Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от milko1988 » 29 май 2011, 19:36

Здравейте колеги,искам да попитам къде се намира филтъра на климатика на това чудо,колата я имам от 10 години и май никога не е сменян и си мисля че затова не ми духа през отворите на таблото.
Като пусна климатика и духа само през отворите за предното стъкло,дано някой помогне,благодаря. >:D<:

todorpp
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 30 сеп 2010, 20:10
Модел на автомобила: ford mondeo mk2
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от todorpp » 29 май 2011, 20:38

Филтъра ще намериш точно под пластмасата на дясната чистачка.Развиваш болчетата, махаш я и ще го видиш :)

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от иво г. иванов » 29 май 2011, 20:41

Може да е повреден селектора за разпределяне на въздушния поток. Самият филтър няма значение за това от кои
отвори ще излиза струята и от кои не. Инак мисля, че трябва да е под пластмасова решетка, под предното стъкло
с/у пътника. откъм двигателния отсек.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от lorinzar » 29 май 2011, 21:03

явно имаш проблем щом ти духа само откъм стъклото на някой коли е на жило но на мондеото е ел врътката за смяна на позициите имам предвид

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от milko1988 » 29 май 2011, 22:20

Колеги,благодаря за инфото за филтъра,ще го сменя. :)
Иначе за врътката,на която и позиция да я сложа,все духа откъм предното стъкло,разглобих всичко и видях,че е на вакууми и има една джаджа дето ги разпределя,кой вакуум регулатор да тръгва и кой да спира,само до там стигнах,някой ако знае как се оправя да пише... Благодаря :roll:

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от tropper » 30 май 2011, 11:15

Когато има проблем с вакуумите, духа само на предното стъкло. Така е направена системата, за да може ако се "бъгне", поне да не се запотява стъклото и да можеш да виждаш.

Тук съм обяснил в общи линии къде може да се търси проблема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11#p354011" onclick="window.open(this.href);return false;

Ако ти издиша от някоя клапа, имам разни останали от моите експерименти.

Попълни си в профила от кой град си :idea:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от milko1988 » 30 май 2011, 20:05

tropper написа:Когато има проблем с вакуумите, духа само на предното стъкло. Така е направена системата, за да може ако се "бъгне", поне да не се запотява стъклото и да можеш да виждаш.

Тук съм обяснил в общи линии къде може да се търси проблема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11#p354011" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ако ти издиша от някоя клапа, имам разни останали от моите експерименти.

Попълни си в профила от кой град си :idea:
От Пловдив съм.
Аз отворих всичките чаркалъци на парното но забелязах,че като запаля колата и от към педала на газта има има един вакуум-регулатор и като го натисна принудително тръгва да духа в краката.
От другата страна (откъм пътника) има пак същата джаджа и двете са свързани със някаква пластмасова пръчка,която ги регулира,нямам идея как може да замине тва нещо,помня само,че в един много голям дъжд влязох вав локва,дълбока до предния номер и почна да тече вода от жабката и от тогава спряха всякакви позиции на климатика,освен на стъклото,,,, който знае кво е,да пише...БЛАГОДАРЯ :)

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от tropper » 30 май 2011, 20:37

Виж в линка, който ти дадох.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.

Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от milko1988 » 30 май 2011, 21:36

tropper написа:Виж в линка, който ти дадох.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.

Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.
От тази букса,където викаш има 6 вакуума,на запален двигател на свалена букса от всичките 6,само една смуче,другите НЕ :shock:

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от milko1988 » 30 май 2011, 21:40

milko1988 написа:
tropper написа:Виж в линка, който ти дадох.
Има от страната на пътника един пластмасов разширителен съд, в който влизат две вакуумни маркучета. За да се стигне до него се маха една кора. Едното маркуче е твърдо - то идва от двигателя. Виж на него дали има вакуум. Другото трябва да отива към копчето на таблото за превключване на посоките на духане. Свали панелчето с трите копчета и отзад можеш да откачиш буксата с 6 вакуум-маркучета. Виж на нея дали имаш вакуум. Също така може да се ослушаш преди да я разкачиш, дали не свисти въздух от това копче. Следваща стъпка е да пробваш с друго копче или с малки маркучета да правиш връзка с буксат, за да разбереш дали клапите (тези които си видял и си натискал) се придвижват както трябва.

Всичко това, разбира се, се прави на запален двигател, за да има вакуум в системата.
От тази букса,където викаш има 6 вакуума,на запален двигател на свалена букса от всичките 6,само една смуче,другите НЕ :shock:
А и между другото този пластмасов панел се намира под жабката и там наистина има 2 маркуча и този който идва от двигателя е твърд,ама не съм пробвал дали този главния работи при запален двигател...
Утре ще пробвам,мерси за инфото.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от tropper » 31 май 2011, 11:03

1 от 6-те да смуче е нормално - значи до там стига вакуум. Другата кутия няма нужда да я проверяваш при това положение. Тя е по-рано във веригата.

Най-вероятно ти изпуска самият превключвател - това е най-често срещаната повреда при такъв симптом. Разбира се има вариант ако не е той, да е някоя от вакуум-клапите.... Но щом всички не работят и до 1 от 6-те стига вакуум - най-вероятно превключвателя. Търси от морга или от някой колега, дето продава на части. _friends_
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
milko1988
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 18 окт 2010, 20:33
Модел на автомобила: Ford Focus mk2 1.6 16v
Местоположение: Германия
Status: Извън линия

Re: Филтър за климатик на Мондео 1.8 МК2 98'

Мнение от milko1988 » 01 юни 2011, 21:27

tropper написа:1 от 6-те да смуче е нормално - значи до там стига вакуум. Другата кутия няма нужда да я проверяваш при това положение. Тя е по-рано във веригата.

Най-вероятно ти изпуска самият превключвател - това е най-често срещаната повреда при такъв симптом. Разбира се има вариант ако не е той, да е някоя от вакуум-клапите.... Но щом всички не работят и до 1 от 6-те стига вакуум - най-вероятно превключвателя. Търси от морга или от някой колега, дето продава на части. _friends_
Вярно... :idea: може да си прав..Да.... Той фактически играе ролята да взима от главния вакуум и ги предава,чрез въртене на другите от буксата,аз така го разбирам.
Абе чувам го че съска някъде отпред по таблото,ама не знам какво е,сигурно изпуска.... Благодаря ти колега >:D<: Ще търся такова чудо.Ще си пусна тема в "Продавам",а тази може да се затваря... Благодаря на всички,които се отзоваха ;):

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта