Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Ford Escort 1,8 TD
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 14 мар 2010, 16:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD
Status: Извън линия

Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от Ford Escort 1,8 TD » 18 юли 2010, 00:30

Смених си турбото и стана тя каквато стана-започна да се форсира сама колата,направо ми обръща обортомера на свободна скорост,от какво може да е. :?: :-/:

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от dr. Svetlyo » 18 юли 2010, 02:03

ЕГР клапана или изпускателния клапан за свръхналягане в турбото.

Провери ги и двете!

Изфорсирането е следствие на свръхгорене/детонация - голямо количество гориво (напр. пикаеща дюза) и нагнетен въздух (о2) (напр. свръхналягане във входящата част на турбината).
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Ford Escort 1,8 TD
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 14 мар 2010, 16:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от Ford Escort 1,8 TD » 19 юли 2010, 05:01

dr. Svetlyo написа:ЕГР клапана или изпускателния клапан за свръхналягане в турбото.

Провери ги и двете!

Изфорсирането е следствие на свръхгорене/детонация - голямо количество гориво (напр. пикаеща дюза) и нагнетен въздух (о2) (напр. свръхналягане във входящата част на турбината).
Благодаря за инфото,колега.Ще го сменям форда направо и това е. :cry: Иначе ЕГР е запушен а този за свръхналягането как се проверява и дали може да се сваля от турбото? :?: :oops: (а това свръхналягане във входящата част на турбото от този клапан ли да се получава?) :?
Модератора може да я премахне темата както и другите ми теми.Благодаря Ви за помощта все пак. _friends_ ;):

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от dr. Svetlyo » 24 юли 2010, 01:28

Ford Escort 1,8 TD написа:
dr. Svetlyo написа:ЕГР клапана или изпускателния клапан за свръхналягане в турбото.

Провери ги и двете!

Изфорсирането е следствие на свръхгорене/детонация - голямо количество гориво (напр. пикаеща дюза) и нагнетен въздух (о2) (напр. свръхналягане във входящата част на турбината).
Благодаря за инфото,колега.Ще го сменям форда направо и това е. :cry: Иначе ЕГР е запушен а този за свръхналягането как се проверява и дали може да се сваля от турбото? :?: :oops: (а това свръхналягане във входящата част на турбото от този клапан ли да се получава?) :?
Модератора може да я премахне темата както и другите ми теми.Благодаря Ви за помощта все пак. _friends_ ;):
Клапана за свръхналягане в изходната чст на турбото представлява рамо (пръчка) + цилиндър + гумен маркуч, закрепени за самото турбо от задната (към купето) страна. Хвани рамото и пробвай да го раздвижиш. Може да е запецнал, иска смазване.

Когато клапана ти не работи, турбото се развърта до много високи обороти, оттам вкарва много въздух в цилиндрите, което е предпоставка за детонациите...

Както вече писах, може да имаш скапана дюза, която не разпрашава горивото, а го псука на капки. Двигателите ни работят с пулверизирано гориво. Ако дефектната дюза го вкара на капаки и пръски, то избухва и понеже е в изобилие - оборотите скачат. Успокояват се едва когато капката изгори...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от Ianaki » 24 юли 2010, 10:35

Не че нещо, ама тоя клапан (говоря за разтоварващия на турбото) с ръка ли се проверява, защото до сега не съм успявал да го мръдна на нити една кола с ръка?!

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от dr. Svetlyo » 24 юли 2010, 20:02

Ianaki написа:Не че нещо, ама тоя клапан (говоря за разтоварващия на турбото) с ръка ли се проверява, защото до сега не съм успявал да го мръдна на нити една кола с ръка?!
Знам ли го... *00147* То и аз не съм успявал да го мръдна с ръка. Като сменях корпуса на турбината, майстора ми регулира този клапан, че новия охлюв беше с повишено налягане, уж да върви повече. След като порових из форумите се убедих, че повишаването на налягането дава повече негативи в сравнение с евентуалното нищожно покачване на тягата.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Ford Escort 1,8 TD
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 14 мар 2010, 16:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от Ford Escort 1,8 TD » 24 юли 2010, 23:00

dr. Svetlyo написа:
Ianaki написа:Не че нещо, ама тоя клапан (говоря за разтоварващия на турбото) с ръка ли се проверява, защото до сега не съм успявал да го мръдна на нити една кола с ръка?!
Знам ли го... *00147* То и аз не съм успявал да го мръдна с ръка. Като сменях корпуса на турбината, майстора ми регулира този клапан, че новия охлюв беше с повишено налягане, уж да върви повече. След като порових из форумите се убедих, че повишаването на налягането дава повече негативи в сравнение с евентуалното нищожно покачване на тягата.
Абе то на ръка едва ли някой ще успее да го мръдне :-/: ,но за смазване ще трябва ли да го разглобявам клапана или външно да се напръска?Аз го размърдах с отверката и се движи ама ако може да се смаже ще го направя. :roll:.При мен явно проблема е бил от клапана който е на ГНП,в сервиза явно не са го затапили добре и затова пак се форсираше колата,но след като го затапихме наново сега вече 100 кл.нямам проблем(дано и занапред да е така) :D: .

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от dr. Svetlyo » 27 юли 2010, 00:16

Ford Escort 1,8 TD написа:... за смазване ще трябва ли да го разглобявам клапана или външно да се напръска?Аз го размърдах с отверката и се движи ама ако може да се смаже ще го направя. ...
Имай предвид, че там темепературите са няколкостотин градуса и трябва смазката да издържи. Предполагам знаеш, че лагера на турбината се маже с маслото на двигателя (затова тр. редовно да сменяме моторното масло). Натоварването там е голямо, съответно и смазването.

Може ако успееш да капнеш моторно масло и да разместиш с отверка или с някакъв лост разтоварващия клапан... Не знам с какво се маже, нито как, но съм убеден, че WD40 или подобни няма да свършат никаква работа. Най-много да почистят мръсотиите и ръждата...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от dr. Svetlyo » 27 юли 2010, 00:37

Сетих се още една шашма... за проблема ти.

Във входящата част на турбото влиза черен маркуч. Другият му край е закачен за нафтовата помпа. Функцията на инсталацията е, чрез този маркуч помпата "да знае" колко е вакума, т.е. компресията на нагнетения въздух и съответно колко гориво да впръска.

Между маркуча и помпата са разположени прословутите мембранки на нашите дизели, които се късат от смотаното ни гориво. В следствие горивото от помпата през скъсаната мембрана и маркуча се всмуква във вакумната част на турбото, а оттам се нагнетява с входящия въздух в цилиндрите.

Сещаш се какво се случва, когато горивото влиза през дюзите и с въздуха - форсирането, което ти обръща оборотомера.

Малко офф: За дизела има нещо много важно - частите му са тежки, затова мотора не трябва да се форсира на празен ход. На празен ход може да го настъпваме не повече от 2000 об. Под товар може го караме и над 4000, но пак има риск.

Какво можеш да направиш, за да провериш мембранките: Откачаш черния маркуч от турбото и го затапваш, така че в/от него да не влиза/излиза нищо. Така помпата ти няма никаква регулация от турбото. При разкачен маркуч турбината ще съска повече, защото смуче оттам. Ако ще правиш експеримента в мръсна среда (прашни пътища и т.н.) може да засмуче боклуци, които да изгорят в мотора и да оставят нагар и мръсотии. Ако има как, запуши отвора на турбото. Само че гледай да е нещо добре закрепено, щото вакума може да го всмукне и тогава стой та гледай....

Или пък направо притисни маркуча с нещо подобно на щипка - хирургическо терие или клеме, стяга и т.н.

Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от diesel1.6 » 27 юли 2010, 11:44

Лошата дюза не може да е причина за форсиране. Както и да работи, повече от зададената циклова порция не може да пусне.
Смуче масло или нафта от някъде, или е счупена помпата.

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от gazetto » 31 юли 2010, 17:34

dr. Svetlyo написа:
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Колега откъде купи тези мембранки и колко пари са.А за смяната им се сваля само клапанчето.Няма нужда да се сваля помпата.100% проблема на колегата е в този клапан.
Изображение

Ford Escort 1,8 TD
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 14 мар 2010, 16:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от Ford Escort 1,8 TD » 05 авг 2010, 23:52

Добрееееее,значи проблема го няма вече.Сега карам с запушен клапан и няма проблеми,ако продължавам така би трябвало да не е проблем
надявам се.Тези мембрани преди този клапан в нафт.помпа ли се намират или в самия клапан?Защото аз мислех да сменям целия клапан.

Потребителски аватар
alexxx
потребител
потребител
Мнения: 395
Регистриран: 13 май 2006, 00:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
Местоположение: София,Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от alexxx » 06 авг 2010, 00:10

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=9557" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от dr. Svetlyo » 08 авг 2010, 01:58

gazetto написа:
dr. Svetlyo написа:
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Колега откъде купи тези мембранки и колко пари са.А за смяната им се сваля само клапанчето.Няма нужда да се сваля помпата.100% проблема на колегата е в този клапан.
Не мога да ти дам отговор. Майстора ми ги сменя и ги плащах заедно с целия ремонт на нафтовата помпа, чиято глава беше изпушила, барабар с мембранките и разни други чарколяци. Ремонта ми излезе към 300 лв, заедно с труда и материалите... Доколкото си спомням, майстора ми споменаваше цени от порядъка на 40-50 лв. за мембранките...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Ford Escort 1,8 TD
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 14 мар 2010, 16:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD
Status: Извън линия

Re: Моля Ви,някой да помогне за ТД 1,8 ЕСКОРТ

Мнение от Ford Escort 1,8 TD » 11 авг 2010, 06:08

dr. Svetlyo написа:
gazetto написа:
dr. Svetlyo написа:
Аз имах такива спукани мембанки. Колата имаше нестабилен празен ход, пушеше бял дим и миришеше на нафта. Мощност имаше, как няма да има след като харчеше двойно повече нафта, която излизаше неизгоряла през ауспуха под формата на бял пушек... Смених мембранките и проблема изчезна. Кофтито е, че се сваля и разглобява нафтова помпа...
Колега откъде купи тези мембранки и колко пари са.А за смяната им се сваля само клапанчето.Няма нужда да се сваля помпата.100% проблема на колегата е в този клапан.
Не мога да ти дам отговор. Майстора ми ги сменя и ги плащах заедно с целия ремонт на нафтовата помпа, чиято глава беше изпушила, барабар с мембранките и разни други чарколяци. Ремонта ми излезе към 300 лв, заедно с труда и материалите... Доколкото си спомням, майстора ми споменаваше цени от порядъка на 40-50 лв. за мембранките...
OK.Благодаря за инфото. _friends_

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта