90км/h-120км/h да изберем и влияе ли тази скорост на разхода
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4787
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
на теория да приемеме че е така ,но на практика когато излезеш на пътя е съвсем различно
имам предвид ,че това за наклона и попътния вятър е идеален теоретичен случай който обаче практически не важи за пътуването ми от София до Варна и обратно или по големи разтояния като примерно София до Лондон
много по голяма част от случаите в практиката са различни от теорията в учебника -това го е доказало времето
ето един прост пример:
ти като човек занимаващ се с автомобили можеш да направиш основен ремонт на двигател на кола за 7 дни(може би толкова е на теория )
а аз само толкова ще се чудя как да го изкарам от коша
това е един прост пример че практиката е различна от теорията
имам предвид ,че това за наклона и попътния вятър е идеален теоретичен случай който обаче практически не важи за пътуването ми от София до Варна и обратно или по големи разтояния като примерно София до Лондон
много по голяма част от случаите в практиката са различни от теорията в учебника -това го е доказало времето
ето един прост пример:
ти като човек занимаващ се с автомобили можеш да направиш основен ремонт на двигател на кола за 7 дни(може би толкова е на теория )
а аз само толкова ще се чудя как да го изкарам от коша
това е един прост пример че практиката е различна от теорията
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Наско окончателно ме уби.Как може да се чете един текст и да не може да се разбере какво пише в него.Аз изрично подчертах в по-горе написаното от мен.Разликата между двата автомобила е само в тяхното тегло.И още,че са с еднаква ефективност на спирачните си системи,което ще рече че и двата автомобила са в състияние да блокират колелетата си при спиране.Дали това ще се постигне със велосипедни спирачки или със 500 мм.спирачни дискове и огромни накладки и бутала това е проблем на конструкторите на автомобила.Това в случая не ни интерисува.Нито широчината на гумите,защото предварително приемаме,че всичко между сравняваните автомобили е еднакво с изключение на тяхното тегло.
И Наско разбери:когато в техниката се прави сравнение по един единствен параметър/в случая теглото на колата/ по подразбиране се приема,че всички останали параметри са еднакви за сравняваните неща.Намесиш ли в сравненията повече от една променлива може да спориме докъто сме живи.
И Наско разбери:когато в техниката се прави сравнение по един единствен параметър/в случая теглото на колата/ по подразбиране се приема,че всички останали параметри са еднакви за сравняваните неща.Намесиш ли в сравненията повече от една променлива може да спориме докъто сме живи.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
[quote="pepy1"]на теория да приемеме че е така ,но на практика когато излезеш на пътя е съвсем различно
имам предвид ,че това за наклона и попътния вятър е идеален теоретичен случай който обаче практически не важи за пътуването ми от София до Варна и обратно или по големи разтояния като примерно София до Лондон
много по голяма част от случаите в практиката са различни от теорията в учебника -това го е доказало времето
ето един прост пример:
ти като човек занимаващ се с автомобили можеш да направиш основен ремонт на двигател на кола за 7 дни(може би толкова е на теория )
а аз само толкова ще се чудя как да го изкарам от коша
това е един прост пример че практиката е различна от теорията[/quote
Абсолютно си прав.На едни хора колите им харчът 8,на други 10 на,на трети 12 л на 100 км.пробег и т.н.В повечето случаи зависи от квалификацията на водача.Разлика между теория и практика в случая не може да има.Има разлика как се прилага теорията в практиката.
имам предвид ,че това за наклона и попътния вятър е идеален теоретичен случай който обаче практически не важи за пътуването ми от София до Варна и обратно или по големи разтояния като примерно София до Лондон
много по голяма част от случаите в практиката са различни от теорията в учебника -това го е доказало времето
ето един прост пример:
ти като човек занимаващ се с автомобили можеш да направиш основен ремонт на двигател на кола за 7 дни(може би толкова е на теория )
а аз само толкова ще се чудя как да го изкарам от коша
това е един прост пример че практиката е различна от теорията[/quote
Абсолютно си прав.На едни хора колите им харчът 8,на други 10 на,на трети 12 л на 100 км.пробег и т.н.В повечето случаи зависи от квалификацията на водача.Разлика между теория и практика в случая не може да има.Има разлика как се прилага теорията в практиката.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Бе, аз ли се бъркам или имаше някакво основно уравнение на динамиката, според което при еднакво въздействие, телата с по-голяма маса получават по-малко ускорение - "а=F/m" Спирането си е чисто ускорение с отрицателна стойност и не може да не се влияе от масата. Ако бъркам, Стефане, поправиме, но с по-човешки тон, че от климактериума съм станал много чувствителен.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
cocoff написа:Бе, аз ли се бъркам или имаше някакво основно уравнение на динамиката, според което при еднакво въздействие, телата с по-голяма маса получават по-малко ускорение - "а=F/m" Спирането си е чисто ускорение с отрицателна стойност и не може да не се влияе от масата. Ако бъркам, Стефане, поправиме, но с по-човешки тон, че от климактериума съм станал много чувствителен.
С удоволствие ще те поправя.Извинявай ако не ти харесва тона ми но върху ме в този форум се изсипаха доста груби и неоснователни нападки въпреки моята добронамереност.Може би съм се изнервил малко.Та по въпроса ти:Наистина колата с по голямо тегло има по малко закъснение при спиране, но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упржни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя.Двата извода се взаимно уравновесяват.Затова колите с различно тегло имат приблизително еднакви спирачни възможности.Още един път повтарям:отворете таблици с фирмени тестове на различни коли и ще се убедите в горния извод.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Съгласен съм с колегата Stefan Hadjov, колкото и да изглежда странно - така е.
Според тази работа излиза, че митът за това че по-тесните гуми зимно време правят автомобила по-устойчив не е много вярна, т.е по тясната гума дава по голяма натиск в/у контактното петно но пък при по-широката то е по-голямо, и нещата се компенсират.
В крайна сметка вероятно нещата са още по-сложни и се намесват и др. фактори, но е интересно да се обсъди теорията.
В тази връзка искам само да добавя че кинетичната енергия зависи линейно от масата на автомобила и на квардрат от скоростта т.е. движение с 2-ва пъти по-голяма скорост означава 4-ри пъти по голяма кинетична енергия, която трябва да бъде погасена при спиране или удар.
Според тази работа излиза, че митът за това че по-тесните гуми зимно време правят автомобила по-устойчив не е много вярна, т.е по тясната гума дава по голяма натиск в/у контактното петно но пък при по-широката то е по-голямо, и нещата се компенсират.
В крайна сметка вероятно нещата са още по-сложни и се намесват и др. фактори, но е интересно да се обсъди теорията.
В тази връзка искам само да добавя че кинетичната енергия зависи линейно от масата на автомобила и на квардрат от скоростта т.е. движение с 2-ва пъти по-голяма скорост означава 4-ри пъти по голяма кинетична енергия, която трябва да бъде погасена при спиране или удар.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Ще се повторя, опитай се да спреш празен камион и след това същия камион с максимален товар (без да е претоварен), ще установиш че спирачния път е по-голям. Мисля че в тази задача само един параметър е променлив, приемаме че другите са константа.
П.П. Опитах се да бъда дипломатичен, преди 12 часа предложих мир, но не става. Време е модератора да сложи катинара.
П.П. Опитах се да бъда дипломатичен, преди 12 часа предложих мир, но не става. Време е модератора да сложи катинара.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
И да се потретиш пак няма да ти повярват.HACKO написа:Ще се повторя.....
Аз съм го изпитал на собствен гръб с моята кола- бях накачил едни колежки на жената, които като ги погледнеш и ще разбереш веднага причината за гладуващите деца из Африка. Та карах си нормално по паветата на Гоце Делчев, когато се наложи да спра, на светофара с Княз Борис. Имах чуството, че дисковете ми за намазани с грес..., не знам как спрях, може-би помогна малко обратния наклон, който уби инерцията на колата. Скоростта ми трябва да е била някъде между 20 и 30 км/ч. Представям си ако карах някъде така с 100 км/ч.
П.П. Само да добавя- след като се изсипа товара от колата имах чуството, че карам Ферари Енцо, а за спирачките... направо за пребиване.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Напротив, моя случай е точно при "при равни други условия"- един и същ автомобил, един и същ водач, по едно и също време.cocoff написа:Според мен недоразуменията идват от чисто теоретичната постановка: "при равни други условия", изискване, което на практика е неизпълнимо.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- Status: Извън линия
Добре приемаме че са оборудвани с една и съща спирачна система има разлика в теглото 200кг спирачният път според мен ще е различен.Stefan Hadjov написа: И Наско разбери:когато в техниката се прави сравнение по един единствен параметър/в случая теглото на колата/ по подразбиране се приема,че всички останали параметри са еднакви за сравняваните неща.Намесиш ли в сравненията повече от една променлива може да спориме докъто сме живи.
Силата на триене е кофицита на триене по нормалната, а нормалната е тази която му действа надолу демек теглото


-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
HACKO написа:Ще се повторя, опитай се да спреш празен камион и след това същия камион с максимален товар (без да е претоварен), ще установиш че спирачния път е по-голям. Мисля че в тази задача само един параметър е променлив, приемаме че другите са константа.
П.П. Опитах се да бъда дипломатичен, преди 12 часа предложих мир, но не става. Време е модератора да сложи катинара.
Ако и при двата случая /камиона с и без товар/може да блокира колелата си/и четирите/по време на спирачния си път то той ще бъде еднакъв.Ако продължава още някой да твърди обратното да се обади.Този път ще представя формули и числа.А нали знаете,че когато цифрите говорят боговете мълчат.............
Много митове и легенди съществуват при автомобилните проблеми.Ако искате да отвориме една дълга тема за тяхното развенчаване.Вече ми идва на ум и книга да издам по тези въпроси.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Заблудата идва от това, че се пропускат възможностите на спирачната система на автомобила. Дали камиона е 4 тона (празин) или 7-8 тона (с товар) спирачната система има една и съща ефективност. Формулата е вярна за опити по физика, но не и за автомобилите, защото между пътя и автомобила има и още нещо - спирачна система. При нея максималното спирачното усилие не зависи от масата на автомобила (поне при простите автомобили), а от силата, която се подава на буталата в спирачните апарати и спирачните дискове и/или барабани. С други думи спирачките може и да не успеят да блокират колелата, а ако ги блокират започва отлагане на гума и коефицента f от формулата отива на кино, т.е. намалява. И никой не взема под внимание, че енергията от спирането са преобразува в топлина.Stefan Hadjov написа:... но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упръжни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя...
Освен това при увиличение на теглото 2 пъти петното на гумата върху пътната настилка не се увуличава 2 пъти.
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не случайно за транспотните средства има пределно допостима спирачна маса.....nikolovvd написа:Заблудата идва от това, че се пропускат възможностите на спирачната система на автомобила. Дали камиона е 4 тона (празин) или 7-8 тона (с товар) спирачната система има една и съща ефективност. Формулата е вярна за опити по физика, но не и за автомобилите, защото между пътя и автомобила има и още нещо - спирачна система. При нея максималното спирачното усилие не зависи от масата на автомобила (поне при простите автомобили), а от силата, която се подава на буталата в спирачните апарати и спирачните дискове и/или барабани. С други думи спирачките може и да не успеят да блокират колелата, а ако ги блокират започва отлагане на гума и коефицента f от формулата отива на кино, т.е. намалява. И никой не взема под внимание, че енергията от спирането са преобразува в топлина.Stefan Hadjov написа:... но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упръжни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя...
Освен това при увиличение на теглото 2 пъти петното на гумата върху пътната настилка не се увуличава 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
nikolovvd написа:Заблудата идва от това, че се пропускат възможностите на спирачната система на автомобила. Дали камиона е 4 тона (празин) или 7-8 тона (с товар) спирачната система има една и съща ефективност. Формулата е вярна за опити по физика, но не и за автомобилите, защото между пътя и автомобила има и още нещо - спирачна система. При нея максималното спирачното усилие не зависи от масата на автомобила (поне при простите автомобили), а от силата, която се подава на буталата в спирачните апарати и спирачните дискове и/или барабани. С други думи спирачките може и да не успеят да блокират колелата, а ако ги блокират започва отлагане на гума и коефицента f от формулата отива на кино, т.е. намалява. И никой не взема под внимание, че енергията от спирането са преобразува в топлина.Stefan Hadjov написа:... но за сметка на това по голямото тегло има по-голяма спирачна сила приложена на колелата.Тя се пресмята по следната формула:F=G.f където G е теглото на колата а f е коефициента на триена на гумите с пътната настилка.
Извод:по тежката кола наистина има по малко закъснение при спиране,но за сметка на това е способна да упръжни по голяма спирачна сила приложена на контактното петно на гумите с пътя...
Освен това при увиличение на теглото 2 пъти петното на гумата върху пътната настилка не се увуличава 2 пъти.
Ако едно превозно средство/в общия случаи/не може при пълен товар да блокира колелата си при спиране,то значи че няма ефективна спирачна система.Това е частен случаи и не го разглеждаме.С отлагането на гума по пътната настилка си абсолютно прав.Но това е също частен случаи.Може и да не се отдели гума по пътната настилка.Зависи от коеф. на триене.Затова както бях писъл на друго място в най новите коли се поставя /все още като допълн.екстра/система "спирачен асистент",който регулира силата върху спирачните накладки така че да не влиза превозното средство в режими на частни случаи.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ами ти пишеш точно за частен случай.Stefan Hadjov написа:... което ще рече че и двата автомобила са в състияние да блокират колелетата си при спиране...
Всяко движещо се тяло притежава сила равна на масата по ускорението.
Ако пропуснем ускорението (нали говорим за еднакви други условия) - респактивно скоростта (ускорението е първа производна на скоростта) следва че силата е право пропорционална на масата.
С други думи колкото по-голяма е масата, толкова по-голяма сила е необходима за противодействие - съответно за спиране на тялото. Това е един вид работа от гледна точка на физиката, а работата във физиката е равна на силата по пътя. Ако силата, която прилагаме е постоянна (една и съща спирачна система), то тогава нарасва пътя, защото трябва да се свърши повече работа (да се спре нещо с по-голяма тегло).
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Евала, дано форума и по-специално тая тема се запазят поне докато дъщеря ми стане 7-8 клас. Бая има да научи по физика. При това обяснено като за идиоти.
Държа да отбележа, че не искам да обидя никой, а само се опитвам да кажа, всичко е написано на разбираем език. Само ще ви помоля като се уточните да се съкрати излишната информация, която е много, даже прекалено много.
П.П. Моето мнение по въпроса - в случая с автомобилите всичко зависи от задкурмилното устройство!!! Всичко останало е физика. Незабравяйте, че в реалния живот "частен случай" е само предаване по телевизията
Държа да отбележа, че не искам да обидя никой, а само се опитвам да кажа, всичко е написано на разбираем език. Само ще ви помоля като се уточните да се съкрати излишната информация, която е много, даже прекалено много.
П.П. Моето мнение по въпроса - в случая с автомобилите всичко зависи от задкурмилното устройство!!! Всичко останало е физика. Незабравяйте, че в реалния живот "частен случай" е само предаване по телевизията

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
nikolovvd написа:Ами ти пишеш точно за частен случай.Stefan Hadjov написа:... което ще рече че и двата автомобила са в състияние да блокират колелетата си при спиране...
Всяко движещо се тяло притежава сила равна на масата по ускорението.
Ако пропуснем ускорението (нали говорим за еднакви други условия) - респактивно скоростта (ускорението е първа производна на скоростта) следва че силата е право пропорционална на масата.
С други думи колкото по-голяма е масата, толкова по-голяма сила е необходима за противодействие - съответно за спиране на тялото. Това е един вид работа от гледна точка на физиката, а работата във физиката е равна на силата по пътя. Ако силата, която прилагаме е постоянна (една и съща спирачна система), то тогава нарасва пътя, защото трябва да се свърши повече работа (да се спре нещо с по-голяма тегло).
Спирачната сила не е една и съща.При по тежката кола е по голяма.И понеже си на крачка за да разбереш истината ,а и вникваш добре в проблема ще ти помогна с формули да разбереш как стят нещата.
Всяко превозно средство както знаем при движение с определена скорост притежава кинетична енергия или както се нарича"жива сила". Тя е еравна на: G.V.V
------------ /poneje trudno se izpisva na kvadrat
2.g.3,6.3,6 gi izpisvam po tozi nachin/
G е тегло на колата;V е скороста на колата
За да спре превозното средствотази кинетична енергия е равна на сваршената работа при спирането,която е равна на F.S където F е спирачната сила приложена в контактното петно на гумите с пътната настилка.Тя е с посока обратна на движението.S е изминатия спирачен път.
Следователно:
G.V.V
-------------= F.S = G.f
2.g.3,6.3,6
f e коеф.на триене на гумите с пътя.
V.V
Ot tuk sledva che: S=---------
254.f
Както виждаш теглото не фигурира в формулата за спирачния път на едно превозно средство независимо кола, камион,велосипед или мотоциклет.
Основен извод:СПИРАЧНИЯ ПЪТ НА ЕДНО ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО ЗАВИСИ САМО ОТ НЕГОВАТА СКОРОСТ И КОЕФ. НА ТРИЕНЕ С ПЪТНАТА НАСТИЛКА.Всички други твърдения са митове и легемди.
Мисля,че тук вече може да се заключи темата.Поздрави на всички.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта