Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
- milko1988
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
- Местоположение: Германия
- Status: Извън линия
Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Здравейте колеги,искам да попитам къде се намира филтъра на климатика на това чудо,колата я имам от 10 години и май никога не е сменян и си мисля че затова не ми духа през отворите на таблото.
Като пусна климатика и духа само през отворите за предното стъкло,дано някой помогне,благодаря. >:D<:
Като пусна климатика и духа само през отворите за предното стъкло,дано някой помогне,благодаря. >:D<:
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 30 сеп 2010, 20:10
- Модел на автомобила: ford mondeo mk2
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Филтъра ще намериш точно под пластмасата на дясната чистачка.Развиваш болчетата, махаш я и ще го видиш 

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Може да е повреден селектора за разпределяне на въздушния поток. Самият филтър няма значение за това от кои
отвори ще излиза струята и от кои не. Инак мисля, че трябва да е под пластмасова решетка, под предното стъкло
с/у пътника. откъм двигателния отсек.
отвори ще излиза струята и от кои не. Инак мисля, че трябва да е под пластмасова решетка, под предното стъкло
с/у пътника. откъм двигателния отсек.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- lorinzar
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
- Модел на автомобила: продаден
- Местоположение: montana
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
явно имаш проблем щом ти духа само откъм стъклото на някой коли е на жило но на мондеото е ел врътката за смяна на позициите имам предвид
- milko1988
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
- Местоположение: Германия
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Колеги,благодаря за инфото за филтъра,ще го сменя.
Иначе за врътката,на която и позиция да я сложа,все духа откъм предното стъкло,разглобих всичко и видях,че е на вакууми и има една джаджа дето ги разпределя,кой вакуум регулатор да тръгва и кой да спира,само до там стигнах,някой ако знае как се оправя да пише... Благодаря

Иначе за врътката,на която и позиция да я сложа,все духа откъм предното стъкло,разглобих всичко и видях,че е на вакууми и има една джаджа дето ги разпределя,кой вакуум регулатор да тръгва и кой да спира,само до там стигнах,някой ако знае как се оправя да пише... Благодаря

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Когато има проблем с вакуумите, духа само на предното стъкло. Така е направена системата, за да може ако се "бъгне", поне да не се запотява стъклото и да можеш да виждаш.
Тук съм обяснил в общи линии къде може да се търси проблема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11#p354011" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако ти издиша от някоя клапа, имам разни останали от моите експерименти.
Попълни си в профила от кой град си
Тук съм обяснил в общи линии къде може да се търси проблема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11#p354011" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако ти издиша от някоя клапа, имам разни останали от моите експерименти.
Попълни си в профила от кой град си

- milko1988
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
- Местоположение: Германия
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
От Пловдив съм.tropper написа:Когато има проблем с вакуумите, духа само на предното стъкло. Така е направена системата, за да може ако се "бъгне", поне да не се запотява стъклото и да можеш да виждаш.
Тук съм обяснил в общи линии къде може да се търси проблема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11#p354011" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако ти издиша от някоя клапа, имам разни останали от моите експерименти.
Попълни си в профила от кой град си
Аз отворих всичките чаркалъци на парното но забелязах,че като запаля колата и от към педала на газта има има един вакуум-регулатор и като го натисна принудително тръгва да духа в краката.
От другата страна (откъм пътника) има пак същата джаджа и двете са свързани със някаква пластмасова пръчка,която ги регулира,нямам идея как може да замине тва нещо,помня само,че в един много голям дъжд влязох вав локва,дълбока до предния номер и почна да тече вода от жабката и от тогава спряха всякакви позиции на климатика,освен на стъклото,,,, който знае кво е,да пише...БЛАГОДАРЯ

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Виж в линка, който ти дадох.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.
Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.
Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.
- milko1988
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
- Местоположение: Германия
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
От тази букса,където викаш има 6 вакуума,на запален двигател на свалена букса от всичките 6,само една смуче,другите НЕtropper написа:Виж в линка, който ти дадох.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.
Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.

- milko1988
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
- Местоположение: Германия
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
А и между другото този пластмасов панел се намира под жабката и там наистина има 2 маркуча и този който идва от двигателя е твърд,ама не съм пробвал дали този главния работи при запален двигател...milko1988 написа:От тази букса,където викаш има 6 вакуума,на запален двигател на свалена букса от всичките 6,само една смуче,другите НЕtropper написа:Виж в линка, който ти дадох.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.
Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.
Утре ще пробвам,мерси за инфото.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
1 от 6-те да смуче е нормално - значи до там стига вакуум. Другата кутия няма нужда да я проверяваш при това положение. Тя е по-рано във веригата.
Най-вероятно ти изпуска самият превключвател - това е най-често срещаната повреда при такъв симптом. Разбира се има вариант ако не е той, да е някоя от вакуум-клапите.... Но щом всички не работят и до 1 от 6-те стига вакуум - най-вероятно превключвателя. Търси от морга или от някой колега, дето продава на части.
Най-вероятно ти изпуска самият превключвател - това е най-често срещаната повреда при такъв симптом. Разбира се има вариант ако не е той, да е някоя от вакуум-клапите.... Но щом всички не работят и до 1 от 6-те стига вакуум - най-вероятно превключвателя. Търси от морга или от някой колега, дето продава на части.

- milko1988
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
- Местоположение: Германия
- Status: Извън линия
Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'
Вярно...tropper написа:1 от 6-те да смуче е нормално - значи до там стига вакуум. Другата кутия няма нужда да я проверяваш при това положение. Тя е по-рано във веригата.
Най-вероятно ти изпуска самият превключвател - това е най-често срещаната повреда при такъв симптом. Разбира се има вариант ако не е той, да е някоя от вакуум-клапите.... Но щом всички не работят и до 1 от 6-те стига вакуум - най-вероятно превключвателя. Търси от морга или от някой колега, дето продава на части.

Абе чувам го че съска някъде отпред по таблото,ама не знам какво е,сигурно изпуска.... Благодаря ти колега >:D<: Ще търся такова чудо.Ще си пусна тема в "Продавам",а тази може да се затваря... Благодаря на всички,които се отзоваха

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта