Страница 1 от 1

Биене във волана при спиране - Mondeo 1996, 1.8 16V Zetec

Публикувано: 06 ное 2007, 11:33
от dmi
Здравейте колеги,

от около година имам Мондео, 1996, с двигател Zetec 1.8i 16V, на 170 хил км. След като посмених това-онова по ходовата част (биалетки, лагер от дясно, главина) като цяло не мога да се оплача - върви си колата.

Но след около 7-8 хил км започна да тропа във волана при спиране и то само между 60 и 80 км/ч. Падне ли под 55 - нищо, над 80 - също нищо.
Закарах я в сервиз, прегледаха пак ходовата част, сложих от пред 2 чисто нови летни гуми. Не изчезна. Казаха - спирачни дискове са, за смяна.

Ок, сменяйте.
Смениха ги, биенето изчезна, но само за малко - след има няма 2 хил км пак се появи. Не е долу "ритане" в педала (което било характерно за криви дискове), а е горе във волана - вибрира като спираш докато скоростта е между 60 и 80 км/ч. Има чувството че е някъде под арматурното табло.
Пак им я закарах, пратиха ме в сервиза на вносителя на дисковете (Delphi - Lockheed) и там като измериха главината , казаха че тя била некачествена и е поддала (0.4 мм на външния диаметър, което било много) и това е изкривило и диска.
Ок, смениха пак главините и дисковете и накладките (уж всичко с ново и по-качествено). И от двете страни. Оправи се уж - т.е. не тропаше.
Тоя път издържа към 2.5 хил км и пак същото - тропа горе във волана при спиране. Прави ми впечатление, че има и някакво леко вибриране във волана около 120-130 км/ч (грубо 60 х 2), особено ако си леко в завой (т.е. волана да не е централно).

Гумите са нови и 4-те, балансирани, гледаха уж кормилната рейка и казаха че луфтовете са в рамките на нормалното, ....
Не сам инженер и съвсем се изчерпах от идеи какво може да е и как да се справям с проблема. Уви, в сервиза също нямат идеи какво може да е....

И понеже старите хора казват - "питай патило" - ето на, питам.
Някой да е имал такъв проблем и как го е решил?
Или пък къде да я водя да я гледат и да мислят как да се реши?

Спирачки е и не ми се рискува да стане някой сакатлък по път. Пак и знам ли какво друго може да разбие така като тропа ...

Предварително ви благодаря за помощта!

Публикувано: 06 ное 2007, 12:06
от nikolovvd
Я виж дали тази тема няма да ти даде някоя идея!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=14041" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 06 ное 2007, 12:35
от dmi
Благодаря за съвета!
Ще я карам някъде да ги погледнат - нямам тук никакви инструменти с които да мога да я правя сам.
Жалко ще е, ако заради такова нещо се наложи да слагам за трети път нови дискове :(

Публикувано: 06 ное 2007, 23:20
от jojo
карета сменял ли си

Публикувано: 07 ное 2007, 08:38
от cocoff
Щом след сменяване на дискове изчезва, пък макар и за 2-3000 км, вероятно все пак е от тях. Но какво криви толкова бързо дисковете???
http://belvedereauto.hit.bg/brake.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordfaq.hit.bg/#f1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=13479" onclick="window.open(this.href);return false;
п.п. Много подобни постове има из мрежата с причина нерегулиран преден мост...

Публикувано: 07 ное 2007, 10:57
от dmi
колеги,
Благодаря за съветите!

Jojo,
не съм сменял карета, но уж гледаха предницата и казаха, че всичко е наред. А и при завиване няма характерното тропане от разбити карета ... Но сте ги карам да гледат пак ...

Cocoff,
това което прати също дава ценни идеи. Странно ми е, че в сервиза не ми предложиха дори такива проверки ...

Лошото е че инструментите ми се измерват до комплект ключове и отверки, и крика за смяна на гуми :(

Можете ли от опит да ми подскажете добър сервиз в района на Младостите в София. Знам че има подходящ пост , но там не намирам нищо за този квартал. А и за случая ми трябва някой който е в час с ходова част специално.

Благодаря!

Публикувано: 11 ное 2007, 22:53
от AX!S
На мен са ми още пресни-пресни горчивите спомени от тресене при спиране. Има тема по въпроса. При мен беше на задния мост, не на предния, но все пак... Проблема се оправяше временно със смяна на барабани. Оправяше се, защото новия барабан, отначало не спира добре и не се усеща тресене. Пак се разваляше, защото проблема беше от джантите, не в барабаните или нещо друго!

БИЕНЕ НА ВОЛАНА ПРИ СПИРАНЕ

Публикувано: 21 дек 2007, 14:55
от додо
ПИЧ И АЗ ИМАХ СЪЩИЯ ПОБЛЕМ.БИЕНЕ ВЪВ ВОЛАНА ПРИ СЪЩИТЕ СКОРОСТИ ОКОЛО 80-100КМ/Ч.ОКАЗА СЕ ЧЕ СА МИ СЕ РАЗХЛАБИЛИ ГАЙКИТЕ НА ДЖАНТАТА.

Публикувано: 21 дек 2007, 22:11
от jojo
клоега ти трябва много да се радваш,че си разбрал за гайките предполагам навреме,щото...малее страх!

колега при поредната смяна след около колко време криви новите дискове, и нали след като сложиш новите не ги пробваш доста често(имам предвид нещо като слагат се новите,ти тръгваш 80-100-120 и спираш до 10км/ч и така 1/2ден)
друго което се сещам в момента не знам дали е точно но като главина някъде да бие,това може спокойно да го пробваш ,дигаш колата на крик пред вас (ако искаш да си по съгурен на два от двете страни),взимаш някой пич пъхаш го вътре да натиска педалите ,ускорява до някаква скорост (бута пета още в началото и държи сиединител известно време като натиска газта) и после натиска спирачка и да видиш хода на действието,нали не слагаш гума,само 3болта и ги стягаш и така би трябвало да се забележи някокъв ход на птоблем.(не се притеснявай преди време това сме го правили с ауди и мазда и на километража сме го изпълвали,но трябва много добре да е подпряня колата за по голяма сигурност сложете по две гуми отдолу)
тоя метод преди на няколко човека ние е помагал,надявам се и при теб :wink:

Публикувано: 01 яну 2008, 17:08
от zar
Сега относно досковете.Биенето във волана е най-вече от тях.Така освен това като са ти ги сменили зависи и кви дискове си взел има някой дето са със съмнително качество!Ако пренебрегнем този факт обаче не е изкл. и да си минал някоя локвичка и когато са били загряти да са се изметнали.Аз така пострадах оттогава заобикалям локви а също така мия колата само сутрин докато са студени дисковете!Докато са още нови са най-чувствителни!

Публикувано: 06 яну 2008, 12:28
от stohata
Колега имах такъв проблем погледни тук:http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15008

Публикувано: 12 яну 2008, 17:57
от venom4o
zar написа:!Докато са още нови са най-чувствителни!
Във това има логика защото не са имали никаква термична обработка- Не са калявани.. когато са карани дисковете са загрявани истивали и мисля ,че самия материал е по добре предразположен във такива рязки температурни разлики.