Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
- Hidalgo
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
- Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
Здравейте колеги и за много години!
Имам Мондео МК4 Комби - доволно новата кола не прави проблеми, знаете, поради което досега съм бил пасивен потребител на събраното знание в нашия форум.
Ето обаче, че и на мен ми се яви досаден бъг, който не мога да отстраня към момента - преди два-три дни по време на пазаруване багажната ми врата отказа да се отваря. Ей така, изведнъж. Сутринта при - 11 се отваряше, а по-късно при по-високи температури и загрято купе, отказа. Логично, насочих се към бушоните - проверих всички (в моторния отсек, под жабката и...успях през задната седалка да легна в багажника и проверя разположените там бушони), тъй като не намерих ел. схема на веригата - здрави до един. Предположих - лоша връзка и се надявах изваждането на всеки един бушон пооделно да я преодолее, ядец! Предполагам, че ключалката преминава през реле и понеже не чувам дори опит за щракане на командваната верига, свалих релетата в багажния отсек, за да премеря съпротивление по командващата верига - предстоящо.
Преди да продължа, реших, мъдри мои съфорумци, да се допитам до вас, за да не тръгна в погрешна насока. Благодаря предварително за вашите мнения и предложения!
Имам Мондео МК4 Комби - доволно новата кола не прави проблеми, знаете, поради което досега съм бил пасивен потребител на събраното знание в нашия форум.
Ето обаче, че и на мен ми се яви досаден бъг, който не мога да отстраня към момента - преди два-три дни по време на пазаруване багажната ми врата отказа да се отваря. Ей така, изведнъж. Сутринта при - 11 се отваряше, а по-късно при по-високи температури и загрято купе, отказа. Логично, насочих се към бушоните - проверих всички (в моторния отсек, под жабката и...успях през задната седалка да легна в багажника и проверя разположените там бушони), тъй като не намерих ел. схема на веригата - здрави до един. Предположих - лоша връзка и се надявах изваждането на всеки един бушон пооделно да я преодолее, ядец! Предполагам, че ключалката преминава през реле и понеже не чувам дори опит за щракане на командваната верига, свалих релетата в багажния отсек, за да премеря съпротивление по командващата верига - предстоящо.
Преди да продължа, реших, мъдри мои съфорумци, да се допитам до вас, за да не тръгна в погрешна насока. Благодаря предварително за вашите мнения и предложения!
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
Детска болест често срещана при Мондео и S-max. Проблемът най- вероятно идва от прекъснати кабели в шлауха от купето към багажната врата (от ляво като застанеш срещу багажника). Възможно е и електронната ключалка да е сдала багажа, какъвто беше и моя проблем. Трябва аварийно да отвориш вратата, виж тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B8%D0%BC
След това, ако е малкия дявол съединяваш кабелите в гофрата и си ок, ако е ключалката купуваш нова оригинална от ebay (изпадат за добри пари), защото тук в МП са доста скъпи над 100 лв.
Ето още снимков материал, ако не успееш по- горе описания начин:

На дясната част в гумения маншон покриващ ключалката е маркиран аварийния отвор за отворяна с отвертка. Влизаш в багажника и с макетен нож се изрязва малко мястото, за да може да се провре отвертката и да се отвори механично ключалката.


След това, ако е малкия дявол съединяваш кабелите в гофрата и си ок, ако е ключалката купуваш нова оригинална от ebay (изпадат за добри пари), защото тук в МП са доста скъпи над 100 лв.
Ето още снимков материал, ако не успееш по- горе описания начин:

На дясната част в гумения маншон покриващ ключалката е маркиран аварийния отвор за отворяна с отвертка. Влизаш в багажника и с макетен нож се изрязва малко мястото, за да може да се провре отвертката и да се отвори механично ключалката.


- Hidalgo
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
- Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
Блабодаря, Nebhotep!
Ще действам съобразно указанията ти и ще пиша за резултата!
Ще действам съобразно указанията ти и ще пиша за резултата!
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!
- Hidalgo
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
- Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
Здравейте колеги,
както обещах - докладвам ремонта. Nebhotep се оказа прав - проблемът ми не бе в гофрата, а в машинката. Вратата се отвори по описания от него по-горе начин. Гледах цените на ключалките в e-bay...скъпо ми се стори за детайли втора употреба - близо 100 лв. с доставката. Реших да опитам - все пак аз все още съм от поколението "нация техническа"
.
Поздравявам инженерната мисъл на Форд Европа - досега не бях попадал на толкова много положени усилия да се възпре неоторизирана (несервизна) интервенция!
Към модераторите - при преценка от ваша страна, преместете темата в раздел "направи си сам".
И така: след като отворите капака внимателно свалете кората (не напъвайте, а оваряйте и вкарвайте ръка вътре в открилото се пространство и през множеството отвори освобождавайте щипките - пластмасата е силно трошлива). Осигурете си комплект торксове, за да свалите ключалката. След демонтажа й отстранете предпазната гума на заключващата подкова - отстрани на електронния блок има два зъба, които я освобождават. За да отделите елекронния блок от подковата трябва да разполагате с 5-звезден торкс с ценрално изпразване за щифт - след дълго търсне по специализирани магазини не намерих такава звезда петолъчка. Опитът ми да набия права отвертка или да сека развивно не успя. Болтът срещна дрелката ми и след като поосвободи с леко изсичане го развих. За да се отвори електронния отсек трябва да се освободят щипките, който обаче имат контра за освобождаване. С макетен нож подравняваме контрата на щипките, за да ги освободим. След освобождаването се вижда, че червякът е скъсан. Използваме "заложената бомба със закъснител" от производителя в наша полза. Запълваме изпразването в остта на червяка със стомана и залепваме. Използвах тяло от пирон и любимото ми двукомпонентно лепило, което съм ползвал на изходящия колектор на мотор с въздушно охлаждане (температурата при ДВГ с въздушно охлаждане в района на изходящия колектор е + 300 градуса по С) и гарантирано не тече. Мачкаме лепилото, докато не добие компактен зелен цвят (благодаря на часовете по труд и творчество и преподавателите си) и получения пластелин попълваме в изпразнената сърцевина, ведно с тялото на пирона. Чакаме 10-ина минути леко да дръпне, след което сглобяваме електронниа блок. Обърнете внимание, че зъбът на червяка, който при опиране в контактора, спиращ въртенето на мотора, следва да не е в крайна работна позиция, сиреч - натиснал контактора, а по-скоро на 180 градуса от крайна работна позиция, в противен случай като мен ше разглобявате втори път, за да заработи
Сглобявате. След сглобка ще установите, че електронния блок ще има луфт в ляво и в дясно по отношение на подковата. Първоначално обрах този луфт с по едно парченце тънък кабел от двете страни. Застопори отлично и бях много доволен, но...при монтажа на място се оказа, че това държи контактора на осветлението на багажното отделение твърде далеч от командващата го гърбица и...светлината не се вклчюва автоматично при отваряне на багажното отделение. Махнах кабелчетата и контактора заработи, както трябва. С други думи, оставете луфта ефективен.
Монтирате на място в колата. Съгласно указанията на производитела на лепилото изчакваме 24 часа преди да тестваме. Ако е сглобено, както посочих по-горе, още при първо отваряне ще чуете еднократно избръмчаване на моторчето при отключване, докато застане в работно положение и оттам насетне машинката ще работи, както е работила до преди ремонта.
Успех на всички, които биха поели по моя път!

както обещах - докладвам ремонта. Nebhotep се оказа прав - проблемът ми не бе в гофрата, а в машинката. Вратата се отвори по описания от него по-горе начин. Гледах цените на ключалките в e-bay...скъпо ми се стори за детайли втора употреба - близо 100 лв. с доставката. Реших да опитам - все пак аз все още съм от поколението "нация техническа"

Поздравявам инженерната мисъл на Форд Европа - досега не бях попадал на толкова много положени усилия да се възпре неоторизирана (несервизна) интервенция!
Към модераторите - при преценка от ваша страна, преместете темата в раздел "направи си сам".
И така: след като отворите капака внимателно свалете кората (не напъвайте, а оваряйте и вкарвайте ръка вътре в открилото се пространство и през множеството отвори освобождавайте щипките - пластмасата е силно трошлива). Осигурете си комплект торксове, за да свалите ключалката. След демонтажа й отстранете предпазната гума на заключващата подкова - отстрани на електронния блок има два зъба, които я освобождават. За да отделите елекронния блок от подковата трябва да разполагате с 5-звезден торкс с ценрално изпразване за щифт - след дълго търсне по специализирани магазини не намерих такава звезда петолъчка. Опитът ми да набия права отвертка или да сека развивно не успя. Болтът срещна дрелката ми и след като поосвободи с леко изсичане го развих. За да се отвори електронния отсек трябва да се освободят щипките, който обаче имат контра за освобождаване. С макетен нож подравняваме контрата на щипките, за да ги освободим. След освобождаването се вижда, че червякът е скъсан. Използваме "заложената бомба със закъснител" от производителя в наша полза. Запълваме изпразването в остта на червяка със стомана и залепваме. Използвах тяло от пирон и любимото ми двукомпонентно лепило, което съм ползвал на изходящия колектор на мотор с въздушно охлаждане (температурата при ДВГ с въздушно охлаждане в района на изходящия колектор е + 300 градуса по С) и гарантирано не тече. Мачкаме лепилото, докато не добие компактен зелен цвят (благодаря на часовете по труд и творчество и преподавателите си) и получения пластелин попълваме в изпразнената сърцевина, ведно с тялото на пирона. Чакаме 10-ина минути леко да дръпне, след което сглобяваме електронниа блок. Обърнете внимание, че зъбът на червяка, който при опиране в контактора, спиращ въртенето на мотора, следва да не е в крайна работна позиция, сиреч - натиснал контактора, а по-скоро на 180 градуса от крайна работна позиция, в противен случай като мен ше разглобявате втори път, за да заработи

Успех на всички, които биха поели по моя път!


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
Браво за усилията. Имаш все пак късмет, че е мехенична повредата. При мен беше в електромоторчето, което май няма аналог. А разглобяването му е почти невъзможно. Поздрави!


- Hidalgo
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
- Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря
Благодаря ти, Nebhotep!
Прав си, извадих късмет. Благодаря отново за указанията ти и бързината, с която ми ги даде - бяха много важни за мен!
Прав си, извадих късмет. Благодаря отново за указанията ти и бързината, с която ми ги даде - бяха много важни за мен!

Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта