90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 11 фев 2008, 06:44

на теория да приемеме че е така ,но на практика когато излезеш на пътя е съвсем различно
имам предвид ,че това за наклона и попътния вятър е идеален теоретичен случай който обаче практически не важи за пътуването ми от София до Варна и обратно или по големи разтояния като примерно София до Лондон
много по голяма част от случаите в практиката са различни от теорията в учебника -това го е доказало времето
ето един прост пример:
ти като човек занимаващ се с автомобили можеш да направиш основен ремонт на двигател на кола за 7 дни(може би толкова е на теория )
а аз само толкова ще се чудя как да го изкарам от коша
това е един прост пример че практиката е различна от теорията
времето е като парите-никога не стига

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 06:54

Наско окончателно ме уби.Как може да се чете един текст и да не може да се разбере какво пише в него.Аз изрично подчертах в по-горе написаното от мен.Разликата между двата автомобила е само в тяхното тегло.И още,че са с еднаква ефективност на спирачните си системи,което ще рече че и двата автомобила са в състияние да блокират колелетата си при спиране.Дали това ще се постигне със велосипедни спирачки или със 500 мм.спирачни дискове и огромни накладки и бутала това е проблем на конструкторите на автомобила.Това в случая не ни интерисува.Нито широчината на гумите,защото предварително приемаме,че всичко между сравняваните автомобили е еднакво с изключение на тяхното тегло.
И Наско разбери:когато в техниката се прави сравнение по един единствен параметър/в случая теглото на колата/ по подразбиране се приема,че всички останали параметри са еднакви за сравняваните неща.Намесиш ли в сравненията повече от една променлива може да спориме докъто сме живи.

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 07:14

[quote="pepy1"]на теория да приемеме че е така ,но на практика когато излезеш на пътя е съвсем различно
имам предвид ,че това за наклона и попътния вятър е идеален теоретичен случай който обаче практически не важи за пътуването ми от София до Варна и обратно или по големи разтояния като примерно София до Лондон
много по голяма част от случаите в практиката са различни от теорията в учебника -това го е доказало времето
ето един прост пример:
ти като човек занимаващ се с автомобили можеш да направиш основен ремонт на двигател на кола за 7 дни(може би толкова е на теория )
а аз само толкова ще се чудя как да го изкарам от коша
това е един прост пример че практиката е различна от теорията[/quote



Абсолютно си прав.На едни хора колите им харчът 8,на други 10 на,на трети 12 л на 100 км.пробег и т.н.В повечето случаи зависи от квалификацията на водача.Разлика между теория и практика в случая не може да има.Има разлика как се прилага теорията в практиката.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 фев 2008, 08:46

Бе, аз ли се бъркам или имаше някакво основно уравнение на динамиката, според което при еднакво въздействие, телата с по-голяма маса получават по-малко ускорение - "а=F/m" Спирането си е чисто ускорение с отрицателна стойност и не може да не се влияе от масата. Ако бъркам, Стефане, поправиме, но с по-човешки тон, че от климактериума съм станал много чувствителен.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 09:28

cocoff написа:Бе, аз ли се бъркам или имаше някакво основно уравнение на динамиката, според което при еднакво въздействие, телата с по-голяма маса получават по-малко ускорение - "а=F/m" Спирането си е чисто ускорение с отрицателна стойност и не може да не се влияе от масата. Ако бъркам, Стефане, поправиме, но с по-човешки тон, че от климактериума съм станал много чувствителен.

С удоволствие ще те поправя.Извинявай ако не ти харесва тона ми но върху ме в този форум се изсипаха доста груби и неоснователни нападки въпреки моята добронамереност.Може би съм се изнервил малко.Та по въпроса ти:Наистина колата с по голямо тегло има по малко закъснение при спиране, но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упржни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя.Двата извода се взаимно уравновесяват.Затова колите с различно тегло имат приблизително еднакви спирачни възможности.Още един път повтарям:отворете таблици с фирмени тестове на различни коли и ще се убедите в горния извод.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 11 фев 2008, 10:23

Съгласен съм с колегата Stefan Hadjov, колкото и да изглежда странно - така е.
Според тази работа излиза, че митът за това че по-тесните гуми зимно време правят автомобила по-устойчив не е много вярна, т.е по тясната гума дава по голяма натиск в/у контактното петно но пък при по-широката то е по-голямо, и нещата се компенсират.
В крайна сметка вероятно нещата са още по-сложни и се намесват и др. фактори, но е интересно да се обсъди теорията.

В тази връзка искам само да добавя че кинетичната енергия зависи линейно от масата на автомобила и на квардрат от скоростта т.е. движение с 2-ва пъти по-голяма скорост означава 4-ри пъти по голяма кинетична енергия, която трябва да бъде погасена при спиране или удар.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 11 фев 2008, 10:26

Ще се повторя, опитай се да спреш празен камион и след това същия камион с максимален товар (без да е претоварен), ще установиш че спирачния път е по-голям. Мисля че в тази задача само един параметър е променлив, приемаме че другите са константа.

П.П. Опитах се да бъда дипломатичен, преди 12 часа предложих мир, но не става. Време е модератора да сложи катинара.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 11 фев 2008, 11:30

HACKO написа:Ще се повторя.....
И да се потретиш пак няма да ти повярват.
Аз съм го изпитал на собствен гръб с моята кола- бях накачил едни колежки на жената, които като ги погледнеш и ще разбереш веднага причината за гладуващите деца из Африка. Та карах си нормално по паветата на Гоце Делчев, когато се наложи да спра, на светофара с Княз Борис. Имах чуството, че дисковете ми за намазани с грес..., не знам как спрях, може-би помогна малко обратния наклон, който уби инерцията на колата. Скоростта ми трябва да е била някъде между 20 и 30 км/ч. Представям си ако карах някъде така с 100 км/ч.

П.П. Само да добавя- след като се изсипа товара от колата имах чуството, че карам Ферари Енцо, а за спирачките... направо за пребиване.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 фев 2008, 11:32

Според мен недоразуменията идват от чисто теоретичната постановка: "при равни други условия", изискване, което на практика е неизпълнимо.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 11 фев 2008, 11:35

cocoff написа:Според мен недоразуменията идват от чисто теоретичната постановка: "при равни други условия", изискване, което на практика е неизпълнимо.
Напротив, моя случай е точно при "при равни други условия"- един и същ автомобил, един и същ водач, по едно и също време.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 11 фев 2008, 12:53

Stefan Hadjov написа: И Наско разбери:когато в техниката се прави сравнение по един единствен параметър/в случая теглото на колата/ по подразбиране се приема,че всички останали параметри са еднакви за сравняваните неща.Намесиш ли в сравненията повече от една променлива може да спориме докъто сме живи.
Добре приемаме че са оборудвани с една и съща спирачна система има разлика в теглото 200кг спирачният път според мен ще е различен.
Силата на триене е кофицита на триене по нормалната, а нормалната е тази която му действа надолу демек теглото :? немога да разбера как ще спре точно на 45м. А и какви са тия шофьорски умения да натиснеш педала на спирачката :oops:

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 13:19

HACKO написа:Ще се повторя, опитай се да спреш празен камион и след това същия камион с максимален товар (без да е претоварен), ще установиш че спирачния път е по-голям. Мисля че в тази задача само един параметър е променлив, приемаме че другите са константа.

П.П. Опитах се да бъда дипломатичен, преди 12 часа предложих мир, но не става. Време е модератора да сложи катинара.


Ако и при двата случая /камиона с и без товар/може да блокира колелата си/и четирите/по време на спирачния си път то той ще бъде еднакъв.Ако продължава още някой да твърди обратното да се обади.Този път ще представя формули и числа.А нали знаете,че когато цифрите говорят боговете мълчат.............
Много митове и легенди съществуват при автомобилните проблеми.Ако искате да отвориме една дълга тема за тяхното развенчаване.Вече ми идва на ум и книга да издам по тези въпроси.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 11 фев 2008, 14:13

Stefan Hadjov написа:... но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упръжни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя...
Заблудата идва от това, че се пропускат възможностите на спирачната система на автомобила. Дали камиона е 4 тона (празин) или 7-8 тона (с товар) спирачната система има една и съща ефективност. Формулата е вярна за опити по физика, но не и за автомобилите, защото между пътя и автомобила има и още нещо - спирачна система. При нея максималното спирачното усилие не зависи от масата на автомобила (поне при простите автомобили), а от силата, която се подава на буталата в спирачните апарати и спирачните дискове и/или барабани. С други думи спирачките може и да не успеят да блокират колелата, а ако ги блокират започва отлагане на гума и коефицента f от формулата отива на кино, т.е. намалява. И никой не взема под внимание, че енергията от спирането са преобразува в топлина.
Освен това при увиличение на теглото 2 пъти петното на гумата върху пътната настилка не се увуличава 2 пъти.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 11 фев 2008, 14:21

nikolovvd написа:
Stefan Hadjov написа:... но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упръжни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя...
Заблудата идва от това, че се пропускат възможностите на спирачната система на автомобила. Дали камиона е 4 тона (празин) или 7-8 тона (с товар) спирачната система има една и съща ефективност. Формулата е вярна за опити по физика, но не и за автомобилите, защото между пътя и автомобила има и още нещо - спирачна система. При нея максималното спирачното усилие не зависи от масата на автомобила (поне при простите автомобили), а от силата, която се подава на буталата в спирачните апарати и спирачните дискове и/или барабани. С други думи спирачките може и да не успеят да блокират колелата, а ако ги блокират започва отлагане на гума и коефицента f от формулата отива на кино, т.е. намалява. И никой не взема под внимание, че енергията от спирането са преобразува в топлина.
Освен това при увиличение на теглото 2 пъти петното на гумата върху пътната настилка не се увуличава 2 пъти.
Не случайно за транспотните средства има пределно допостима спирачна маса.....

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 14:42

nikolovvd написа:
Stefan Hadjov написа:... но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упръжни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя...
Заблудата идва от това, че се пропускат възможностите на спирачната система на автомобила. Дали камиона е 4 тона (празин) или 7-8 тона (с товар) спирачната система има една и съща ефективност. Формулата е вярна за опити по физика, но не и за автомобилите, защото между пътя и автомобила има и още нещо - спирачна система. При нея максималното спирачното усилие не зависи от масата на автомобила (поне при простите автомобили), а от силата, която се подава на буталата в спирачните апарати и спирачните дискове и/или барабани. С други думи спирачките може и да не успеят да блокират колелата, а ако ги блокират започва отлагане на гума и коефицента f от формулата отива на кино, т.е. намалява. И никой не взема под внимание, че енергията от спирането са преобразува в топлина.
Освен това при увиличение на теглото 2 пъти петното на гумата върху пътната настилка не се увуличава 2 пъти.

Ако едно превозно средство/в общия случаи/не може при пълен товар да блокира колелата си при спиране,то значи че няма ефективна спирачна система.Това е частен случаи и не го разглеждаме.С отлагането на гума по пътната настилка си абсолютно прав.Но това е също частен случаи.Може и да не се отдели гума по пътната настилка.Зависи от коеф. на триене.Затова както бях писъл на друго място в най новите коли се поставя /все още като допълн.екстра/система "спирачен асистент",който регулира силата върху спирачните накладки така че да не влиза превозното средство в режими на частни случаи.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 11 фев 2008, 16:55

Stefan Hadjov написа:... което ще рече че и двата автомобила са в състияние да блокират колелетата си при спиране...
Ами ти пишеш точно за частен случай.

Всяко движещо се тяло притежава сила равна на масата по ускорението.
Ако пропуснем ускорението (нали говорим за еднакви други условия) - респактивно скоростта (ускорението е първа производна на скоростта) следва че силата е право пропорционална на масата.
С други думи колкото по-голяма е масата, толкова по-голяма сила е необходима за противодействие - съответно за спиране на тялото. Това е един вид работа от гледна точка на физиката, а работата във физиката е равна на силата по пътя. Ако силата, която прилагаме е постоянна (една и съща спирачна система), то тогава нарасва пътя, защото трябва да се свърши повече работа (да се спре нещо с по-голяма тегло).

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 11 фев 2008, 17:28

Евала, дано форума и по-специално тая тема се запазят поне докато дъщеря ми стане 7-8 клас. Бая има да научи по физика. При това обяснено като за идиоти.
Държа да отбележа, че не искам да обидя никой, а само се опитвам да кажа, всичко е написано на разбираем език. Само ще ви помоля като се уточните да се съкрати излишната информация, която е много, даже прекалено много.

П.П. Моето мнение по въпроса - в случая с автомобилите всичко зависи от задкурмилното устройство!!! Всичко останало е физика. Незабравяйте, че в реалния живот "частен случай" е само предаване по телевизията :wink:

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 11 фев 2008, 17:36

Любо написа:

П.П. Моето мнение по въпроса - в случая с автомобилите всичко зависи от задкурмилното устройство!!!
:lol: Дано дъщеря ти не види как си изписал думата кормило. :shock: :lol:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 11 фев 2008, 18:30

cenzor написа:
Любо написа:

П.П. Моето мнение по въпроса - в случая с автомобилите всичко зависи от задкурмилното устройство!!!
:lol: Дано дъщеря ти не види как си изписал думата кормило. :shock: :lol:
Тфа щото е мъжко, а ако е женско е задпутно устройство :Р :twisted:
Изображение

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 11 фев 2008, 18:39

nikolovvd написа:
Stefan Hadjov написа:... което ще рече че и двата автомобила са в състияние да блокират колелетата си при спиране...
Ами ти пишеш точно за частен случай.

Всяко движещо се тяло притежава сила равна на масата по ускорението.
Ако пропуснем ускорението (нали говорим за еднакви други условия) - респактивно скоростта (ускорението е първа производна на скоростта) следва че силата е право пропорционална на масата.
С други думи колкото по-голяма е масата, толкова по-голяма сила е необходима за противодействие - съответно за спиране на тялото. Това е един вид работа от гледна точка на физиката, а работата във физиката е равна на силата по пътя. Ако силата, която прилагаме е постоянна (една и съща спирачна система), то тогава нарасва пътя, защото трябва да се свърши повече работа (да се спре нещо с по-голяма тегло).

Спирачната сила не е една и съща.При по тежката кола е по голяма.И понеже си на крачка за да разбереш истината ,а и вникваш добре в проблема ще ти помогна с формули да разбереш как стят нещата.
Всяко превозно средство както знаем при движение с определена скорост притежава кинетична енергия или както се нарича"жива сила". Тя е еравна на: G.V.V
------------ /poneje trudno se izpisva na kvadrat
2.g.3,6.3,6 gi izpisvam po tozi nachin/
G е тегло на колата;V е скороста на колата
За да спре превозното средствотази кинетична енергия е равна на сваршената работа при спирането,която е равна на F.S където F е спирачната сила приложена в контактното петно на гумите с пътната настилка.Тя е с посока обратна на движението.S е изминатия спирачен път.
Следователно:
G.V.V
-------------= F.S = G.f
2.g.3,6.3,6
f e коеф.на триене на гумите с пътя.

V.V
Ot tuk sledva che: S=---------
254.f

Както виждаш теглото не фигурира в формулата за спирачния път на едно превозно средство независимо кола, камион,велосипед или мотоциклет.
Основен извод:СПИРАЧНИЯ ПЪТ НА ЕДНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО ЗАВИСИ САМО ОТ НЕГОВАТА СКОРОСТ И КОЕФ. НА ТРИЕНЕ С ПЪТНАТА НАСТИЛКА.Всички други твърдения са митове и легемди.
Мисля,че тук вече може да се заключи темата.Поздрави на всички.

Заключена

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта