Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Екстериор и интериор.
Потребителски аватар
Hidalgo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Мнение от Hidalgo » 01 яну 2015, 09:59

Здравейте колеги и за много години!
Имам Мондео МК4 Комби - доволно новата кола не прави проблеми, знаете, поради което досега съм бил пасивен потребител на събраното знание в нашия форум.
Ето обаче, че и на мен ми се яви досаден бъг, който не мога да отстраня към момента - преди два-три дни по време на пазаруване багажната ми врата отказа да се отваря. Ей така, изведнъж. Сутринта при - 11 се отваряше, а по-късно при по-високи температури и загрято купе, отказа. Логично, насочих се към бушоните - проверих всички (в моторния отсек, под жабката и...успях през задната седалка да легна в багажника и проверя разположените там бушони), тъй като не намерих ел. схема на веригата - здрави до един. Предположих - лоша връзка и се надявах изваждането на всеки един бушон пооделно да я преодолее, ядец! Предполагам, че ключалката преминава през реле и понеже не чувам дори опит за щракане на командваната верига, свалих релетата в багажния отсек, за да премеря съпротивление по командващата верига - предстоящо.
Преди да продължа, реших, мъдри мои съфорумци, да се допитам до вас, за да не тръгна в погрешна насока. Благодаря предварително за вашите мнения и предложения!
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Мнение от Nebhotep » 01 яну 2015, 11:17

Детска болест често срещана при Мондео и S-max. Проблемът най- вероятно идва от прекъснати кабели в шлауха от купето към багажната врата (от ляво като застанеш срещу багажника). Възможно е и електронната ключалка да е сдала багажа, какъвто беше и моя проблем. Трябва аварийно да отвориш вратата, виж тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B8%D0%BC
След това, ако е малкия дявол съединяваш кабелите в гофрата и си ок, ако е ключалката купуваш нова оригинална от ebay (изпадат за добри пари), защото тук в МП са доста скъпи над 100 лв.

Ето още снимков материал, ако не успееш по- горе описания начин:

Изображение

На дясната част в гумения маншон покриващ ключалката е маркиран аварийния отвор за отворяна с отвертка. Влизаш в багажника и с макетен нож се изрязва малко мястото, за да може да се провре отвертката и да се отвори механично ключалката.

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Hidalgo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Мнение от Hidalgo » 01 яну 2015, 13:00

Блабодаря, Nebhotep!
Ще действам съобразно указанията ти и ще пиша за резултата!
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!

Потребителски аватар
Hidalgo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Мнение от Hidalgo » 10 яну 2015, 20:18

Здравейте колеги,
както обещах - докладвам ремонта. Nebhotep се оказа прав - проблемът ми не бе в гофрата, а в машинката. Вратата се отвори по описания от него по-горе начин. Гледах цените на ключалките в e-bay...скъпо ми се стори за детайли втора употреба - близо 100 лв. с доставката. Реших да опитам - все пак аз все още съм от поколението "нация техническа" :D .
Поздравявам инженерната мисъл на Форд Европа - досега не бях попадал на толкова много положени усилия да се възпре неоторизирана (несервизна) интервенция!
Към модераторите - при преценка от ваша страна, преместете темата в раздел "направи си сам".
И така: след като отворите капака внимателно свалете кората (не напъвайте, а оваряйте и вкарвайте ръка вътре в открилото се пространство и през множеството отвори освобождавайте щипките - пластмасата е силно трошлива). Осигурете си комплект торксове, за да свалите ключалката. След демонтажа й отстранете предпазната гума на заключващата подкова - отстрани на електронния блок има два зъба, които я освобождават. За да отделите елекронния блок от подковата трябва да разполагате с 5-звезден торкс с ценрално изпразване за щифт - след дълго търсне по специализирани магазини не намерих такава звезда петолъчка. Опитът ми да набия права отвертка или да сека развивно не успя. Болтът срещна дрелката ми и след като поосвободи с леко изсичане го развих.
IMG_20150104_110156_.jpg
IMG_20150104_110202_.jpg
IMG_20150104_110209_.jpg
IMG_20150104_110229_.jpg
За да се отвори електронния отсек трябва да се освободят щипките, който обаче имат контра за освобождаване. С макетен нож подравняваме контрата на щипките, за да ги освободим.
IMG_20150104_110314_.jpg
IMG_20150104_110353_.jpg
След освобождаването се вижда, че червякът е скъсан.
IMG_20150104_111149_.jpg
Използваме "заложената бомба със закъснител" от производителя в наша полза. Запълваме изпразването в остта на червяка със стомана и залепваме. Използвах тяло от пирон и любимото ми двукомпонентно лепило, което съм ползвал на изходящия колектор на мотор с въздушно охлаждане (температурата при ДВГ с въздушно охлаждане в района на изходящия колектор е + 300 градуса по С) и гарантирано не тече.
IMG_20150104_112537_.jpg
IMG_20150104_112927_.jpg
Мачкаме лепилото, докато не добие компактен зелен цвят (благодаря на часовете по труд и творчество и преподавателите си) и получения пластелин попълваме в изпразнената сърцевина, ведно с тялото на пирона.
IMG_20150104_112630_.jpg
IMG_20150104_112620_.jpg
IMG_20150104_113542_.jpg
IMG_20150104_113918_.jpg
Чакаме 10-ина минути леко да дръпне, след което сглобяваме електронниа блок. Обърнете внимание, че зъбът на червяка, който при опиране в контактора, спиращ въртенето на мотора, следва да не е в крайна работна позиция, сиреч - натиснал контактора, а по-скоро на 180 градуса от крайна работна позиция, в противен случай като мен ше разглобявате втори път, за да заработи :)
IMG_20150104_122503_.jpg
Сглобявате. След сглобка ще установите, че електронния блок ще има луфт в ляво и в дясно по отношение на подковата. Първоначално обрах този луфт с по едно парченце тънък кабел от двете страни. Застопори отлично и бях много доволен, но...при монтажа на място се оказа, че това държи контактора на осветлението на багажното отделение твърде далеч от командващата го гърбица и...светлината не се вклчюва автоматично при отваряне на багажното отделение. Махнах кабелчетата и контактора заработи, както трябва. С други думи, оставете луфта ефективен.
IMG_20150104_125013_.jpg
Монтирате на място в колата. Съгласно указанията на производитела на лепилото изчакваме 24 часа преди да тестваме. Ако е сглобено, както посочих по-горе, още при първо отваряне ще чуете еднократно избръмчаване на моторчето при отключване, докато застане в работно положение и оттам насетне машинката ще работи, както е работила до преди ремонта.
Успех на всички, които биха поели по моя път! :D: _friends_

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Мнение от Nebhotep » 10 яну 2015, 20:48

Браво за усилията. Имаш все пак късмет, че е мехенична повредата. При мен беше в електромоторчето, което май няма аналог. А разглобяването му е почти невъзможно. Поздрави!
*kneeford*

Потребителски аватар
Hidalgo
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 23 юни 2014, 07:41
Модел на автомобила: Mondeo, 2008, 2.0 TDCI, 140 hp, Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Пета врата на Мондео МК4 не се отваря

Мнение от Hidalgo » 11 яну 2015, 09:22

Благодаря ти, Nebhotep!
Прав си, извадих късмет. Благодаря отново за указанията ти и бързината, с която ми ги даде - бяха много важни за мен! _friends_
Нека бъдем толерантни и коректни на пътя и в отношенията си!

Отговори

Върни се в “КУПЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта