1.6 Д и попаднах в задръстване. Не ми се включи перката на радиатора и ми изхвърли всичката вода. Слава богу, без никакви поражения на мотора. Но сега искам да си монтирам лампа в купето която да светва когато се включи перката. Да съм поне 90% сигурен, че работи, но не знам как.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 яну 2007, 09:01

От мотора на вентилатора пусни 2 жици до купето и свържи един светодиод през 1 килоом резистор и готово. Гледай да спазиш поляритета на диода (+ и -), че няма да свети.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 10 яну 2007, 13:54

Няма да стане с светодиод (искри пикове ) .Тряба да е кршка.Вземи лампа с фасунга и я свържи на двата кабела на мотора на на вентилатора.После укаси датчика на вентилатора (ама трябва да си на контакт) и трябва да светне.Успех

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 10 яну 2007, 14:03

buhap написа:Няма да стане с светодиод (искри пикове ) .Тряба да е кршка.Вземи лампа с фасунга и я свържи на двата кабела на мотора на на вентилатора.После укаси датчика на вентилатора (ама трябва да си на контакт) и трябва да светне.Успех
И как така няма да стане аз така си карам ако не вярваш ела да видиш .внимавай с резистора сложи по голям че вечер дразни избери го пробно
ПП връзва се на датчика за вентилатора пуска се една жица другата е вътре и е маса

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 10 яну 2007, 14:08

Аз неможах да го направя .Диода гореше докато се развърти мотора.С по голям резистор не светваше.С лампа стана веднага :)

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 10 яну 2007, 14:41

моя съвет е дане сиправиш такива лампи,а да си сложиш едно принудително ключе за пускане на вентилатора.Понеже ако ти се случи в задръстване или на светофар и да гледаш лампата че не свети няма как да го пуснеш..
става най обикновен прекъсвач-двете кабелчета ги запояваш надвете крачета на датчика,който включва перката.И когато релето не включи (не направи мост) го правиш ръчно.
виж схемичката набързо я надрасках.

Потребителски аватар
busat
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 09 дек 2006, 09:26
Модел на автомобила: Escort 1.6 D
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от busat » 10 яну 2007, 20:27

mrdds написа:моя съвет е дане сиправиш такива лампи,а да си сложиш едно принудително ключе за пускане на вентилатора.Понеже ако ти се случи в задръстване или на светофар и да гледаш лампата че не свети няма как да го пуснеш..
става най обикновен прекъсвач-двете кабелчета ги запояваш надвете крачета на датчика,който включва перката.И когато релето не включи (не направи мост) го правиш ръчно.
Купих си 50 амперово копче, ама е със светлина 12V. Искам да включа и лампичката му. Преди време имах Ауди което беше направено по същия начин и когато се включи вентилатора (независимо дали от копчето или от датчика) бутона светваше.

П.С. Копчето е 3 крачета: 2 за прекъсвача и 1 за лампата

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 11 яну 2007, 00:49

Има китове (комплект части и платка) за термо релета и са по 3-4 лв. Слагаш едно такова паралелно на датчика, който включва перката, а термосензора го закрепваш някъде по металните съединения. Настройваш температурата на сработване 10 градуса по-ниско от работната за двигателя и си готов.

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 04 ное 2007, 18:34

buhap написа:Аз неможах да го направя .Диода гореше докато се развърти мотора.С по голям резистор не светваше.С лампа стана веднага :)
Готов съм да ти го покажа когато поискаш елементарно е вързал съм син светодиод , резистор и обратен диод към вентилатора(между вентилатора и датчика за вентилатора

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 ное 2007, 22:09

Какви са тези носталгии по руските коли, лампи, датчици, глупости. Като не включи датчика, отиваш в магазина и си купуваш нов 15лв., датчика не се поврежда всеки ден, та да се налага да се монтира копче. Ами ако се повреди самия вентилатор, както на мене по пътя за Априлци, копчето какво ще помогне? И какво ще ти помогне светодиода, освен като атракция? Като не си сигурен в себе си по-добре търси начин да ти святка лампа или още по-добре зумер при 110градуса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта